Wheelnut Citroënloos Renault Clio 1.4 Mexx aut. '97
Moderator: webmasters
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Pff... Een paar metertjes koperen remleiding besteld...
Nadeel: weer meer centjes uitgeven voordat ik eindelijk een keer verder kan rijden dan 500m.
Voordeel: Meer dan genoeg overlengte om eerst een beetje te oefenen...
Nadeel: weer meer centjes uitgeven voordat ik eindelijk een keer verder kan rijden dan 500m.
Voordeel: Meer dan genoeg overlengte om eerst een beetje te oefenen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Komt wel goed. Zie het als iets dat je voortaan ook 'kan'
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Mijn ervaring met remleidingen knijpen:
- Vlakke zijde van de "houder" gebruiken om een "bubble" te maken, het type wat je nodig hebt voor de AX.
- Zorg dat de 2 helften van de houder absoluut een vlak oppervlak vormen bij het aandraaien, anders gaat de boel scheef (en breekt je pers-blokje af!)
- Uitstekende lengte koper komt overeen met de dikte van het vorm-blokje, niet verder laten uitsteken dan krijg je dat de boel afbreekt, scheef gaat, of je bubble te groot wordt.
-Als ie scheef gaat, stoppen vóórdat het gereedschapje breekt, en de volgende keer iets korter uitstekend koper gebruiken en zorgen dat je klem goed recht op elkaar zit.
- Vergeet niet eerst de wartel dr omheen te doen, klinkt dom, maar het is een veelgemaakte fout, echtwaar.
- Vlakke zijde van de "houder" gebruiken om een "bubble" te maken, het type wat je nodig hebt voor de AX.
- Zorg dat de 2 helften van de houder absoluut een vlak oppervlak vormen bij het aandraaien, anders gaat de boel scheef (en breekt je pers-blokje af!)
- Uitstekende lengte koper komt overeen met de dikte van het vorm-blokje, niet verder laten uitsteken dan krijg je dat de boel afbreekt, scheef gaat, of je bubble te groot wordt.
-Als ie scheef gaat, stoppen vóórdat het gereedschapje breekt, en de volgende keer iets korter uitstekend koper gebruiken en zorgen dat je klem goed recht op elkaar zit.
- Vergeet niet eerst de wartel dr omheen te doen, klinkt dom, maar het is een veelgemaakte fout, echtwaar.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Je kan v.a. woensdagavond komen voor de felsset.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Felssetje heb ik al. El cheapo á la budget.
Uh, Alexander, wat bedoel je met "de twee helften moeten een absoluut vlak oppervlak vormen"?
Moet ik de moeren zo ver aandraaien dat er geen spleet meer tussen zit? Of moeten de twee helften niet scheef op elkaar zitten?
Ik probeer wel wat. Ik heb toch een meter of twee over. Wel uitkijken met dat vormpje...
Uh, Alexander, wat bedoel je met "de twee helften moeten een absoluut vlak oppervlak vormen"?
Moet ik de moeren zo ver aandraaien dat er geen spleet meer tussen zit? Of moeten de twee helften niet scheef op elkaar zitten?
Ik probeer wel wat. Ik heb toch een meter of twee over. Wel uitkijken met dat vormpje...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Niet scheef op elkaar zitten ja. Maar als het goed is zit dr ook geen spleet tussen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Daar komt de El Cheapo om de hoek: Er zit wel een spleet tussen. Volgens mij trekt dat ding een beetje bol.
De uiteinden zitten best goed op elkaar, maar het midden niet.
Ik heb een probleempje: Elke keer dat ik het probeer, dan trekt de leiding (koper) meteen krom.
Zo klem mogelijk, aan de platte kant. Felsklem is al opgewaardeerd van vleugel- naar zeskantmoeren.
Volgens de advertentie geschikt voor metrisch, maar de maatvoeringen zijn in inches.
Ik zit nu dus een 3/16" (4.76mm) dopje in een 5mm buis te douwen. Heeft dat heel veel invloed?
Of kan ik weer een ander setje kopen?
De uiteinden zitten best goed op elkaar, maar het midden niet.
Ik heb een probleempje: Elke keer dat ik het probeer, dan trekt de leiding (koper) meteen krom.
Zo klem mogelijk, aan de platte kant. Felsklem is al opgewaardeerd van vleugel- naar zeskantmoeren.
Volgens de advertentie geschikt voor metrisch, maar de maatvoeringen zijn in inches.
Ik zit nu dus een 3/16" (4.76mm) dopje in een 5mm buis te douwen. Heeft dat heel veel invloed?
Of kan ik weer een ander setje kopen?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Anton, ik heb respect voor je dat je het zelf probeert. Maar ik zou de leiding die je wilt vervangen er onderuit halen en even na laten maken bij een revisie bedrijfje. Zo duur Is dat niet en je weet zeker dat het goed is en het scheelt een hoop frustratie. Het gaat wel om je remmen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Hmm, dat klinkt niet goed nee. Je mag van mij altijd ff langskomen met de leiding, dan proberen we het setje wat hier ligt ff..? (Heb eigenlijk niet echt de tijd om langs te komen, zou 't graag doen..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Dat is ook een idee. Wil ik ook best wel proberen.
