Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Moderator: webmasters
Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Na ruim 5 jaar lid te zijn van de AX club vond ik het ook eens tijd om een wie=wie aan te maken
Ik ben Sander 33 jaar woonachtig in Schoonhoven Zuid-Holland. Werkzaam als senior application administrator bij Unit4. Hieronder mijn lijstje met auto's door de jaren heen:
- AX First 1.1
- AX Furore 1.0
- Fiat Panda 1.1 Young (vierkante panda)
- Fiat Panda 1.2 editione cool (new panda)
- Suzuki Samurai 1.3
- Fiat Doblo 1.4
- Ford Focus 1.6 TDCI station 2013
- Citroën AX GTI
Daarnaast ook een aantal motoren:
- BMW K75RT
- Suzuki Sixteen
- BMW K75RT
- BMW R1200GSA
Op dit moment hebben we de Doblo als gezins/boodschappen auto, de Focus is het leasehok en de BMW R1200GSA is mijn huidige motor.
Mijn eerste auto was een AX First waar ik heel veel lol mee heb gehad. Vrij eenvoudige aanpassingen, verlaging, kuiptstoeltjes, motorkap doorgelaste booskijkers, versterker, subwoofer andere boxen, stalen pijp van voor naar achter als uitlaat. Het was zeg maar boerentuning.
Echter na een keertje uit de bocht gevlogen te zijn heb ik een furore erbij gekocht. Na een paar maanden toch de onderdelen overgezet op de first omdat ik die gewoon veel leuker vond.
Echter wilden we een keer naar Italie op vakantie en dat zag ik met de First niet zitten, toen een nieuwe Panda gekocht (vierkante model uit 2002) Dit was een van de laatste vierkante panda's, maar wel met een 1.1 injectie, dus dat ging wel.
Ik heb toen gezegd dat ik ooit een AX GTI zou kopen.
Een paar jaar terug vond ik deze GTI te koop en heb hem eigenlijk zonder goed te zien gekocht. Met alleen deze foto als voorbeeld:
Auto opgehaald en in een paar maanden weer helemaal in orde gemaakt. Kachel radiateur was lek, geen onderhoud bekend dus het hele blok onder handen genomen, zoals distrubitieriem, waterpomp, koppakking, olie, filters, kleppen opnieuw ingeslepen etc.
Ik heb hem april 2011 gekocht en november 2011 had ik APK. Mijn eerste dag naar mijn werk met de GTI:
Hier een paar maanden mee gereden, echter had de auto wat roest, de lak was niet helemaal fris en wat putjes en plekken door de jaren heen.
Dus in 2013 besloten de body op te knappen.
De hele auto gestript, eerst naar een restyler, dus uitdeuken zonder spuiten om alle kleine putjes (meer dan 30) eruit te laten wrijven.
Daarna de auto verder uit elkaar en naar de spuiterij/schadehersteller gebracht. Deze heeft alle roest aangepakt en de auto voorzien van een nieuwe laklaag.
Bij de spuiterij:
En ben ik haar weer gaan opbouwen:
Het onderstel aangepast:
Andere wielen:
Andere uitlaat:
Toen in augustus 2014 aangeboden voor APK, helaas CO veel te hoog, kwam waarschijnlijk door de GRP N chip die ik erin had, maar geen zin om hem aan te passen, want ik had inmiddels een Saxo gekocht:
Niet om mee te rijden, maar voor het blok, beetje gek gemaakt door het AX virus vond ik dat ik ook een 1.6 16v in de auto moest hangen. (veel te hoog gegrepen met mijn beperkte kennis)
Maar de Saxo moest uit elkaar en het swappen ging beginnen.
Ik heb door een drukke baan en druk gezinsleven beperkt de tijd om te werken aan de auto, daarnaast is mijn kennis vrij gering, dus ik moet vaak het wiel opnieuw uitvinden. Dus nu 2 jaar later hangt het blok in de auto en moet ik de puntjes op de i zetten:
Op dit moment loopt de auto op 2 cylinders, maar dankzij hulp van anderen ben ik bijna zo ver dat ze klaar is. Het doel is om met de AX naar de ICCCR2016 te komen. Echter juni en juli staan ook in het teken van vakantie's en projecten op het werk, dus het is even spannend.
