AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Bas_S »

Waarom hang je die diesel niet in die paarse en laat je 'm omkeuren?
Altijd meer PK's dan jou!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Omdat ik dan een AX 11 TGE Injection U9, met motorinhoud 1530cc en brandstof D heb.. Tis gewoon niet t zelfde, dat had ik gelijk van dag 1 al kunnen doen met n blok uit een sloop-106.. (dan had ik liever die blauwe gehouden, zegmaar..) Uiteindelijk is dit net zo duur (en zeker net zoveel werk), maar blijft wel een echte originele AX 1.5 Diesel behouden, inclusief het originele kenteken, zoals ik het wil. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Laurent »

Origineel... Me hoela... :P
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Roest weghalen en dichtlassen blijft ie gewoon origineel van. ik heb alleen een 2e AX gekocht omdat ik geen zin heb om van vlakke plaat een dorpel te gaan lopen vouwen.. (ik zou niet weten hoe, zonder complete plaatwerkwerkplaats)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Hm, gelijk ff distri en waterpomp bestellen.. WTF is ebay ineens duur geworden, meen me te herinneren dat ik n waterpomp had voor minder dan 2 tientjes incl shipping.. ben voor de gein eens op mister-auto gaan kijken, in toaal 70 piek incl shipping als ik riem en pomp als aparte items bestel (ipv als set, om eenofandere reden krijg ik dan 55% korting, terwijl het hetzelfde spul is)

Nou, daar doen we t voor. :)

Hm, verder setje veerpootjes aangeschaft, blijkkt dat ik gelijk weer 2 nieuwe wiellagers kan bestellen, aangezien die blijkbaar een andere maat zijn dan mn nog niet gemonteerde maar voor de zekerheid bestelde wiellager.. en hier is ebay wel weer cheaper dan mister-auto, 2 wiellagers + shipping voor de prijs van 1.. :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Terminal »

Ah, die veerpoten konden nog prima mee met de originele lagers, zijn zeer speciale lucht lagers :D
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

met onzichtbaarheidsfeature zeker ook nog? :P

[edit:] ook leuk, heb n vraagbaak gevonden, die in het dashkastje van die paarse lag.. incl een heel verhaal wat de vorige eigenaar geschreven heeft over waar allemaal op te letten.. "tanken als de meter op een kwart staat, ik weet niet of het tanklampje het doet", nou wees gerust Tom, tanklampje doet het :) (ging ff aan doen ik in n bocht reed, zal nog zeker 10+ liter in zitten zoals ie nu voor de deur staat met de meter iets onder 1/4)

Wel beetje jammer, die vraagbaak zitten best wat foutjes in.. staat op dat het alleen over type 2 zal gaan, maar bij het hoofdstuk over de ventilator gaat t vervolgens vrolijk over het type 1 dash, en meer van dat soort dingetjes.. (reservewiel onder de motorkap.. wut?) verder staan er natuurlijk ook wel nuttige zaken in, n leuke aanvulling op de haynes die ik al had. :)
Last edited by AlexanderB on FriAug17, 2012 5:38:49 PM, edited 2 times in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Terminal »

Zeer zeker, zijn heel speciaal :P Owja, die klauwen wel in elkaar zetten met remvet hea?! Met normaal vet druipt met een week de olie eruit ;)
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Yeps. :)

Hm, kreeg ineens n idee, mn auto glow-in-the-dark verven.. mja.. doe maar niet :D (of alleen de kofferklep "Lampen aan!" ofzo)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Ceristimo »

Ik heb wel eens iemand gezien met een wtte BMW met witte glow-in-the-dark velgen. Overdag waren de velgen wit en als het donker was gaven ze een groenig licht. Dat zag er wel gaaf uit.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Ja zo iets, alleen dan wil ik overdag wit, snachts lichtblauw-ig, want dat groene standaardkleurtje is n beetje "standaard" natuurlijk.. Het jammere is dat die glow in de dark meuk gebroken-wit/gelig wit wordt ipv wit. anders had ik t zo gedaan.. (de hele auto dus.)

