Wheelnut Citroënloos Renault Clio 1.4 Mexx aut. '97
Moderator: webmasters
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
Oh, ik moet bij de belastingdienst doorgeven dat ik ga rijden i.v.m. APK.
Waarom zetten ze dat dan niet bij de RDW op de site, of linken ze meteen door naar die informatie?
Lekker handig voor mensen die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen, of waar ze moeten zoeken...
Waarom zetten ze dat dan niet bij de RDW op de site, of linken ze meteen door naar die informatie?
Lekker handig voor mensen die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen, of waar ze moeten zoeken...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
Zo, vloermatje ligt er los in, en de stoeltjes ook.
Jammer dat ze voor het lassen weer eruit moeten...
Jammer dat ze voor het lassen weer eruit moeten...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
Omdat het een vaag verhaal is (van welles en nietes) en de politie graag geld wil innen doordat het niet duidelijk erop staat.Wheelnut wrote:Oh, ik moet bij de belastingdienst doorgeven dat ik ga rijden i.v.m. APK.
Waarom zetten ze dat dan niet bij de RDW op de site, of linken ze meteen door naar die informatie?
Lekker handig voor mensen die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen, of waar ze moeten zoeken...
en ik kom 27ste helpen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
Achteraf is het ook wel logisch, het is de belastingdienst die mijn MRB int natuurlijk...
Dank je voor de hulp! Dat is in ieder geval al een zorg minder!
Dank je voor de hulp! Dat is in ieder geval al een zorg minder!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
0 schadevrije jaren op mijn AX. Hoort blijkbaar zo voor een tweede auto. Lekker krom weer.
Gelukkig wel 78% korting. Scheelt alsnog maar 50 euro per jaar t.o.v. de Saxo. Vind ik ook raar...
Gelukkig wel 78% korting. Scheelt alsnog maar 50 euro per jaar t.o.v. de Saxo. Vind ik ook raar...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
oldtimer verzekering? 150 per jaar maximaal na taxatie.Wheelnut wrote:0 schadevrije jaren op mijn AX. Hoort blijkbaar zo voor een tweede auto. Lekker krom weer.
Gelukkig wel 78% korting. Scheelt alsnog maar 50 euro per jaar t.o.v. de Saxo. Vind ik ook raar...
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
Auto te jong (nog geen 25 jaar), geen stalling, en ik mag er niet in de winter mee rijden.
Om een auto te stallen ben ik voor drie á vier maanden wel meer kwijt dan die 60 euro.
Zo, dagje met JSP de boer op geweest:
Eerst naar dat lasbedrijf die nog steeds mijn stoelbout ergens rond heeft slingeren.
Komen we daar, is de eigenaar net vertrokken. Volgens mijn agenda moest ik daar om 9:00 uur zijn, volgens de zijne om 10:00.
Spraakverwarring noemen we het maar. Veel maakte dat trouwens toch niet uit, want anderhalf uur later was die vent nog niet terug.
Ze mogen bij Schoemaker in Dordrecht in de stront zakken voor mijn part. Een foutje is menselijk, maar gemaakte afspraken niet nakomen had ik geen zin in.
Bel dan af ofzo...
We zijn dus naar een connectie van Syu gereden in Waalwijk. Met mijn AX. Heeft zich prima gehouden. Ondanks het kraanwater in de radiateur.
Weet ik dat ook weer...
Maar goed, nadat we de stoelen, achterbankzitting en (losse) vloermat verwijderd hadden heeft die man een M8 draad in een stuk dik staal getapt, en die onder het gat in de vloer gelast. Die stoel gaat voorlopig niet meer los.
Toen weer terug naar Dordrecht voor de APK. Konden we zo binnen rijden. Lampen goed, CO-uitstoot was er niet, carrosserie goed, alles goed behalve...
Het rechter achterwiel. Die deed op de remmenbank gewoon niet mee. 0 kN. 99% remverschil. Alleen op de voetrem.
Thuis weer even goed ontlucht, rem open gehad om te kijken of er iets verkeerd zat, gevoeld of de rem werkte, en weer terug gereden naar de APK.
Weer niks. Rechtsachter. Alleen op de voetrem. Vonden wij vreemd. Op de krik stopte het wiel wel gewoon. Maar blijkbaar werkt het op de vloer toch een tikkie anders.
Een rondje internet later lijkt de schuld toch te liggen bij de remkrachtverdeler. Dus die ga ik binnenkort demonteren en open maken. Kijken of er nog wat aan gedaan kan worden.
Ik reken er niet meer op dat ik de 4e met de AX in Woerden verschijn, maar we zullen zien...
Om een auto te stallen ben ik voor drie á vier maanden wel meer kwijt dan die 60 euro.
Zo, dagje met JSP de boer op geweest:
Eerst naar dat lasbedrijf die nog steeds mijn stoelbout ergens rond heeft slingeren.