Ik ben Sander 33 jaar woonachtig in Schoonhoven Zuid-Holland. Werkzaam als senior application administrator bij Unit4. Hieronder mijn lijstje met auto's door de jaren heen:
- AX First 1.1
- AX Furore 1.0
- Fiat Panda 1.1 Young (vierkante panda)
- Fiat Panda 1.2 editione cool (new panda)
- Suzuki Samurai 1.3
- Fiat Doblo 1.4
- Ford Focus 1.6 TDCI station 2013
- Citroën AX GTI
Daarnaast ook een aantal motoren:
- BMW K75RT
- Suzuki Sixteen
- BMW K75RT
- BMW R1200GSA
Op dit moment hebben we de Doblo als gezins/boodschappen auto, de Focus is het leasehok en de BMW R1200GSA is mijn huidige motor.
Mijn eerste auto was een AX First waar ik heel veel lol mee heb gehad. Vrij eenvoudige aanpassingen, verlaging, kuiptstoeltjes, motorkap doorgelaste booskijkers, versterker, subwoofer andere boxen, stalen pijp van voor naar achter als uitlaat. Het was zeg maar boerentuning.
Echter na een keertje uit de bocht gevlogen te zijn heb ik een furore erbij gekocht. Na een paar maanden toch de onderdelen overgezet op de first omdat ik die gewoon veel leuker vond.
Echter wilden we een keer naar Italie op vakantie en dat zag ik met de First niet zitten, toen een nieuwe Panda gekocht (vierkante model uit 2002) Dit was een van de laatste vierkante panda's, maar wel met een 1.1 injectie, dus dat ging wel.
Ik heb toen gezegd dat ik ooit een AX GTI zou kopen.
Een paar jaar terug vond ik deze GTI te koop en heb hem eigenlijk zonder goed te zien gekocht. Met alleen deze foto als voorbeeld:
Auto opgehaald en in een paar maanden weer helemaal in orde gemaakt. Kachel radiateur was lek, geen onderhoud bekend dus het hele blok onder handen genomen, zoals distrubitieriem, waterpomp, koppakking, olie, filters, kleppen opnieuw ingeslepen etc.
Ik heb hem april 2011 gekocht en november 2011 had ik APK. Mijn eerste dag naar mijn werk met de GTI:
Hier een paar maanden mee gereden, echter had de auto wat roest, de lak was niet helemaal fris en wat putjes en plekken door de jaren heen.
Dus in 2013 besloten de body op te knappen.
De hele auto gestript, eerst naar een restyler, dus uitdeuken zonder spuiten om alle kleine putjes (meer dan 30) eruit te laten wrijven.
Daarna de auto verder uit elkaar en naar de spuiterij/schadehersteller gebracht. Deze heeft alle roest aangepakt en de auto voorzien van een nieuwe laklaag.
Bij de spuiterij:
En ben ik haar weer gaan opbouwen:
Het onderstel aangepast:
Andere wielen:
Andere uitlaat:
Toen in augustus 2014 aangeboden voor APK, helaas CO veel te hoog, kwam waarschijnlijk door de GRP N chip die ik erin had, maar geen zin om hem aan te passen, want ik had inmiddels een Saxo gekocht:
Niet om mee te rijden, maar voor het blok, beetje gek gemaakt door het AX virus vond ik dat ik ook een 1.6 16v in de auto moest hangen. (veel te hoog gegrepen met mijn beperkte kennis)
Maar de Saxo moest uit elkaar en het swappen ging beginnen.
Ik heb door een drukke baan en druk gezinsleven beperkt de tijd om te werken aan de auto, daarnaast is mijn kennis vrij gering, dus ik moet vaak het wiel opnieuw uitvinden. Dus nu 2 jaar later hangt het blok in de auto en moet ik de puntjes op de i zetten:
Op dit moment loopt de auto op 2 cylinders, maar dankzij hulp van anderen ben ik bijna zo ver dat ze klaar is. Het doel is om met de AX naar de ICCCR2016 te komen. Echter juni en juli staan ook in het teken van vakantie's en projecten op het werk, dus het is even spannend.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Dat ie loopt is natuurlijk wel een update waard
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Wat heb je met je oude blok gedaan?
