steven compact20 axgt 1988
Moderator: webmasters
steven compact20 axgt 1988
hallo iedereen
net lid geworden van de ax club
ik ben steven 42 jaar en kom uit avelgem .belgie
mijn ax GT terug uit de garage gehaald
ben automechanieker vroeger 20jaar Citroën
nu volkswagen audi
wil mijn ax terug op punt zetten
langs deze weg kan ik de nodige info vinden
grt steven
Werken begonnen...
net lid geworden van de ax club
ik ben steven 42 jaar en kom uit avelgem .belgie
mijn ax GT terug uit de garage gehaald
ben automechanieker vroeger 20jaar Citroën
nu volkswagen audi
wil mijn ax terug op punt zetten
langs deze weg kan ik de nodige info vinden
grt steven
Werken begonnen...
Last edited by compact20 on SunSep18, 2016 3:43:51 PM, edited 4 times in total.
Re: steven compact20 axgt 1988
Vroeger was alles betercompact20 wrote:vroeger 20jaar Citroën
nu volkswagen audi
Re: steven compact20 axgt 1988
ja idd donderkar
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: steven compact20 axgt 1988
Hallo Steven,
Welkom hier!
Leuk nog eens iemand uit de streek op het forum te hebben. Ben zelf van Staden, tegen Roeselare.
Welkom hier!
Leuk nog eens iemand uit de streek op het forum te hebben. Ben zelf van Staden, tegen Roeselare.
AX-kopen is verslavend.
Re: steven compact20 axgt 1988
Hey welkom! Maar waar blijven de foto's?
Re: steven compact20 axgt 1988
hey citrofenwick
ik van avelgem beetje over kortrijk
welke ax heb jij?
zal eens enkele fotos nemen joachim
ik van avelgem beetje over kortrijk
welke ax heb jij?
zal eens enkele fotos nemen joachim
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: steven compact20 axgt 1988
Ik heb 2 GTI's, eentje om dagelijks mee te rijden die tamelijk origineel is en een Group-N rallywagen. Dan nog 2 5-deurs TRE en nog een AX GT met injectie.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... start=1620" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben ook wel benieuwd naar foto's
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... start=1620" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben ook wel benieuwd naar foto's
AX-kopen is verslavend.
Re: steven compact20 axgt 1988
compact20 wrote:hallo iedereen
net lid geworden van de AX club
ik ben steven 42 jaar en kom uit avelgem .belgie
mijn AX GT terug uit de garage gehaald
ben automechanieker vroeger 20jaar Citroën
nu volkswagen audi
wil mijn AX terug op punt zetten
langs deze weg kan ik de nodige info vinden
grt steven
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: steven compact20 axgt 1988
Mooie GT! Is al redelijk zeldzaam aan het worden hoor.
AX-kopen is verslavend.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: steven compact20 axgt 1988
Welkom! Gave GT!
Wees er maar zuinig op want dit is een héle vroege. Niet lang nadat de GT is geïntroduceerd zijn er wijzigingen doorgevoerd welke deze niet kent.
Wielen: 13 inch werdt 14 inch (door grotere remklauwen vóór)
Dashboard: Iets ander kunststof en een breed handvat aan het klepje rechts
Spoiler: Heeft deze niet, later standaard
Tankdop: ik vermoed dat deze zwart is? later in carosseriekleur
Skirtdelen: zijn hier nog zwart, later ook in de carosseriekleur
En zo nog wat kleine onderhuidse dingetjes...
Nogmaals: wees er zuinig op want, zoals citrofenwick ook al aanhaalt, ze worden zeldaam. Zeker de hele vroege... Hier in Nederland is de oudste GT welke nog bestaat een GT van 02-1989 en dat is al een model mét spoiler en grotere wielen.
Wees er maar zuinig op want dit is een héle vroege. Niet lang nadat de GT is geïntroduceerd zijn er wijzigingen doorgevoerd welke deze niet kent.
