PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Moderator: webmasters
PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Hallo ik ben papaAX aka Scholten ( houd m'n voornaam ff privé want die is zo uniek dat ik meteen via Google er op gevonden wordt, en dat heb liever niet ivm eventuele checks, of screenings bij sollicitaties enz)
Ik heb sinds kort een mooie bourdaux rode AX 5 deurs, ik geloof een Spot uitvoering?
(Dat grote blauwe beest is ook van mij... Vandaar papa AX want ik heb 3 zonen, en nog een zoon/dochter onderweg)
De AX zetten we in als we zonder kids op pad hoeven of met maar paar kids, de grote lange en verre ritten met z,n allen doen we met de C8, 2 perfecte reisgenoten.
Ik ben er tot nu toe erg blij mee, heb al wel een nieuwe Dynamo moeten monteren, want de 2 jaar terug gereviseerde was al weer versleten tot op het anker , ook vind ik de 1.1 niet zo vel/fanatiek als ik gewend was van de 1.1 uit de 106 van een vriendin van mij (terwijl de 106 zwaarder is?) de vering is heerlijk! Echt ouderwets Frans
Ik heb sinds kort een mooie bourdaux rode AX 5 deurs, ik geloof een Spot uitvoering?
(Dat grote blauwe beest is ook van mij... Vandaar papa AX want ik heb 3 zonen, en nog een zoon/dochter onderweg)
De AX zetten we in als we zonder kids op pad hoeven of met maar paar kids, de grote lange en verre ritten met z,n allen doen we met de C8, 2 perfecte reisgenoten.
Ik ben er tot nu toe erg blij mee, heb al wel een nieuwe Dynamo moeten monteren, want de 2 jaar terug gereviseerde was al weer versleten tot op het anker , ook vind ik de 1.1 niet zo vel/fanatiek als ik gewend was van de 1.1 uit de 106 van een vriendin van mij (terwijl de 106 zwaarder is?) de vering is heerlijk! Echt ouderwets Frans
Last edited by PapaAX on SunJan26, 2014 8:28:48 AM, edited 1 time in total.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Ziet er netjes uit ... welkom
Ook hebben we nog een C8 rijder op het forum
Ook hebben we nog een C8 rijder op het forum
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Welkom, nette AX.
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Dit is ook wel z'n mooiste kant hoor hij heeft helaas wel wat bejaarde deukjes, maar iig geen roest! En de lak is netjes... Alleen ff uitvogelen waarom hij koud beetje nukkig doet
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Welkom
Drive like you stole it.......
Morron at the wheel, with shoesize...46...
***Loved by few, Hated by many!***
Morron at the wheel, with shoesize...46...
***Loved by few, Hated by many!***
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Welkom bij de club en veel plezier met de ax. Misschien dat de 1.1 motor in de ax meer toeren kan maken (warm) dan je nu doet, bij een ax hoor je wel iets sneller de motor dan bij een 106 namelijk, dus wellicht dat je ongemerkt sneller doorschakelt. (Er vanuit gaande dat je geen toerenteller hebt)
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Bedankt Browny,Browny wrote:Welkom bij de club en veel plezier met de ax. Misschien dat de 1.1 motor in de AX meer toeren kan maken (warm) dan je nu doet, bij een AX hoor je wel iets sneller de motor dan bij een 106 namelijk, dus wellicht dat je ongemerkt sneller doorschakelt. (Er vanuit gaande dat je geen toerenteller hebt)
Het is echt de pit, die 106 liep ook makkelijker hard dan mijn AX, die 106 zat zo op 170, terwijl mijn AX met 150 al moeite heeft. Maar ik ga als de tijd het toelaat eerst de injectie enz schoonmaken, en ff nieuwe olie en filter, en bougietjes, ff een vertroetel behandeling... En er heeft altijd oudere personen mee gereden, meteen op z,n donder trappen gaat hij niet overleven eerst ff conditie opbouwen en t hoeft ook geen raket te zijn... Als die maar zuinig is heb namelijk ook nog een 2.2i 16V C8 die al voldoende dorst heeft...
De AX heeft in ieder geval liefde nodig... (En isolatie ja, haha... Al ten opzichte van een 106, laat staan de C8 )
Toerenteller en tempmeter staan op m,n verlanglijstje, net als 4 steek ombouw... Maar eerst de 1.1 maar is fit maken.
En de C8 heeft ook nog wat dure liefde nodig (distributie en alles daar om heen )
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Een AX doet volgens de fabriek ook maar 165 km/h, dus dat verschil zou daarin kunnen zitten...
AX 1.1i Volcane Rood
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Welkom bij de AXclub,
Dat de auto moeite heeft met de 170 te halen kan ook wezen dat die wat lui gereden is. Wat ik dan doe is de grens over ff stukkie volgas duitsland in en weer terug. dan blaas je het blok ff schoon en hij krijgt misschien wat pit terug.
Mij golf haalde in het begin amper 165 en 10 maanden later ging die ommenabij de 190.
Dat de auto moeite heeft met de 170 te halen kan ook wezen dat die wat lui gereden is. Wat ik dan doe is de grens over ff stukkie volgas duitsland in en weer terug. dan blaas je het blok ff schoon en hij krijgt misschien wat pit terug.
Mij golf haalde in het begin amper 165 en 10 maanden later ging die ommenabij de 190.
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Maar jouw Golf heeft geen fabriekstop van 165, een AX 1.1i wel.Losroyos wrote:Mij golf haalde in het begin amper 165 en 10 maanden later ging die ommenabij de 190.
AX 1.1i Volcane Rood
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
"Er heeft altijd oudere personen mee gereden"
Zegt op zich niets natuurlijk, er zijn ook oudjes die wel weten waar het gaspedaal zit.