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Na een paar maanden tobben (ik heb maar een paar uur per maand de tijd om te klussen), is het eindelijk gelukt en loopt de AX op alle 4 de cylinders.
Ik heb ergens vorig jaar omdat de stekker die op de bobine zat afgebroken was, hier een nieuwe stekker aan gesoldeerd.
Blijkbaar heb ik niet goed opgelet en een paar draden omgedraaid. Deze stekker heeft 4 pinnen:
1= signaal
2= signaal
3=- 12 volt
4= storingsding (weet niet hoe het heet, is er ook af)
Bij mij zat het als volgt:
1 =Signaal
2= 12 volt
3= Signaal.
Kortom het zat niet goed. Dit goed gezet en direct lopen als een zonnetje. Ik zag wel dat mijn uitlaatspruitstuk echt roodgloeiend werd, geen idee hof dit hoort.
Ik ben dus echt heel blij en het einde komt nu echt in zicht.
Todo:
- Stekker zit nu met kroonsteentje, deze weer netjes solderen.
- alle bekabeling netjes intapen en wegwerken.
- Ontluchten
- Luchtfilter monteren
- Poetsen
- Uitlijnen
- APK
Komende weken ben ik weer druk met werk en motortochtjes, ik hoop een paar avondjes tijd te kunnen maken voor bovenstaand. Zodat ik wanneer het mooi weer is de AX eens flink uit kan laten.
Ik heb ergens vorig jaar omdat de stekker die op de bobine zat afgebroken was, hier een nieuwe stekker aan gesoldeerd.
Blijkbaar heb ik niet goed opgelet en een paar draden omgedraaid. Deze stekker heeft 4 pinnen:
1= signaal
2= signaal
3=- 12 volt
4= storingsding (weet niet hoe het heet, is er ook af)
Bij mij zat het als volgt:
1 =Signaal
2= 12 volt
3= Signaal.
Kortom het zat niet goed. Dit goed gezet en direct lopen als een zonnetje. Ik zag wel dat mijn uitlaatspruitstuk echt roodgloeiend werd, geen idee hof dit hoort.
Ik ben dus echt heel blij en het einde komt nu echt in zicht.
Todo:
- Stekker zit nu met kroonsteentje, deze weer netjes solderen.
- alle bekabeling netjes intapen en wegwerken.
- Ontluchten
- Luchtfilter monteren
- Poetsen
- Uitlijnen
- APK
Komende weken ben ik weer druk met werk en motortochtjes, ik hoop een paar avondjes tijd te kunnen maken voor bovenstaand. Zodat ik wanneer het mooi weer is de AX eens flink uit kan laten.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Als hij echt roodgloeiend word dan lijkt mij dat niet goed.. Maar wel goed nieuws dat ze eindelijk loopt.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Leuke update
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Gisteren was ik van plan de puntjes op de i te zetten, ik was een ochtend vrij dus wasblij van zin.
Eigenlijk hoefde ik enkel te ontluchten.
Echter liep de GTI vrij hoog in toeren stationair, ongeveer 1700.
Een stukje gereden om verse benzine te halen. Dit maakte niks uit. Stappenmotor doet ook gewoon zijn ding.
Echter bij het loshalen van de inlaat vond ik dat hij aardig wiebelig zat. Bleek dat het rubber/pakking dubbel zat.
Kans is dus vrij groot dat valse lucht de oorzaak is. Dus gisteren bij de dealer nieuwe rubbers besteld, als het goed is komen die vandaag binnen. Dan weer opbouwen.
Daarnaast lekte 1 kleppendeksel olie, dus hier ook een nieuw pakkinkje tussen gelegd.
Wellicht vanmiddag goed nieuws!
Eigenlijk hoefde ik enkel te ontluchten.
