Jurjen GTI '91
Moderator: webmasters
Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - auto weer terug..
Bedankt voor het aanbod Ik ben nu vooral advertenties aan het afstruinen naar een nieuwe AX. Vanmiddag ben ik gaan kijken naar een AX een wijk verder op. Was helaas te veel mis om voor zijn prijs mee te nemen. Barst over de gehele voorruit, roest, versleten banden, lekke ashoes. Zoektocht gaat verder!
Een straat verderop bij mij staat een zwarte Volcane. Wordt zelden mee gereden, 86.xxx op de teller en ziet er nog fantastisch uit. Ik weet nog steeds niet wie de eigenaar is maar ik zou er graag een praatje mee willen maken. Stel nou dat de eigenaar aan het overwegen is om de Volcane weg te doen? Ik ga iig een brief onder de ruitenwisser leggen.
Ander vraagje: deze AX heeft een vierbak, kan ik zonder al te veel aanpassingen een vijfbak eraan hangen? Of werkt dat niet zo..
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citr ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwarte bumper met mistlampen zou ook erg mooi staan..
Een straat verderop bij mij staat een zwarte Volcane. Wordt zelden mee gereden, 86.xxx op de teller en ziet er nog fantastisch uit. Ik weet nog steeds niet wie de eigenaar is maar ik zou er graag een praatje mee willen maken. Stel nou dat de eigenaar aan het overwegen is om de Volcane weg te doen? Ik ga iig een brief onder de ruitenwisser leggen.
Ander vraagje: deze AX heeft een vierbak, kan ik zonder al te veel aanpassingen een vijfbak eraan hangen? Of werkt dat niet zo..
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citr ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me vrij sterk dat die een 4bak heeft... Is dat niet alleen op een 1.0??
Nope, op de goedkoope 1.1 zitten ook 4-bakken. Reken wel dat deze erg kaal is. Dus geen wisser achter, geen interval op de ruitenwisser voor.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Dacht dat de mijne al kaal was
-
- AX Master Spammer
Inderdaad een 4 bak, niks mis mee
Erg kaal, niks extra's erop, uitermate prima basis om een hele luxe van te maken en alles zelf aan te pakken
Zelfde type als mijn witte 'GTI'
Erg kaal, niks extra's erop, uitermate prima basis om een hele luxe van te maken en alles zelf aan te pakken
Zelfde type als mijn witte 'GTI'
Jurjenz wrote:Bedankt voor het aanbod Ik ben nu vooral advertenties aan het afstruinen naar een nieuwe AX. Vanmiddag ben ik gaan kijken naar een AX een wijk verder op. Was helaas te veel mis om voor zijn prijs mee te nemen. Barst over de gehele voorruit, roest, versleten banden, lekke ashoes. Zoektocht gaat verder!
Kopekopekope!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Haha ja, he. Maar dat is helaas aan de eigenaar te bepalen, tenzij 'an offer he can't refuse..'
Een Volcanetje is een lekkere uitvoering, hoef je geen skirts en dergelijke meer aan te hangen, zitten er al op. Bekabeling voor mistverlichting, ruitenwisser achter, interval voor, 3 standen ventilator, grote ventilatiegaten in je dash...
Deze 5 deurs kwam toevallig laatst over mijn facebook. Ken hem niet, werd gedeeld.
http://auto.autoscout24.nl/Citroën-AX-1 ... -236551115" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze 5 deurs kwam toevallig laatst over mijn facebook. Ken hem niet, werd gedeeld.
http://auto.autoscout24.nl/Citroën-AX-1 ... -236551115" onclick="window.open(this.href);return false;
AX 1.1i Volcane Rood
-
- Total admin
Hmm ja, als ik die foto's bekijk zou het idd niet simpel zijn om hem te herstellen. Hij moet sowieso op de trekbank om die rechterflank terug goed te krijgen, en achterin moet een nieuwe balk. Mogelijk, maar veel werk en niet goedkoop als je niet alles ter beschikking hebt. Een andere ax is dus helaas de beste oplossing.
