Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
Louis
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: ThuJun06, 2013 12:16:38 PM

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Louis »

Mooie pics inderdaad!
Zo'n AX, dat rijdt toch wel fijn

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

De laatste dagen ben ik zo'n beetje bezig geweest met de rode 5deurs keuringsklaar maken. Remmetjes terug gangbaar maken en hem terug goed doen lopen.
De rem rv stond vast door een kapotte remslang, dus die moest ff worden vervangen.
Het slecht lopen kwam door een verstopte aanvoer in de vlotter. Daar moest ik wel ff voor zoeken voor ik dat vond. Nu loopt hij tamelijk, maar de benzinetank zal er toch eens vanonderen moeten om hem grondig te reinigen. De benzine ziet er niet zo goed meer uit. Dan het nieuwe blok er in lepelen van zodra er keuring op zit. Van zodra hij dat O-kenteken heeft hoeft hij nooit meer terug naar de keuring, dus dat is leuk!

Tevens heb ik een fb-pagina aangemaakt voor ons rallyteam.
https://www.facebook.com/dbracingstaden" onclick="window.open(this.href);return false;

Liken die handel! :)
AX-kopen is verslavend.

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by pocketmech »

Da's een grote verantwoording zonder keuring....wel leuk om de "zeuronderwerpen" van de keuring kwijt te zijn, maar hou de veiligheid voor jezelf scherp!!! Anders moeten we je mooie bijdragen missen :wink:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

bij Fenwick twijfel ik niet over de veiligheid van de techniek... daarvoor eist hij er teveel voor!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Klopt, na de keuring vernieuw ik sowieso alles wat nodig is hoor :) Enkel door techniek die zijn niet willen (mogen tolereren), dus ik probeer nu nog met mn oude techniek gekeurd te geraken.
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

En ondertussen zijn we naar de keuring geweest. Altijd een feest.

Image
Image

De GTI afgekeurd op:
- Zn 2 plekjes achter de koplampen. Ging ik doen tijdens de koppelingswissel, maar zal het nu eerder moeten doen.
- Demper linksvoor kapot (waarschijnlijk het incident voor Malmedy *-) )
- Dempers achter (ik keer terug met 13". Dit zal wel lukken want het verschil was vrij klein)
- Remverschil achter ook net iets te veel. Ik maak ze ff open ter controle.

De 88TRE:
- fuseehoesje
- handrem heeft niet genoeg kracht

Hij remde op de remmentestbank wel mooi recht. :)

We weten terug wat gedaan, hé ...


En 15/08:
http://www.amcstaden.be/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Rally van Staden!

(die ax moet ook nog naar de keuring...)
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

altijd feest zo'n keuring! maar die van de TRE valt erg mee..
GTI is een rotlijstje
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

De keuring van de TRE is wel een stuk minder streng.
Zo moeten de koplampen niet juist afgesteld staan, en dat vind ik wel vreemd voor een auto die niet meer naar de keuring zal moeten. Wel grondige controle gehad op speling op de vooras.
Ze testen ook de schokdempers niet. Ook geen CO-controle gehad denk ik.

De GTI heeft idd een rotlijstje :-/ Ik denk dat ik eerst zorg dat mn TRE gekeurd is zodat ik daar mee kan rijden ondertussen.
AX-kopen is verslavend.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Laurent »

Maar wacht, de GTI mag de standaard roestplekken achter de koplampen niet hebben?
AX 1.1i Volcane Rood

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Nee, in principe is dat afkeur omdat het dragend koetswerk is. Soms heb je dr geluk mee. Waar heel veel axjes in NL mee gekeurd geraken is hier sowieso afkeur.

En de oldtimerkentekenplaat is vanmorgen door de post geleverd. Dat ging vrij snel. Nu rijden :D
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

plezier hebben Fenwick!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Dat plezier mankeert niet. Wat is zo'n type 1 heerlijk om in te rijden! Tvoelt net aan als mn eerste ax! Lekker absurd doorhangen in de bochten, en dat leuke interieurtje!

Zondag heb ik het aangedurfd om er direct 90km ver mee te rijden naar een kleine meeting van een Belgisch forum. Het viel mij op dat deze echt vrij stil is op autostrade (vrij lange 5bak denk ik) en echt vrij comfortabel rijdt. Mede ook door de 'echte' zachte Citroën-ophanging waarschijnlijk. Ook goed zuing!
Maar, het onderstuurt veel te veel en ik heb toch graag dat het wat directer stuurt, dus daar gaat alsnog iets aan gebeuren. :)

foto: https://skydrive.live.com/?cid=04509274 ... EB!206&v=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... 09b225.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanavond hadden we ook terug prekeuring van het rallyhok. Dat wil zeggen dat de VAS (vlaamse autosport federatie) - keurmeester onze ax kwam controleren om te zien of alles nog ok was ivm veiligheid en volgens de FIA-regels is. Uiteraard was alles ok!
Nu asap kijken om er nieuwe keuring op te krijgen, want ze vervalt ook. (of is denk ik al vervallen :P)

Dan de bordeaux GTI onder handen nemen!

Ow, en mn 'oldtimer' heeft iets raars!
Als ik hem een paar uur stil zet wil ie vaak niet blijven lopen tot ik de het knopje dat bediend wordt door de vlotter terug los maak. In de praktijk mag dus voor iedere rit de carb ff open.
Ik heb dat onderdeeltje al vervangen, maar het probleem blijft. Binnenkort nog eens een ander exemplaar proberen...
Erg vaag!
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

En ook mn rallyhok heeft opnieuw een jaartje keuring :D

Gisteren was ik afgekeurd voor een niet werkend remlicht en een ontbrekende binnenspiegel. Stom, maarja het kan slechter.
Daar gisteren een avond zwaar aan bezig geweest en vanmorgen er direct door.

Nu eerst concentreren op de Rally van Staden (15/08), en dan eens kijken naar de bordeaux GTI. :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Vandaag alweer gesleuteld. Tkan niet op!

Vanmorgen bij Samaey motorsport begonnen aan de carterplaat. Die begint wat dunnetjes te worden en vergde ook nog een kleine aanpassing omdat ik de koppen van de bouten er altijd af rijd.
Tlassen zal helaas wel maar voor maandag zijn. De plaatjes zijn al op maat gemaakt.

Ook DS3000 remblokken gestoken. Kmoet zeggen, koud bijt dat eigenlijk ook goed hoor. Mijn eerste indruk is een aanrader.

Verder ook de olie ververst + oliefilter en nog wat kleine dingetjes gedaan. Een algemene check-up infeite :)

Image
Image
De onderkant begint afgetakeld te geraken... Misschien deze winter eens iets aan doen.
Image

Ook aan de 'oldtimer' gesleuteld. (ik moet die dringend eens een naam geven)

Rarara, wat is dit?
Image
Dat was dus vermoedelijk kapot. Ik denk dat het nu opgelost zal zijn. Na het starten had hij vaak dat hij terug stil viel, en vaak wilde hij dan niet opnieuw starten voor ik dit dingetje eens opnieuw gangbaar maakte.

Ook rap de motorruimte wat opgefrist:
Image

En een GT-bumper gemonteerd. Dat was nog niet te gemakkelijk infeite om die deftig te doen passen. Na montage hangde hij ruim anderhalve centimeter af, en veel valt daar niet aan af te stellen. MAargoed, met wat gebeun is dat dan toch gelukt en hangt hij vrij deftig.
Mistlampjes zijn voor later eens. Nu mogen ze dienen als remkoeling!
Image
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

de plunjer van de vlotterkamer!
die wil idd nog wel eens vast zitten...
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

10/10! De laatste dagen heeft hij het niet meer gedaan, maar wel al 1x sedert de andere er in zit. Eigenlijk is dit al exemplaar 3.
Misschien heeft de 1.4 benzinepomp er ook wel mee te maken... Verder rijdt hij er wel prima mee.

En zoals sommigen wel weten heb ik 15/08 mijn thuisrally gereden. Een verslagje is op onze te vinden. Foto's krijgen jullie later nog van me :)
https://www.facebook.com/dbracingstaden" onclick="window.open(this.href);return false;

De versnellingsbak moet dus gereviseerd worden. Hoogstwaarschijnlijk is gewone olie niet voldoende waardoor de bak snel slijt.
Een kapot schakelstangetje lag aan de basis van het verliezen van alle versnellingen. Het nylon leek weggesmolten te zijn...

Verder ben ik vandaag bezig geweest met mn bordeaux GTI. Ik ben begonnen met het roest achter de koplampen. Eerst alles verwijderd (kabelboom, lampen, batterij, ECU, voorbumper) en al 1 kant gedaan. Later foto's :)
AX-kopen is verslavend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Browny »

Misschien redline proberen?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Bossie »

Informeer voor Redline olie en/of in het algemeen voor je versnellingsbak eens bij Harry Martens in Limmen. Zeg maar dat ik (of Marc of Bas of Rogier) je naar hem toe gestuurd heb.
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Bedankt voor de tips :)

Ik ben momenteel de mogelijkheden een beetje aan het bekijken. Momenteel heb ik al iemand met erg veel ervaring met dat soort bakken in het rallymilieu. We zouden het samen doen, wat mij een stuk minder zou kosten. Enkele zwakke punten zouden dan gelijk ook aangepakt worden.

Andere mogelijkheid is ergens een gereviseerde/geprepareerde bak zien te vinden. Dit is momenteel nog zonder resultaat.

Op onze fbpagina zijn trouwens al een paar leuke foto's toegevoegd :)
AX-kopen is verslavend.

Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: TueSep11, 2012 12:40:20 PM
Location: Veldegem

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Laurent92 »

Was een mooie rally! :) Stond ook op een mooie plaats als toeschouwer, enkel iets te goed afgezet om goeie foto's te nemen:
Image
En nog eentje van op de service:
Image

Post Reply