Echter liep de GTI vrij hoog in toeren stationair, ongeveer 1700.
Een stukje gereden om verse benzine te halen. Dit maakte niks uit. Stappenmotor doet ook gewoon zijn ding.
Echter bij het loshalen van de inlaat vond ik dat hij aardig wiebelig zat. Bleek dat het rubber/pakking dubbel zat.
Kans is dus vrij groot dat valse lucht de oorzaak is. Dus gisteren bij de dealer nieuwe rubbers besteld, als het goed is komen die vandaag binnen. Dan weer opbouwen.
Daarnaast lekte 1 kleppendeksel olie, dus hier ook een nieuw pakkinkje tussen gelegd.
Wellicht vanmiddag goed nieuws!
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Spannend, al nieuws te melden? Filmpje?
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Rubbertjes vervangen, was wel nodig trouwens. Loopt gelijk netjes onder de 900 toeren stationair.
Echter lijkt ze een beetje traag op het gas. Als ik het gas loslaat zakt hij niet alijd even snel terug. nu vond ik ook mijn gasklep een beetje stroef gaan, dus even kijken of die nog netjes sluit.
Echter lijkt ze een beetje traag op het gas. Als ik het gas loslaat zakt hij niet alijd even snel terug. nu vond ik ook mijn gasklep een beetje stroef gaan, dus even kijken of die nog netjes sluit.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Mooie GTI! Ben stiekem wel jaloers van het blok dat je hangen hebt
AX-kopen is verslavend.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Bedankt! Ik heb er ook wel veel tijd en energie in gestoken.
Maar dat werd afgelopen zaterdag allemaal goed gemaakt. Ik heb de wielkasten afgelopen weekend een stukje uitgerold, minimaal, maar de boel loopt niet meer aan. Daarnaast heb ik het ruitenwisservloeistof tankje net even wat verder naar voren gehangen en de huidige slangetjes vervangen zodat dit ook niet meer aan kan lopen. Helaas doet de sproeier het voor wel, maar achter niet. Het pompje werkt, maar is blijkbaar niet sterk genoeg om naar achteren te pompen. Even uitzoeken wat dit zou kunnen zijn.
De auto liep ook niet heel fijn, ze bleef af en toe hoog in de toeren lopen. Via Ebay heb ik een nieuwe stappenmotor besteld, en zaterdag gemonteerd. Hierbij heb ik gelijk het gasklephuis gereinigd. Na dit alles gemonteerd te hebben loopt ze echt super.
Gelijk een stukje de dijk gepakt, je moet toch even proefrijden. Onderweg naar de dijk al een duimpje ontvangen. Bij de verkeerslichten een man in een Golf 2, die ja knikkend met zijn duim omhoog voorbij kwam. Dat is toch leuk!
Auto loopt echt super, in lage toeren verbazend rustig, en boven de 3500 gaat ze als de brandweer, echt niet normaal. Ik heb in in dikke auto's gereden, van Aston Martins, tot Tesla's en verschillende 3,5 liter bmw's.
En ja die lopen harder. Maar de beleving is zoveel meer gaver in die kleine AX! Je kan haar echt de bochten ingooien ofdat het een kart is. Echt heel veel plezier van!
Bij thuiskomst bleek helaas wel dat ik het kleppendeksel niet goed gemonteerd had. Ze had er wat olie uit gegooid.
Dus gelijk deze opnieuw eraf gehaald, schoon gemaakt en ontvet. Alles zit er nu weer op, en ik wacht iets langer met laten drogen.
Ik hoop deze week even te kunnen kijken of hij niet meer lekt.
Dan is het uitlijnen en keuren. Van de week maar alvast langs bij Euromaster om het een en ander te bespreken. Ik verwacht dat er niks mankeerd, enkel de uitstoot vind ik spannend.
