Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Losroyos »

Dan is alleen de kist abnormaal groot :P

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Stuntmannetje »

Zoals de meeste van mij weten ben ik altijd wel bezig met de audio in mijn auto(s) zo bij deze ook absoluut niet anders. Zie pagina eerder had ik een versterker van SPL Dynamics en een woofertje van Digital Designs. Nu heb ik afgelopen week alles geupgrade in de auto naar een zwaardere versterker zijnde de Dragster DAA-1501(van 2007) vermogen wat de versterker kan leveren is 650W @ 4 Ohm 950w @ 2 Ohm en 1500W @ 1 Ohm;

Image

En een nieuwe subwoofer van Ascendant Audio Model Chaos 12 inch dubbelspoels 2 Ohm , spelend op 1 Ohm. Dit in een kist gemaakt van dubbel 18mm mdf door Car audio Zeeland(woofer komt ook bij hem vandaan);

Image

Zodra ik over 14 dagen vrij ben ga ik de kist nog afwerken met een frontplaat en bovenplaat die tot aan het kunstof gaan in de auto. Tevens ben ik de woofer rustig aan het inspelen, en zodra dit is gedaan dan wordt de versterker even goed afgesteld.
Image

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Stuntmannetje »

Zo even een beetje een late update en een nieuwe :D .

Een goede maand of 2 geleden ook weer een ander lief klein versterkertje aangeschaft op de audio hobby in de auto een beetje op peil te houden;

ImageImage

Deze versterker speelt uiteraard net als de vorige op zijn hoogst mogelijke capaciteit,in dit geval kan de versterker op 1 Ohm 2130 Watt leveren(op muziek altijd anders).
En dit op een volgens de fabriek 800 a 1000 Watt willende subwoofer(dit gaat uitermate prima).

Nu deze alweer eventjes aangesloten staat ben ik eigenlijk meer en meer geinteresseerd in een iets groter subje dan mijn huidige 12 Inch,en afgelopen Vrijdag was het eindelijk zo ver dat ik er 1 ben wezen ophalen;

ImageImage
ImageImage



En dan bij deze even een vergelijkings foto :jump: ;

Image


Beide subwoofers zijn van het zelfde merk en type dus vermogen blijft onveranderd alleen de omvang is met 16cm gegroeid.
Image

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Jurjenz »

Holy :shock:

:D
Image

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Stuntmannetje »

Goedenmiddag allemaal,vandaag maar even foto's plaatsen van de bouw van mijn nieuwe kist voor de subwoofer.

Imagehttp://www.mijnalbum.nl/Foto550-G4HYUNBL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UEHN87BS.jpgImage
ImageImage

Kistje in de mdf grondlak;

ImageImage
ImageImage

Voordat de bovenplaat erop geschroefd en gelijmt word,de poort alvast in de lak gezet,anders kom je er zo lastig bij.

ImageImage
Image

En de kist in zijn tijdelijke glorie in de auto(was wel een klus om de kist van de zolder naar beneden te krijgen a +/- 90KG).

Image


Nu wist ik dat de subwoofer niet geheel in orde was, er zat namelijk een rammel in. Dus deze aangesloten en in de kist gemonteerd en gekeken hoelang hij het bleef doen :jump:
Dit bleek allemaal helaas iets sneller te gaan dan verwacht :dance deze deed het niet meer na ongeveer 15 min. Dus de sub uit z'n verdere lijden verlost en de conus en de overige delen eruit gesneden. Dit om tevens na te kijken wat er precies kapot was(zoals de rammel),nu bleek de sub door de oud eigenaar al enorm mishandeld te zijn(subs getest door een maat op 3500 watt en 220 Volt en spoelen van desbetreffende subs bleven nog er netjes). Deze sub heeft echter wel wat meer vermogen gezien,getuige de zwarte spreekspoel,die tevens los zit.

ImageImage
Image

Nu word de sub zo snel mogelijk opgestuurd om te reconen,om hem dan dus gewoon als nieuw terug te krijgen. :music
Image

Glen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Glen »

Dat zal flink wat geluid voortbrengen :D

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Stuntmannetje »

Ik hoop het ook hahaha,ik wou dat ik hem al terug had,maar helaas gaat de sub morgen pas op de post naar de importeur toe om gereconed te worden.
Image

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Re: Stuntmannetje Fiat Marea Weekend

Post by Stuntmannetje »

En een klein updatje gewoon omdat ik het leuk vind. Een paar kleine dingen gedaan aan het electrische system in de auto. Namelijk een accubak gemaakt en geplaatst plus extra accu van 40Ah.

Image
Image
Image
Image
Image

En ik heb een paar foto's van het reconen van mijn subje die ik morgen weer terug heb,en uiteraard gaat uitpakken en weer inbouwen. Zodra hij zit zal ik gelijk een paar nieuwe foto's posten.

Image
ImageImage
ImageImage
Image

En dan heb ik nog voor een leuk prijsje een CDT Audio 16,5cm composet overgenomen ter vervanging van de Gladen audio 13cm compo.


Image
Image

Post Reply