Probleem daarmee is ook mijn gebrek aan vrije tijd. Dat heb ik met Syu ook al.
Maandag tm donderdag, van half vijf tot een uur of acht. Dat is het wel zo'n beetje.
Het weekend breng ik altijd bij mijn vriendin door.
Die dwarse leiding is al los, de langse leiding moet nog.
Denk je dat zo'n geel dopje dat uit het schroefgat van een nieuw onderdeel komt gebruikt kan worden om de aansluiting in de HRC af te doppen?
Ik heb niet zo'n zin in een leeg reservoir...
(om je een idee te geven, dit soort dopjes.)
Probleem daarmee is ook mijn gebrek aan vrije tijd. Dat heb ik met Syu ook al.
Maandag tm donderdag, van half vijf tot een uur of acht. Dat is het wel zo'n beetje.
Het weekend breng ik altijd bij mijn vriendin door.
Die dwarse leiding is al los, de langse leiding moet nog.
Denk je dat zo'n geel dopje dat uit het schroefgat van een nieuw onderdeel komt gebruikt kan worden om de aansluiting in de HRC af te doppen?
Ik heb niet zo'n zin in een leeg reservoir...
(om je een idee te geven, dit soort dopjes.)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Ik kan ook een keer langskomen met het felssetje dat ik op de werkplaats gebruik.Wheelnut wrote:Dat is ook een idee. Wil ik ook best wel proberen.
Probleem daarmee is ook mijn gebrek aan vrije tijd. Dat heb ik met Syu ook al.
Maandag tm donderdag, van half vijf tot een uur of acht. Dat is het wel zo'n beetje.
Het weekend breng ik altijd bij mijn vriendin door.
Die dwarse leiding is al los, de langse leiding moet nog.
Denk je dat zo'n geel dopje dat uit het schroefgat van een nieuw onderdeel komt gebruikt kan worden om de aansluiting in de HRC af te doppen?
Ik heb niet zo'n zin in een leeg reservoir...
(om je een idee te geven, dit soort dopjes.)
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Dat kan ook, maar de tijden veranderen helaas niet.
Volgende week vrijdag heb ik ook 's middags de tijd, maar 's avonds ben ik er dan niet.
Ik zal sowieso proberen of ik die ene remleiding kan verwijderen, maar dan moet het weer wel meewerken.
Volgende week vrijdag heb ik ook 's middags de tijd, maar 's avonds ben ik er dan niet.
Ik zal sowieso proberen of ik die ene remleiding kan verwijderen, maar dan moet het weer wel meewerken.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Fijn. Die remleiding komt dus niet onder de auto vandaan zonder te zagen. (of grootschalige demontage)
Dat betekent dus ook dat een nieuwe niet terug gaat zonder ter plaatse te buigen.
Dat betekent dus ook dat de felsjes ter plaatse gedaan moeten worden.
Fijn, zo'n barrel...
Dat betekent dus ook dat een nieuwe niet terug gaat zonder ter plaatse te buigen.
Dat betekent dus ook dat de felsjes ter plaatse gedaan moeten worden.
Fijn, zo'n barrel...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
...huh? als het goed is zit ie nergens op zo'n manier langs dat ie dr niet uit kan zonder zagen (ervaring: al 2x gedaan), maar je moet op sommige plaatsen wel een beetje trekken om 'm dr uit te krijgen, wat inderdaad ook betekent dat ie ter plaatse gebogen moet worden. Gewoon vooraan beginnen, en dan naar achter toe werken. Ding op lengte maken vantevoren zou geen probleem moeten zijn.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Het komt waarschijnlijk door de bochten aan de uiteinden dat ik hem niet zo 1-2-3 los kon trekken.
Zagen leek me gewoon makkelijker...
Ik had naderhand ook al het idee om gewoon de leiding op maat te zagen, één van jullie die warteltjes aan te laten felsen,
en naderhand de leiding aan de auto te buigen. (wel de goede kant op natuurlijk.)
Zagen leek me gewoon makkelijker...
Ik had naderhand ook al het idee om gewoon de leiding op maat te zagen, één van jullie die warteltjes aan te laten felsen,
en naderhand de leiding aan de auto te buigen. (wel de goede kant op natuurlijk.)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Gisteren met de Saxo naar vroemdag geweest.
Heel gezellig allemaal weer, leuke jong in de auto enzo. "Je was aan het slippen! Jee!!!"
Na het laatste rondje van de ochtend (en dan bedoel ik in de pitstraat) compleet mijn remdruk weg.
Ik moest op weg naar de parkeerplaats de handrem gebruiken, zo erg.
In eerste instantie dachten we aan remvloeistof die te heet geworden was, en dat afkoelen zou helpen.
Een uurtje later, na de pauze, was er wel enigszins remkracht, maar dat ging gepaard met een onheilspellend schraapgeluid.
