Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia 1.8 16v '96, sAXo
de saxo gaat nog wat worden!
gisteren weer het nodige werk verricht..
volledig volgens verwachtiing zat er niet meer zoveel olie in de bak, maar 200ml was toch wel aan de magere kant!
keerringen waren dan ook serieus lek..
hier zitten er ondertussen al;
-andere draagarmen
-GTI schokdempers
-nieuwe aandrijfaskeerringen
-nieuwe fusseebouten/aandrijfasmoeren
op
en zijn de remklauwen gangbaar gemaakt, vooral linksvoor zat volledig vast, de glijdepennen kreeg ik met een halfkilo moker nog niet bewogen..
einddemper zag er op het oog nog netjes uit...
maar toen ik m er onderuit had gehaald was de APK issue opeens duidelijker zichtbaar;
dussss.. ophangbeugels eraf geslepen, ophangbeugels van een GT-dempertje afgeslepen.. uitlaat met behulp van een assteuntje en blokje hout strak geplaatst, vast getikt en;
t'is bijna kunst
daarna nog een rammeltje uit het dashboard gehaald (het is een ph1, dus het dashboard rammelde... net een AX!)
en toen reedt het weer lekker
hele verademing vanmorgen, veel strakkere wegligging, geen gekke bijgeluiden van de uitlaat, geen gerammel van een compleet af onderstel..
nu eigenlijk de koppakking nog ff swappen en dan zijn we er wel weer een eind denk ik!
gisteren weer het nodige werk verricht..
volledig volgens verwachtiing zat er niet meer zoveel olie in de bak, maar 200ml was toch wel aan de magere kant!
keerringen waren dan ook serieus lek..
hier zitten er ondertussen al;
-andere draagarmen
-GTI schokdempers
-nieuwe aandrijfaskeerringen
-nieuwe fusseebouten/aandrijfasmoeren
op
en zijn de remklauwen gangbaar gemaakt, vooral linksvoor zat volledig vast, de glijdepennen kreeg ik met een halfkilo moker nog niet bewogen..
einddemper zag er op het oog nog netjes uit...
maar toen ik m er onderuit had gehaald was de APK issue opeens duidelijker zichtbaar;
dussss.. ophangbeugels eraf geslepen, ophangbeugels van een GT-dempertje afgeslepen.. uitlaat met behulp van een assteuntje en blokje hout strak geplaatst, vast getikt en;
t'is bijna kunst
daarna nog een rammeltje uit het dashboard gehaald (het is een ph1, dus het dashboard rammelde... net een AX!)
en toen reedt het weer lekker
hele verademing vanmorgen, veel strakkere wegligging, geen gekke bijgeluiden van de uitlaat, geen gerammel van een compleet af onderstel..
nu eigenlijk de koppakking nog ff swappen en dan zijn we er wel weer een eind denk ik!
Het is ook net een ax Ik moet zeggen dat ik ook wel geniet van het rijden van een saxo als dagelijkse auto.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
rot die van jou ook net zo hard als een AX GT Chiq?
Misschien nog wel harder :d Op weinig plekken op de bodem zit zie ik het originele tectyl nog zitten haha.
Bij mij zijn de wielkasten rot, vooral achter. Die heb ik al redelijk behandeld zodat het nog een paar jaar goed gaat. Verder was de bodem van de achterklep rot. Op meerdere plaatsen op de kokerbalk heb ik al laswerk laten verichten en nu begint het krikpunt rv sporen van roest te vertonen.
iets herkenbaar?
Bij mij zijn de wielkasten rot, vooral achter. Die heb ik al redelijk behandeld zodat het nog een paar jaar goed gaat. Verder was de bodem van de achterklep rot. Op meerdere plaatsen op de kokerbalk heb ik al laswerk laten verichten en nu begint het krikpunt rv sporen van roest te vertonen.
iets herkenbaar?
volledig...
man zelfs crocky kraakt minder!
man zelfs crocky kraakt minder!
He Marc, ik heb voor die vieze eindemper die op die foto's staat nog wel een eindstuk van mijn Saxo VTS (als nieuw) liggen.
Als je interesse hebt? ( kost niks uiteraard)
-
- Total admin
Mooi als een dagje klussen ook daadwerkelijk een ganse verbetering oplevert, hé
Dat van die rotte saxo's begint me ook meer en meer op te vallen. Ik ben benieuwd of de C2's binnenkort ook aan de beurt zijn. (ik denk wel dat die gevoelig anders behandeld zijn dan hun voorgangers)
Dat van die rotte saxo's begint me ook meer en meer op te vallen. Ik ben benieuwd of de C2's binnenkort ook aan de beurt zijn. (ik denk wel dat die gevoelig anders behandeld zijn dan hun voorgangers)
AX-kopen is verslavend.
De saxo's kunnen nooit rotter zijn dan deze..
http://ranwhenparked.net/2013/08/22/dri ... ccord-mk1/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ranwhenparked.net/2013/08/22/dri ... ccord-mk1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veiligheid? Wat is dat?
Zo lang de uitlaatgassen maar schoon genoeg zijn!
Zo lang de uitlaatgassen maar schoon genoeg zijn!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Marc, hoe en waar zat die rammel bij jou?
Ik heb het ook
Ben ook wel benieuwd waar die van jou/jullie dan roesten. Volgens mij is die van mij bij de wielkasten wel oke. Maar zag op het laatste keuringsrapport ook een opmerking van roest staan... Die van mij roest in elk geval bij het raam (antenne) moet ik eigenlijk wel ff wat aan gaan doen.
Ik heb het ook
Ben ook wel benieuwd waar die van jou/jullie dan roesten. Volgens mij is die van mij bij de wielkasten wel oke. Maar zag op het laatste keuringsrapport ook een opmerking van roest staan... Die van mij roest in elk geval bij het raam (antenne) moet ik eigenlijk wel ff wat aan gaan doen.
Als Marc geen interesse heeft... ik heb een VTS!!saxo100 wrote:He Marc, ik heb voor die vieze eindemper die op die foto's staat nog wel een eindstuk van mijn Saxo VTS (als nieuw) liggen.
ik hoef geen eindstukje hoor Rob! daar gaattie niet harder van
mijne roest overal;
dorpels, draagarmen voor, wielkasten binennzijde achter, koplampen, lasnaden, ramen, deuren, bekleding, koplampen, bumpers
overal zit roest!
afgelopen week had ik trouwens een vrij ernstig en enge rammel! bleek mn schokdemper linksvoor losgekomen.......
ring waarmee de schokdemper opgesloten zit was lurp, dus die slipte over het schroefdraad! bijna veilig
nog geen APK overigens
mijne roest overal;
dorpels, draagarmen voor, wielkasten binennzijde achter, koplampen, lasnaden, ramen, deuren, bekleding, koplampen, bumpers
overal zit roest!
afgelopen week had ik trouwens een vrij ernstig en enge rammel! bleek mn schokdemper linksvoor losgekomen.......
ring waarmee de schokdemper opgesloten zit was lurp, dus die slipte over het schroefdraad! bijna veilig
nog geen APK overigens
Als je plastic bumpers zelfs beginnen te roesten vanwege de metallic flakes in je uni-lak... komt zeker door die zeeuwse zeelucht!q01z wrote:mijne roest overal;
overal zit roest!
Altijd meer PK's dan jou!
Oh, dan is die van mij nog in prima staat!q01z wrote:ik hoef geen eindstukje hoor Rob! daar gaattie niet harder van
mijne roest overal;
overal zit roest!
nog geen APK overigens
-
- AX super weirdo
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia 1.8 16v '96, 106 1
Ik zie geen verschil ....Johannus wrote:gaafq01z wrote:update!
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia 1.8 16v '96, 106 1
naais