Joop - AX Allure '95, 1.1i
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
Ik heb geen idee eigenlijk of dat nog uit gaat maken, maar zolang de materialen niet ineens oplossen in benzine (wat me niet logisch lijkt, en zo te zien fisiek dezelfde hardware) zal t vast helemaal goedkomen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
Leuk, heb ook net mijn pomp met Michel vervangen. Waar had je die nieuwe pomp uitgehaald?
Dit zijn onze bevindingen
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... 40#p374240" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn onze bevindingen
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... 40#p374240" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
Die hadden ze op de sloop in een bak met 205/ax onderdelen liggen, hoefde niks te doen . Die pomp van jullie lag daar heel veel tussen maar wist zeker dat die het niet moest zijn omdat de stekker anders is. Ben heel blij meteen gaan rijden, is weer als nieuw!
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
als je naar je stuur kijkt en dat ene kapje langs je stuur hangt een millimeter in de irritatie-zone........
Spoiler Tuning:
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
vanaf vandaag ben ik de lente aan het afdwingen:
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
pff niet echt he. Maargoed, misschien nuttig om het verschil tussen winter en zomerbanden te delen, moet nog ff opzoeken om welke banden t precies gaat. Mijn winterbanden zijn iig 145 michelins, de zomerbanden 165 dinges voor en 155 achter. Er was niet bijster veel verschil maar als de weg een beetje nat is dan merk je dat de zomerbanden veel makkelijker gaan glijden bij gas geven in de bochten. Dus geen sneeuw of ijs maar gewoon koud water, het verschil is duidelijk merkbaar. Met rechte stukken remmen / gas is er amper verschil.
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
Maar hoe is het profiel van je zomerbanden dan. Want een bijna kale zomerband vs. een nieuwe winterband geeft een heel ander resultaat dan 2 nieuwe banden.
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
Beiden hebben ongeveer gelijk profiel.
De AX heeft al een tijdje geen quality-time meer gehad, gister wel bezig geweest aan de ZX van een vriend. Z'n uitlaatpijp was afgescheurd net achter de katalysator en op de sloop hadden ze geen complete unit liggen.. al snel besloten we het te gaan lassen, omdat we dat allebei nog nooit gedaan hadden
Heb het trouwens voor elkaar gekregen om een deuk in mijn carter te rijden... oops. Kan verder geen kwaad toch? Is maar een kleintje.
De AX heeft al een tijdje geen quality-time meer gehad, gister wel bezig geweest aan de ZX van een vriend. Z'n uitlaatpijp was afgescheurd net achter de katalysator en op de sloop hadden ze geen complete unit liggen.. al snel besloten we het te gaan lassen, omdat we dat allebei nog nooit gedaan hadden
Spoiler Tuning:
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i
Het verhaal daarbij is trouwens als volgt:
Op de dag dat Joop besluit zijn AX een half jaar alleen te laten om naar Amerika te gaan, besluit zijn AX Joop ook in de steek te laten...
Omdat een auto zonder contactslot niet door de APK komt en de APK van Joop's AX verloopt terwijl hij in Amerika zit heb ik beloofd dat ik dit voor hem zou regelen.
Omdat de Citroën dealer een contactslot wilde verkopen in een complete set, heb ik maar gelijk alle sloten vervangen zodat alles weer mooi op 1 sleutel werkt
Volgende station: APK regelen...
Op de dag dat Joop besluit zijn AX een half jaar alleen te laten om naar Amerika te gaan, besluit zijn AX Joop ook in de steek te laten...
Omdat een auto zonder contactslot niet door de APK komt en de APK van Joop's AX verloopt terwijl hij in Amerika zit heb ik beloofd dat ik dit voor hem zou regelen.
Omdat de Citroën dealer een contactslot wilde verkopen in een complete set, heb ik maar gelijk alle sloten vervangen zodat alles weer mooi op 1 sleutel werkt
Volgende station: APK regelen...
Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87
Waar ik je echt mega dankbaar voor ben!Johannus wrote:Omdat de Citroën dealer een contactslot wilde verkopen in een complete set, heb ik maar gelijk alle sloten vervangen zodat alles weer mooi op 1 sleutel werkt
Het ging ongeveer zo:
Ik moest nog een hoop spullen van Eindhoven naar Arnhem brengen een paar dagen voor ik op stage naar Colorado ging. Ik ging tanken bij de pomp tegenover mijn huis, wilde de sleutel uit contact halen en KRAK, zat opeens muurvast in het slot. De dealer gebeld en die zeiden dat ik het beste het slot kon uitboren. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik heb eerst met een tang de oude sleutel eruit geforceerd na 20 minuten proberen of hij echt niet los kwam. Toen was uiteraard het slot kapot en kon ik ook niks met de reserve.. dus als een baas mijn eigen auto proberen te jatten bij de pomp, want hij stond met mijn huis letterlijk aan de overkant van de straat in het stuurslot. Uiteindelijk kreeg ik door een schroevendraaier erin te rammen de AX van het stuurslot af maar ik kon hem niet starten ofzo.
Toen ik de dag erna een beetje was afgekoeld van dit avontuur en de manier waarop de NS het afmaakte met 2 uur vertraging, heb ik de rest eruit geboord en toen bleek dat ik de schakelaar nét ook had gesloopt met de schroevendraaier. Dat werd me een beetje teveel, en stond op het punt de AX te verkopen want 7 maanden stilstaan is er ook niet goed voor.. Had geen tijd meer om hem te maken ookal was het een kwestie van nieuw contact erin en klaar....
Johan bood toen gelukkig aan om het voor me te doen en zoals je op de foto's kan zien heeft hij me heel erg blij gemaakt door alle sloten rondom mee te nemen .
Maar dan nu........... terwijl de NS vertraging had besloot ik op te zoeken hoeveel een motorrijbewijs hier in Boulder, Colorado kost. Voor 149 dollar ben je er al...... Dus heb in de 3e week na aankomst de 2 daagse parkeerplaatstraining gedaan en een motor gekocht om hier een half jaar op rond te scheuren!! Mijn vlucht werd met het eerste salaris vergoed door mijn stageplaats dus kon hier mooi een yamaha FZ 700 uit '86 van kopen. Die motor kwam van de buurjongen hier, echt mazzel mee. Hij heeft zelf een ducati en en zn vader knapt auto's op (bmw 2002, audi quatro uit ergens tussen '80 en '90 gok ik). Ze hebben een garage helemaal vol met gereedschap . En dat was maar goed ook, want met een ongedempte voorvork reed ik toch niet zo lekker. Hebben m meteen uit elkaar gehaald om de forkseals te vervangen en er opnieuw olie in te doen.
Spoiler Tuning:
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i
Alweer een tijdje terug uit Amerika! Heb uiteindelijk zo'n 5000km gereden met de yamaha en diverse onderdelen vervangen. Was echt super, hier nog enkele foto's uit de Rocky's
Toen weer vrolijk rond gaan rijden in de AX!! Hij viel erg in de smaak bij de vriendin van Johan en mijn moeder dus er is gelukkig goed in gereden. Het werd tijd voor een grote beurt en een weekend vrij gehouden om elektrische ramen en CV in te bouwen met veel hulp van Johan!
Zaterdag
Zondag
Vandaag maak ik het karwei af. Het idee is dat de ramen bedient worden waar normaal de asbak zit, dus moet die nog op een of andere manier op maat krijgen met een dremel ofzo.
Als je dit gaaf vindt en je hebt de onderdelen, dit is hoe je ze aansluit. Heb ook een pinout gemaakt van de stekkers vd CV. Verder vond ik een heel handig schema van een Saxo in PDF, 't meeste is compatible met mn AX dus roep maar als je die ooit kan gebruiken.