Maar dat werd afgelopen zaterdag allemaal goed gemaakt. Ik heb de wielkasten afgelopen weekend een stukje uitgerold, minimaal, maar de boel loopt niet meer aan. Daarnaast heb ik het ruitenwisservloeistof tankje net even wat verder naar voren gehangen en de huidige slangetjes vervangen zodat dit ook niet meer aan kan lopen. Helaas doet de sproeier het voor wel, maar achter niet. Het pompje werkt, maar is blijkbaar niet sterk genoeg om naar achteren te pompen. Even uitzoeken wat dit zou kunnen zijn.
De auto liep ook niet heel fijn, ze bleef af en toe hoog in de toeren lopen. Via Ebay heb ik een nieuwe stappenmotor besteld, en zaterdag gemonteerd. Hierbij heb ik gelijk het gasklephuis gereinigd. Na dit alles gemonteerd te hebben loopt ze echt super.
Gelijk een stukje de dijk gepakt, je moet toch even proefrijden. Onderweg naar de dijk al een duimpje ontvangen. Bij de verkeerslichten een man in een Golf 2, die ja knikkend met zijn duim omhoog voorbij kwam. Dat is toch leuk!
Auto loopt echt super, in lage toeren verbazend rustig, en boven de 3500 gaat ze als de brandweer, echt niet normaal. Ik heb in in dikke auto's gereden, van Aston Martins, tot Tesla's en verschillende 3,5 liter bmw's.
En ja die lopen harder. Maar de beleving is zoveel meer gaver in die kleine AX! Je kan haar echt de bochten ingooien ofdat het een kart is. Echt heel veel plezier van!
Bij thuiskomst bleek helaas wel dat ik het kleppendeksel niet goed gemonteerd had. Ze had er wat olie uit gegooid.
Dus gelijk deze opnieuw eraf gehaald, schoon gemaakt en ontvet. Alles zit er nu weer op, en ik wacht iets langer met laten drogen.
Ik hoop deze week even te kunnen kijken of hij niet meer lekt.
Dan is het uitlijnen en keuren. Van de week maar alvast langs bij Euromaster om het een en ander te bespreken. Ik verwacht dat er niks mankeerd, enkel de uitstoot vind ik spannend.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Super nette GTI geworden en respect voor al het werk dat je erin gestoken hebt [THUMBS UP SIGN]
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Tnx! zit een hoop liefde, tijd en ook wel wat geld in, maar ik ben toch wel trots op het resultaat.
Gisteren de auto zelf even nagelopen, wat je zelf kan controleren voor de keuring. Ruitenwisservloeistof voor was niet heel fanatiek, bleek dat het slangetje bekneld zat, dus vrii snel opgelost.
De bestuurderstoel zal ook niet helemaal vast, dus die heb ik nog even goed vast gezet.
Voor de rest, gordels, uitlaat, verlichting gecontroleerd. Ze lekt ook geen olie meer.
Morgen gaat ze voor APK, het is meer even laten controleren wat er nog niet goed is. Ik ben erg benieuwd. Zaken als remmen en emissie kan ik zelf niet testen. Ik heb een afspraak bij de Pofile/peugeot in Montfoort, daar kon ik snel terecht en daar kom ik vaker met mijn leasehok.
Er zullen vast puntjes zijn, maar binnenkort vakantie om dat op te pakken.
Gisteren de auto zelf even nagelopen, wat je zelf kan controleren voor de keuring. Ruitenwisservloeistof voor was niet heel fanatiek, bleek dat het slangetje bekneld zat, dus vrii snel opgelost.
De bestuurderstoel zal ook niet helemaal vast, dus die heb ik nog even goed vast gezet.
Voor de rest, gordels, uitlaat, verlichting gecontroleerd. Ze lekt ook geen olie meer.
Morgen gaat ze voor APK, het is meer even laten controleren wat er nog niet goed is. Ik ben erg benieuwd. Zaken als remmen en emissie kan ik zelf niet testen. Ik heb een afspraak bij de Pofile/peugeot in Montfoort, daar kon ik snel terecht en daar kom ik vaker met mijn leasehok.
Er zullen vast puntjes zijn, maar binnenkort vakantie om dat op te pakken.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Zoals verwacht afkeur.
Lijstje valt mee:
- ashoes
- remverschil achter
- Wiel rechtsvoorte veel weerstand
- CO te hoog.