Komen we daar, is de eigenaar net vertrokken. Volgens mijn agenda moest ik daar om 9:00 uur zijn, volgens de zijne om 10:00.
Spraakverwarring noemen we het maar. Veel maakte dat trouwens toch niet uit, want anderhalf uur later was die vent nog niet terug.
Ze mogen bij Schoemaker in Dordrecht in de stront zakken voor mijn part. Een foutje is menselijk, maar gemaakte afspraken niet nakomen had ik geen zin in.
Bel dan af ofzo...
We zijn dus naar een connectie van Syu gereden in Waalwijk. Met mijn AX. Heeft zich prima gehouden. Ondanks het kraanwater in de radiateur.
Weet ik dat ook weer...
Maar goed, nadat we de stoelen, achterbankzitting en (losse) vloermat verwijderd hadden heeft die man een M8 draad in een stuk dik staal getapt, en die onder het gat in de vloer gelast. Die stoel gaat voorlopig niet meer los.
Toen weer terug naar Dordrecht voor de APK. Konden we zo binnen rijden. Lampen goed, CO-uitstoot was er niet, carrosserie goed, alles goed behalve...
Het rechter achterwiel. Die deed op de remmenbank gewoon niet mee. 0 kN. 99% remverschil. Alleen op de voetrem.
Thuis weer even goed ontlucht, rem open gehad om te kijken of er iets verkeerd zat, gevoeld of de rem werkte, en weer terug gereden naar de APK.
Weer niks. Rechtsachter. Alleen op de voetrem. Vonden wij vreemd. Op de krik stopte het wiel wel gewoon. Maar blijkbaar werkt het op de vloer toch een tikkie anders.
Een rondje internet later lijkt de schuld toch te liggen bij de remkrachtverdeler. Dus die ga ik binnenkort demonteren en open maken. Kijken of er nog wat aan gedaan kan worden.
Ik reken er niet meer op dat ik de 4e met de AX in Woerden verschijn, maar we zullen zien...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Uitstoot vraagje
Je hebt nog een week, Alles is mogelijk. En anders maar een meeting later, iig goed bezig ga zo voort.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
De remkrachtverdeler is los.
Met het juiste sleuteltje ging dat nog vrij makkelijk eigenlijk, ondanks de slechte bereikbaarheid van het onderdeel.
Nee echt, waarom zit dat kreng niet rechts onder de auto? Plek zat daar! Links hangt de einddemper lichtelijk in de weg.
Bij de Saxo is dat ook al zo, maar dan nog erger...
Maar goed, ik twijfel of ik wel moet proberen om dat ding open te maken, er zit zo veel roest aan.
Ik betwijfel of alles heel blijft als je het probeert uit elkaar te schroeven.
Misschien is honderd euro uitgeven beter dan de frustratie van revisie.
Of dertig euro, als een RKV van een Saxo ook werkt. Passen doet het denk ik wel, maar krijg ik dan geen overberemming?
*edit*
Zo zaggie er aan de binnenkant uit.
De prut zit er logischerwijs nu niet meer op, en de plunjertjes bewegen weer.
Nu maar hopen dat het goed is zo, anders kan er weer een nieuwe op...
Met het juiste sleuteltje ging dat nog vrij makkelijk eigenlijk, ondanks de slechte bereikbaarheid van het onderdeel.
Nee echt, waarom zit dat kreng niet rechts onder de auto? Plek zat daar! Links hangt de einddemper lichtelijk in de weg.
Bij de Saxo is dat ook al zo, maar dan nog erger...
Maar goed, ik twijfel of ik wel moet proberen om dat ding open te maken, er zit zo veel roest aan.
Ik betwijfel of alles heel blijft als je het probeert uit elkaar te schroeven.
Misschien is honderd euro uitgeven beter dan de frustratie van revisie.
Of dertig euro, als een RKV van een Saxo ook werkt. Passen doet het denk ik wel, maar krijg ik dan geen overberemming?
*edit*
Zo zaggie er aan de binnenkant uit.
De prut zit er logischerwijs nu niet meer op, en de plunjertjes bewegen weer.
Nu maar hopen dat het goed is zo, anders kan er weer een nieuwe op...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Vandaag weer met Syu naar de remmentestbank gereden, en ik heb goed en slecht nieuws. (Nou ja, voor mij. Voor ieder ander is het compleet irrelevant...)
Het goede nieuws: Geen remverschil op de achteras meer! Het slechte nieuws: Helemáál geen remvertraging op de achteras meer...
Waarschijnlijk heb ik met mijn geram, getrek en gewiebel mijn remkrachtverdeler volledig gedefecteerd.
De voorremmen zijn fenomenaal. Dus de HRC is het niet. De handrem werkt ook geweldig. De remvoeringen en -trommels zijn dus prima.
Ik heb nog een gerucht op internet zien vliegen dat verouderde remslangen kunnen leiden tot remverschil, omdat de binnenkant opzwelt.
