Jurjen GTI '91
Moderator: webmasters
Re: Jurjen GTI '91
Zo dat is een mooie Nu nog een gasfles?
Re: Jurjen GTI '91
Die hadden gelukkig voor weinig via marktplaats kunnen kopen
Re: Jurjen GTI '91
Zozo, ping-ping-foetsie!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Jurjen GTI '91
Al iets over aanstaande zondag gehoord?
Re: Jurjen GTI '91
Yup!
Morgen poetsen poetsen poetsen want Sofie mag haar debut maken op de concours stand.
Ik ben ook heel benieuwd naar de andere deelnemers.
Morgen poetsen poetsen poetsen want Sofie mag haar debut maken op de concours stand.
Ik ben ook heel benieuwd naar de andere deelnemers.
Re: Jurjen GTI '91
Vet!!!
Re: Jurjen GTI '91
Weer hoog tijd voor een update zo te zien..
In mei was het evenement 'Forever Young' waarbij ik Sofie tentoon mocht stellen voor de Concoursstand '90's hot hatchbacks'. Tien auto's deden hieraan mee. Ontzettend vroeg uit de veren, want Groningen blijft nou eenmaal ver rijden.. Na aankomst een vlugge poetsbeurt na al die snelwegkilometers en leuke gesprekken gehad met andere eigenaren. Sommige waren tof, sommige arrogant in de zin van die 'verwachten om in de prijzen te vallen' - tsja. Ik vond het in ieder geval al supermooi om een AX in de spotlights te zetten! Wel jammer van de organisatie dat zij het onderscheid niet zien tussen een Saxo en een AX. Bij het informatiebordje stond een onverklaarbaar verhaal over een saxo, diens entree in de rally etc. Heel vaag allemaal terwijl ik het verhaal van Sofie panklaar had aangeleverd.
Ik moet wel toegeven dat een 'simpele AX' al direct het onderspit delft tegen de publiekslievelingen zoals golfjes, 205'jes etc. Zeker waaraan voor duizenden euro's is vertimmerd om deze in concoursstaat te krijgen. Dat blijven, vanuit breed publiek bezien toch de iconische hot hatches (wat doet een golf 1 tussen 90's hatches? en een Saab?). Uiteindelijke winnaar was een Astra GSI. Geen idee wat de jury bezielde, lol. Want 1. Astra is per definitie geen chickmagnet en (2) het interieur stinkt altijd van Opels. Ook jammer dat de GSI 55 extra pk's nodig heeft om slechts 1 sec sneller te zijn dat een AX op een sprint van 0-100km/u..
Al met al wel ontzettend vermaakt natuurlijk!
Vandaag was ook de grote dag voor Sofie, de keuring!
Enige probleem was een CO waarde van rond de 7(!) bij verhoogd toerental. Bij stationair 0,3. Heel vaag.. Gelukkig zijn er geen emissie-eisen bij verhoogd toerental voor auto's van voor '93. Kom ik toch weer goed weg..
Ik ben er ook gelijk weer achter gekomen dat de originele ECU ontzettend BEROERD rijdt zeg, man o man, zelf mijn vriendin was het opgevallen. Na de keuring weer vlug de GrouP N ECU erin en ze draait weer als een naaimachientje.
Komende weken staan er twee klussen op het programma:
-werking koelventilateur fixen
-koelwater flushen & verversen
En natuurlijk weer een jaar heerlijk rondrijden! Qua funfactor owned mijn auto echt alle moderne auto's, hahaha
In mei was het evenement 'Forever Young' waarbij ik Sofie tentoon mocht stellen voor de Concoursstand '90's hot hatchbacks'. Tien auto's deden hieraan mee. Ontzettend vroeg uit de veren, want Groningen blijft nou eenmaal ver rijden.. Na aankomst een vlugge poetsbeurt na al die snelwegkilometers en leuke gesprekken gehad met andere eigenaren. Sommige waren tof, sommige arrogant in de zin van die 'verwachten om in de prijzen te vallen' - tsja. Ik vond het in ieder geval al supermooi om een AX in de spotlights te zetten! Wel jammer van de organisatie dat zij het onderscheid niet zien tussen een Saxo en een AX. Bij het informatiebordje stond een onverklaarbaar verhaal over een saxo, diens entree in de rally etc. Heel vaag allemaal terwijl ik het verhaal van Sofie panklaar had aangeleverd.
