Svaan|| Ax 1.1i Volcane --> Verkocht!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Ax-week!! pag. 7

Post by Svaan »

lol tsja, ik ga loop er met de spuit omheen, maar weet ook wel dat ie niet zooo schoon wordt als thuis voor de deur ;)

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Ax-week!! pag. 7

Post by Svaan »

Ik heb toch weer eens een vraagje; aangezien ik de draagarm ga vervangen heb ik besloten de aandrijfassen meteen mee te pakken.

Maar welke heb ik dan nodig??

Ik heb een Ax 1.1i Volcane van spetember 1994...
Afgelopen winterwielenwissel had ik nog een aantal foto's gemaakt;

Image
Image
Image

Ik heb alleen geen idee of iemand wat met die foto's/info kan?

Waar moet ik op letten???

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Wheelnut »

Je hebt zo te zien een brede aandrijfasmoer.
Ik ben alleen een beetje vergeten of dat nou een rechte of een conische as is :S
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by JPG-slalom-racing »

volgens mij is er maar een soort aandrijfas voor die modeljaren? Heb er net een gekocht, en zag maar een mogelijk model na 1991...

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by JBo »

Het grootste verschil zit in de spie aan de wielzijde, daar is een korte en lange variant van. Een korte spie heeft een lange moer en een lange spie uiteraard weer een korte moer. Ik gok dat jij een korte spie hebt, maar het blijft Citroën...

Deze zijn vrij voordelig klik
Voor meer info over de aandrijfas klik
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Thx so far :D

Ik moet dus eigenlijk de diepte van de moer meten..? Tot aan de rand of alleen het 6 kantige deel?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by AlexanderB »

Het verschil is duidelijk genoeg, de "korte" moer heeft een zeskantig deel van maybe 1 cm +, de "lange" heeft bijna 3 cm..

En alles 237mm remmen (ook bekend als 1.1 remmen) hebben de korte spie, lange moer, conische passing. :) (of dr is iets heeel raars met die auto gebeurd..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Wheelnut »

Maak daar maar 2,5 cm en 5 cm van. Als je meteen denkt van "Goh, da's een dikke moer!" Dan is het een brede, en als je twijfelt of het een dikke moer is, dan is het waarschijnlijk een smalle...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Ik heb net ff de naafkap eraf getrokken en geprobeerd te meten....

ongeveer 2 cm diep (of dieper waar ik niet achter kan meten) en ongeveer 3 centimer breed.

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

AlexanderB wrote:Het verschil is duidelijk genoeg, de "korte" moer heeft een zeskantig deel van maybe 1 cm +, de "lange" heeft bijna 3 cm..

En alles 237mm remmen (ook bekend als 1.1 remmen) hebben de korte spie, lange moer, conische passing. :) (of dr is iets heeel raars met die auto gebeurd..)
Die moet ik dus hebben, de moer is ongeveer 3 cm dik...

Goed, dus korte spie, lange moer en conische passing? Ik neem aan dat bestuurderskant en passagierskant dezelfde soort zijn....
Volgende probleem; waar vind ik deze info online, zoals bij mr auto of op ebay duitsland???? :?

Bij mr. auto; die eerste 2 van Bolk zouden dus moeten passen?? Die van € 45,38??
Wel vreemd dat er bij die anderen dan weer compleet andere lengtes staan; 840/650 vs 800/616 vs 803/618??? Help!! :wall

En anders bijv bij ATP in duitsland?
http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile/Ant ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Anyone?

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by JBo »

phoe, ik kan nergens die afstanden vinden. Van service.Citroën wordt men ook niet echt wijzer.

Image
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Ik weet dus welke ik moet hebben, korte spie, lange moer en conische passing, maar ik weet niet welke assen dat zijn.

En als je gaat zoeken op mr. Auto dan komen er veel meer soorten. :wall

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by JPG-slalom-racing »

Svaan wrote:Ik weet dus welke ik moet hebben, korte spie, lange moer en conische passing, maar ik weet niet welke assen dat zijn.

En als je gaat zoeken op mr. Auto dan komen er veel meer soorten. :wall

http://www.mister-auto.nl/fl/aandrijfas ... 8_g13.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit wil zeggen bij merk bolk ref ...76 (rechts) en ...75(links) zijn er die je zoekt,

vb. Bolk ref ...77 en ... 78 die zoek je NIET...

dat maak ik uit op onderstaand topic:

http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=33&t=18130" onclick="window.open(this.href);return false;

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Thx! 8)

Ik zie welke je bedoeld, maar waaraan kan ik zien dat de goede zijn, die 75 en 76?

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by JPG-slalom-racing »

Svaan wrote:Thx! 8)

Ik zie welke je bedoeld, maar waaraan kan ik zien dat de goede zijn, die 75 en 76?

gokje :? in het topic staat dat degene met lange spibaan, korte schroefdraad vooral op de dieseltjes stonden, en daar staan de 75 en 76 niet bij.

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Ah zo...

Oh maar als ik de 1.4 diesel aangeef ipv een 1.1 60pk benzine dan krijg ik ook de 75 en 76. Bij de 1.5d niet. En bij een 1.4 75 benzine weer wel... Volgens mij horen ze daarop ook niet te passen....

Damnz ik kan er echt chagrijnig van worden, dat ik er niet even achter kom welke ik moet bestellen. Misschien dat ik die mister auto bel; kunnen ze even kijken of er een grote moer opzit, etc etc...

Is er ook niemand hier met een vergelijkbare 1.1i die onlangs aandrijfassen heeft besteld die ik zou kunnen vragen?? :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by AlexanderB »

Svaan wrote:Ah zo...

Oh maar als ik de 1.4 diesel aangeef ipv een 1.1 60pk benzine dan krijg ik ook de 75 en 76. Bij de 1.5d niet. En bij een 1.4 75 benzine weer wel... Volgens mij horen ze daarop ook niet te passen....
Komt omdat de diesels en 75pk 1.4 benzines met de overgang naar type 2 allemaal 247mm ongeventileerde remmen hebben gekregen, met dus de lange spie, korte moer..
Svaan wrote: Damnz ik kan er echt chagrijnig van worden, dat ik er niet even achter kom welke ik moet bestellen. Misschien dat ik die mister auto bel; kunnen ze even kijken of er een grote moer opzit, etc etc...

Is er ook niemand hier met een vergelijkbare 1.1i die onlangs aandrijfassen heeft besteld die ik zou kunnen vragen?? :D
Gewoon de aandrijfassen kopen die bolk opgeeft als je je kenteken invoert, dat zou gewoon goed moeten zijn.. :) Maar als je wilt, zal ik ff kijken.. :) Heb beide types wel eens bestel.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

Dus die bolk assen van 45 euro... Die komen ook als eerste naar boven, maar daaronder staan ook skf asen en cevam assen. Opzich waarschijnlijk gewoon een ander merk denk ik, alleen staan er wel andere maten op waardoor het verwarrend wordt... :roll:
AlexanderB wrote: Gewoon de aandrijfassen kopen die bolk opgeeft als je je kenteken invoert, dat zou gewoon goed moeten zijn.. :) Maar als je wilt, zal ik ff kijken.. :) Heb beide types wel eens bestel.. :)

Als je dat wil doen, heel graag! :D

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Aandrijfas?? pag 8

Post by Svaan »

@AlexanderB
Heb je het toevallig al gevonden?

En wat is de ervaring met de leveringstijd bij mister-auto.nl?? Ik hoorde vanmiddag dat dat nog wel eens enige tijd (lees: enkele weken in een slecht geval) kan duren :?

Post Reply