Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 346
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Fruit »

Dat is wel super nieuws :D

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Wheelnut »

Leuk stekkie wel!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Image

Hier nog niet helemaal te zien, maar de vloer ligt er inmiddels in zijn geheel in boven en de bank staat ook boven.
Vooral dat laatste was nog leuk, uiteindelijk beide zijkanten van de bank moeten halen om hem boven te krijgen, niet over nagedacht met die trap :roll: .

Vanmorgen ook een nieuwe badkamer wezen uitzoeken, alles uitgekozen en nu wachten tot ze het komen installeren. Dat zou ergens rond september/oktober moeten worden maar kan vertraagd worden omdat ze eerst nog een asbest onderzoek komen doen.

Als het goed is krijg ik nog animaties van hoe de badkamer zou moeten worden, maar hij word strak in elk geval.
Witte wand tegels, met een grijze baan tegels er doorheen, en antraciet ruwe vloertegels.
Nette douchecabine, en strakke wasbak..., dus ben benieuwd hoe het eruit komt te zien :).
AX 11TRE 1988

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by degene »

Zoooo, dikke penthouse aan de IJssel zo joh! Doe mij ook zo'n verhuurder :P
Geinige eettafel voor 2 ook. Helemaal 'cradle to cradle'.
En ja .. banken en trapgaten .. het zullen nooit goede partners worden. En met nieuwe banken is het het irritantst.
Succes met de afronding zou ik zeggen :D . Volgens mij wordt het wel design verantwoord.

NextGenAX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 162
Joined: TueJun12, 2012 2:42:53 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by NextGenAX »

Heeeeyyyy dat ziet er erg strak uit man!
Toen mn vrouwtje begin 2011 erbij kwam kreeg ze een budget en is het huis ook opgeknapt hahaha!
Was even buffelen, maar loont zich!

Zo te zien heb je zekerrr smaak! :D

Jammer dat je zo ver weg woont, ben vrij handig, dus had je graag een dagje geholpen!

Ik zou zeggen ga zo door, want begin is zeeeer zeker erg netjes!!!!!!!!!!!!!!!!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Haha, ideaal die eettafel, ook makkelijk op te bergen ;)

Dankje! Scheelt dat ik zelf ook behoorlijk handig ben had alleen graag een iemand gekend die kon stukken dan had ik die grijze muur laten doen maar met deze kleur valt het goed mee wat je ziet van de oneffenheden.
Zelf aan stukken beginnen heb ik maar niet geprobeerd, toch een vak opzich.

Image
Zo zou de badkamer moeten worden, kreeg helaas geen mooie 3D tekeningen maar het geeft een idee.
AX 11TRE 1988

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Rio97 »

Ziet er goed uit!

Als ze aan de badkamer beginnen zou ik wel even opletten dat ze de radiator op voldoende afstand van de toekomstige wasmachine ophangen.
Die mooie ruwe antraciete vloertegels zijn trouwens een ramp qua schoonmaken... en door het ruwe houden ze ook makkelijk vuil vast.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

De kachel zou in het echt nog een stuk meer naar rechts kunnen richting de wc, daar zit vrij veel ruimte tussen de muur en pot.

Oke, dat had ik al wel bedacht maar vond ze toch te mooi om het niet te doen... scheelt dat het donker is, hoop niet dat ik er al te veel op zie als is het water behoorlijk kalkrijk hier.

Image

We vorderen gestaag, eerste rolgordijnen hangen inmiddels en boven begint het toch aardig in de buurt van af te komen.
Dit weekend hopelijk de hele benden boel schilderen, sauzen en misschien nog wel de vloer erin leggen als het mee zit.
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Ceristimo »

Goed bezig! Ziet er goed uit :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

NextGenAX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 162
Joined: TueJun12, 2012 2:42:53 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by NextGenAX »

Vriend van me heeft is stukker, andere electricien, andere dakdekker, weer een ander stoffeerder, een ander maakt badkamers, oom is vertegenwoordiger van een multinational in de bouw, andere oom is schilder, andere zit in de vloeren, weer een ander doet leidingen enz...goh...volgens mij kan ik zo meehelpen met een klusprogramma haha!!! :P
Ben zelf ook mannetje van alles, dus klus graag bij vrienden, doe zelfs tuinen enz...

Het allerleukste is dat ik economie studeer en dus verder totaal niks leer op die gebieden, maar met mijn ouders al 7 keer verhuisd, zelf al keer, veel vrienden naar studentenkamer en later naar gewoon huis meegeholpen, word je ook handiger van! ;)

Maar zoals gezegd, ziet er netjes uit...durf te wedden dat je nu al veel meer kan dan eerst gedacht!

