Spitfire wrote:Heb je al een onderstel?
Ga mijn achteras dit weekend ofzo, vervangen voor een saxo vts as.
misschien datje nog iets aan die as van mij hebt, anders gaat ie naar het oud ijzer.
(haal wel de remkit set eruit aangezien die er nog geen 5k onderzit)
misschien wel leuk om beetje te knutselen, kost je niets.
Edit; evt kan ik die schokdempers v.d. saxo as der ook bij doen (gooi m'n eigen shocks eronder)
Ik heb n compleet onderstel en meer..
- 4gaats GTI poten, waar ik nog n setje lagers in moet persen.. (kom ik van de week ff voor langs bij van bemmelen)
- Gezandstraalde 106GTI klauwen die nog ff gelakte en in elkaar gezet moeten worden, heb ook t juiste vet enzo dr bij, helaas zijn ze gisteren nat geworden, dus zitten extern onder de oppervlakteroest, hopelijk hecht de lak die ik dr voor had nog..
- 106GTI schokdempers rondom
- AX GTI veren
- AX gti stabi, moet alleen ff droplinkjes van ebay halen..
- De viergaatspoten hebben nog n setje splinternieuwe verlagingsveren dr op, die wil ik dr af, maar krijg geen beweging in de schokdempermoer, iemand nog n idee?
- Een 4gts achteras zonder stabi, geen idee wat de remmen nog doen, wss oud-ijzer, oh well..
- Een 4gaats achteras van een XSI met dikke stabi en torsies, geen idee wat de staat van de remmen is, wss alles vervangen.
Oh, en iemand nog n tip voor de schokdempermoer? Die lijkt aardig vast te zitten...
MNM(tm) wrote:AlexanderB wrote:Overigens heeft mijn blokkie een krukassensor.. zo te zien origineel? Dat maakt het installeren van een toerenteller wel heel eenvoudig.. (ff n 8 potig AVR'retje dr tussen klussen die er het juiste signaal van maakt, en klaar, de juiste toerenteller vinden is een stuk lastiger..)
Welke sensor bedoel je precies? Die aan de zijkant van het koppelingshuis of die aan de voorkant?
Beiden geven niet echt een zinnig signaal af, dat heb ik al lang getest!
Die aan de voorkant is overigens dezelfde als bij de benzinemotoren en werkt dan ook met een tandkrans op het vliegwiel. Echter, die tandkrans is bij dieselvliegwielen van de TUD5 niet aanwezig. Of in ieder geval niet bij de TUD5's die in AX-en zijn gemonteerd.
Euh.. die aan de voorkant, maar waarom zit die sensor dr dan op, als die tandenkrans mist op het vliegwiel?
Een zinnig signaal, het idee is n analoog signaal met 40-ofzo pulsjes per omwenteling, dat zal je inderdaad moeten verwerken naar de 1-ofzo duidelijke puls die de toerenteller per omwenteling wil zien. Ik ga dr uiteraard vanuit dat je al met een scope gekeken hebt.. Raar dat er niks zinnigs uitkwam..
Die aan de zijkant (die zit dr niet op trouwens) kijkt toch naar de tanden van de starterkrans? Die zou het met elk vliegwiel moeten doen...
Anyway, ik kan ook n klein neodium magneetje of 2 op het nokkenastandwiel plakken en een hallsensor op de afdekkap lijmen, dan heb ik ook zekerweten signaal, maar als het op een OEM methode kan is natuurlijk wel veel fraaier..