Maar ik denk inderdaad dat de motor gewoon lui gereden is. Die vertroetelbeurt zal al een verschil maken, en voor de rest is het een kwestie van schoontrappen, denk ik.
Welkom bij de club!
Zegt op zich niets natuurlijk, er zijn ook oudjes die wel weten waar het gaspedaal zit.
Maar ik denk inderdaad dat de motor gewoon lui gereden is. Die vertroetelbeurt zal al een verschil maken, en voor de rest is het een kwestie van schoontrappen, denk ik.
Welkom bij de club!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Ach hij komt goed genoeg met het verkeer mee,men rijd lekker relaxt 120... Hoef er ook maar heul weinig mee op de snelweg... Kacheltje doet het heurlijk stoeltjes zitten heurlijk, Franse veertje veren heurlijk... Neeeeh ik ben dik happy met m'n AXje, (helemaal voor t geld wat ik er voor betaald heb)
Maar moet er volgens mij "volgens club traditie" nog een naam voor verzinnen...
Maar moet er volgens mij "volgens club traditie" nog een naam voor verzinnen...
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Namen verzinne voor je axjes hoeft pas al je om de 6 maanden van ax wisselt anders houden we ze niet meer uit elkaar
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Nou mede AX liefhebbers, hij haalt 170... Op de gps! en ja op vlake snelweg? En nee heb er niks aan gedaan? Als ik netjes rij haal ik ook makkelijk 1 op 17... Dus ben er blij mee! heb nu iets van 4 a 5000km gereden, en er is nog niet een kwart van m,n olie verbruikt, dus torretje is wel goed. Alleen de herrie en wind suis is het enige nadeel, de motor/uitlaad geluid is behoorlijk aanwezig,men de deuren suizen behoorlijk, zijn daar tips of tricks voor?
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
170 GPS met een 1.1 is erg goed! Als je last hebt van de herrie kan je proberen de auto wat beter te isoleren. Bijvoorbeeld met isolatiemateriaal in de motorruimte of dikker tapijt. Dat heeft de mijne ook en die is heerlijk stil bij 135 Dat materiaal zou je van een GTI- of TZX- sloper kunnen halen, maar dan moet je die natuurlijk wel vinden. Wat betreft het windgeruis, zijn de deurrubbers en raamrubbers nog goed?
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Ik ga volgend weekend 14" velgen halen, (foto,'s volgen) dus dan draait hij al ietsje minder toeren. Rubbers zien er gewoon goed uit? Isoleren was ook mijn idee al... Als je er 700km a 1000km per week mee rijd is dat wel fijn.
Het geruis ontstaat voornamelijk tussen de deuren in.
Merkte eergisteren alleen op dat ,n 5e als een knikkerbak klinkt als ik gas los laat? Alleen in de 5e hoor ik dat knikkerende geluid. In de overige versn hoor je continu zoemend geluid. Dus denk ook een bak van een 1.6 vts er in, die draaien 500 toeren minder bij 120 begreep ik.
Het geruis ontstaat voornamelijk tussen de deuren in.
Merkte eergisteren alleen op dat ,n 5e als een knikkerbak klinkt als ik gas los laat? Alleen in de 5e hoor ik dat knikkerende geluid. In de overige versn hoor je continu zoemend geluid. Dus denk ook een bak van een 1.6 vts er in, die draaien 500 toeren minder bij 120 begreep ik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: PapaAX en z,n AX 1.1 5-deurs
Euh, nee. Als je de juiste bandenmaat gebruikt, blijft het wiel als geheel dezelfde omtrek houden, en blijft je toerental dus gelijk.PapaAX wrote:Ik ga volgend weekend 14" velgen halen, (foto,'s volgen) dus dan draait hij al ietsje minder toeren.
kan zijn dat de deurrubbers toch niet helemaal goed afsluiten, maar er is waarschijnlijk weinig wat je dr aan doen kan, een AX is nou eenmaal geen zware limousine.PapaAX wrote:Rubbers zien er gewoon goed uit? Isoleren was ook mijn idee al... Als je er 700km a 1000km per week mee rijd is dat wel fijn.
Het geruis ontstaat voornamelijk tussen de deuren in.
De schutbordisolatiemat, motorkapisolatiemat, en een dikker vloerkleed helpen allemaal behoorlijk wat. Bitumenmatten in de kofferbak en op de vloer in het passagiersgedeelte helpen ook behoorlijk tegen motor- en uitlaat-geluiden. (Hoor de uitlaat wel een stukkie beter sinds ik die uit m'n auto gesloopt heb)
Goede vraag, ik zou niet precies weten waar dat zit, wellicht slijtage aan de versnellingsbak. Zit er wel voldoende versnellingsbakolie in?PapaAX wrote:Merkte eergisteren alleen op dat ,n 5e als een knikkerbak klinkt als ik gas los laat? Alleen in de 5e hoor ik dat knikkerende geluid. In de overige versn hoor je continu zoemend geluid.
Ja, alleen vrijwel zeker resulteert dat in een veel lagere topsnelheid, omdat de motor dan meer koppel moet leveren dan voorheen om dezelfde snelheid te halen. (of, andersom bekeken, hetzelfde vermogen wat nodig is om de luchtweerstand te overwinnen, niet kan leveren bij een lager toerental.)PapaAX wrote:Dus denk ook een bak van een 1.6 vts er in, die draaien 500 toeren minder bij 120 begreep ik.
Desondanks, als je verder niet geeft om de topsnelheid, en niet erg vind om terug te schakelen om in te halen, dan is een langere bak best een optie.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter