Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by gigawebs »

Wow echt super bezig!
ImageImageImage

Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: TueApr27, 2010 2:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by Pluim »

Jeeeej, heb APK :jump: :jump: :jump:

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by j0achim »

Gefeliciteerd en doe in hemelsnaam voorzichtig met dat dodemansautotje.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by Johannus »

Gefeliciteerd! Goed bezig!
Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by q01z »

gefeliciteerd!
en nu, KNALLEN! :lol:
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by Rock's »

ws met een big smile naar huis gereden :D

Gefeliciteerd !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by q01z »

tank zal nu wel leeg zijn?
Image

Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: TueApr27, 2010 2:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX GTI '92, AX GTT '92)

Post by Pluim »

Hahaha dank voor de leuke reacties allemaal. Met die lach op m'n gezicht zit het wel goed :D

Dodemans auto is het zeker dus een klein stukje volwassenheid komt er wel bij kijken :wink:

Begin zo aan de tweede tank. Had hem niet helemaal vol gegooid, nu maar wel :P

Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: TueApr27, 2010 2:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by Pluim »

Leukste auto ÓÓIT!!! :music Kan niet stoppen met rondjes rijden. :dance Heb nu bijna 1000km gereden en de GTTurbo gaat zich steeds beter gedragen, leek erop of de wastegate/dumpvalve nog even goed los moest komen. Constante snelheid rijden op de snelweg was eerst niet mogelijk, je had of boost of was aan het afblazen, nu is er ook een tussenweg. Ik heb er alleen nog euro98 in gegooid en met de laatste tank een flesje injectorreiniger mee. Even een beetje spoelen en reinigen na het lange stilstaan. De bolide loopt nu 750 toeren stationair en op het werk dachten ze in de nacht dat er een tankwagen vloeistoffen kwam lozen, haha, zo donker klinkt die vol RVS uitlaat dus zonder KAT.

benzine verbruik de eerste 1000km... 1/8 :twisted: :lol:

turbo lekt helaas een beetje olie naar de inlaatzijde, merkte dit door het lostrekken van de onderste buis vanuit de intercooler, weet niet precies hoe slecht dit is voor de turbo, lijkt mij mee te vallen zolang ie maar olie(koeling/smering) krijgt. binnenkort maar eens een revisiesetje bestellen. Maar t gaat heel moeilijk worden hem stil te zetten, hij is gewoon weg te leuk. Zelfs dat de auto zo laag staat dat ik geen drempel of oprit normaal kan pakken kan me niets storen. Eerst nog lekker wat benzine verbranden voor ik er weer wat onderhoud aan ga doen :jump:

Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 346
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by Fruit »

Haha geloof wel dat het leuk rijden is. Vind het verbruik nog mee vallen eigenlijk :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by Losroyos »

Klinkt zo als een heerlijk wagentje :D

-- EDIT --

Gaat die nog naar de Dyno? wil wel is weten wat er nou echt voor kracht in dat blok zit.

Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: TueApr27, 2010 2:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by Pluim »

Haha t verbruik is nog te doen idd. K hoef gelukkig niet elke dag honderden kilometers te rijden. Heb doordeweeks gelukkig een overnachtingsplek bij m'n werk in de buurt. Toch heb de turbo nog geen dag laten staan, elke dag een uurtje touren :P

Zelf ben ik ook zwaar benieuwd naar het ware vermogen. Maar de kosten van een dyno-run stop ik liever eerst in het onderhoud. Als ik een gok zou moeten doen zou k zeggen dat het ergens rond de 120pk ligt. Maja k heb niet echt ervaring met zulke vermogens in een AX dus het blijft een gok. T voelt lekker wild, maar het is nog goed te doen. Hier en daar is denk ik nog wel wat vermogen te winnen. Eerst eens een tijdje met deze setup rijden en dan misschien eens kijken naar een ander ontstekingssysteem.

Heb onderhand wel ontdekt dat de top op 180 ligt. Aangezien dan de toerenbegrenzer bereikt is in de 5e versnelling :) kon het niet laten 's nachts even het gaspedaal in te trappen op de lege snelweg. Mooie snelheid, niet te gek. Met het gaspedaal op de bodem is deze snelheid vrij snel bereikt. :wink:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by AlexanderB »

120 is.. niet bepaald veel, als je bedenkt dat t blok standaard al ergens tussen de 95 en 100 pk zou moeten hebben. Ik zou het ding inderdaad eens op de dyno zetten en nog eens kritisch kijken naar de afstelling, en dat brengt me bij het volgende punt:

Toerenbegrenzer ophogen, want 180 is lager dan een standaard GTI halen kan. (190-195) Niet dat je het echt nodig hebt, maar met meer toeren komt dr wel meer vermogen vrij, nu zit de begrenzer waarschijnlijk op een toerental dat lager ligt dan waar de motor zonder (en met) turbo z'n maximale vermogen ontwikkelde..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: TueApr27, 2010 2:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by Pluim »

Toeren begrenzer ligt idd wat laag. 6200 toeren geloof ik. Dit is waarschijnlijk standaard in de Polo g40 ecu ingebakken (als ik überhaupt de ecu goed heb)

T vermogen is een schatting. Kan zo maar 130-140pk zijn, tis lekker veel in ieder geval. Toeren begrenzer verleggen lijkt me leuk. Mis de 7800toeren van de Group-N GTI wel een beetje. Maar als ik het goed begrepen heb moet er dan een andere ecu in en moet deze op een rollenbank in geleerd worden. Ik zie de euro tekens al vliegen. Maar als dit enigszins betaalbaar te doen is, is het wel een leuke stap vooruit natuurlijk. Maar meer vermogen betekend wel meer druk op de cilinders en de rest van het blok. Hoe goed dit er tegen kan is de volgende vraag. Tips zijn altijd welkom :)

Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: TueApr27, 2010 2:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT

Post by Pluim »

Ik moet me op dat gebied eens goed gaan inlezen. Lekker wat informatie winnen. Maar ben eerst gewoon lekker aan het genieten :D . Binnenkort waarschijnlijk weer wat meer tijd. Baan gekozen op projectbasis, aangezien het project bijna is afgerond staat er een werkloze periode om de hoek. Heb ik even geen problemen mee. Rustig opzoek naar wat anders onder het genot van knutselen aan de AXen die ik over de afgelopen jaren heb verzameld.

Post Reply