Aangenaam

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
pieranja
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedSep10, 2014 3:23:23 PM

Aangenaam

Post by pieranja »

Beste AX-bezitters,

Mijn naam is Henk-Jan en ik ben 7000km in het bezit van een AX 1.1 Prestige. U kunt de wonderschone dame in bijgevoegde foto aanschouwen.

De AX heeft 145.000 km achter de kiezen. Aanvankelijk bedoeld als temporary-car .... maar we hebben toch onvoorzien aan 'bonding' gedaan. Er mankeert van alles aan, maar ze doet zo haar best om te laten zien wat ze in huis heeft.

Ik twijfel dus in hevige mate of ik wat geld in haar onderhoud ga steken. Ik hoop hier op het forum goede informatie te ontvangen, en kijk uit naar vruchtbare discussies!

Image
Last edited by pieranja on ThuOct02, 2014 9:03:14 PM, edited 1 time in total.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Aangenaam

Post by Jurjenz »

Hallo Henk-Jan,

Hartelijk welkom op het forum! Alle vragen kun je hier kwijt :D Kun je al een tipje van de sluier oplichten welke onderhoudswerkzaamheden je van plan bent?
Image

Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: ThuMay01, 2014 1:20:43 AM
Location: Rijssen

Re: Aangenaam

Post by Plensnart »

welkom!

pieranja
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedSep10, 2014 3:23:23 PM

Re: Aangenaam

Post by pieranja »

Jazeker:

Er zijn allemaal irritante dingentjes: portier links achter gaat niet open, via linkerzijde werkt centrale deurvegrendeling niet, raampje bijrijder-kant zakt vreemd de deur in. Dat soort gedoe.

Wat ernstiger is, is de koeling. De slang die van het blokje naar de kachel loopt is lek. Het blok zweet ook bij de dynamo, zal wel een lekke koppakking zijn dus. De koelvloeistof zelf is ook erg roestig van kleur. Radiator misschien? En het linkervoorwiel piept als het bij snelheid warm raakt. Ik denk het wiellager.

Kortom, koeling en wiellager moeten echt wel gebeuren. Verder zit er een gat in de dorpel en roest bij de koplampen. Dus om die reden is het autootje geen heftige investeringen waard. Maar met wat zorg en aandacht kunnen we misschien zomaar 20.000 km verder rijden?

theohoutman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 126
Joined: SunAug10, 2014 3:04:41 PM
Location: Apeldoorn

Re: Aangenaam

Post by theohoutman »

Ze ziet er leuk uit. Zonde om zomaar weg te doen. Hoe handig ben jezelf? Als ik de problematiek zo hoor is het niet zo ernstig. Veel dingen kun je best zelf oplossen. De roest bij de koplampen kun je zo verhelpen. Die plekken zijn gemakkelijk zelf te behandelen. Kijk liever naar roest bij de achterlichten en de kofferbakruimte.

Slangetjes zijn makkelijk te vervangen en zijn de kosten niet. De koelvloeistof is wel vaker roestig van kleur. En ken haast geen andere auto welke daar last van heeft. Een gat ni de dorpel kan makkelijk verholpen zijn door er een klein stuk in te lassen. Heb je het gat wel goed afgedicht zodat er geen vocht meer in kan komen?
Doe FF relAX

Post Reply