Nu eerst vakantie en dan oplossen.
Lijstje valt mee:
- ashoes
- remverschil achter
- Wiel rechtsvoorte veel weerstand
- CO te hoog.
Nu eerst vakantie en dan oplossen.
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
- Ashoes zo gemaakt
- Remdrukverdeler ?
- remklauw?
- GroupN chip
- Remdrukverdeler ?
- remklauw?
- GroupN chip
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Oh ja, hier ook even een update geven.
Ik heb tijdens mijn vakantie de ashoes gedaan, remmen uit elkaar gehaald, trommels links en rechts gewisseld. De remmen voor weer gangbaar gemaakt.
Even naar de kwikfit geweest voor een gratis remmentest. Deze bleken goed te zijn. Dus het enige was de CO. Gezien ik het qua tijd allemaal niet meer ging redden en ik heel graag naar de ICCCR wilde heb ik dit uit handen gegeven. De buurman heeft de auto onder handen genomen, eerst andere benzine en een flesje injectie reiniger erin. CO was nog maar 0,67 ipv 0,9. Dit maakte dus wel verschil. Maar nog niet goed.
Vervolgens lambda sonde vervangen, helaas geen verschil.
Buurman Thed had nog een katalysator liggen die aaridg in de buurt kwam. Deze heeft hij er tussen gelast. En CO 0,0! Dus een dag voor de ICCCR had ik APK.
Vorige week donderdag vol goede moed naar de ICCCR en twee super dagen gehad. Echt heel gezellig. Helaas ben ik zaterdagochtend nogal ziek wakker geworden, en uiteindelijk het nare besluite moeten nemen om naar huis te gaan. Gelukkig waren er veel clubleden die hielpen om de partytent en de tent in te pakken, dat was echt super.
Dus ook al moest ik vroeg tijdig naar huis heb ik het erg leuk gehad. Ik moet de foto's nog even uitzoeken, maar die komen er snel aan. Alvast twee plaatjes van mijn eigen AX als voorproefje.
Ik heb tijdens mijn vakantie de ashoes gedaan, remmen uit elkaar gehaald, trommels links en rechts gewisseld. De remmen voor weer gangbaar gemaakt.
Even naar de kwikfit geweest voor een gratis remmentest. Deze bleken goed te zijn. Dus het enige was de CO. Gezien ik het qua tijd allemaal niet meer ging redden en ik heel graag naar de ICCCR wilde heb ik dit uit handen gegeven. De buurman heeft de auto onder handen genomen, eerst andere benzine en een flesje injectie reiniger erin. CO was nog maar 0,67 ipv 0,9. Dit maakte dus wel verschil. Maar nog niet goed.
Vervolgens lambda sonde vervangen, helaas geen verschil.
Buurman Thed had nog een katalysator liggen die aaridg in de buurt kwam. Deze heeft hij er tussen gelast. En CO 0,0! Dus een dag voor de ICCCR had ik APK.
Vorige week donderdag vol goede moed naar de ICCCR en twee super dagen gehad. Echt heel gezellig. Helaas ben ik zaterdagochtend nogal ziek wakker geworden, en uiteindelijk het nare besluite moeten nemen om naar huis te gaan. Gelukkig waren er veel clubleden die hielpen om de partytent en de tent in te pakken, dat was echt super.
Dus ook al moest ik vroeg tijdig naar huis heb ik het erg leuk gehad. Ik moet de foto's nog even uitzoeken, maar die komen er snel aan. Alvast twee plaatjes van mijn eigen AX als voorproefje.
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Sander wat heb je mooie wielen!
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Dank je, jij ook
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Afgelopen zondag heb ik mijn vuurdoop op het gebied van rally rijden. Er werd door een aantal studenten van de Hogeschool Rotterdam een rally voor het goede doel georganiseerd. Voor mij was dit de eerste keer dat ik een rally als dit ging rijden. Ik had wel ervaring met het navigeren met bolletje pijltje. Echter hier kwamen wel wat ingewikkeldere technieken bij kijken.
https://rijdenvoorcongo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij namen deel aan de tour klasse. Gelukkig waren Jan en Hester er ook, die namen deel aan de sport klasse, maar konden ons wel wat adviezen geven.