Ik zal eens nadenken over de velgen.. ik moet sowieso nog velgen uitzoeken voor na mn overstap op viergaats..

Morgen eens naar Nieuwenhuis, dat schijnt *het* adres te zijn in Delft voor verf, en het is ook nog eens aan de overkant van de straat hier. :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Uit de categorie "everything went better than expected"..
€80 aan verf voor €15 meekrijgen, omdat dat de laatste was die ze hadden van het soort die ik zocht..
Ik was zelfs meer kwijt aan terpentine afplaktape en schuurpapier enzo.. :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Holländer »

Zo dat scheelt nogal!

maar kom je dan niet in de problemen als je te weinig hebt, of nog eens iets moet bijwerken...?
of wat 't het laatste wat ze op voorraad hadden maar kunnen ze nog wel bestellen?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Oh, geen bezwaar, op internet is het overal nog verkrijgbaar, ze zijn zelf overgestapt op hetzelfde spul van een ander merk.. No problem dus.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by grietje »

Wat een project kerel maar goed bezig, ben zeer benieuwd :d Wit met zwarte skirts is sowieso :music
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

haha, ja, :) zijn dr wel veel die het hebben, maar het is gewoon een goede combi. en hij is straks weer mooi hoogglans wit (ipv mat-wit nu)

ow, en iemand heeft zn deur tegen mijn deur aangezet ofzo bij de witte, fijn, lak dr af gesprongen, ik had de deuren zo willen houden, nou moet ik die ook weer gaan verven, kan ik net zo goed alle plaatwerk doen.. en iemand heeft zn sleutel langs mn rooie gehaald (volgens mij was dat ook nog niet toen ik m kocht).. GRR :wall denk dat ik die witte, als ie geverfd is, mooi langs de weg fileparkeer ipv op de parkeerplaats waar iedereen dr maar steeds aan zit en tegenaan loop enzo.. :(
Last edited by AlexanderB on ThuAug23, 2012 6:54:03 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Wheelnut »

Da's nou precies de reden waarom ik het soms wel fijn vind dat mijn koekblikkie er zo sjofel uit ziet!
(En smerig op het moment. Volgens mij zit de Zeeuwse klei er zelfs nog op!)

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
(omdat je die krengen nogal interessant lijkt te vinden)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Nou, ik wil mn lak graag netjes houden, blijkbaar gaan mensen dr hier vanuit dat als ie dr sjofel uitziet, (of sowieso, je auto 20 jaar oud is) dat een deuk meer of minder dan niet meer uitmaakt.. Zelfs bij een nette auto, ik had mn GT 2 dagen op het parkeerterrein bij de supermarkt staan (overleden startmotor), en toen had ik ineens 3 deuken.. Die auto was altijd netjes gewassen.. Gewoon geen respect voor andermans eigendom. :wall

Ik ga denk ik toch maar iets fixen met een camera'tje, dan kan ik iig n briefje onder de wisser doen bij de dader als weer iemand zo iets flikt..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by Holländer »

als je dan iets met een camera wilt doen, laat je dan inspireren door de Arriva bussen. Die hebben 7 camera's (achter, voor, 2x zijkant, bestuurder, ingang, rest van de bus). De camera's voor het interieur kun je opzich weglaten. Maar dan moet je er ook een best systeem aanhangen, en het netjes wegwerken gaat je nooit lukken. Dus je rijdt met 4 "bobbels" op 't dak...

anyway, dat het systeem werkt is bewezen, er zijn al meerdere schuldvraag ongelukken opgelost omdat er toevallig net een Arriva bus in de buurt was, die alles gefilmd heeft ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets lassen enzo]

Post by AlexanderB »

Daar heb je als gewone burger geen toestemming voor he.. Je mag dat alleen doen als je "perongeluk" iets filmt met een losse camera (een zuignap mag nog net wel), ingebouwde camera's mogen niet.. Mja, dan nog.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply