AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by degene »

En nu heb je zeker vierkante banden :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

...ik heb geen idee, auto trilde daarvoor ook al behoorlijk, hopelijk morgen ff as en/of wiellager swappen om te zien wat er mis is...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 346
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Fruit »

Dat je nog met die auto de weg op durft :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by q01z »

Fruit wrote:Dat je nog met die auto de weg op durft :D

dat niet alleen, dat je andere daarmee in gevaar wil brengen! een auto die je zelf niet veilig acht omdat de banden slecht zijn, de remmen niet naar je verwachting en er iets in het onderstel zo erg klappert dat je het niet vertrouwd, maar dan wel ermee op de weg?
om maar te zwijgen over de APK :(


maar goed, ik ben ook niet heilig, dat weet ik ook wel! Maar ik zou me toch even achter me oren krabben bij dit...
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

De remmen doen het prima,
ik heb apk, was allemaal prima (alleen had ie afkeurd moeten hebben op de roest, maar nja.. het kan nog net),
dat klapperen is voornamelijk ontzettend vervelend maar niet gevaarlijk,

en ja.. de banden.. het zijn merk x winterbanden, die doen t niet zo goed op n hete zomerse weg als goede sportbanden, maar er zijn zoveel mensen die met wanli en andere cheape meuk rondrijden, gaat 99.999% van de tijd gewoon goed, ik moet dr alleen rekening mee houden, meer afstand houden dat ik normaal zou doen met sportbandjes dr onder.. en dat deed ik, en dat ging dus precies goed. :) ik wou gewoon ff mn frustratie van me af schrijven jegens die lompe kerel met zn fr0d..

Anyway, nieuwe dempertje zit dr onder, omdat mn tijdelijke dempertje van €5 ook plof zei.. Aandrijfas en wiellager opgehaald, morgen eerst ff asje swappen, kijken of dat de oorzaak is van dat geklapper, en zo niet, dan het wiellager, en zo niet, dan heb ik gewoon vierkante banden, en dan komen dr zeker weten wel nieuwe banden onder.

Verder wezen kijken voor die rode First van MP, maar die was echt sloopklaar, motorblok stukgelopen (distri gebroken), en verdere staat was ook te omschrijven als "helemaal kaput" (echt nog veel erger dan mijn witte barrel), enige wat nog geld waard was evt waren de banden, die zagen er iets nieuwer uit dan de mijne, maar ook die waren niet van een type wat ik zou willen hebben.. Dus lekker laten staan. Zal nog eens bellen voor die groene Volcane, kijken of die kerel ondertussen terug is van vakantie..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by TvL »

Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Ja, wut... :S
Anderhalf jaar geen enkele 3drs 1.5D te vinden en nu komen ze ineens allemaal tevoorschijn..

Anyway, ik heb nu deze, komt wel weer goed, met wat nieuw blik en wat onderhoud.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by MNM(tm) »

Ik had toch al verteld dat er voor twee nieuwe wiellagers in zitten?
Heb ik bij een garage laten doen, dus kan er dan toch wel vanuit gaan dat dat goed gedaan is?
(Ik weet het: aannames zijn er niet voor bedoeld om conclusies op te baseren...)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Dat klopt, dat had je verteld.. Als het tik-geluid en getril niet in de as zit, zit er nog maar 1 ander onderdeel aan om te vervangen.. :) Zeker gezien het getril begon na vervanging van diezelfde lagers, wil ik daar geen 100% aanname aan doen :) (en voor die €30 heb ik liever een op voorraad dan dat ik weer moet bestellen en wachten..) Maar ik denk wel echt dat het gewoonn in de as zit, en dan is de oplossing heel makkelijk. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by MNM(tm) »

Ik hoop het van harte, al is het wel RaaR dat de as moeilijk gaat doen op 't moment dat je remt...
M'goe, we zullen zien wat 'ie doet na vervangen as.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Nou op zich is het heel logisch, het word erger op het moment dat je remt en achteruit rijd en links sturen, en het is bijna weg tijdens accelereren, kortom, bij belasting van de draagarmrubbers waarbij de as uitrekt word het erger, en bij belasting van de draagarmrubbers waarbij de as ingedrukt word gaat het weg...
Zou het op zich wel verklaren.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Wheelnut »

Dat je draagarmrubbers zo veel speling hebben dat je last gaat krijgen van aandrijfassen die indrukken/uittrekken is geloof ik ook niet goed...
Auto schudt ook heel erg zeker? (zelfde effect als onbalans in de wielen, maar dan ook bij lagere snelheden)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Holländer »

zo jij hebt nog wel wat te doen aan je nieuwe aanwinst! wel een leuke basis. De ax diesel heeft me toch altijd wel geboeid. Ben benieuwd hoe je alles op gaat lossen.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Wheelnut wrote:Dat je draagarmrubbers zo veel speling hebben dat je last gaat krijgen van aandrijfassen die indrukken/uittrekken is geloof ik ook niet goed...
Auto schudt ook heel erg zeker? (zelfde effect als onbalans in de wielen, maar dan ook bij lagere snelheden)
Ja, behalve dat de rubbers zelf geen noemenswaardig speling hebben, dat is het 1e dat ik gecontroleerd heb (in samenwerking met Citroën garage)
Ja, schudden doet ie wel (soms wel, soms niet)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Gatverdamme, net terug van vakantie, ligt dr n bon op de mat.. 3x raden waar ik geflitst ben...
Spoiler Tuning:
Dezelfde locatie met +/- dezelfde overtreding als mn 1e/enige, in Delft op de provincialeweg-weg) weer €63 weg..
Ga dit keer wel de foto opvragen, eens uitvinden hoe ze het voor elkaar krijgen, want ik rij daar zeker weten niet te hard.
Oh, en ik dacht nog leuk zuinig te rijden, 70 weg is beter voor het verbruik dan 100 op de snelweg, en iets korter.. Nou, dat hebben we nu ook afgeleerd, die weg is vanaf nu NO-GO.

Oh, en n wit AX'je gespot in de buurt, ga morgen ff langs denk ik, eens zien hoe die is qua roest.. (de rest is, gezien de vraagprijs, verkoper (n zeker berucht garagebedrijf) en foto's (basis interieur, roestige stalen velgjes) waarschijnlijk niks meer waard, maar als er geen roest aan de koets zit wil ik dr nog wel eens over denken/proberen wat af te dingen..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:Gatverdamme, net terug van vakantie, ligt dr n bon op de mat.. 3x raden waar ik geflitst ben...
Spoiler Tuning:
Dezelfde locatie met +/- dezelfde overtreding als mn 1e/enige, in Delft op de provincialeweg-weg) weer €63 weg..
Ga dit keer wel de foto opvragen, eens uitvinden hoe ze het voor elkaar krijgen, want ik rij daar zeker weten niet te hard.
Oh, en ik dacht nog leuk zuinig te rijden, 70 weg is beter voor het verbruik dan 100 op de snelweg, en iets korter.. Nou, dat hebben we nu ook afgeleerd, die weg is vanaf nu NO-GO.

Oh, en n wit AX'je gespot in de buurt, ga morgen ff langs denk ik, eens zien hoe die is qua roest.. (de rest is, gezien de vraagprijs, verkoper (n zeker berucht garagebedrijf) en foto's (basis interieur, roestige stalen velgjes) waarschijnlijk niks meer waard, maar als er geen roest aan de koets zit wil ik dr nog wel eens over denken/proberen wat af te dingen..)
Lekker bezig Alexander... ;)
Zag je Dieseltje gisteren nog staan op 't parkeerterrein.

Waar heb je die witte AX gespot?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Ceristimo »

Lekker dan. Niets smeriger dan zo'n vuile struikrover die in het geniep vanuit de bosjes de staatskas staat te spekken. Tja, Griekenland moet ergens van betaald worden, natuurlijk...

Op Flitsservice.nl kan je kant-en-klare brieven downloaden voor een WOB-verzoek. Hoef je alleen nog je naam in te vullen, uitprinten en opsturen. Succes!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Mastenhose »

Ceristimo wrote:Lekker dan. Niets smeriger dan zo'n vuile struikrover die in het geniep vanuit de bosjes de staatskas staat te spekken. Tja, Griekenland moet ergens van betaald worden, natuurlijk...
Euh... De situatie is nou niet bepaald een verdekt opgestelde flitskast... :oops:
KLIK
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Laurent »

Daarom ben ik het hardrijden op de snelweg voor mijn werk inmiddels wel afgeleerd. Ik tuf lekker achter de vrachtwagens aan, rijdt lekker zuinig en ik kom er wel. Baas betaald de tijd, mijn brandstofverbruik gaat omlaag en ik krijg per kilometer betaald (en met 100+ km per dag, gaat dat snel schelen), win win situatie dus.
Deze week al 4 struikrovers zien staan, vorige week ook eentje, toen met een collega samen even alles afgeblokt door elkaar in te halen met minimaal snelheidsverschil en vervolgens nog eens de rem aan te tikken (niet remmen, alleen laten oplichten). Zie je vervolgens de auto's achter je wijzen naar de berm. Goedzo mensen, daarom blok ik je dus even af.
Ergste is, op de A2 hebben ze het een paar keer gepresteerd, gebeurt er een ongeluk omdat mensen remmen voor de flitser en gekke dingen doen, zijn ze binnen een paar minuten vertrokken.
AX 1.1i Volcane Rood

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Terminal »

Niet zo zeuren over struikrovers, je rijd zelf te hard ;) En ja, ik rijd ook altijd te hard, maar daar ben je zelf bij hea...
Daarbij, de kans dat je ergens in de stad of op een provinciale weg gepakt word is een stuk groter dan op de snelweg, al mijn bekeuringen waren op provinciale wegen of ergens in de stad op 50wegen.

Ontopic, was het nog wat die wagen bij Jet cars?
AX 11TRE 1988

Post Reply