Ik denk dat je wel kunt zeggen dat ik citrofiel ben, ik ben helemaal weg van Citroën en dan met name de oude modellen.
De eerste auto waar ik in reed was de Xantia van mijn vader, een dikke zware HDi break dus zeg maar gerust een boot/zwevend tapijt.
Hierna heb ik mijn eerste eigen auto gekocht, een BX SPORT met 2.0 16V Xantia motor.

jammergenoeg werd ik na 6 dagen al aangereden en was de droom voorbij, total-loss. Dader doorgereden, nul getuigen, waarborgfonds niks... alles zat tegen.
toen een leuke lokale Citroën liefhebber gevonden met eigen garage bedrijf die hem wel op kon knappen voor een leuke, vooraf afgesproken, prijs.
Na maaaaanden daar te hebben gestaan was de auto dan eindelijk weer rijdbaar en door de RDW keuring gekomen (want mn papieren waren ingenomen na het ongeluk)
en vervolgens komt de garage met een rekening die bijna 2x zo hoog was als de afgesproken prijs

maarja niets op papier afgesproken want het was een ontzettend aardige man, helemaal koffie gedronken bij m'n ouders thuis en alles noem het maar op.
Maarja ik kon niet zomaar met zo ontzettend veel geld op de proppen komen, dus er moest een oplossing worden gezocht.
na veel ruzie met de garage kon ik mijn BX daar achterlaten, en kreeg ik een paar honderd euro toe voor de onderdelen die ik had gevonden (waaronder een glasvezel SPORT bodykit die je dus nergens meer vind)
Dus weg was de droomwagen, en hallo eeuwige afkeer tegen de lokale garage :P
Toen heb ik als noodoplossing (want je moet toch wat kunnen rijden) een Peugeot 106 1.1 gekocht, savonds om half tien in het donker na een proefrit van 5 minuten want de eigenaar moest weg...
Maar dat bleek achteraf een best aardige koop te zijn! Het dingetje loopt mooi zuinig, doet wat ie moet doen en heeft verder geen rare dingen ofzo.
Maar het is natuurlijk niet waar m'n hart ligt, ondanks dat hij op hetzelfde onderstel staat en een hele hoop onderdelen deelt, er zit een lelijke leeuw voorop en geen dubbele chevrons!
Vandaar dat ik me hier aanmeld, ik ben namelijk op zoek naar een leuke AX

Ik vind de type 1 de meest pure AX van allemaal, en dan met name een GT (beetje mijn droomkarretje).
Ik heb hier al in het "te koop" gedeelte een leuke zien staan van lid Maarten4 maar van hem heb ik nog niks gehoord jammergenoeg.
Ik wil graag een type 1 vanwege de oranje knipperlichten, de chevrons die niet in het midden van de motorkap staan en het supervette dashboard dat een type1 heeft (met name GT).
Daarnaast zijn ze ook nog lekker licht, maar dat zijn alle AX'en wel geloof ik.
Ik hoop hier veel te kunnen lezen, leren en gezelligheid te vinden onder jullie liefhebbers ^^
ps, ik wil hem niet actief proberen te verkopen hier (blijft natuurlijk AX club) maar voor foto's van mn huidige karretje kunnen jullie hier kijken:
http://www.106.nl/forum/te-koop/20247-i ... e-1-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit toch nog iets AX in, namelijk een GT interieur wat ik voor een tientje op de kop heb weten te tikken een tijdje terug!