Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Losroyos »

Slecht gepland jonge :P volgende keer beter.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Ik vrees dat het dan nog wel een hele tijd kan duren voordat ik weer de mogelijkheid heb om naar Nederland te komen... Voorlopig zie je me dus nog niet op een meeting.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Losroyos »

Oke, Nou wel gefeliciteerd met je verjaardag dan iig :D :verjaardag

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Thanks man!... :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by TvL »

Gefeliciteerd!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Normaal gesproken vier ik mijn verjaardag nooit echt. Er komt altijd wel wat familie langs, maar qua cadeautjes enzo interesseert het me allemaal niet zo.

Maar nu had Candice voor mijn verjaardag toch wel echt een heel cool cadeau.


Image

Het is weliswaar geen Plaisir, maar ze zocht een witte Type I met rode streep. En gedetailleerd, joh! Zelfs de tellerplaten kloppen gewoon met een Type 1. Heb 'm nog niet uit de doos gehaald (daarom is de foto ook wazig), want wil dat hij tijdens de terugreis niet beschadigd.

Maar deze krijgt een mooi plekje bovenop de boekenkast. Ik mis de AX af en toe nog steeds. Heeft toch mijn hart veroverd (van iedereen denk ik), en ook al zal ik waarschijnlijk nooit meer een AX kunnen bezitten, nu heb ik er toch ééntje. :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Losroyos »

Super kado :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Browny »

Leuk kado!

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by TvL »

Nice! Welke schaal is dit?
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Eh, ik geloof 1:48. Dus niet erg groot. Maar echt alles tot op de millimeter nauwkeurig. :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by gigawebs »

Leuk kado! :D
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Laurent »

Gaaf! Wellicht nu eentje kopen, bij een kennis o.i.d. stallen (en goed conserveren) en over een aantal jaar als oldtimer importeren. Wellicht dan een 4x4 nemen voor dat rare Alaska?
AX 1.1i Volcane Rood

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Mja, dat onderwerp is al wel eerder een keer aan bod gekomen, maar het is heel lastig om een AX te importeren. En daarbij: hoeveel geld is dat me waard? Als het je al lukt ben je dan duizenden euro's verder. Tja, 'k weet niet hoor. De liefde voor de AX is altijd ver gegaan, maar het kent grenzen.

Het idee is leuk, maar ik denk dat de praktische uitvoering bijna niet haalbaar is. En áls er dan wat stuk gaat aan de AX in Alaska, dan hang je... En nu is de AX natuurlijk een fantastische auto, maar er gaat soms wel 'ns wat stuk aan zo'n ding... :oops:
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by AlexanderB »

Je kan alles van ebay.co.uk zo laten opsturen, je moet t ding dan natuurlijk niet als enig dagelijks vervoer nodig hebben..
en qua importeren, als ie ouder is dan 25, dan is het een "classic car" en dan vervallen vrijwel alle eisen, dan is het voornamelijk een questie van de verzendkosten naar Alaska..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by JBo »

Ik gok een euro'tje of duizend om dat ding de oceaan over te krijgen..
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Nou, zoek dan maar een mooie, betrouwbare AX van 25 jaar oud....Met 't stuur links als 't kan. :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by AlexanderB »

Vind uberhaupt nog maar eens een AX die 25 is.. De meeste zijn allang naar de sloop verdwenen, helaas.. Maargoed, we kunnen dr altijd eentje apart zetten en opsturen over een paar jaar als ie 25 is.. :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Tja, komt omdat er geen markt voor die auto's is. Heb zelf ook drie keer met een Type 1 lopen leuren, omdat ik ervan af moest. Niemand die 't hebben wil. :roll:

Over auto's gesproken. De Alto staat er nog steeds: hij kan nog steeds opgehaald worden uit Groningen, hoor. €125,-, zit er nog een kwart tank brandstof in ook. Voor iedereen die' 't anders allemaal zo zonde vind, heb je nu de kans er ééntje van de sloop te redden.
Overigens wel zonder radio, want de speakers heb ik van iemand geleend en gaan er dus uit. Als 'ie vrijdag niet weg is gaat 'ie onherroepelijk naar de sloop, want ik moet ervan af.

