Jurjen GTI '91
Moderator: webmasters
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - goed nieuws!
Alleen maar positief nieuws!
Heidi is probleemloos door de APK gekomen.
Binnengekregen voor het opknappen van de skirts. Tip van Sander.
En last but not least. Op bevrijdingsdag een testritje gemaakt met Sofie. Ze doet het fantastisch! Remmen, schakelen en hard optrekken (voor een klein stukje dan, parkeerplaats is niet erg groot) allemaal geen probleem. Ook nog de dashboardverlichting nagelopen en lampjes vervangen waar nodig. Het terugbouwen en mooi maken kan dus beginnen!
Heidi is probleemloos door de APK gekomen.
Binnengekregen voor het opknappen van de skirts. Tip van Sander.
En last but not least. Op bevrijdingsdag een testritje gemaakt met Sofie. Ze doet het fantastisch! Remmen, schakelen en hard optrekken (voor een klein stukje dan, parkeerplaats is niet erg groot) allemaal geen probleem. Ook nog de dashboardverlichting nagelopen en lampjes vervangen waar nodig. Het terugbouwen en mooi maken kan dus beginnen!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - goed nieuws!
Powerrrr
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - goed nieuws!
Goed bezig! Gaat dus helemaal goed komen!
Wie zou er eerder APK hebben? Ik hoop dat de mijne binnen 2 weken aangeboden gaat worden.
Wie zou er eerder APK hebben? Ik hoop dat de mijne binnen 2 weken aangeboden gaat worden.
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - goed nieuws!
Dat is goed nieuws gefeliciteerd met de apk!
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - goed nieuws!
Gewoon, omdat het kan
Vrees dat de BX een lekke krukaskeerring heeft aan D-riemzijde..
Vrees dat de BX een lekke krukaskeerring heeft aan D-riemzijde..
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - goed nieuws!
wat er van is? Dit is gewoon een coole foto!
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Man, de laatste loodjes,.. die zijn ontzettend zwaar!
Maar het einde komt in zicht!
- Skirts bevestigen (lees deels lijmen en schroeven, ik heb geen zin om opzoek te gaan naar een set nieuwe montageclips)
- Nieuwe set banden
- montagesetje voor de koplampen
- bodem in de tectyl
Vandaag een goede dag kunnen maken!
zucht...
Nog meer zucht..
Randen weggeslepen
Plaatje op maat gemaakt
Die komt niet meer los Afgewerkt met glasvezelhars, verf en tectyl.
Lampen van Heidi overgezet. Ik moet ze nog wel (laten) stellen.
Waar is deze slang voor? Uiteindelijk zat nergens aan bevestigd. Retourleiding benzinedampen van de motor?
Volgend weekend hoop ik de laatste slag te maken!
Maar het einde komt in zicht!
- Skirts bevestigen (lees deels lijmen en schroeven, ik heb geen zin om opzoek te gaan naar een set nieuwe montageclips)
- Nieuwe set banden
- montagesetje voor de koplampen
- bodem in de tectyl
Vandaag een goede dag kunnen maken!
zucht...
Nog meer zucht..
Randen weggeslepen
Plaatje op maat gemaakt
Die komt niet meer los Afgewerkt met glasvezelhars, verf en tectyl.
Lampen van Heidi overgezet. Ik moet ze nog wel (laten) stellen.
Waar is deze slang voor? Uiteindelijk zat nergens aan bevestigd. Retourleiding benzinedampen van de motor?
Volgend weekend hoop ik de laatste slag te maken!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Die laatste foto, dat is inderdaad onderdeel van de afvoer van de dampen uit de benzinetank.
1 slang loopt omhoog, via een 1-weg ventiel, en dan weer terug naar beneden, en daar na een plastic T-stukje (naar de buitenlucht, het T-stukje zit dr op zodat de slang niet van z'n plek af schiet.)