Wielen: 13 inch werdt 14 inch (door grotere remklauwen vóór)
Dashboard: Iets ander kunststof en een breed handvat aan het klepje rechts
Spoiler: Heeft deze niet, later standaard
Tankdop: ik vermoed dat deze zwart is? later in carosseriekleur
Skirtdelen: zijn hier nog zwart, later ook in de carosseriekleur
En zo nog wat kleine onderhuidse dingetjes...
Nogmaals: wees er zuinig op want, zoals citrofenwick ook al aanhaalt, ze worden zeldaam. Zeker de hele vroege... Hier in Nederland is de oudste GT welke nog bestaat een GT van 02-1989 en dat is al een model mét spoiler en grotere wielen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: steven compact20 axgt 1988
Heeft normaal nog niet de versterkte motorsteun ook. Iets andere antenne ook en een lange motorkapstok denk ik. Mogelijks ook de krik onder de motorkap.
Heb er ook ooit nog zo eentje gehad, maar had helaas oude ongevalschade die het gevaarlijk maakte om hem nog terug op de baan te zetten.
Als je zulke phase 1a-onderdelen zoekt, ik heb wel nog één en ander.
Heb er ook ooit nog zo eentje gehad, maar had helaas oude ongevalschade die het gevaarlijk maakte om hem nog terug op de baan te zetten.
Als je zulke phase 1a-onderdelen zoekt, ik heb wel nog één en ander.
AX-kopen is verslavend.
Re: steven compact20 axgt 1988
hey citrofenick
ja idd geen versterkte motorsteun,en lange motorkapstok
weet jij welk motortype het juist is,heb al van alles op het net tegengekomen,
heb een kofferklep spoiler liggen,zou hem der beter niet op monteren zo blijft hij volledig origineel ,wel mooier met spoiler
zou je soms weten waar ik terecht kan voor een solex reparatie set voor de dubbele carburator
zoek ook nog de plastiek klemmetjes voor de verbredingen op de spatborden
zal nog veel werk moeten aan gebeuren ,eerst de motor onderhanden nemen er komt een klein rookpluimpje uit
en dan het koetswerk de afstand tss de bumper en het spatbord vooraan,heb er al veel gezien maar weing zijn nog perfect
welke onderdelen heb jij nog liggen citrofenwick
mvg steven
ja idd geen versterkte motorsteun,en lange motorkapstok
weet jij welk motortype het juist is,heb al van alles op het net tegengekomen,
heb een kofferklep spoiler liggen,zou hem der beter niet op monteren zo blijft hij volledig origineel ,wel mooier met spoiler
zou je soms weten waar ik terecht kan voor een solex reparatie set voor de dubbele carburator
zoek ook nog de plastiek klemmetjes voor de verbredingen op de spatborden
zal nog veel werk moeten aan gebeuren ,eerst de motor onderhanden nemen er komt een klein rookpluimpje uit
en dan het koetswerk de afstand tss de bumper en het spatbord vooraan,heb er al veel gezien maar weing zijn nog perfect
welke onderdelen heb jij nog liggen citrofenwick
mvg steven
Re: steven compact20 axgt 1988
wat een fantastische ph1 GT! Iets om jaloers op te zijn.. wauw!
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
Re: steven compact20 axgt 1988
Mooie auto! Ik heb nog eea aan clips voor de skirtset liggen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: steven compact20 axgt 1988
Ik heb nog oa die lange motorkapstop, zo'n tankdop, zo'n poten, assen. Houd het wel liever bij omdat ik ook nog een 88'er ax heb, maar moest je iets écht niet vindencompact20 wrote:hey citrofenick
ja idd geen versterkte motorsteun,en lange motorkapstok
weet jij welk motortype het juist is,heb al van alles op het net tegengekomen,
heb een kofferklep spoiler liggen,zou hem der beter niet op monteren zo blijft hij volledig origineel ,wel mooier met spoiler
zou je soms weten waar ik terecht kan voor een solex reparatie set voor de dubbele carburator
zoek ook nog de plastiek klemmetjes voor de verbredingen op de spatborden
zal nog veel werk moeten aan gebeuren ,eerst de motor onderhanden nemen er komt een klein rookpluimpje uit
en dan het koetswerk de afstand tss de bumper en het spatbord vooraan,heb er al veel gezien maar weing zijn nog perfect
welke onderdelen heb jij nog liggen citrofenwick
mvg steven
Die klemmetjes heb ik niet echt over.
En het betreft een K2A-blok met losse zuigerbussen.
Zo'n revisiesetje is nog verkrijgbaar in Engeland geloof ik. Kzal het m'n broer eens vragen. Die rijdt met niets anders dan K2A in ax.
Bossie hier op het forum weet waarschijnlijk ook wel waar je die kan krijgen.
En nog een tip die ik zou vergeten maar die aangehaald werd door lummelke op het forum:
Controleer de klepveerhoedjes. Als 2 puntjes hebben bovenaan ipv 4 zou ik ze vervangen bij heropbouw cilinderkop. Bij sportief rijden kunnen ze echt breken. Heb het al voorgehad met zo'n blok.
AX-kopen is verslavend.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: ThuOct21, 2010 10:42:09 PM
- Location: Maasmechelen
Re: steven compact20 axgt 1988
Nog een mekanieker die aan de oldscool Citroën's heeft gesleuteld!
Moet ik toch even vragen, heb jij in die jaren ook nog cursussen op het Yzerplein gevolgd? Wie weet hebben we elkaar daar nog gezien...
Mooie Type 1 GT hoor, ik meen me zelfs te herinneren dat bij de eerste GT-jes de getinte ruiten een optie waren! Bij bepaalde kleuren vond ik bruin getinte ruiten ook mooier dan de groen getinte vd latere series.
Een revisiesetje voor de carburator is zeker een dankbaar iets, vroeger heb ik er zo verschillende gedaan. Vooral de papieren pakking tussen de carb. helften kan ervoor zorgen dat de motor niet echt lekker loopt door valse lucht. Moest je niets kunnen vinden kijk dan eens op de site van BCCP Fuelsystems in NL, staat het er niet op dan is het zeker de moeite om hun te contacteren, die mannen kunnen heel leveren.
Wat je ook even kan nazien is de onderdrukdoos op de verdeler, dikwijls is door de ouderdom het rubber membraam hiervan stuk. Onder het rijden doet dit bij stabiele snelheid niet veel maar bij het versnellen vanuit lage toeren gaat de motor niet zo vlot in de toeren klimmen. Ook het starten tijdens de opwarmfase verloopt dan dikwijls moeilijk omdat de ontsteking te weinig vervroegd wordt. Probleem wordt wel dat die doosjes van sommige verdelers stilletje aan moeilijk te verkrijgen zijn, ik heb in al die jaren ook nog geen firma kunnen vinden die specifiek die dingen verkoopt.
Moest je -of iemand anders op het forum- verlegen zitten voor technische info, ik heb nog de volledige fabrieks werkplaatboeken incl. alle zgn. info rapides. Verkopen doe ik ze niet maar moest iemand behoefte hebben aan bvb de afstelling en originele sproeierbezetting van een stel dubbele webers of welke eindverhouding er in een bepaalde versnellingsbak zit, roept u maar!
Ook alle folders van '86 tot '96 met de prijslijsten heb ik altijd bewaard, idem dito voor de fichelezer voor de onderdelen, nostalgie zeker...
Moet ik toch even vragen, heb jij in die jaren ook nog cursussen op het Yzerplein gevolgd? Wie weet hebben we elkaar daar nog gezien...
Mooie Type 1 GT hoor, ik meen me zelfs te herinneren dat bij de eerste GT-jes de getinte ruiten een optie waren! Bij bepaalde kleuren vond ik bruin getinte ruiten ook mooier dan de groen getinte vd latere series.