Dan morgen nog de aandrijfassen en bak keerringen vervangen en hij is weer veilig! Moet nog een keer een afstandsbediening voor CV inbouwen en de tellerbak er weer uit halen om het handremlampje te fixen, keertje poetsen en lak herstellen en dan is hij helemaal zoals ik hem hebben wil!
Spoiler Tuning:
Zaterdag
Spoiler Tuning:
Spoiler Tuning:
Als je dit gaaf vindt en je hebt de onderdelen, dit is hoe je ze aansluit. Heb ook een pinout gemaakt van de stekkers vd CV. Verder vond ik een heel handig schema van een Saxo in PDF, 't meeste is compatible met mn AX dus roep maar als je die ooit kan gebruiken.
Spoiler Tuning:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87
Hmm, niet helemaal als standaard dus, waar er een extra plastic kapje (ongeveer onder het handremhandvat op de vloer) komt waar die 2 schakelaars in zitten..
Zekeringkastje losmaken is op zich geen ramp, gewoon naar 1 kant schuiven en naar je toe halen om 'm uit het dash los te krijgen, en dan met enig geweld die stekkers dr uit trekken. Omgekeerd is lastiger, al die stekkers dr weer in proppen..
Zekeringkastje losmaken is op zich geen ramp, gewoon naar 1 kant schuiven en naar je toe halen om 'm uit het dash los te krijgen, en dan met enig geweld die stekkers dr uit trekken. Omgekeerd is lastiger, al die stekkers dr weer in proppen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87
waaatttttt.......... die stekkers gingen wel toen hij er eenmaal uit was.AlexanderB wrote:Zekeringkastje losmaken is op zich geen ramp, gewoon naar 1 kant schuiven en naar je toe halen om 'm uit het dash los te krijgen,
Ja het geheel moet onder het plastic vd handrem komen en waar de asbak zit komen de schakelaars.
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87
Gisteren zoals beloofd de bedrading afgemaakt, en alles werkte in 1x!!
In het handschoenvakje aan het solderen geslagen
tot alles er ongeveer zo uit zag
Vóór ik de dremel erin zette
ik had echt superveel haast om naar een profboks gala te gaan waar mn trainer moest boksen dus t is niet al te netjes geworden.. dit is de verschraalde kant Dat gezegd zijnde past t precies.
nog ff gauw erin gefrot en klaar!
en natuurlijk............
Link
awwww yeaaa!!!!
In het handschoenvakje aan het solderen geslagen
tot alles er ongeveer zo uit zag
Vóór ik de dremel erin zette
ik had echt superveel haast om naar een profboks gala te gaan waar mn trainer moest boksen dus t is niet al te netjes geworden.. dit is de verschraalde kant Dat gezegd zijnde past t precies.
nog ff gauw erin gefrot en klaar!
en natuurlijk............
Link
awwww yeaaa!!!!
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i
Foto's van het vervangen vd as. Had beschikking over een brug en tools dus was goed te doen zonder hulp
Alle geratel was weg!! Wat een mazzel dat ik net die hele goeie op de sloop vond . Wel schakelt mn auto opeens voor geen meter meer, ik moet regelmatig de pook in z'n versnelling rammen of opnieuw koppelen omdat hij echt niet wil... alle versnellingen zelfde verhaal. De vbak olie is dezelfde als Johannes heeft in de zijne, die had geen enkel probleem. Er zat genoeg in, gevuld via ontluchting tot het eruit kwam aan het bijvulgat... mn koppeling werkt ook nog goed. ik heb echt geen idee wat het probleem is en het is meteen na het wisselen van die as begonnen.. iemand een idee? Dit rijdt echt k*t..
Spoiler Tuning:
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i
of je bent toch je bakolie kwijt? bijgevuld tot je aflaatplug iv bijvulgat?
Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i
Ik deed de aflaatplug erop, daarna bijgevuld via ontluchtingsgat aan de bovenkant tot het eruit kwam bij de bijvulplug (was net bij 2L) en toen die ook dicht gedaan..