Voor het 1-weg ventiel zit nog een T stuk, met een slang die naar voren loopt, naar de canister onder het rechter spatbord, en vanaf daar naar het electrische klepje, en daarna naar het inlaatspruitstuk.
Het idee van dat laatste systeem is dat er verse lucht in de brandstoftank kan komen via het een-weg ventiel wanneer de brandstof krimpt en/of de afzuiging actief is.
Andersom komen de dampen uit de brandstoftank in het koolstof-canister, ipv naar buiten.. Als de motor dan loopt, warm is, en boven de 2500 toeren draait, gaat het klepje open en zuigt de brandstof-rijke dampen uit de canister, waardoor de dampen niet vrijkomen in de atmosfeer.
1 slang loopt omhoog, via een 1-weg ventiel, en dan weer terug naar beneden, en daar na een plastic T-stukje (naar de buitenlucht, het T-stukje zit dr op zodat de slang niet van z'n plek af schiet.)
Voor het 1-weg ventiel zit nog een T stuk, met een slang die naar voren loopt, naar de canister onder het rechter spatbord, en vanaf daar naar het electrische klepje, en daarna naar het inlaatspruitstuk.
Het idee van dat laatste systeem is dat er verse lucht in de brandstoftank kan komen via het een-weg ventiel wanneer de brandstof krimpt en/of de afzuiging actief is.
Andersom komen de dampen uit de brandstoftank in het koolstof-canister, ipv naar buiten.. Als de motor dan loopt, warm is, en boven de 2500 toeren draait, gaat het klepje open en zuigt de brandstof-rijke dampen uit de canister, waardoor de dampen niet vrijkomen in de atmosfeer.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Bwaaah, wat een gekloot met de skirts zeg! Nog..even..doorzetten...
Merendeel heb ik gekit en is aan het drogen, ik hoop dat het goed vastzit!
Ander goed nieuws, mijn badass schoonmaakkit is onderweg De DAP900 V3
http://carclean.nl/product/Polishing_Po ... ack_102775
Dus binnenkort goed wassen, kleien, glazen en waxen. Velgen met Monello Non-Ferro, skirts met Polytrol. Dan is ze weer mooi nice and shiny!
Merendeel heb ik gekit en is aan het drogen, ik hoop dat het goed vastzit!
Ander goed nieuws, mijn badass schoonmaakkit is onderweg De DAP900 V3
http://carclean.nl/product/Polishing_Po ... ack_102775
Dus binnenkort goed wassen, kleien, glazen en waxen. Velgen met Monello Non-Ferro, skirts met Polytrol. Dan is ze weer mooi nice and shiny!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Goed bezig!
Skirts zou ik met gekookte lijn olie doen, ik heb het de eerste keren ook met polytrol gedaan, maar dat is een stuk duurder en blijft minder lang zitten.
Lijnolie hebben ze bij iedere bouwmarkt
Skirts zou ik met gekookte lijn olie doen, ik heb het de eerste keren ook met polytrol gedaan, maar dat is een stuk duurder en blijft minder lang zitten.
Lijnolie hebben ze bij iedere bouwmarkt
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Ultimate man purse Binnenkort lekker poetsen!
voor het aanpakken van:
voor het aanpakken van:
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Vet!!! Gaat goed man!
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Het einde komt in zicht!
Nog gedaan dit weekend:
-onderkant getectyleerd
-verlichting gefixed
-interieur teruggebouwd
-gewassen
De lak gronding aanpakken moet ik nog doen. Wel alvast de velgen gedaan met Monello Non Ferro, fantastisch spul! Pakt de metaaldeeltjes aan op de velg.
In laten trekken
Opnieuw activeren door het spul te kwasten
Alleen vergeten een foto te maken van de velg zelf. Hier wel de velgen op afstand.
Door de zon lijken de velgen smetteloos, maar dat zijn de zeker nog niet. Zitten nog teer/vet resten op. Die haal ik de volgende keer eraf.
