De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by Laurent »

Maar hoe zit het met toelating hiermee? Probleemloos langs het RDW gekomen of een hoop gezeik gehad?
AX 1.1i Volcane Rood

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by v.andriessen »

AXCliMax wrote:Een 1.9 16V? Het M16 blok? Als je trouwens nog meer vermogen wilt dan vrees ik dat het eigenlijk geen straatauto meer kan zijn. Ik vind dit wel de limiet voor een AX of nee: al een beetje (veel) teveel (ja dat kan). Een diff sper of beter traction control is eigenlijk een must. Voor de RS bak is zo'n sper 'gewoon' te verkrijgen maar ik zou er eerst eens mee willen rijden om te voelen of dat wel bij een straatauto als deze past. Heel eerlijk vraag ik me trouwens af of je met minder vermogen niet sneller bent op een circuit: de extra pk's geven ook veel extra handenwerk om alles op de weg te houden en dat kost tijd. Voor ons zit de lol in het verrassingseffect die de AX te weeg brengt en dat doet ie prima!

Circuitrijden komt er weinig van daarbij hebben we daar wat anders voor staan (middenmotor, 300pk+). Het AXje proberen we netjes te houden, zonde anders.

T wordt ook een full-raceauto hoor... hij wordt wel rdw gekeurd (Als ie er doorheen komt) D'r komt een rolkooi in en idd is een sper echt een must. :D Leuk project en hopelijk in oktober klaar... in mijn wieiswie staan al wat filmpjes
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by Rob GT »

Laurent wrote:Maar hoe zit het met toelating hiermee? Probleemloos langs het RDW gekomen of een hoop gezeik gehad?
Issie nog niet geweest las ik op zijn site?

Wel een supervette auto! Maar ik zou veel te bang zijn dat ik hem in de sloot parkeer :(
Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by Netheo »

knap staaltje hoe je franse techniek kan combineren. Esthetisch klopt het ook allemaal vink ik. En ja, 172 PK, elke ax rijder droomt er wel van denk ik, mij inclusief :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

AXCliMax
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedApr10, 2013 2:44:23 PM

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by AXCliMax »

Rob GT wrote:
Laurent wrote:Maar hoe zit het met toelating hiermee? Probleemloos langs het RDW gekomen of een hoop gezeik gehad?
Issie nog niet geweest las ik op zijn site?

Wel een supervette auto! Maar ik zou veel te bang zijn dat ik hem in de sloot parkeer :(
Tja een AX komt in tegenstelling tot een Eend niet echt tot z'n recht in een sloot.... zwemmen is niet echt z'n ding. Maar zo erg is het ook weer niet hoor, mits je je een beetje kan inhouden.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by Losroyos »

Woehoe, wat een vette wagen zeg,

Beetje laat welkom maar beter laat dan nooit.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by Browny »

Wat een mooi project! Knap staaltje autotechniek. Ben benieuwd hoe je de aandrijfassen hebt laten/kunnen combineren.
Hoe is het bochtenwerk? Last van de zware neus?

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by pcrodent »

AXCliMax wrote:Tja een AX komt in tegenstelling tot een Eend niet echt tot z'n recht in een sloot....
Hey hey hey, eenden horen ook niet in de sloot hè... roesten al genoeg zonder al dat extra water. ;)

Maar wat een supervette auto! :shock:
Wat voor remmen heb je erop gezet? Dat moet ook wel aardig souped up zijn om em niet... ehm... in de sloot te parkeren. :)
Kijk uit, een Cactussssss

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: De CliMAX: een AX GTi 2.0 16V

Post by pocketmech »

ax spot 1.1 op kenteken :twisted: welke remmelarij zit er op om al dat geweld te stoppen?
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Post Reply