Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by q01z »

fietspomp op de remslang? dan pers je m er met lucht uit!
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by Bossie »

Luchtpistool aan de compressor. Alleen niet je vingers er tussen houden, die komen er dan als een beverstaart tussenuit ;)
Image Image Image

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by JBo »

Handige tips! Tot op heden ben ik niet verder gegaan dan het invetten van de glijbussen met kopervet. Dit wordt een leuk klusje voor de warmere dagen :D
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by Terminal »

Goed bezig, het werk valt best mee om de klauwen te reviseren!

Jbo, de meest veilige manier is op de remleiding aansluiting een vetnippel te zetten en de klauw met vet vol pompen dan komt die er geleidelijk uit. Lucht is een slecht plan dat schiet die er spontaan uit, en grote kans dat je daarmee de zuiger vernielt.
AX 11TRE 1988

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by gigawebs »

Wij hebben het gedaan zoals Bossie zei. Luchtpistool op de klauw zetten, en voorzichtig blazen. Poetsdoek tussen klauw en zuiger zodat hij er niet keihard uit kan schieten. Zo heb ik het al eens eerder gedaan bij mijn eigen klauwen, als je voorzichtig doet, beschadigd het niet zo snel.
ImageImageImage

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by JBo »

Oke helder, bedankt.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by grietje »

Terminal wrote:Goed bezig, het werk valt best mee om de klauwen te reviseren!

Jbo, de meest veilige manier is op de remleiding aansluiting een vetnippel te zetten en de klauw met vet vol pompen dan komt die er geleidelijk uit. Lucht is een slecht plan dat schiet die er spontaan uit, en grote kans dat je daarmee de zuiger vernielt.
Lucht werkt prima als je er genoeg doeken tussen doet zodat ie er niet uit kan schieten, maar rustig plopt. Denk niet dat het met vet nou zoveel rustiger gaat, daarna zit dan alles vol met vet XD Zonde van het vet ook.

Denk niet dat deze zuigers er op een andere manier waren uitgekomen, ze zaten echt MUUUUUUR vast. Het ging ook niet zo spontaan hoor, hij ging heel langzaam steeds stukje verder


Ik heb hem al naar huisgereden, hij rijdt lekker!!! Morgen APK :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by Henk Bats »

Goed werk, succes gewenst met de APK morgen!

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by grietje »

Thanx to Jelle heeft GTI APK :D! Jeuuuujjjj kan ik er weer in rijden :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by gigawebs »

Image
:D

Nog wat kleine dingetjes die wel moeten gebeuren van de zomer, koppelingetje is wel aan vervanging toe. En er moet ook wat roest aangepakt worden voor het ernstiger gaat worden. Maar hij rijdt wel lekker hoor. :D
ImageImageImage

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by JBo »

Gefeliciteerd!
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by q01z »

gefeliciteerd Romy!
nu vlammen met die bak
Image

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by kick-it »

Gefeliciteerd.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by TvL »

Gefeliciteerd met de APK!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by grietje »

Nog niet helemaal goed, we twijfelen sterk aan een wiellager vanwege een bijgeluid... even nieuw lager bestellen en persen, hopelijk is t dan weg!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by Losroyos »

Nice nieuwe apk :D gefeliciteerd

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by grietje »

Zooooooooooo

Al heeel lang niets gepost!! Wiellagers waren prima trouwens, GTI doet het al tijden prima

En nu werd het weer eens tijd voor wat aandacht ;-)

Ik rij al 2 jaar rond met en kapot rechter voorscherm. Half zwart gespoten en stukje korter dan normaal vanwege schade waar we hem mee kochten.
Tot zaterdag wij naar Assen zijn gereden om ons beschadigde voorscherm te ruilen voor eentje in de goede kleur zonder schade!!

Wel van een 1.1 (first) dus niet 'werkloos'
Echter terwijl wij daar ons scherm verwijderen, blijkt het onderste boutje (tussen de deur) harstikke dol te zijn en prima te draaien, echter er zat geen schroefdraad meer om ook losser te gaan zitten.
Met wat geweld het oude scherm er wel tussen uit gekregen (het boutje klemt daar alleen maar), nieuwe daar gewoon beetje vaag om heen gemonteerd, en ik had werk te doen.
Op het moment dat we weg willen gaan wordt ons nog een setje morettes aangeboden. Gezien ik die al heeeeel lang wil eigenlijk (haha) nu maar toegehapt! En lieve Jelle heeft ze toen zelfs voor mij gekocht en kado aan mij gedaan :jump:

Dus vandaag wat te sleutelen...
Zo kwamen we vandaag binnen
Image
Image

Ook had een of andere iemand een reclame flyer zondag onder mijn ruitenwisser gedaan, maar dat besmeert met Epoxy ofzo, DAMN! ging er dus echt niet meer af!!!
Image

Dat eerst maar eens verwijderd, was nog het meeste werk van allemaal zeg, ongelofelijk! Zat er pas 2 dagen onder???

Afijn, toen het voorscherm ontdaan van overbodige embleempjes enzo
Image
Image

Toen 'het' boutje wat dol draaide:
Image
Afgezaagd (met ijzerzaagje XD) en uitgeboord, maar wel met mooi klein boortje zodat ik hem alleen uitholde, en vervolgens kwam hij er zo uit, schroefdraad van het blokje leek nog intact!!
Echter was het toch wel beetje beschadigd dus even opnieuw getapt, maar dit ging prima en nieuwe boutje draait er super in :D
Image

Toen, morrettes
Image

Jelle vondt het wel mooi volgens mij ;-)

Ik ook!! Alleen het krijgt niet aan de praat haha. Want...... Er zit een verkeerde unit in de linker (op de foto links) lamp. H1 en niet op 12 volt. Dus moet even nieuwe lamp kopen eerst. De andere kant doet het perfect :)

Eind resultaat (ohnee, tussenresultaat, gezien skirts en het nog niet functioneren):
Image
Image


Ohja. Mijn mistlampen doen het ook niet??? Deden het ooit wel :( Zitten goed aangesloten, goede lampjes, maar hoor ook geen relais klikken ofzo. Welke was het ook alweer?
Last edited by grietje on TueOct08, 2013 6:38:32 PM, edited 2 times in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by grietje »

1x is genoeg XD
Last edited by grietje on TueOct08, 2013 6:44:00 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by AlexanderB »

Een van de 2 onder de motorkap, de ander is voor de fan. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]

Post by grietje »

AlexanderB wrote:Een van de 2 onder de motorkap, de ander is voor de fan. :)
Een van die twee groene zeker bij de veerpoot?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply