Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Maar Henk, het is Bas niet..
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik rij toch nooit hoog in de toeren?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Loopt lekker door zo!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
en ff een testrun gedaan
run ging niet vlekkeloos, start was matig en bij de 3e versnelling was het stekkertje van mn solenoid eraf gevallen dus kreeg hij net iets te weinig brandstof!
wat ook zonde is, is dat ik net bij 95km/h moet schakelen naar 3, dat kost stiekem best veel tijd!
al met al; 7,8s naar de 100 was voor nu even geen slechte, maar dat zou beter moeten
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
WHAAAAAAAA was dat even schrikken zeg..
(eigenlijk viel het goed mee..)
reed ik daar lekker op mn gemakje 140 op de A58... begint de GT opeens enorm te trillen en klapperen en doen....
auto maar rustig laten uitrollen, aangezien ik wist dat er over een 2500m een tankstation zit. onder de 90 was de auto nauwelijks nog recht te houden echt enorm zwabberen en doen, dus laten afzwakken tot 40 over de vluchtstrook..
toen gebeurde het onvermijdelijke, een harde klap.. en mn skirt lag eraf..
waarom lag mn skirt eraf?
nouja... foto's spreken voor zich, maar staan in de spoiler voor de mensen met een zwak hart...
(eigenlijk viel het goed mee..)
reed ik daar lekker op mn gemakje 140 op de A58... begint de GT opeens enorm te trillen en klapperen en doen....
auto maar rustig laten uitrollen, aangezien ik wist dat er over een 2500m een tankstation zit. onder de 90 was de auto nauwelijks nog recht te houden echt enorm zwabberen en doen, dus laten afzwakken tot 40 over de vluchtstrook..
toen gebeurde het onvermijdelijke, een harde klap.. en mn skirt lag eraf..
waarom lag mn skirt eraf?
nouja... foto's spreken voor zich, maar staan in de spoiler voor de mensen met een zwak hart...
Spoiler Tuning:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
kablammo..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Rubbertje gescheurt? Laat u dan onderzoeken bij de huisarts.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Hey Marc, ik zou die band niet meer gebruiken.
Altijd meer PK's dan jou!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Met een binnenbandje erin moet het nog wel kunnenBas_S wrote:Hey Marc, ik zou die band niet meer gebruiken.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Met de beschadigde kant naar binnen uiteraard, kleinere kans dat ze 't zien bij de APK!Henk Bats wrote:Met een binnenbandje erin moet het nog wel kunnenBas_S wrote:Hey Marc, ik zou die band niet meer gebruiken.
Groetjes, Henk
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Anders, een beetje plastidip erover en geen mens die het nog ziet.
AX-kopen is verslavend.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
kleine update; er valt weinig te updaten!
de rode AX GT wordt gesloopt, daarmee moet ik nog opschieten ook.. de eerste onderdelen worden einde weekend gehaald, dus dan moeten deze wel los liggen.. en de schorsing loopt binnenkort af!
de grijze AX staat nog steeds op de plek waar ik m na het vervangen van de klapband heb neergezet.. al best een tijdje dus
owh en herinner me even dat wanneer ik tijd heb, ik es moet kijken wat er in godsnaam zo stuk is aan het onderstel vd groene.. het knakt/rammelt/klappert behoorlijk rechtsvoor..
schokdemper is zoiezo dood (in een lange bocht is de wegligging ook niet zo heel denderend meer, korte bochtjes nog wel) maar ik vermoed dat er ook wat anders stuk is!
er komen wel nog steeds vlammen uit de uitlaat
de rode AX GT wordt gesloopt, daarmee moet ik nog opschieten ook.. de eerste onderdelen worden einde weekend gehaald, dus dan moeten deze wel los liggen.. en de schorsing loopt binnenkort af!
de grijze AX staat nog steeds op de plek waar ik m na het vervangen van de klapband heb neergezet.. al best een tijdje dus
owh en herinner me even dat wanneer ik tijd heb, ik es moet kijken wat er in godsnaam zo stuk is aan het onderstel vd groene.. het knakt/rammelt/klappert behoorlijk rechtsvoor..
schokdemper is zoiezo dood (in een lange bocht is de wegligging ook niet zo heel denderend meer, korte bochtjes nog wel) maar ik vermoed dat er ook wat anders stuk is!
er komen wel nog steeds vlammen uit de uitlaat
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
7.8 seconden, dat is best rap!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
filmpje!
Link
filmpje heeft eigenlijk 2 problemen...
-1 het eerste filmpje was leuker geweest.. maar de camera viel uit na een onverwachts sprongetje en heeft hem dus niet opgeslagen
-2 mn editor doet het niet, waardoor je de eerste 4min30 ff moet skippen
beetje rustig gereden, tis druk met fietsers en voetgangers enzo..
Link
filmpje heeft eigenlijk 2 problemen...
-1 het eerste filmpje was leuker geweest.. maar de camera viel uit na een onverwachts sprongetje en heeft hem dus niet opgeslagen
-2 mn editor doet het niet, waardoor je de eerste 4min30 ff moet skippen
beetje rustig gereden, tis druk met fietsers en voetgangers enzo..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik heb ook eindelijk weer een keer gesleuteld aan de Hulk
soms heb je dat gewoon even nodig he, de geur van benzine..
ik vind al een tijdje dat de motor niet lekker door loopt, doortrekken boven de 6000rpm voegt eigenlijk verdomd weinig toe, behalve een lekker geluidje.. kan alleen nog niet echt vinden waar het m in zit, denk dat ik dat maar gewoon rigoureus moet doen
vandaag maar eens begonnen mt het wisselen van de carburateur..
de standaard carb gewisseld voor de grote BX carb die ik nog had liggen, die had ik er destijds afgehaald omdat ik EN 2x achter elkaar een verstopte sproeier kreeg en omdat de acceleratiepomp lekte waardoor het ding een beetje onregelmatig liep en erg zoop..