Wat bleek dus? De voorste remblokken waren compleet weggesleten. Door ijzer-op-ijzer zijn ze zelfs zo onbehoorlijk kneiterheet geworden dat die ijzertjes waar de blokken op horen te zitten verbogen waren door de hitte en de druk...
Ik bedoel, echt waar! De afdruk van de remzuiger zit er in geperst! De zijkanten zijn zelfs gevloeid!
Behoorlijk schrikmomentje dus... Ik ben niet gewend dat remblokken binnen 20.000 kilometer op zijn.
Ook stom dat ik daar niet van tevoren naar gekeken heb natuurlijk...
Gelukkig was er een automaterialenhandel in de buurt die een setje remblokken had, zodat ik de middag-run toch mee gereden heb.
Bedankt voor de mensen die meegeholpen hebben met onderdelen halen, gereedschap uitlenen, en (de)montagewerkzaamheden!
Mijn geluksengeltje heeft weer zijn best gedaan, dus voorlopig maar wat voorzichtiger zijn...
Heel gezellig allemaal weer, leuke jong in de auto enzo. "Je was aan het slippen! Jee!!!"
Na het laatste rondje van de ochtend (en dan bedoel ik in de pitstraat) compleet mijn remdruk weg.
Ik moest op weg naar de parkeerplaats de handrem gebruiken, zo erg.
In eerste instantie dachten we aan remvloeistof die te heet geworden was, en dat afkoelen zou helpen.
Een uurtje later, na de pauze, was er wel enigszins remkracht, maar dat ging gepaard met een onheilspellend schraapgeluid.
Wat bleek dus? De voorste remblokken waren compleet weggesleten. Door ijzer-op-ijzer zijn ze zelfs zo onbehoorlijk kneiterheet geworden dat die ijzertjes waar de blokken op horen te zitten verbogen waren door de hitte en de druk...
Ik bedoel, echt waar! De afdruk van de remzuiger zit er in geperst! De zijkanten zijn zelfs gevloeid!
Behoorlijk schrikmomentje dus... Ik ben niet gewend dat remblokken binnen 20.000 kilometer op zijn.
Ook stom dat ik daar niet van tevoren naar gekeken heb natuurlijk...
Gelukkig was er een automaterialenhandel in de buurt die een setje remblokken had, zodat ik de middag-run toch mee gereden heb.
Bedankt voor de mensen die meegeholpen hebben met onderdelen halen, gereedschap uitlenen, en (de)montagewerkzaamheden!
Mijn geluksengeltje heeft weer zijn best gedaan, dus voorlopig maar wat voorzichtiger zijn...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Zo, remleidinkje met wat buig- en sjorwerk onder de AX vandaan gehaald.
Wie kan op korte termijn helpen met het felsen van nieuwe leidingen?
Wie kan op korte termijn helpen met het felsen van nieuwe leidingen?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Je mag in Den Haag langskomen als je wil..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Starter
- Posts: 17
- Joined: TueJul28, 2015 5:34:40 AM
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Nou, ik ben net ook van de apk teruggekomen......Voorstoel zat los. Bout rechtsvoor is losgeraakt van frame. Zal wel gaatje boren denk ik door de bodem en dan vastzetten. Dat mag toch wel ? Verder ander afkeurpuntje was de remkrachtverdeler. Die zou lekken......Zo te lezen een kl*te klus om dit te vervangen. Maar mijn vraag is kan dit gerepareerd worden ? en zo ja hoe ?
Hoop graag iets te horen.
Hoop graag iets te horen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Ze zijn als het goed is te reviseren. Maar vraag me niet hoe. Ik heb het geprobeerd, maar hij raakte alleen maar verder defect...
Het makkelijkst is toch een passende remkrachtverdeler á 100+ euro op te snorren.
Die van een Saxo/106 past gewoon niet zonder verdere aanpassingen.
Die stoelbout is waarschijnlijk door de bodemplaat gescheurd. Dat schijnt vaker voor te komen.
Voor de APK moet de stoel "goed vast" zitten. Dus een nieuwe bout in een nieuw gat zou goed moeten zijn.
Of het frame aan de bodem vast lassen. Of een stukje plaatwerk oplassen en daar de moer aan. Of een dik stuk staal met getapt gat erin geboord in de middentunnel...
Zolang de stoel maar "goed vast" zit. De keurmeester mag niks demonteren, alleen maar met de stoel wiebelen.
Het makkelijkst is toch een passende remkrachtverdeler á 100+ euro op te snorren.
Die van een Saxo/106 past gewoon niet zonder verdere aanpassingen.
Die stoelbout is waarschijnlijk door de bodemplaat gescheurd. Dat schijnt vaker voor te komen.
Voor de APK moet de stoel "goed vast" zitten. Dus een nieuwe bout in een nieuw gat zou goed moeten zijn.
Of het frame aan de bodem vast lassen. Of een stukje plaatwerk oplassen en daar de moer aan. Of een dik stuk staal met getapt gat erin geboord in de middentunnel...
Zolang de stoel maar "goed vast" zit. De keurmeester mag niks demonteren, alleen maar met de stoel wiebelen.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.