Ja hoor! Ik heb alweer geluk. De GTI heeft het al begeven, maar gelukkig wel dicht bij huis. Ik kon 'm dus fijn naar huis drukken. Lijkt alsof de startmotor vast zit. Wel een 'tik' bij het omdraaien van de sleutel maar verder niets, hij komt niet rond. Ook niet met een gloednieuwe (toch niet zo volle) volle accu.
Nja, weer wat te klussen (maar wel eerder dan gewenst).
Last edited by Tijmen on SatJul14, 2012 9:23:34 AM, edited 1 time in total.
Toch niet de startmotor, maar simpelweg te weinig prik. Nieuwe accu opgeladen en erin gezet en gaan maar weer. Ook de dynamo geeft netjes meer spanning als de motor loopt. Nog weer even de massakabels checken en dan zou het goed moeten blijven gaan...
Hoi, wat is dat extra spoilertje op de achterklep van de GT? Is dat een "origineel" onderdeel? Het nadeel van een dakspoilertje is dat een ax er dan twee lijkt te hebben...
Tijmen wrote:Toch niet de startmotor, maar simpelweg te weinig prik. Nieuwe accu opgeladen en erin gezet en gaan maar weer. Ook de dynamo geeft netjes meer spanning als de motor loopt. Nog weer even de massakabels checken en dan zou het goed moeten blijven gaan...
Hmm... hoop niet dat je hetzelfde krijgt als mijn GTI had. Rotte kabelboom.
Kon soms ook hele stukken rijden en vervolgens kwam ik de dag erna niet verder dan 50 meter
Wel een leuke GTI verder
Als ik de ruimte had gehad dan stond die van mij nog altijd ergens in de schuur.
Ik hoop het ook niet... de vorige eigenaar heeft er wel een nieuwe/andere kabelboom ingezet. En als ik ruimte had gehad... had ik Sportje nog Zo'n GTI is best vlot, maar kan nog lang niet tippen aan een 1.6 met Solexen.
*gaat verder met zoeken naar reden om er een 1.6 in te knooien*
Vind zelf t onderspoilertje ook wel heel cool, maar geen idee of dat een orgineel iets is...
Zo... Lang niet meer op het forum geweest. Het goede nieuws? De GTI is een naar Zwitsal ruikende daily en heeft me sinds de accu-troubles niet meer laten staan. De laatste dagen alleen wat problemen met vastgevroren deuren en sloten, maar vandaar de Zwitsal-babybilletjes-lucht. Kijken of het met talkpoeder op de rubbers beter gaat. Het slot aan de bestuurderskant zit vol met ijs doordat het schuitje niet meer dichtgaat (inbraakpoging ooit denk ik).
Verder nog helemaal happy met de GTI! De GT, tsja dat is een kijkobject geworden.
As we speak aan een vies bakkie DE bij de Citroën dealer in Amersfoort. Eigenlijk zonder enige verwachting deze kant op gereden 'maak maar een lijstje met afkeurpunten', maar het ziet er goed uit! De monteur is nog met een paar dingetjes (stukje benzineslang, massa) bezig, maar dan issie vermoedelijk weer APK-proof.
Toch leuk dat er nog Citroën dealers zijn waar men het leuk vind om aan oudere Citroëns te sleutelen. Nu verder duimen voor de definitieve APK
En weer een verse APK! En de financiële schade valt erg mee dankzij de monteur en het andere personeel
Eigenlijk zonder noemenswaardige problemen trouwens; slangetje van het ruitenwisservloeistofreservoir vervangen en een stukje benzineslang, daarnaast massaprobleempje opgelost. Op de terugweg de 136.000 km gepasseerd.