Link
(vanaf 4:00)
aangezien het nog niet briljant liep, toch maar weer terug gereden, stationair bijgesteld (van 2700rpm naar strak 1000) en de ontsteking iets bijgesteld.. vooral dat laatste maakte het niet beter;
Link
je hoort dattie slecht overpakt, vanaf 2:00 een matige staande start, hand omhoog betekend 110km/h op de teller
daarna op een klein weggetje maar even stilgezet, ontsteking toch weer wat bijgesteld en brandstofdruk nog iets omhoog,
hielp wel iets! maar toen was er nog een ander probleempje dat opspeelde
Link
ding heeft overigens wel belachelijke hoeveelheid koppel.. beginstukje is vanaf +-2000rpm in zn 3
aangezien het ding dus nu vrijwel zonder brandstof staat (dat was het probleem bergop waardoor hij inhield.....),
nog maar wat kleine andere dingen gedaan.. zo had ik al lange tijd het reservewiel achterin liggen, wat ik zelf al niet heel veilig vond aangezien de goede bevestiging nog steeds niet binnen is.. (wachten.....) maar Fenwick wees me er afgelopen zaterdag ook nogmaals op, dus het wiel hangt nu weer braaf hier
lekkere simpele dingetjes gedaan dus, hopelijk heb ik vanaf dit weekend ook een 1.3rallye bak tot mn beschikking.. en dan nog es kijken of ik met de timing vd nokkenas kan spelen om het vermogen wat naar boven te brengen..
belangrijkste dingen die er zoiezo nog moeten gebeuren voordat ik uberhaubt op Zolder zou gaan rijden;
- onderstel rechtsvoor nalopen (moet al lange tijd..) er is daar nog steeds iets stuk, niet heel ernstig, vele die mee hebben gereden merkte het niet eens, maar ik wil het gevonden hebben
- koppeling vervangen, ding slipt af en toe, kan de berg koppel dan niet aan
- ik rij momenteel voor op semi-slicks, binnenkant vd band is beetje meer gesleten dan fijn is
soms heb je dat gewoon even nodig he, de geur van benzine..
ik vind al een tijdje dat de motor niet lekker door loopt, doortrekken boven de 6000rpm voegt eigenlijk verdomd weinig toe, behalve een lekker geluidje.. kan alleen nog niet echt vinden waar het m in zit, denk dat ik dat maar gewoon rigoureus moet doen
vandaag maar eens begonnen mt het wisselen van de carburateur..
de standaard carb gewisseld voor de grote BX carb die ik nog had liggen, die had ik er destijds afgehaald omdat ik EN 2x achter elkaar een verstopte sproeier kreeg en omdat de acceleratiepomp lekte waardoor het ding een beetje onregelmatig liep en erg zoop..
Link
(vanaf 4:00)
aangezien het nog niet briljant liep, toch maar weer terug gereden, stationair bijgesteld (van 2700rpm naar strak 1000) en de ontsteking iets bijgesteld.. vooral dat laatste maakte het niet beter;
Link
je hoort dattie slecht overpakt, vanaf 2:00 een matige staande start, hand omhoog betekend 110km/h op de teller
daarna op een klein weggetje maar even stilgezet, ontsteking toch weer wat bijgesteld en brandstofdruk nog iets omhoog,
hielp wel iets! maar toen was er nog een ander probleempje dat opspeelde
Link
ding heeft overigens wel belachelijke hoeveelheid koppel.. beginstukje is vanaf +-2000rpm in zn 3
aangezien het ding dus nu vrijwel zonder brandstof staat (dat was het probleem bergop waardoor hij inhield.....),
nog maar wat kleine andere dingen gedaan.. zo had ik al lange tijd het reservewiel achterin liggen, wat ik zelf al niet heel veilig vond aangezien de goede bevestiging nog steeds niet binnen is.. (wachten.....) maar Fenwick wees me er afgelopen zaterdag ook nogmaals op, dus het wiel hangt nu weer braaf hier
lekkere simpele dingetjes gedaan dus, hopelijk heb ik vanaf dit weekend ook een 1.3rallye bak tot mn beschikking.. en dan nog es kijken of ik met de timing vd nokkenas kan spelen om het vermogen wat naar boven te brengen..
belangrijkste dingen die er zoiezo nog moeten gebeuren voordat ik uberhaubt op Zolder zou gaan rijden;
- onderstel rechtsvoor nalopen (moet al lange tijd..) er is daar nog steeds iets stuk, niet heel ernstig, vele die mee hebben gereden merkte het niet eens, maar ik wil het gevonden hebben
- koppeling vervangen, ding slipt af en toe, kan de berg koppel dan niet aan
- ik rij momenteel voor op semi-slicks, binnenkant vd band is beetje meer gesleten dan fijn is
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Ik krijg spontaan zin om naar de polder te rijden!
En mooi dat het wiel er nu onder hangt Succes met de verdere kluswerken!
En mooi dat het wiel er nu onder hangt Succes met de verdere kluswerken!
AX-kopen is verslavend.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
helaas gingen die verdere kluswerken vanavond ronduit k*t
wellicht zo foto's
wellicht zo foto's
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Ik ben benieuwd naar de fotos, het kan niet altijd vlekkeloos gaan.