Succes met je zoektocht
Succes met je zoektocht
AX-kopen is verslavend.
Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - nieuwe AX
En we hebben een nieuwe AX! Genaamd: Heidi
Gisteren opgehaald uit Steenwijk. Korte samenvatting:
- auto is een slapende dame
- koets is 100% (zelfs geen greintje roest achter de koplampen!)
- pittig motortje
- motorisch verdient zij heel veel liefde en aandacht, maar de basis is goed
- interieur is, en ruikt als een oude kerk
- First stoelen, wat zitten die vreselijk..
- schakelen stroef
- tikkende aandrijfas
- drie verschillende merkbanden
- wel nieuwe uitlaat
- koude motor slaat minstens 2 x keer af na terugval stationair
- sludge koeling
- kleppendekselpakking lek
- twijfel over de koppakking (kan ook door lek kleppendekselpakking, zit op dezelfde hoek)
- motorolie gitzwart
Kortom, heel veel te doen komende tijd! Even snel een foto:
We kunnen er weer tegenaan!
Gisteren opgehaald uit Steenwijk. Korte samenvatting:
- auto is een slapende dame
- koets is 100% (zelfs geen greintje roest achter de koplampen!)
- pittig motortje
- motorisch verdient zij heel veel liefde en aandacht, maar de basis is goed
- interieur is, en ruikt als een oude kerk
- First stoelen, wat zitten die vreselijk..
- schakelen stroef
- tikkende aandrijfas
- drie verschillende merkbanden
- wel nieuwe uitlaat
- koude motor slaat minstens 2 x keer af na terugval stationair
- sludge koeling
- kleppendekselpakking lek
- twijfel over de koppakking (kan ook door lek kleppendekselpakking, zit op dezelfde hoek)
- motorolie gitzwart
Kortom, heel veel te doen komende tijd! Even snel een foto:
We kunnen er weer tegenaan!
Re: Jurjen AX 1.1i First '94 - nieuwe AX!
Helemaal Top Jurjen! Gefeliciteerd! Snel lekker veel foto's maken! Wel apk?
Ik ben erg benieuwd! Leuke auto man!
Ik ben erg benieuwd! Leuke auto man!
gefeliciteerd en succes ermee!
Leuk ding! Wel wat werk inderdaad, maar je hebt nog een mooie donor staan
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Mooi!
1.4 blok erin en zwarte bumpers eraan en je hebt al meteen een gave bak!
Interieur kun je vast ook zo overzetten
Succes met verbouwen!
1.4 blok erin en zwarte bumpers eraan en je hebt al meteen een gave bak!
Interieur kun je vast ook zo overzetten
Succes met verbouwen!
Leuke harde basis! Ook fijn dat dit een type 2 is met rotor ontsteking, dat zal het inbouwen van jouw blok een stuk gemakkelijker maken
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Idd een hele mooie en goede basis, mooie slag geslagen man.
Projectje houd je ook mooi vd straat haha! (Letterlijk!)
Ben benieuwd naar je vorderingen man. Eind vd maandaar ff meeten. Zit mijn verhuizing en klus/verbouw gebeuren van het nieuwe huisje er ook eindelijk op...kunnen we mooi wat koude biertjes doppen in mn nieuwe huis zoals ik al eerder beloofd had!
We keep in touch maat!
Projectje houd je ook mooi vd straat haha! (Letterlijk!)
Ben benieuwd naar je vorderingen man. Eind vd maandaar ff meeten. Zit mijn verhuizing en klus/verbouw gebeuren van het nieuwe huisje er ook eindelijk op...kunnen we mooi wat koude biertjes doppen in mn nieuwe huis zoals ik al eerder beloofd had!
We keep in touch maat!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Het is een mooi begin harde koets.
gelukkig kan je de rest zelf overzetten nog
gelukkig kan je de rest zelf overzetten nog