Rica 1.1 First Zandvoort race!
Moderator: webmasters
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
Ik heb geen pm ontvangen. En ja groningen
Was klaar met me dienst en ik verveelde me. En toen kwam ik terug met dit.
Was klaar met me dienst en ik verveelde me. En toen kwam ik terug met dit.
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
1.1 naar 1.4gti is makkelijk als die maar van een AX komt anders heeft AlexanderB al alle oplossingen voor je opgeschreven
Motorsteun van 1.0/1.1 is niet sterk. Ik heb een 1.4i chassis gebruikt voor de GTI swap omdat de steun al erin zit gelast febriek.
Motorsteun van 1.0/1.1 is niet sterk. Ik heb een 1.4i chassis gebruikt voor de GTI swap omdat de steun al erin zit gelast febriek.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
Die beugel voor de versterkte steun is overigens over te zetten, kwestie van puntlassen uitboren bij een donor-koets (kan ook een Saxo zijn) en inlassen in de AX koets.
AX 1.1 koets (al kaalgemaakt waar het laswerk moet komen..
Saxo (in dit geval) 16V steun. (zit hier met 2 puntjes vastgelast, ik heb 'm daarna echt stevig vastgebakken.
Dat wordt nog wat om weer los te maken, want hij moet dr nu weer uit, maar dat is een ander verhaal, iets met koets total loss.
AX 1.1 koets (al kaalgemaakt waar het laswerk moet komen..
Saxo (in dit geval) 16V steun. (zit hier met 2 puntjes vastgelast, ik heb 'm daarna echt stevig vastgebakken.
Dat wordt nog wat om weer los te maken, want hij moet dr nu weer uit, maar dat is een ander verhaal, iets met koets total loss.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
Leuke berichten, ik ben erg benieuwd.
Je geeft aan dat je met de ax het circuit op wil. Allereerst zou ik dan gaan kijken om zaken te verbeteren. Je kan er een dik blok in hangen, maar als de auto niet de bocht om wil, of je hebt alleen wielspin dan is er nog niks aan.
Ik denk dat je met een 1.1 ook al lol kan hebben, bijvoorbeeld met slalommen.
Ik zou beginnen om de koets hard te krijgen, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt. Dan het interieur eruit en goede stoelen en gordels erin.
De koets steviger maken in de vorm van een rolkooi, veerpootbrug, draagarmbrug en er bestaan ook van die bruggen voor tussen de wielkasten achter, ben even de naam kwijt.
Dan op ziek naar een 4 gaats onderstel en een schijvenas voor achter. Dan kan je er remmen van bijvoorbeeld een saxo VTS op zetten. Dan de schokbrekers en veren aanpassen en brede lichte velgen.
Dan lekker gaan rijden en kijken wat je graag wilt, de blokken hebben verschillende eigenschappen als je heel hard rechtdoor wilt dan ga je voor een 1.6 16v, wil je snel optrekken en meer slalom of sprintjes, dan kan je voor een 1.3 uit een 106 ralley. Dan kan je ook nog verschillende versnellingsbakken eronder hangen. Genoeg mogelijkheden denk ik.
Je geeft aan dat je met de ax het circuit op wil. Allereerst zou ik dan gaan kijken om zaken te verbeteren. Je kan er een dik blok in hangen, maar als de auto niet de bocht om wil, of je hebt alleen wielspin dan is er nog niks aan.
Ik denk dat je met een 1.1 ook al lol kan hebben, bijvoorbeeld met slalommen.
Ik zou beginnen om de koets hard te krijgen, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt. Dan het interieur eruit en goede stoelen en gordels erin.
De koets steviger maken in de vorm van een rolkooi, veerpootbrug, draagarmbrug en er bestaan ook van die bruggen voor tussen de wielkasten achter, ben even de naam kwijt.
Dan op ziek naar een 4 gaats onderstel en een schijvenas voor achter. Dan kan je er remmen van bijvoorbeeld een saxo VTS op zetten. Dan de schokbrekers en veren aanpassen en brede lichte velgen.
Dan lekker gaan rijden en kijken wat je graag wilt, de blokken hebben verschillende eigenschappen als je heel hard rechtdoor wilt dan ga je voor een 1.6 16v, wil je snel optrekken en meer slalom of sprintjes, dan kan je voor een 1.3 uit een 106 ralley. Dan kan je ook nog verschillende versnellingsbakken eronder hangen. Genoeg mogelijkheden denk ik.
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
Bedankt!
Ik ga voor de 1.4 8v. Lekker simpel en net wat meer pit dan de 1.1 . Ik ben niet op zoek naar de snelste en beste wagen , maar een autotje waar ik gewoon leuk mee kan rijden.
Plan is nu als volgt.
1.4 8v
Anderen remmen en schijven
Group n dempers
Stugge veren
Semi slicks.
En dan weer verder kijken.
Ik ga voor de 1.4 8v. Lekker simpel en net wat meer pit dan de 1.1 . Ik ben niet op zoek naar de snelste en beste wagen , maar een autotje waar ik gewoon leuk mee kan rijden.
Plan is nu als volgt.
1.4 8v
Anderen remmen en schijven
Group n dempers
Stugge veren
Semi slicks.
En dan weer verder kijken.
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
1.4 GTI is leuk ik heb in een 1.4 TGS geswapt wegens waterverbruik in de kop.
En qua verbruik 1.4i mono of gti is hetzelfde beide 1:15-16 rustig dus extra 25pk zonder compromis.
Zie video:
Dit was een week na de swap:
Link
En qua verbruik 1.4i mono of gti is hetzelfde beide 1:15-16 rustig dus extra 25pk zonder compromis.
Zie video:
Dit was een week na de swap:
Link
Re: Rica 1.1 First Van Driften naar een AX? PARTS HUNTING
Mocht je opzoek zijn naar een 1.4 8v monopoint, heb er een over ivm een swap naar 1.6
AX 11TRE 1988
Re: Rica 1.1 First Zandvoort race!
Link
Daar is die dan!!
Het ging heel gelijk op . Leuk om te zien dat de AX vaak zijn kont erin gooit
Re: Rica 1.1 First Zandvoort race!
[youtube]http://youtu.be/FNmnWO5SyEc?t=2m10s[/youtube]
Re: Rica 1.1 First Zandvoort race!
Mooi filmpje!
Re: Rica 1.1 First Zandvoort race!
ax GT velgen gezocht