
Ik ben Sander 33 jaar woonachtig in Schoonhoven Zuid-Holland. Werkzaam als senior application administrator bij Unit4. Hieronder mijn lijstje met auto's door de jaren heen:
- AX First 1.1
- AX Furore 1.0
- Fiat Panda 1.1 Young (vierkante panda)
- Fiat Panda 1.2 editione cool (new panda)
- Suzuki Samurai 1.3
- Fiat Doblo 1.4
- Ford Focus 1.6 TDCI station 2013
- Citroën AX GTI
Daarnaast ook een aantal motoren:
- BMW K75RT
- Suzuki Sixteen
- BMW K75RT
- BMW R1200GSA
Op dit moment hebben we de Doblo als gezins/boodschappen auto, de Focus is het leasehok en de BMW R1200GSA is mijn huidige motor.
Mijn eerste auto was een AX First waar ik heel veel lol mee heb gehad. Vrij eenvoudige aanpassingen, verlaging, kuiptstoeltjes, motorkap doorgelaste booskijkers, versterker, subwoofer andere boxen, stalen pijp van voor naar achter als uitlaat. Het was zeg maar boerentuning.
Echter na een keertje uit de bocht gevlogen te zijn heb ik een furore erbij gekocht. Na een paar maanden toch de onderdelen overgezet op de first omdat ik die gewoon veel leuker vond.
Echter wilden we een keer naar Italie op vakantie en dat zag ik met de First niet zitten, toen een nieuwe Panda gekocht (vierkante model uit 2002) Dit was een van de laatste vierkante panda's, maar wel met een 1.1 injectie, dus dat ging wel.
Ik heb toen gezegd dat ik ooit een AX GTI zou kopen.
Een paar jaar terug vond ik deze GTI te koop en heb hem eigenlijk zonder goed te zien gekocht. Met alleen deze foto als voorbeeld:

Auto opgehaald en in een paar maanden weer helemaal in orde gemaakt. Kachel radiateur was lek, geen onderhoud bekend dus het hele blok onder handen genomen, zoals distrubitieriem, waterpomp, koppakking, olie, filters, kleppen opnieuw ingeslepen etc.
Ik heb hem april 2011 gekocht en november 2011 had ik APK. Mijn eerste dag naar mijn werk met de GTI:

Hier een paar maanden mee gereden, echter had de auto wat roest, de lak was niet helemaal fris en wat putjes en plekken door de jaren heen.
Dus in 2013 besloten de body op te knappen.
De hele auto gestript, eerst naar een restyler, dus uitdeuken zonder spuiten om alle kleine putjes (meer dan 30) eruit te laten wrijven.
Daarna de auto verder uit elkaar en naar de spuiterij/schadehersteller gebracht. Deze heeft alle roest aangepakt en de auto voorzien van een nieuwe laklaag.
Bij de spuiterij:


En ben ik haar weer gaan opbouwen:

Het onderstel aangepast:

Andere wielen:

Andere uitlaat:

Toen in augustus 2014 aangeboden voor APK, helaas CO veel te hoog, kwam waarschijnlijk door de GRP N chip die ik erin had, maar geen zin om hem aan te passen, want ik had inmiddels een Saxo gekocht:

Niet om mee te rijden, maar voor het blok, beetje gek gemaakt door het AX virus vond ik dat ik ook een 1.6 16v in de auto moest hangen. (veel te hoog gegrepen met mijn beperkte kennis)
Maar de Saxo moest uit elkaar en het swappen ging beginnen.
Ik heb door een drukke baan en druk gezinsleven beperkt de tijd om te werken aan de auto, daarnaast is mijn kennis vrij gering, dus ik moet vaak het wiel opnieuw uitvinden. Dus nu 2 jaar later hangt het blok in de auto en moet ik de puntjes op de i zetten:


Op dit moment loopt de auto op 2 cylinders, maar dankzij hulp van anderen ben ik bijna zo ver dat ze klaar is. Het doel is om met de AX naar de ICCCR2016 te komen. Echter juni en juli staan ook in het teken van vakantie's en projecten op het werk, dus het is even spannend.