Stukken is trouwens best een vak zoals je zelf zegt...MAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...kleine stukjes of middelmatige stukkies...ach...check gewoon een tutorial op youtube...als je echt wilt...dan is het even wat tijd en zo nu en dan wat gevloek...maar opzich zijn kleinere stukjes prima te doen, proberen kan echt geen kwaad! ;)

Maar ik lul weer VEEL TE VEEL, dus sluit snel af...ben benieuwd naar foto updates!!!!!!!! :D
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Heb helaas geen foto update van het huis nog, wel al mee aan de gang geweest maar domweg vergeten foto's te maken.
Vordert langzaam, maar heb dan ook nog erg weinig haast :)

Maar, zoals al wel eerder vermeld, er zit een raar soort van tik in me motor van de TRE... Kwam ik al achter toen ik hem kocht, maar vond het nog niet storend en dacht eigenlijk dat er gewoon wat los lag of iets.
Nu ben ik inmiddels vrij zeker dat dat het niet is, maar wat het dan wel is?

Heb vanavond even een filmpje ervan gemaakt, gaat om het kloppende geluid..


Link


Stationair goed te horen, en op toeren alleen aanwezig bij het vragen van koppel.
Verdenk zelf drijfstang lagers of krukaslagers, maar misschien is het toch minder ingrijpend en heeft iemand een compleet ander idee?
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Losroyos »

Klopgeest?

Nee wat het is weet ik niet. maar volgens mij heb ik een soort gelijk iets. weet niet oft het zelfde is.

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by JBo »

Krukaslagers waren bij mijn ax ook aan het tikken, maar het blijft een eigenaardig geluid. Is de kop er al een keer af geweest?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Kop is er inderdaad al eens af geweest, niks geks aan gezien toen. Nokkenas zag er netjes uit, maar verder is die ook nog niet los geweest was alleen om de koppakking te verwisselen.

Heb het idee dat het in het onderblok zit, dus misschien toch maar eens de lagerschalen wisselen, dat is goed te doen op de brug.
Zou alleen tof zijn of iemand een idee heeft hoe ik kan zien/horen/voelen of het de drijfstanglagers zijn of de krukaslagers zijn. Bij dat laatste moet de oliepomp en alles aan de kant, en anders is het een klusje van 1.5uur.
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Image

Kleine sfeer impressie, buiten de bank ook direct de enigste meubels die er staan.
Het tv meubel is trouwens een standaard expedit kast, op zijn kant met 2 lade modules en min wat planken :P
AX 11TRE 1988

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Holländer »

Jemig dat ziet er heel strak uit! echt netjes! creatieve oplossing voor de tvkast ;-) Ik weet niet hoe zwaar de tv is die je er op gaat zetten, maar pas je op dat de bovenste plank niet door gaat buigen? ik heb zelf ook een ikea kast, met een klein aquarium erop. De geperste rommel waar zij de kasten van maken kan niet zo goed tegen buigkrachten...

Verder, heel netjes!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Rio97 »

Stalen hoeklijntje tegen de onderkant van de betreffende plank bevestigen.
Of een plankje haaks tegen de onderkant, tussen de ladenblokjes.
Maar ik denk dat de ladenblokjes zelf al voor een redelijk buigvaste oplegging zorgen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

En er komen waarschijnlijk nog 2 planken in te staan ( Ziet er dan zo uit; l_l- -l_l ), om allerlei kabelmeuk en netwerk spul achter te verstoppen. dat zal het ook wel verstevigen. Maar er komt alleen een 32''LCD op te staan voorlopig, de speakers komen ernaast maar dat zal zo ongeveer boven de lades zijn dus 't weegt ook bijna niks.

Ik had nogal last van een muffe lucht in de badkamer, toen maar eens de afzuiging gaan controleren, zo dood als een pier :D
Zijn ze gisteren even voor wezen kijken, en de beste man kwam tot de zelfde conclusie, morgen word de hele boel vervangen en is het hopelijk snel wat frisser in me badkamer.

Ondertussen ook een lichte planning dat ik er halverwege september eigenlijk wel in wil zitten, nog meer dan genoeg tijd dus eens zien of ik at ga reden.
Wil namelijk alles wat er heen gaat ook gewoon klaar hebben, zo heb ik van de week me speakers al onderhanden genomen, want als het eenmaal daar staat komt het er toch weer niet van.

Image
Dunne spaghetti vervangen voor kwaliteitsspul, groen is origineel, wat er langs ligt is nieuw, van .75 naar 2.5mm2

En om het nog een beetje auto gerelateerd te houden, de ax is over de 114k km heen en loopt nog prima :P
AX 11TRE 1988

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Holländer »

haha je bent wel een beetje van ax-posts naar Viva-wonen-posts overgestapt ja! Maar wij hebben een brede interesse en vinden dat niet erg :-) 't is leuk om te zien hoe je huis er uit komt te zien, en dat liegt er niet om!

goede verbetering op je speakers trouwens! Al getest? (is het hoorbaar?)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by grietje »

Huis ziet er goed uit zeg :) Moeten jou inhuren als er geklust moet worden ? :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply