Ach, volgens mij zijn al die lampen grofweg hetzelfde. Ze hebben allemaal hetzelfde wattage, (55/65), dus ik kan me niet voorstellen dat de een nou zoveel feller zal zijn dan de andere.
Die blauwige lampen zou ik links laten liggen, dat lijken me van die neppe xeon-dingen te zijn.
Je AX moet trouwens H4 lampen hebben voor de koplamp, en iedere H4 zou moeten passen. Dimlicht en fel-licht zitten in dezelfde lamp.
En bij een Citroën horen natuurlijk gewoon gele lampen:
http://www.2cv-onderdelen.nl/index.php? ... st&part=97" onclick="window.open(this.href);return false;
Hatseflats, die heb ik ook in mijn Mazda zitten (want gele lampen zijn gewoon ubercool), en dat is lekker Frans!
P.S. Bestel niet van die goedkope felle h4 lampen uit China (via Ebay ofzo). Die hebben vaak een wattage van 100/110, en dan heb je kans dat de verlichtingskabelboom in je AX gaat smeulen, want de draadjes in een AX zijn vrij dun...
Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)
Moderator: webmasters
Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)
Ik heb de hele zaak besteld, hoop dat het morgen wordt geleverd. Setje Philips VisionPlus à €20 meebesteld, leek me een veilige keuze. Las goede reacties over de verbeterde zichtbaarheid t.o.v. merkloze lampen. Wisselende reacties over de levensduur van de Philips lampen, maar op internet is het moeilijker om positieve reacties te vinden dan negatieve
AX 1.1i First (1995), zilvergrijs, 5-deurs. KM-stand: 90.000
Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)
Zo, gisteren waren de spullen geleverd en vandaag meteen ingebouwd.
Bedankt voor de tips voor het iets uithollen van de kogelbevestigingen, zonder dat te doen waren de nieuwe clips waarschijnlijk afgebroken. Het kostte nu al behoorlijk wat moeite om ze vast te krijgen.
Aan de rechterkant is het heel netjes geworden, aan de linkerkant wilde het knipperlicht niet zo mooi uitlijnen met het plaatwerk en de koplamp als de oude lamp, helaas. Maar echt storend is het niet, en al met al ziet het er weer een stuk frisser uit zo. (Sorry, geen foto meer gemaakt).
Bedankt voor de tips voor het iets uithollen van de kogelbevestigingen, zonder dat te doen waren de nieuwe clips waarschijnlijk afgebroken. Het kostte nu al behoorlijk wat moeite om ze vast te krijgen.
Aan de rechterkant is het heel netjes geworden, aan de linkerkant wilde het knipperlicht niet zo mooi uitlijnen met het plaatwerk en de koplamp als de oude lamp, helaas. Maar echt storend is het niet, en al met al ziet het er weer een stuk frisser uit zo. (Sorry, geen foto meer gemaakt).
AX 1.1i First (1995), zilvergrijs, 5-deurs. KM-stand: 90.000
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: ThuJun26, 2014 10:10:49 PM
- Location: Rijen/Baarle-Nassau
Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)
Ziet goed uit maar, maakt niet uit welke lamp als het maar H4 is, Philips of Osram. Dan komt het wel goed.PaulM wrote:Zo, gisteren waren de spullen geleverd en vandaag meteen ingebouwd.
Bedankt voor de tips voor het iets uithollen van de kogelbevestigingen, zonder dat te doen waren de nieuwe clips waarschijnlijk afgebroken. Het kostte nu al behoorlijk wat moeite om ze vast te krijgen.
Aan de rechterkant is het heel netjes geworden, aan de linkerkant wilde het knipperlicht niet zo mooi uitlijnen met het plaatwerk en de koplamp als de oude lamp, helaas. Maar echt storend is het niet, en al met al ziet het er weer een stuk frisser uit zo. (Sorry, geen foto meer gemaakt).
Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)
Gisteravond in het donker gereden. Woei, wat een zicht! Weet niet of het voornamelijk door de nieuwe units of door de nieuwe lampen komt, maar het is een enorme verbetering!
AX 1.1i First (1995), zilvergrijs, 5-deurs. KM-stand: 90.000