Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Moderator: webmasters
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Fox velgjes :d gelijk 4 nieuwe bandjes erom laten leggen. Ziet er wel mooi uit dacht ik zo..
Er mist alleen nog een naafdopje, hoop dat Jan er nog een kan vinden, anders moeten het universele worden van ebay
Er mist alleen nog een naafdopje, hoop dat Jan er nog een kan vinden, anders moeten het universele worden van ebay
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Die is nog mooi rood!
De velgen staan goed!
De velgen staan goed!
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Waar heb je ze eigenlijk vandaan? Ik heb de mijne een aantal jaar geleden verkocht aan een saxo rijder ergens in de buurt van Capelle a/d IJssel.
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Thanks!
Ik heb ze van een jongen uit Hoofddorp. Die had z'n 106 al een tijdje de deur uitgedaan en had deze nog liggen.
Ik heb ze van een jongen uit Hoofddorp. Die had z'n 106 al een tijdje de deur uitgedaan en had deze nog liggen.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Ziet er netjes uit Die auto er achter ook moet ik zeggen
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Ik had nog wat in de garage liggen. 2 kapjes waar 1 pootje vanaf is en 1 waar er 3 vanaf zijn.
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Ahh top, daar kan ik wel wat mee. stuur je wel pm.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Even weer een korte update van afgelopen tijd. Ik heb eens wat onderhoud gepleegd. Dat mocht wel weer eens, aangezien ik 1800 km per maand rijd met de saxo. De oorspronkelijke aanleiding was dat hij op 3 cilinders liep. Dit bleek uiteindelijk een losgetrilde injectorconnector te zijn.
We begonnen met wat klepjes stellen:
Daarna ook de olie eruit:
Dit is een supertool. Het is een metalen band met puntjes erin. Pakt het oliefilter in een keer goed. Voorheen ramde ik altijd een schroevendraaier erdoor, maar dat geeft altijd zo’n rommel..
De bougies waren ook aardig gaar..
Het luchtfilter mocht ook wel wezen..
Hij loopt nu weer als een zonnetje. Laatst ook van Bossie naafdopjes gekregen voor mijn Fox Racing velgen (nogmaals dank Jan!). Ik miste er namelijk een. Dit maakt hem nu helemaal af.
Before:
After:
Heb nu alleen last van een krakend rempedaal. Zie http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=27986" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand een idee?
We begonnen met wat klepjes stellen:
Daarna ook de olie eruit:
Dit is een supertool. Het is een metalen band met puntjes erin. Pakt het oliefilter in een keer goed. Voorheen ramde ik altijd een schroevendraaier erdoor, maar dat geeft altijd zo’n rommel..
De bougies waren ook aardig gaar..
Het luchtfilter mocht ook wel wezen..
Hij loopt nu weer als een zonnetje. Laatst ook van Bossie naafdopjes gekregen voor mijn Fox Racing velgen (nogmaals dank Jan!). Ik miste er namelijk een. Dit maakt hem nu helemaal af.
Before:
After:
Heb nu alleen last van een krakend rempedaal. Zie http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=27986" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand een idee?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Even weer een korte update van afgelopen tijd. Ik heb eens wat onderhoud gepleegd. Dat mocht wel weer eens, aangezien ik 1800 km per maand rijd met de saxo. De oorspronkelijke aanleiding was dat hij op 3 cilinders liep. Dit bleek uiteindelijk een losgetrilde injectorconnector te zijn.
We begonnen met wat klepjes stellen:
Daarna ook de olie eruit:
Dit is een supertool. Het is een metalen band met puntjes erin. Pakt het oliefilter in een keer goed. Voorheen ramde ik altijd een schroevendraaier erdoor, maar dat geeft altijd zo’n rommel..
De bougies waren ook aardig gaar..
Het luchtfilter mocht ook wel wezen..
Hij loopt nu weer als een zonnetje. Laatst ook van Bossie naafdopjes gekregen voor mijn Fox Racing velgen (nogmaals dank Jan!). Ik miste er namelijk een. Dit maakt hem nu helemaal af.
