Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

Re: Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Post by DuFF »

De 206 was toe aan een grote beurt volgens de boordcomputer en volgens mijn eigen bevindingen, hij mag voorzien worden van nieuwe vloeistoffen waaronder ook versnellingsbak-olie.
Ook gaan ze kijken waarom de 206 nog trilt boven rond de 120/130, wat erg vervelend is bij snelwegritjes.

Vanochtend weggebracht, en tijdelijk een Peugeot drieduizendfrietpers voor de deur 8) luxieuze pimpmobiel die voor mij té groot is.
Ben wel erg te spreken over de 208, ......ooit. :sleep :blabla

Edit: net gebeld hoe het er mee staat... ze hebben er maar meteen apk bij gedaan anders had ik over een maandje daar nog voor terug gemoeten.
:jump: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

goede service daar he Eric! :D
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Image

De frietpers weer terug voor me mooie 206, ze hebben 'm zelfs gewassen ! hij staat te glanzen als een spiegel :)
Nieuwe apk, van alles vernieuwd en vervangen, en hij rijd zalig, jeeh!

nu kijken of ie niet meer trilt bij 250km/h op een rotonde.
:blabla

wel weer een led-stadslichtje stuk, hmpf.. en achterbandjes zijn aandachtpuntjes.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Vanochtend getest en inderdaad geen trillingen meer bij 130 :)
Had bij Peugeot nog gevraagd voor achterlichten uit Brazilie.. onderdelenman wist niet van het model 207sw escapade in brazilie.. en kon me ook 1,2,3 niet helpen.
Beste optie is dus dat ik direct contact leg met Peug.com.br :P maar mijn braziliaans is niet zo goed..

Wel staan er genoeg 207 sw's te koop met de witte achterlichten die ik zoek!

http://carro.mercadolivre.com.br/MLB-23 ... 092009-_JM

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Even de wie=wie van pagina 2 af helpen :P

Gisteren zijn de wintersloffen weer onder de 206 gemonteerd, 16" staal met semperit rubber.
Met de lichtmetalen velgen had ik nog lichte trillingen, maar nadat er op de achtervelgen nieuwe banden gezet zijn en deze wielen op de voortrein is het trillen al een lange tijd over.
Echter met de wintersloffen trilt het weer, ookal zijn ze goed gebalanceerd.

Er is een storing met de turbo geweest, die is uiteindelijkk goed verholpen want ik heb er geen problemen meer mee gehad.

Bij het wisselen van de wielen is er ook naar de ophanging gekeken, gezien deze goed op zijn donder krijgt met putjes en oneffenheden in het wegdek.
Hieruit is gebleken dat de demper linksvoor makkelijker handmatig omhoog kan, door het wiel omhoog te duwen.
Mogelijk is de demper intern lek, dit ga ik komende tijd uitzoeken want het is wel een puntje veiligheid, ookal merk ik er niks van tijdens het rijden.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Misschien een andere bandenboer/garage zoeken voor het balanceren?
Ik heb zeker verschillen gemerkt tussen de verschillende kunde en apparatuur bij de verschillende bedrijven.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Ik ben nog terug geweest voor het trillen, ze zijn beter uitgebalanceert, er zit nog een minimale trilling in, maar pas merkbaar bij 130.

De demping is ook gecheckt op de trilmachine :P die is helemaal in orde.

Dus voor zover geen problemen, alleen wat irritante aanslag/condens aan binnenzijde van de ramen.
Blower heeft meer effect dan voorruitverwarming, maar het wordt niet snel minder.
Denk dus te vochtig, maar nergens zichtbare lekkage, ook een vochtvreter in de auto, maar die vangt weinig vocht. Raar.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Misschien minder hijgen?

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Mijn ouders hadden met een opel zafira een soort gelijk probleem, weliswaar erger, toen was de afvoer van de airco verstopt waardoor de lekbak bij de verdamper vol bleef staan, dit had als gevolg dat de voorruit volledig dichtsloeg met condens op elk willekeurig moment.
Misschien eens de airco aan zetten en kijken onder de auto of je water ziet druppelen uit de afvoerslang (als die zichtbaar is).
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Bedankt voor de tip Paul, het afvoerslangetje is nog ingekort omdat deze zo lang was dat deze over de grond sleepte en ik dacht dat het eigenlijk ergens op vast hoorde en daarvoor ging ik naar de garage.

het is wel verwarrend door het natte weer, de auto druppelt altijd wel :P maar ik zal me focussen op het airco slangetje,

dus airco vol aanzetten en auto gesloten houden en als het druppelt is het goed, en als het niet druppelt is het fout ?

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Yep.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

DuFF wrote:Ik ben nog terug geweest voor het trillen, ze zijn beter uitgebalanceert, er zit nog een minimale trilling in, maar pas merkbaar bij 130.

De demping is ook gecheckt op de trilmachine :P die is helemaal in orde.

Dus voor zover geen problemen, alleen wat irritante aanslag/condens aan binnenzijde van de ramen.
Blower heeft meer effect dan voorruitverwarming, maar het wordt niet snel minder.
Denk dus te vochtig, maar nergens zichtbare lekkage, ook een vochtvreter in de auto, maar die vangt weinig vocht. Raar.
de airco slaat beneden de 3 graden niet meer aan, daardoor heb je vocht in de 206, heeft de mijne ook als ik em koud start, dan slaat alles eerst dicht

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Oh, weer wat geleerd!
En wat kan ik er verder aan doen?
In het ice byten ? :P

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

DuFF wrote:Oh, weer wat geleerd!
En wat kan ik er verder aan doen?
In het ice byten ? :P
Ik denk dat het wel helpt om de airco als het boven de 3 graden is een stuk voordat je de auto stilzet uit te schakelen op de eco stand, dan kan evt water in de opvangbak weglopen en de condensor drogen.

Wat is bij de jouwe trouwens de bedrijfstemperatuur van het blok? ik zit namelijk altijd rond de 80 graden, dat lijkt me vrij laag.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Uhh 90 op 90. (koelvl en olie) maar soms gaat de olie door naar de 95.

Heb de auto binnen gezet en de airco aangezet op 18gr. En blower vol open, en nu lijkt het probleem verholpen te zijn.

Om het te vieren ben ik tot 1 uur snachts gaan joyriden. Want joy was het zeker :)
Als ik tetten zou hebben, had ik een sportbh nodig.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Lol@eric :)

De xsara110hdi de hier staat komt zelfs zomers met moeite op 80gr kvs.. Ook in de bergen van zuidfrankrijk met +30gr en caravan wilde hij soms slecht op tempertuur komen... Ze hebben al een keer een andere thermostaat gplaatst, maar het probleem ligt m evht in de overbemeten koeling..
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Met dit koude weer start de peug niet zo snel, gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan.

Na de nodige studie en bezoek aan een garage blijkt dat de gloeibougies nog goed zijn, maar mogelijk het gloeirelais stuk is, deze hoop ik van het weekend te vervangen.

Tijdens de check brak een dempertje van de afdekkap af, meteen 4 nieuwe erop gezet, wat een dure dingetjes voor een beetje metaal/rubber/nylon. :o

Verder is het elke keer goed oppassen met de achterruit, de nieuwe gasveren doen goed hun werk en zodoende moet ik 'm met beleid opendoen anders zit ie op me neus :lol:

Post Reply