De dag begon met een uitgebreide brunch in het Wings hotel op Rotterdam airport. Hier werd een presentatie gehouden over het goede doel WEM, en werd de inschrijving en een korte uitleg gedaan.
Wij hadden startnummer 39.
Het was echt een hele leuke rally tussen Rotterdam en Hoek van Holland. We kregen een mooi routeboek, gelijk na de start moesten we rechts... Dus wij gingen links.
in het begin was het even wennen maar na de tweede tijdscontrole hadden we het aardig onder controle.
Onderweg kwamen we Jan en Hester ook nog wel eens tegen.
Op ongeveer de helft van de route ook even een bakkie doen in Hoek van Holland.
De route eindigde weer in het Wings hotel. Waar ook de prijsuitreiking plaats zou vinden. We wisten op voorhand al dat we kansloos waren voor het klassement. Maar ons uitgangspunt was vooral niet de rode lantaarn (laatste plek) te krijgen.
Gelukkig was dit niet het geval.
Helaas ook nog even pech gehad. Terug in de parkeergarage sprong de koelslang van de kachel radiateur, waardoor het koelsysteem leeg liep. Gelukkig was de koelslang snel terug te zetten en kon Jan me helpen met een paar liter KVS.
Dus even een beetje geprobeerd te ontluchten en rustig aan naar huis. Wel een klein rommeltje achter gelaten...
De volgende dag werd het hele klassement bekent gemaakt. We zijn 11e van de 28 equipes geworden. Voor een eerste keer helemaal niet zo slecht. Ik snap nog niet helemaal hoe de punten berekend zijn. Maar al met al voor herhaling vatbaar. We zijn nu aan het passen en meten om mee te doen met le Petit Pressé http://www.lecitronpresse.nl/Le-Petit-Presse/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een erg succesvolle dag!
https://rijdenvoorcongo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij namen deel aan de tour klasse. Gelukkig waren Jan en Hester er ook, die namen deel aan de sport klasse, maar konden ons wel wat adviezen geven.
De dag begon met een uitgebreide brunch in het Wings hotel op Rotterdam airport. Hier werd een presentatie gehouden over het goede doel WEM, en werd de inschrijving en een korte uitleg gedaan.
Wij hadden startnummer 39.
Het was echt een hele leuke rally tussen Rotterdam en Hoek van Holland. We kregen een mooi routeboek, gelijk na de start moesten we rechts... Dus wij gingen links.
in het begin was het even wennen maar na de tweede tijdscontrole hadden we het aardig onder controle.
Onderweg kwamen we Jan en Hester ook nog wel eens tegen.
Op ongeveer de helft van de route ook even een bakkie doen in Hoek van Holland.
De route eindigde weer in het Wings hotel. Waar ook de prijsuitreiking plaats zou vinden. We wisten op voorhand al dat we kansloos waren voor het klassement. Maar ons uitgangspunt was vooral niet de rode lantaarn (laatste plek) te krijgen.
Gelukkig was dit niet het geval.
Helaas ook nog even pech gehad. Terug in de parkeergarage sprong de koelslang van de kachel radiateur, waardoor het koelsysteem leeg liep. Gelukkig was de koelslang snel terug te zetten en kon Jan me helpen met een paar liter KVS.
Dus even een beetje geprobeerd te ontluchten en rustig aan naar huis. Wel een klein rommeltje achter gelaten...
De volgende dag werd het hele klassement bekent gemaakt. We zijn 11e van de 28 equipes geworden. Voor een eerste keer helemaal niet zo slecht. Ik snap nog niet helemaal hoe de punten berekend zijn. Maar al met al voor herhaling vatbaar. We zijn nu aan het passen en meten om mee te doen met le Petit Pressé http://www.lecitronpresse.nl/Le-Petit-Presse/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een erg succesvolle dag!
Re: Sander aka J0achim (AX GTI '93)
Mooi verhaal