Heeft APK tot 10 januari 2014. Motorisch hartstikke betrouwbaar. Heb er nu 4500 kilometer in gereden in 5 weken tijd. Prima autootje. Zit een roestgat in de passagiersdeur omdat 'ie daar ooit schade heeft gehad, maar dat is geen APK afkeur.
Temperatuursensor is een beetje over de zeik, waardoor de auto als hij koud is echt smerig hoog stationair loop (2500rpm ongeveer). Dat is na 5 minuten over.

In het verleden is er ontzettend veel aan de bodem gelast. De lasnaden beginnen hier en daar wat te roesten, maar ik denk dat dat bij de volgende APK nog geen probleem zal zijn. Banden zijn goed en APK-waardig.

Zit ietwat speling op de linkerveerpoot. Zou APK afkeur kunnen zijn. Voor de rest is 't volgens mij een prima autootje. Mist-achterlamp achter doet het niet. Die hele installatie krijgt geen stroom. 't Is geen zekering, dus er zal ergens een kabel niet goed liggen, of ergens wordt geen massa gemaakt. Ik ga dat niet uitzoeken, maar dat zal voor een eventuele APK ook gefixed moeten worden.

Volgens mij valt het dus allemaal best mee.

Nogmaals, auto kan voor €125,- opgehaald worden, op vrijdag 19 juli. Geen dag eerder of later, want donderdag heb ik 'm nog nodig, en zaterdag ben ik weg. En nog even voor de duidelijkheid: €125,- is de sloopprijs. Als ik 'm in Groningen naar de sloop breng krijg ik dat bedrag er voor terug, en als je 'm in Overijssel naar de sloop brengt kan je er €150,- voor terug krijgen.

Je zou 'm dus theoretisch hier bij mij voor €125,- op kunnen halen, hem dan vervolgens diezelfde dag nog op het bietenveld hierachter naar de puinpoeier kunnen rijden, en 'm dan naar de sloop afvoeren. Heb je een dag gratis lol gehad.

Je kan 'm ook bij mij ophalen voor €125, en 'm dan zelf weer voor €250,- in de verkoop gooien, zonder er ook maar íets aan te hoeven doen. Er komt vanzelf een gek langs die dat ervoor geven zal. Heb je gewoon €125,- gratis geld in je handje gekregen. Ik heb alleen zelf de tijd niet om op zo'n gek te wachten, dus daarom hoef ik er alleen de sloopprijs voor te hebben.

Zelf heb ik er vijf weken geleden overigens twee keer zoveel voor betaald, en toen sloeg 'ie steeds af door slechte massa en deden de remlichten het niet. Dus hij is nu én in betere staat, én een keer zo goedkoop.

Afdingen gebeurt dus ook niet. €125,- en geen cent minder.

Nou, wie wil 'm?


Disclaimer:
Als hij niet opgehaald wordt en ik druk 'm vrijdag door de shredder, dan mag er óók niet geklaagd worden dat "ik geen moeite heb gedaan" en dat "het zo zonde is". Deal? :)


Image
De wieldoppen zitten er niet meer op.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

De Zoefzoefie Faalto is weg. Heeft nog wel wat voeten in de aarde, omdat het overschrijvingsbewijs wat bij de auto zat een kopie is, en daarmee kan je 'm niet van naam veranderen. Raar verhaal, want dat lukte vijf weken geleden wel. Enfin, bij de RDW een nieuw kentekenbewijs aangevraagd en dat moet dan later worden opgestuurd, om daadwerkelijk van de auto af te komen. Maar ik heb 'm in elk geval niet meer.

Nu tassen inpakken, de laatste uren aftellen, en dan om drie uur 's nachts (!) naar Schiphol tuffen. En dan tot ziens Nederland, vrienden en familie. Tot ooit. :| Wellicht volgende zomer weer als we 't rond kunnen krijgen.

Ik heb in elk geval een fantastische vakantie gehad, veel lol met de Suzuki gehad, best veel kunnen zien, en ben erg blij dat ik iedereen die mij aan 't hart ligt weer even heb kunnen spreken.

't Is erg mooi geweest! :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Texas kan ook alvast van de lijst geschrapt worden met plaatsen waar je je zou willen vestigen. De woorden lawaaiig, druk, lelijk, snikheet, en supervochtig vatten Houston wel redelijk samen. :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Post Reply