Ik moet wel toegeven dat een 'simpele AX' al direct het onderspit delft tegen de publiekslievelingen zoals golfjes, 205'jes etc. Zeker waaraan voor duizenden euro's is vertimmerd om deze in concoursstaat te krijgen. Dat blijven, vanuit breed publiek bezien toch de iconische hot hatches (wat doet een golf 1 tussen 90's hatches? en een Saab?). Uiteindelijke winnaar was een Astra GSI. Geen idee wat de jury bezielde, lol. Want 1. Astra is per definitie geen chickmagnet en (2) het interieur stinkt altijd van Opels. Ook jammer dat de GSI 55 extra pk's nodig heeft om slechts 1 sec sneller te zijn dat een AX op een sprint van 0-100km/u..
Al met al wel ontzettend vermaakt natuurlijk!
Vandaag was ook de grote dag voor Sofie, de keuring!
Enige probleem was een CO waarde van rond de 7(!) bij verhoogd toerental. Bij stationair 0,3. Heel vaag.. Gelukkig zijn er geen emissie-eisen bij verhoogd toerental voor auto's van voor '93. Kom ik toch weer goed weg..
Ik ben er ook gelijk weer achter gekomen dat de originele ECU ontzettend BEROERD rijdt zeg, man o man, zelf mijn vriendin was het opgevallen. Na de keuring weer vlug de GrouP N ECU erin en ze draait weer als een naaimachientje.
Komende weken staan er twee klussen op het programma:
-werking koelventilateur fixen
-koelwater flushen & verversen
En natuurlijk weer een jaar heerlijk rondrijden! Qua funfactor owned mijn auto echt alle moderne auto's, hahaha
Re: Jurjen GTI '91
Uhhh, die Autobianchi is toch ook geen '90's auto?
Lijkt me wél een leuk speledingetje!
Lijkt me wél een leuk speledingetje!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Jurjen GTI '91
Ja ik snapte het geheel ook niet helemaal. Ik had daar toch andere autos verwacht.
Bijvoorbeeld de renault 5 GT turbo, Opel Corsa a GSI, Renault 19, 106XSI, Clio Williams, Fiat Tipo 2.0. Ford Fiesta RS, Lancia Delta hf intergrale, of wat Japans spul, maar daar ben ik niet in thuis.
Het was een matig treffen vond ik. Veel niet in concours staat, maar toch het een en ander aangepast.
Daarnaast was de catering ronduit slecht, 1 broodjeskraam met hamburgers, broodjes kaas en ham, waarvan de broodjes kaas al voor de middag op waren, 1 patatkraam, en 1 plek waar je koffie kon halen, wat een eeuw duurde om te zetten (1 barista achter een karretje) Het idee is leuk, maar er is veel meer uit te halen! Ik vond de locatie ook niet passen bij het thema.
Het parkeer terrein was nog leuker om overheen te lopen dan het event zelf.
Bijvoorbeeld de renault 5 GT turbo, Opel Corsa a GSI, Renault 19, 106XSI, Clio Williams, Fiat Tipo 2.0. Ford Fiesta RS, Lancia Delta hf intergrale, of wat Japans spul, maar daar ben ik niet in thuis.
Het was een matig treffen vond ik. Veel niet in concours staat, maar toch het een en ander aangepast.
Daarnaast was de catering ronduit slecht, 1 broodjeskraam met hamburgers, broodjes kaas en ham, waarvan de broodjes kaas al voor de middag op waren, 1 patatkraam, en 1 plek waar je koffie kon halen, wat een eeuw duurde om te zetten (1 barista achter een karretje) Het idee is leuk, maar er is veel meer uit te halen! Ik vond de locatie ook niet passen bij het thema.
Het parkeer terrein was nog leuker om overheen te lopen dan het event zelf.
Re: Jurjen GTI '91
Achteraf spijt van dat ik dat niet heb gedaanj0achim wrote:Het parkeer terrein was nog leuker om overheen te lopen dan het event zelf.
Re: Jurjen GTI '91
Voor de geïnteresseerden, ik heb ook een eigen facebookpagina. Werkplaats Arriva in Groningen. Met updates over mijn AX, maar ook vooral over onze andere projecten: MG B GT '74, onze aanhangert en alles wat maar meer dan 2 wielen heeft..
https://www.facebook.com/pages/Werkplaa ... 1812927307
Dus lekker liken allemaal!
https://www.facebook.com/pages/Werkplaa ... 1812927307
Dus lekker liken allemaal!
Re: Jurjen GTI '91
Jurjen, je staat op joetoep!
https://youtu.be/ee6MistqtuU?t=71" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/ee6MistqtuU?t=71" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jurjen GTI '91
Haha, supermooi! Wat vliegt de tijd toch weer voorbij. Hoog tijd voor een update dus
Met de GTI gaat alles prima. Het is helaas van sierpaard veranderd naar werkpaard. Mijn vriendin is in de provincie gaan werken en is daarom genoodzaakt de auto te pakken. GTI is nu onderdeel geworden van de dagelijkse file sleur, maar ze staat prima haar mannetje tegenover de nieuwe leasewagens. Eigenlijk weinig nieuws te melden, behalve dat ze nu dorstig Euro 98 slurpt..
Het andere leuke nieuws is dat ik een nieuw project ben begonnen! Meet Louise, een R4 uit 1986 in krakkemikkige staat.Deze ben ik momenteel aan het opknappen. Veel werk in het verschiet, maar dat is juist de charme. AX forum is (denk ik) niet het medium om hierover de voortgang te tonen, maar voor de geïnteresseerden :
https://www.facebook.com/Renault-4-TL-r ... /timeline/
Met de GTI gaat alles prima. Het is helaas van sierpaard veranderd naar werkpaard. Mijn vriendin is in de provincie gaan werken en is daarom genoodzaakt de auto te pakken. GTI is nu onderdeel geworden van de dagelijkse file sleur, maar ze staat prima haar mannetje tegenover de nieuwe leasewagens. Eigenlijk weinig nieuws te melden, behalve dat ze nu dorstig Euro 98 slurpt..
Het andere leuke nieuws is dat ik een nieuw project ben begonnen! Meet Louise, een R4 uit 1986 in krakkemikkige staat.Deze ben ik momenteel aan het opknappen. Veel werk in het verschiet, maar dat is juist de charme. AX forum is (denk ik) niet het medium om hierover de voortgang te tonen, maar voor de geïnteresseerden :
https://www.facebook.com/Renault-4-TL-r ... /timeline/
Re: Jurjen GTI '91
Wouw super een 4tje . Geweldig ben zelf bezig met een 2cv6. Ga je verslag in de gaten houden!!
Re: Jurjen GTI '91
Ook tof!
Re: Jurjen GTI '91
Gaaf ding!
Maar het is licht, Frans, zweeft over de weg, en roest als een malle. Bijna een AX, ik vindt dat je hier moet posten! ik doen niet aan de hippe gezichtsboek.
Maar het is licht, Frans, zweeft over de weg, en roest als een malle. Bijna een AX, ik vindt dat je hier moet posten! ik doen niet aan de hippe gezichtsboek.
Re: Jurjen GTI '91
Ik vind R4's ook leuke auto's!
Feesboek heb ik allang weggeflikkeerd...
Feesboek heb ik allang weggeflikkeerd...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Jurjen GTI '91
Mja, facebook is tegenwoordig vooral crap. Maar voor het uploaden van foto's etc is het wel heel handig!
Re: Jurjen GTI '91
http://uploadjefoto.axclub.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jurjen GTI '91
AX weer gepoetst en winterklaar gemaakt.
Project R4 vordert gestaag
Project R4 vordert gestaag