Een revisiesetje voor de carburator is zeker een dankbaar iets, vroeger heb ik er zo verschillende gedaan. Vooral de papieren pakking tussen de carb. helften kan ervoor zorgen dat de motor niet echt lekker loopt door valse lucht. Moest je niets kunnen vinden kijk dan eens op de site van BCCP Fuelsystems in NL, staat het er niet op dan is het zeker de moeite om hun te contacteren, die mannen kunnen heel leveren.
Wat je ook even kan nazien is de onderdrukdoos op de verdeler, dikwijls is door de ouderdom het rubber membraam hiervan stuk. Onder het rijden doet dit bij stabiele snelheid niet veel maar bij het versnellen vanuit lage toeren gaat de motor niet zo vlot in de toeren klimmen. Ook het starten tijdens de opwarmfase verloopt dan dikwijls moeilijk omdat de ontsteking te weinig vervroegd wordt. Probleem wordt wel dat die doosjes van sommige verdelers stilletje aan moeilijk te verkrijgen zijn, ik heb in al die jaren ook nog geen firma kunnen vinden die specifiek die dingen verkoopt.
Moest je -of iemand anders op het forum- verlegen zitten voor technische info, ik heb nog de volledige fabrieks werkplaatboeken incl. alle zgn. info rapides. Verkopen doe ik ze niet maar moest iemand behoefte hebben aan bvb de afstelling en originele sproeierbezetting van een stel dubbele webers of welke eindverhouding er in een bepaalde versnellingsbak zit, roept u maar!
Ook alle folders van '86 tot '96 met de prijslijsten heb ik altijd bewaard, idem dito voor de fichelezer voor de onderdelen, nostalgie zeker...
Re: steven compact20 axgt 1988
hey lummelke
idd veel naar het yzerplein geweest voor de bijscholing en ook veel op stap geweest tijdens de middag pauze
kga zeker eens kijken op die site voor de dichtingen voor de carburator
goed om weten dat je nog alle technische info liggen hebt
mss zit ernog een info rapid op
zou je soms weten als dit de juiste zuigerveren zijn:merk goetze GZ 08-154400-00
heb je een Citroën garage ?
mvg steven
idd veel naar het yzerplein geweest voor de bijscholing en ook veel op stap geweest tijdens de middag pauze
kga zeker eens kijken op die site voor de dichtingen voor de carburator
goed om weten dat je nog alle technische info liggen hebt
mss zit ernog een info rapid op
zou je soms weten als dit de juiste zuigerveren zijn:merk goetze GZ 08-154400-00
heb je een Citroën garage ?
mvg steven
Re: steven compact20 axgt 1988
Wat een mooie GT! Even een vraag van boven de rivieren. Wat betekend op punt zetten?
Re: steven compact20 axgt 1988
de motor terug inorde brengen,reviseren j0achim
Re: steven compact20 axgt 1988
Ik heb indertijd een keer een setje bij Bccp besteld en later via ebay, daar zijn ze genoeg te vinden.
http://m.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=Solex+ ... 32%2F34+z2
Lagerschalen, zuigerveren en rubberen afdichtingen voor onder de cilinderbussen waren enige tijd geleden nog gewoon bij Citroën leverbaar.
Mocht je nog onderdelen voor de Solex carburateurs zoeken, geef dan maar een gil. Ik heb er hier nog een aantal liggen.
Voordat ik de conversie naar motorfiets carburateurs heb gemaakt, heb ik mijn monopoint injectie geconverteerd naar Solex 32/34z2 carburateur.
http://m.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=Solex+ ... 32%2F34+z2
Lagerschalen, zuigerveren en rubberen afdichtingen voor onder de cilinderbussen waren enige tijd geleden nog gewoon bij Citroën leverbaar.
Mocht je nog onderdelen voor de Solex carburateurs zoeken, geef dan maar een gil. Ik heb er hier nog een aantal liggen.
Voordat ik de conversie naar motorfiets carburateurs heb gemaakt, heb ik mijn monopoint injectie geconverteerd naar Solex 32/34z2 carburateur.