Enorm punt van irritatie is de bevestiging van de skirtdelen boven de voorste wielen. De punt krijg ik maar niet netjes sluitend tegen het voorscherm.
Deze week een afspraak bij de bandenboer en hopelijk APK!
Nog gedaan dit weekend:
-onderkant getectyleerd
-verlichting gefixed
-interieur teruggebouwd
-gewassen
De lak gronding aanpakken moet ik nog doen. Wel alvast de velgen gedaan met Monello Non Ferro, fantastisch spul! Pakt de metaaldeeltjes aan op de velg.
In laten trekken
Opnieuw activeren door het spul te kwasten
Alleen vergeten een foto te maken van de velg zelf. Hier wel de velgen op afstand.
Door de zon lijken de velgen smetteloos, maar dat zijn de zeker nog niet. Zitten nog teer/vet resten op. Die haal ik de volgende keer eraf.
Enorm punt van irritatie is de bevestiging van de skirtdelen boven de voorste wielen. De punt krijg ik maar niet netjes sluitend tegen het voorscherm.
Deze week een afspraak bij de bandenboer en hopelijk APK!
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Wat een mooi autootje Succes met de APK!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Zo, die velgen schitteren weer veel succes met het polieren! Gaat echt mooi worden
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Die DAP moet er hier ook nog eens komen! Wat heb je nog meer besteld?
Succes man en ben benieuwd naar het resultaat!
Ohja Non-ferro is echt topspul. Ik had hiervoor de concurrent IronX maar dat spul stonk een uur in de wind. Echt een vieze lucht waar je gewoon letterlijk beroerd van wordt. Non-ferro werkt beter en is qua geur een stuk frisser!
Succes man en ben benieuwd naar het resultaat!
Ohja Non-ferro is echt topspul. Ik had hiervoor de concurrent IronX maar dat spul stonk een uur in de wind. Echt een vieze lucht waar je gewoon letterlijk beroerd van wordt. Non-ferro werkt beter en is qua geur een stuk frisser!
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Ik heb geen ervaring met iron-x, maar de reviews en vergelijkingsfilmpjes laten weinig over van iron-x
Inhoud van het pakket:
De DAP900 V3 D/A Polijstmachine - inclusief 5" en 3,5" steunplaat
Monello 5.5" Yellow Cutting en - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Veloce
Monello 5.5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
Monello 5.5" Black Finessing Pad - Voor het aanbrengen van een glaze of wax & sealant.
Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
Monello Peluche Verde 3-pack
Colad Aqua Dynamic 19mm maskeertape
Poor boys black hole
Poor boys natte blue wax
Monello lavare shampoo
genoeg om lekker mee te poetsen
Inhoud van het pakket:
De DAP900 V3 D/A Polijstmachine - inclusief 5" en 3,5" steunplaat
Monello 5.5" Yellow Cutting en - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Veloce
Monello 5.5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
Monello 5.5" Black Finessing Pad - Voor het aanbrengen van een glaze of wax & sealant.
Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
Monello Peluche Verde 3-pack
Colad Aqua Dynamic 19mm maskeertape
Poor boys black hole
Poor boys natte blue wax
Monello lavare shampoo
genoeg om lekker mee te poetsen
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Ik ben er eindelijk uit welke banden ik ga nemen: Uniroyal Rainexpert 185/70 R13. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve reviews gelezen. Rainsport 3 had mijn voorkeur, maar helaas niet te krijgen voor 13 inch velgen..
Trouwens een zeer mooie corvette stingray afgeleverd in de werkplaats, wat een vette wagen!
Trouwens een zeer mooie corvette stingray afgeleverd in de werkplaats, wat een vette wagen!
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Deze staan ook altijd goed onder de ax http://link.marktplaats.nl/m818383139" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91 - laatste loodjes
Ik zeg, je bent erg goed bezig geweest
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio