Heleen aka mezhaheleena (Opel Vivaro 1.9 DTI...)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Heleen aka mezhaheleena (Opel Vivaro 1.9 DTI...)

Post by mezhaheleena »

Het liefst struin ik min of meer anoniem wat rond op fora, maar hier maak ik graag een uitzondering. Jullie hebben me al een aantal keer geholpen, en ik verwacht hier nog veel te komen in de toekomst.

Ik heb nu bijna twee jaar een AX. De vorige eigenaar heeft 'em de eerste jaren keurig onderhouden. De laatste paar jaar wat minder, omdat ze zelf al wist dat ze een nieuwe auto zou aanschaffen en dacht de AX weg te doen. Ik nam hem van haar over, en dacht er een jaar of misschien twee een leuk autootje aan te hebben. Maar intussen ben ik aardig aan het wagentje gehecht, en wil hem liefst wat langer op de weg houden.

Jammer genoeg heb ik nog totaal geen verstand van (sleutelen aan) auto's. Vond het al heel bijzonder dat ik zelf de schakelaar voor de richtingaanwijzers heb vervangen... Daar valt dus nog veel te leren! Handig ben ik wel, maar dan vooral met racefietsen...

Volgende week gaat 'ie naar de garage voor een nieuwe distributieriem. En daarna met de delta op het dak naar Frankrijk. Voor de nieuwsgierigen: echte actiefoto's heb ik nog niet, maar misschien na de vakantie...

Als ik terug ben wil ik als eerste eens goed naar de roestplekken kijken, en zien wat ik er aan kan doen. Daarvoor zoek ik nog wat hulp... Vooral bij het ontdekken van roest op plekken waar ik niet zou kijken en bij het maken van een plan van aanpak. Mocht er iemand zijn die helemaal weg is van roest dan hoor ik het graag!

Heleen

Image

Image
Last edited by mezhaheleena on SunMar24, 2013 9:17:46 AM, edited 1 time in total.

MrBBQ
AX Master
AX Master

Welkom

Post by MrBBQ »

Hallo Heleen,

Welkom bij de club !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Welkom hier!
Dat is een nette Allure zo op het oog!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Post by mezhaheleena »

De deuk zit aan de andere kant ;-)

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Welkom :D En zeker een mooie Allure; echt een mooie kleurstelling ook
Weer op zoek naar Citroën

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Re: Heleen aka mezhaheleena (AX1.1i Allure 1995)

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)

het enigste wat ik kan ontdekken zo gauw wat niet klopt aan de AX is het rechter achterlicht (het witte glaasje hoort sinds mid '91 rood kleurig te zijn) maar wat ik verder zo zie is een ALLURE met allure! :D
mezhaheleena wrote:Maar intussen ben ik aardig aan het wagentje gehecht, en wil hem liefst wat langer op de weg houden.
Daar hebben er meer "last" van. Ikzelf gelukkig niet, vandaar dat ik er ook maar 2 in eigen bezit heb :lol:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Last van gehecht zijn aan een AX? Pfoe... wat denk je wel! :roll:

Welkom, volgens mij heb ik je al wel eens zien rijden in Utrecht.
AX GTI '91

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Welkom hier.
Superstoere foto met die delta op het dak van je AX!
Zo op de foto ook een erg mooie AX.

Kom gerust een keer langs op een meeting, om de twee maanden staan we bij het AC restaurant Nieuwegein langs de A27.
Altijd genoeg mensen die je AX wel even grondig willen inspecteren ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Post by mezhaheleena »

Na dit warme welkom durf ik dat wel aan denk ik ;-)

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Eindelijk dan... de actiefoto's

Post by mezhaheleena »

Het duurde even voor ik ze in huis had, maar voor de nieuwsgierigen:

Image
Image

En complimenten alom voor de AX. Verchillende chauffeurs hebben hem gebruikt om mensen bovenop de bergen te krijgen, en elke keer waren ze onder de indruk van hoe makkelijk dat ging. Ook de laadruimte riep steeds verbazing op ;-)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

HEEL stoer met een delta
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ik neem aan dat jij het bent op die twee foto's?
Heel stoer inderdaad. Normaal krijg ik niet snel hoogtevrees maar als ik die eerste foto zie... :roll:
Lijkt mij wel een sport waar je echt verslaafd aan kunt raken als je eenmaal als een engel (of Icarus) door de lucht hebt gevolgen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Update: mijn AX moet in de verkoop

Post by mezhaheleena »

Jaren geleden een warm welkom; nu alweer een afscheid...
Bij het waarmaken van mijn toekomstdromen heb ik een grotere auto nodig, waar ook meer dan 1 deltavlieger op het dak kan. Die auto (bestelbus) heb ik gevonden. AX erbij houden kan ik me niet veroorloven, dus ga ik mijn trouwe blauwe wagentje verkopen. Ik zet hem natuurlijk hier op het forum, maar verwacht de koper toch elders te vinden. Jullie hebben immers al zo'n ding! Daarom durf ik het wel aan jullie te vragen wat een aardige vraagprijs kan zijn.

Ik vind dat erg lastig; hij ziet er aan de buitenkant niet nieuw meer uit, maar veel schade heeft 'ie niet. Technisch is 'ie helemaal in orde, APK tot eind januari 2014 en een maand geleden nieuwe voorremmen, vrijwel nieuwe banden, stuurkogel, handrem... (en antenne natuurlijk!) De adviezen van de autokenners in mijn omgeving varieren van 1500 euro (!) tot 500. Mijn garage doet niet aan prijsadvies. Vanwege technisch helemaal ok en weinig roest denk ik zelf aan iets rond de 900, maar vind dat ook best veel. Wat vinden jullie?

Image
Image

Citroën AX1.1i Allure
Bouwjaar 1995, 3-deurs
Donkerblauw (metallic, Imperial misschien)
160.000 kilometers gehad, distributieriem (en spanrollen enz) vervangen bij 107392 (in 2009)
Bandjes voor: Michelin Energy 145/70R31
Bandjes achter: Dunlop SP10 145/70R31
Trekhaak

Inclusief:
Radio/CD/MP3-speler óf VDO-Dayton radio/CD-speler met navigatie
Citroën dakdragers
1 Jerrycan benzine
Lakstiftjes (1 kleur, 1 blanke lak)
Franstalige Haynes

In 2013 gedaan:
- stuurkogel vervangen
- remmen vóór vervangen
- wiellagers vóór vervangen
- handrem vervangen (en iets aan de rem(men) achter maar dat kan ik niet meer lezen op de bon)

Eerder gedaan:
- draagarmen vervangen in 2012
- laatste grote beurt midden 2011, ook kleppen afgesteld
- fuseekogel in 2011
- uitlaat vervangen door een zo goed als nieuw exemplaar in 2010

Nooit pech gehad, start tot nu toe altijd.
Beetje roest op de bekende plekken; wordt goed bijgehouden en roest nauwelijks verder. Geen gaten in de kofferbak oid.
Deukje linksachter nog van vorige eigenaar, wat plekjes op de lak en helaas, lakschade op de motorkap. Zie foto: over een oppverlak van ongeveer 10 bij 15 centimeter heeft heel even een magneet gezeten. Daardoor kwamen er blaasjes onder de blanke lak, en zijn er stukjes af gevallen. De kleurlaag is nog wel intact.

Image
Image
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

tja, eigen ervaringen:
- 'extra' items zoals de radio leveren bij verkoop praktisch geen cent extra op..
- mensen roepen altijd hogere bedragen dan wat ze daadwerkelijk zouden betalen, die 1500 hoef je inderdaad niet serieus te nemen, tenzij het om een zeldzaam exemplaar (1.3 Sport) of iets in absolute nieuwstaat gaat..
- Ik zou zelf zeggen probeer het met 700 a 800
- Er gaan vele vele AX'jes weg die een veel betere uitterlijke staat hebben, voor ruim minder dan 500 euro.. (Mensen kijken altijd eerst naar het uitterlijk, dan pas naar de staat van onderhoud.. In fact, vers onderhoud voegt amper/niet toe aan de verkoopwaarde, blijkbaar..)

Kun je die deuk niet terugduwen? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Post by mezhaheleena »

Kan er net niet goed bij ;-) Daarbij is de deuk niet het ergste denk ik, die is mooi blauw en valt niet zo op. Maar die motorkap... die schrikt misschien wel af.

Thanks voor je antwoord! Net dat beetje bevestiging dat ik zocht. Mijn eerste keer he :D

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Post by mezhaheleena »

Hij hoeft niet eens te koop gezet: zaterdag gaat 'ie naar een nieuwe eigenaar (750 euro).
Heb de eigenaar al op de club gewezen; wie weet zien jullie die hier nog eens terug.

Ik weet nu al dat ik mijn wagentje en de trouwe schare fans ga missen!

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

750 euro is een zeer goeie deal? Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat je 'm voor meer dan 400 euro kwijt zou raken. Niet omdat 't een slechte auto is, maar omdat een AX in 't algemeen gewoon echt geen zak meer waard is. Gefeliciteerd dus met deze mooie verkoopprijs!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JPG-slalom-racing »

750 is idd een erg goede prijs, maar ik ben echt blij voor jou. Blijf vooral op het forum hee :-)

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Jurjenz »

Laat de nieuwe eigenaar dit dan maar niet lezen :P
Image

mezhaheleena
AX driver
AX driver

Post by mezhaheleena »

DIe heeft de vorige berichten ook gelezen hoor :-) En hij zag er ook wel erg mooi uit, schoongepoetst en wel.

Post Reply