Alexander belde me toen 'ie -op de fiets!- onderweg was om een einddemper op te halen. Sjees, wat was/ben ik ziek na die constatering! Als ik dat geweten had, had ik de auto niet verkocht! Ik vind het echt heel erg en ik schaam me dood!AlexanderB wrote:Toen APK.. oef, tegenvaller.. op de brug bleek dat de dorpels echt GOED verroest zijn, alle roestplekken vanaf halverwege de dorpel en hoger zijn netjes aangepakt, maar blijkbaar vergeten onder het lasrandje te kijken.. dat icm stilstaan (en waarschijnlijk heeft dr wat water in gestaan) betekent dat de dorpel links bijna helemaal weg is, onderkant van binnen uit weggeroest op de lasnaad..
Waar ik verder ook totaal niet bij stil gestaan heb, omdat het ding eigenlijk heel netjes klonk en kwa uitlaatgeluid totaal niet de indruk gaf dat er iets aan de uitlaatlijn mankeerde. Anders had ik er echt wel even een andere demper onder gehangen!AlexanderB wrote:Verder einddemper compleet weg, zoals in een cartoon als je je vinger in n geweer steekt en het ding ontploft als een bananenschil, zo zag de demper dr ook uit..
Dat knoepend geluid... Dat kan ik nog niet echt verklaren. Misschien toch een fusée-probleem?AlexanderB wrote:en nog wat kleine aanmerkingkjes
-knakkend/knoepend geluid bij remmen bij bijna-stilstand, daar moet ik nog even naar kijken, raar..
-koppakking lekt olie bij t hoekje..
-oliepijl was wat laag (goh)
ff kijken of 't verholpen is met die andere draagarmen?
Wat dat ietwat lage oliepijl betreft: zolang de sensor (het oliepijl-lampje in 't dash) niet zeurt, is het in ieder geval nog ruim boven het kritisch niveau. Als het nog maar naar kritisch niveau begit te neigen, zou je dat al aan dat lampje moeten zien als je na een stuk rijden (dus warme motor) de motor af zet en dan opnieuw het contact aanzet (zonder te starten). Als het lampje dan begint te knipperen, wordt 't tijd om er olie bij te kiepen. Als het lampje al bij koude motor (en dus na een tijdje stilstaan) al begint te knipperen, dan begin je pas tegen het kritieke niveau aan te komen (maar nog steeds niet zo kritiek dat er motorschade op zou kunnen treden!).