Before:
After:
Heb nu alleen last van een krakend rempedaal. Zie http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=27986" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand een idee?
We begonnen met wat klepjes stellen:
Daarna ook de olie eruit:
Dit is een supertool. Het is een metalen band met puntjes erin. Pakt het oliefilter in een keer goed. Voorheen ramde ik altijd een schroevendraaier erdoor, maar dat geeft altijd zo’n rommel..
De bougies waren ook aardig gaar..
Het luchtfilter mocht ook wel wezen..
Hij loopt nu weer als een zonnetje. Laatst ook van Bossie naafdopjes gekregen voor mijn Fox Racing velgen (nogmaals dank Jan!). Ik miste er namelijk een. Dit maakt hem nu helemaal af.
Before:
After:
Heb nu alleen last van een krakend rempedaal. Zie http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=27986" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand een idee?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Mogelijk is je remblok scheef afgesleten waardoor hij kraakt bij het aansluiten op de schijf (heb ik ook eens gehad)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Ook lekker bezig geweest!
Loopt ie veel beter door de verse olie en filter of komt dat metname door kleppen stellen? Of de bougies?
Loopt ie veel beter door de verse olie en filter of komt dat metname door kleppen stellen? Of de bougies?
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Goeie Aad, misschien binnenkort de blokken eens vervangen. Zijn de kosten ook niet.
Alles valt en staat met goed onderhoud, maar in dit geval zullen de bougies de doorslag wel hebben gegeven. Kleppen stonden nog redelijk op tijd en beter lopen door verse olie geloof ik ook niet zo in.
Alles valt en staat met goed onderhoud, maar in dit geval zullen de bougies de doorslag wel hebben gegeven. Kleppen stonden nog redelijk op tijd en beter lopen door verse olie geloof ik ook niet zo in.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Weer eens tijd voor een foto update. De AX moest weer naar de apk, maar werd afgekeurd op de remmen. De rechterschijf voor had aan de binnenkant minder dan 50% rem oppervlak en er zat een verschil in de handrem achter. Tijd voor wat kluswerk dus en voor de verandering weer eens lekker veel foto's genomen.
Eerst de auto maar eens in de lucht gegooit en de wielen eraf.
De buitenzijde was nog prima, dat moet eigenlijk wel betekenen dat de glijbussen vast staan.
Tijd om de pinnen eruit te raggen, deze zaten behoorlijk vast.
Nu de slang en schijf loshalen..
Aan de binnenzijde was er inderdaad nog maar weinig vlees over..
Nu hetzelfde doen aan de andere zijde.
Daar zag alles er iets beter uit.
Deze remslang gaf zich niet gewonnen, gelukkig is goed gereedschap het halve werk..
Daarna was het tijd om de klauwen wat op te knappen. De bussen gingen behoorlijk zwaar. Aan beide kanten stond de kleine bus muurvast.
Na goed schoonmaken en invetten met kopervet, liep het weer als een zonnetje. Helaas was wel een hoesje gescheurd. Dit konden we gelukkig herstellen met een fietsbandplaksetje.
zie het resultaat. Vervolgens kwamen we tot de conclusie dat de remleidingen wel erg slecht waren. Veel roest en putjes. Ik had gelukkig al koperen leiding op voorraad. Dus toen toch maar besloten dat er nieuw moest komen
Hier is Michel (MBa) al bezig met het op maat maken van nieuwe leiding. Zie hieronder de korte zijde
Dat ging uiteindelijk vlotter dan gedacht, hier is de korte zijde al af. Het was nog eventjes lastig om de wartels goed los te krijgen en op de nieuwe leiding te zetten. Want deze had ik niet nieuw op voorraad.
Zie daar de lange zijde. Uiteindelijk bleek 3 meter lengte net voldoende.
Het was nog even tricky om deze bocht naar de HRC goed te krijgen, maar met 2 personen prima te doen.
Aan beide kanten ook nieuwe slangen geplaatst. Nog even het verschil tussen oud en z.g.a.nieuw.