Zou nog enigzins kunnen voor rechts, maar ik denk niet dat het zo plotseling ook voor links tevoorschijn zou komen.
Vooral niet omdat ik ergens mee heb lopen... vagineren...
Een nieuwe is besteld op eBay. Volgens de verkoper van een 106. Passen doet het zeer zeker, maar het zal mij benieuwen of het ook naar behoren werkt...
Het goede nieuws: Geen remverschil op de achteras meer! Het slechte nieuws: Helemáál geen remvertraging op de achteras meer...
Waarschijnlijk heb ik met mijn geram, getrek en gewiebel mijn remkrachtverdeler volledig gedefecteerd.
De voorremmen zijn fenomenaal. Dus de HRC is het niet. De handrem werkt ook geweldig. De remvoeringen en -trommels zijn dus prima.
Ik heb nog een gerucht op internet zien vliegen dat verouderde remslangen kunnen leiden tot remverschil, omdat de binnenkant opzwelt.
Zou nog enigzins kunnen voor rechts, maar ik denk niet dat het zo plotseling ook voor links tevoorschijn zou komen.
Vooral niet omdat ik ergens mee heb lopen... vagineren...
Een nieuwe is besteld op eBay. Volgens de verkoper van een 106. Passen doet het zeer zeker, maar het zal mij benieuwen of het ook naar behoren werkt...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Zou zonder meer gewoon prima moeten werken, die dingen zijn precies hetzelfde.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
De buitenkant ziet er precies hetzelfde uit, maar ik weet niet of de binnenkant hetzelfde is.
Misschien een iets ander veertje, of een gecalibreerde opening van een iets ander formaat.
Onderdeelnummer is niet precies hetzelfde in ieder geval. We merken het vanzelf.
Misschien een iets ander veertje, of een gecalibreerde opening van een iets ander formaat.
Onderdeelnummer is niet precies hetzelfde in ieder geval. We merken het vanzelf.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Ik word het een beetje zat allemaal.
Nou heb ik een remkrachtverdeler, maar die is eigenlijk voor een 106.
Zal waarschijnlijk wel passen, op twee warteltjes na.
De oude heeft vier aansluitingen van M10x100, de nieuwe heeft er twee van M10x100, en twee van M12x100.
Nou zou je denken: warteltjes wisselen, makkelijk toch? Nou, mij lukt het dus niet...
Ik probeer die youtube-filmpjes (bubble flare) na te doen, maar het gaat alleen maar kapot allemaal.
Ik sta op het punt van opgeven, echt alles werkt tegen. Het lijkt wel of hij niet meer op de weg wil.
Heeft iemand nog zin om het te proberen? Anders mieter ik hem weg.
Nou heb ik een remkrachtverdeler, maar die is eigenlijk voor een 106.
Zal waarschijnlijk wel passen, op twee warteltjes na.
De oude heeft vier aansluitingen van M10x100, de nieuwe heeft er twee van M10x100, en twee van M12x100.
Nou zou je denken: warteltjes wisselen, makkelijk toch? Nou, mij lukt het dus niet...
Ik probeer die youtube-filmpjes (bubble flare) na te doen, maar het gaat alleen maar kapot allemaal.
Ik sta op het punt van opgeven, echt alles werkt tegen. Het lijkt wel of hij niet meer op de weg wil.
Heeft iemand nog zin om het te proberen? Anders mieter ik hem weg.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
....eeuh, de standaard-leiding van de AX kreeg ik zelf ook niet aangepast, die heb ik vervangen door koper toen ik dr aan ging werken..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Echt? K*t! Dat betekent dat de leiding over de achteras vervangen moet worden, en de leiding naar voren toe.
Het gaat over de leiding van rechtsachter, zowel in- als uitgang.
Of alleen die over de achteras, als je een passende RKV opzoekt.
Het gaat over de leiding van rechtsachter, zowel in- als uitgang.
Of alleen die over de achteras, als je een passende RKV opzoekt.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
ja, je moet dan inderdaad 1 leiding van voor-achter vervangen, en 1 die over de achteras loopt..
Nou is dit een oops-momentje trouwens, want letterlijk alle remkrachtverdelers die ik tot nu toe gezien heb waren zo, dus blijkbaar is alleen die van type 1 AX anders?
Nou is dit een oops-momentje trouwens, want letterlijk alle remkrachtverdelers die ik tot nu toe gezien heb waren zo, dus blijkbaar is alleen die van type 1 AX anders?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Uh, ik heb een type 2. Wel met zo'n losse remkrachtverdeler.
Misschien had het makkelijker geweest om het om te bouwen, maarja.
Nu is het te laat. Ik ben het zat.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... 39#p390839" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien had het makkelijker geweest om het om te bouwen, maarja.
Nu is het te laat. Ik ben het zat.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... 39#p390839" onclick="window.open(this.href);return false;
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Voor die paar euro, een remleiding maken met koper is echt zo klaar..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Ugh... Ik slaap er wel een nachtje over...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.