Succes!
Distributieriem voor het eerst helemaal zonder hulp vervangen! (nou ja, fysieke hulp...)
Ik ben erachter gekomen dat een boor dus niet in het inlaatnokkenastandwiel past, omdat de motorsteun in de weg zit.
Daar heb ik dus maar een T45 L-sleuteltje voor gebruikt. Gaat ook prima. En een houtboor gebruiken voor het uitlaatnokkenastandwiel is niet snugger. Daar zit namelijk zo'n lekker scherp puntje aan. *kras!* Au! *prik!* Au!
Waar ik niet achter gekomen ben, is waar dat verrekte gat voor de blokkeerpen van het vliegwiel zit!
Ik zie wel een gat waar op een ander type blok misschien een BDP-sensor in zit, maar bij mij dus niet. En daar zit géén gat in het vliegwiel...
En omdat ik rond die omgeving ook zat te klitten met de leidingen van de oliekoeler, heb ik het er maar zonder blokkering op gewaagd. (Wel in z'n 5 gezet)
Ik weet het, gevaarlijke beunmanier, en ik weet ook wel beter, maar ik kon het gewoon níet vinden.
*edit:
En nu dus wel... *zucht*
Maar al met al is er niks fout gegaan, en het riempje kan er weer zo'n 60-80k tegenaan!
Even heel wat anders trouwens: Een heel apart elektrisch kwaaltje!
Als ik mijn portierramen (elektrisch) volledig open, dan kappen mijn deurspeakers (andere heb ik niet) ermee.
Doe ik het raampje iets omhoog, dan werkt de speaker weer.
Dit gebeurt zowel links als rechts, linkerraam kapt de linkerspeaker af, rechterraam kapt de rechterspeaker af,
om het even of het andere raam nou open staat of niet.
Ik denk dat er een stekkertje niet helemaal lekker vast zit...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.