Daarna tijd voor ontluchten..
Even een doekje tegen het morsen..
Dit was letterlijk de kleur die uit het remsysteem kwam
Eerst de auto maar eens in de lucht gegooit en de wielen eraf.
De buitenzijde was nog prima, dat moet eigenlijk wel betekenen dat de glijbussen vast staan.
Tijd om de pinnen eruit te raggen, deze zaten behoorlijk vast.
Nu de slang en schijf loshalen..
Aan de binnenzijde was er inderdaad nog maar weinig vlees over..
Nu hetzelfde doen aan de andere zijde.
Daar zag alles er iets beter uit.
Deze remslang gaf zich niet gewonnen, gelukkig is goed gereedschap het halve werk..
Daarna was het tijd om de klauwen wat op te knappen. De bussen gingen behoorlijk zwaar. Aan beide kanten stond de kleine bus muurvast.
Na goed schoonmaken en invetten met kopervet, liep het weer als een zonnetje. Helaas was wel een hoesje gescheurd. Dit konden we gelukkig herstellen met een fietsbandplaksetje.
zie het resultaat. Vervolgens kwamen we tot de conclusie dat de remleidingen wel erg slecht waren. Veel roest en putjes. Ik had gelukkig al koperen leiding op voorraad. Dus toen toch maar besloten dat er nieuw moest komen
Hier is Michel (MBa) al bezig met het op maat maken van nieuwe leiding. Zie hieronder de korte zijde
Dat ging uiteindelijk vlotter dan gedacht, hier is de korte zijde al af. Het was nog eventjes lastig om de wartels goed los te krijgen en op de nieuwe leiding te zetten. Want deze had ik niet nieuw op voorraad.
Zie daar de lange zijde. Uiteindelijk bleek 3 meter lengte net voldoende.
Het was nog even tricky om deze bocht naar de HRC goed te krijgen, maar met 2 personen prima te doen.
Aan beide kanten ook nieuwe slangen geplaatst. Nog even het verschil tussen oud en z.g.a.nieuw.
Daarna tijd voor ontluchten..
Even een doekje tegen het morsen..
Dit was letterlijk de kleur die uit het remsysteem kwam
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
foto's van de achterremmen volgen nog.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Ik zeg goed werk! Kleur van remvloeistof is niet al tebest geloof ik
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Goed bezig geweest! Mooi dat je ook foto's hebt gemaakt.
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Nee die remvloeistof was echt goor en zat vol met water. Maar al met al was het een leuk klusje en waren er geen tegenslagen. Alle wartels en nippels kwamen fatsoenlijk los. Maar alles hadden we dan ook wel bewerkt met een brandertje en kruipolie.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 6
- Joined: MonMar30, 2015 8:55:01 AM
- Location: Hillywoodsluis
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
lijkt wel cola..
“TRAIN LIKE A BEAST, EAT LIKE A DINSOSAUR, SLEEP LIKE A LAMB”.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
De remmen hadden duidelijk een opfrisbeurt nodig. Goed bezig!
AX-kopen is verslavend.
Re: Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Weer eens een spannende update. De AX moest weer voor de APK. Om daarheen (ja en niet erdoor) te komen, moest ik de brandstofpomp eens vervangen. Want je moest tijdens het starten met een hamer op de huidige pomp slaan, om hem aan te krijgen. Een beetje slordig.
Op ebay heb ik dit exemplaar gevonden voor 28 euro.
Een betaalbaar exemplaar dacht ik zo. Van het monteren en het overzetten van de behuizing heb ik helaas geen foto. Maar dit was het resultaat.
Verse APK..
En ik werd gelijk gespot op de nieuwe parkeerplek.
Op ebay heb ik dit exemplaar gevonden voor 28 euro.
Een betaalbaar exemplaar dacht ik zo. Van het monteren en het overzetten van de behuizing heb ik helaas geen foto. Maar dit was het resultaat.
Verse APK..
En ik werd gelijk gespot op de nieuwe parkeerplek.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs