Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
ziet er goed uit netjes waterdicht doosje, nette originele / origineel-compatible kabelboom, helemaal prima
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
erg sjiek zo!
oogt profi
oogt profi
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Vandaag was het zover, eindelijk met twee axjes naar het circuit Zandvoort:!:
Het was fantastisch mooie dag met zonnig weer, en de 16v AX heeft weer een record neergezet.
snelste ronde: 2:11.9 met een berekende optimale ronde van 2:10.1 (combi snelste sectortijden)
hoogste snelheid : 189 KM/h
YOUTUBE:
http://youtu.be/hDOC5xR7PIw
http://youtu.be/gnIu-4bHQxo
De zwarte CUP AX kwam nog een vangrail tegen op zandvoort
Schade viel mee
Het was fantastisch mooie dag met zonnig weer, en de 16v AX heeft weer een record neergezet.
snelste ronde: 2:11.9 met een berekende optimale ronde van 2:10.1 (combi snelste sectortijden)
hoogste snelheid : 189 KM/h
YOUTUBE:
http://youtu.be/hDOC5xR7PIw
http://youtu.be/gnIu-4bHQxo
De zwarte CUP AX kwam nog een vangrail tegen op zandvoort
Schade viel mee
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Dat zijn geen misselijke tijden zeg! Eens ff terugbladeren voor de setup van de 16V
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Wij waren ook erg blij met deze rondetijden, vergeleken met vorig jaar al 4 seconde snellerpocketmech wrote:Dat zijn geen misselijke tijden zeg! Eens ff terugbladeren voor de setup van de 16V
mijn setup is nu:
- TU5J4 motor
- catcams 708 (geheel standaard ingesteld met nokkenas en vliegwiel geblokkeerd in standaard positie)
- spaghettie uitlaat met custom made 2 " rvs uitlaat + kat vervanger, midden demper, einddemper
- KDFI ecu met wide band lamda
- lucht inlaat met ram air
- 106 1.3 rally versnellingsbak ( 20CB90)
- ax gti achteras
- gele koni schokbrekers rondom
- 225LBS 6" voorveren op een cheap-ass 2.5" raceland coilover set
- 106 gti stabilisator stang (voor)
- 106 gti remklauwen voor met CL5+ remblokken
- draagarm brug onder
- veerpoot brug boven met aangepaste bevestiging voor meer camber
- accu achterin geplaatst
- benzine tank achterin geplaatst
- alles wat overbodig is uit de auto verwijderd
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Hoe komt het toch dat ik hier een boodschappenlijst in zie Erg gaaf. Ik ga me eens verdiepen in de peugeot parts...
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Heel gaaf
AX blijft prima auto voor op het circuit ....
AX blijft prima auto voor op het circuit ....
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Een grotere achterspoiler op de 16V AX geplaatst, we hopen hierdoor het aanremmen met hoge snelheid te verbeteren.
De AX ziet er wel een stuk heftiger uit met deze spoiler
De AX ziet er wel een stuk heftiger uit met deze spoiler
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
wat een geweldig ding toch die 16V
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Heel interessant lijstje met upgrade's.
Thx voor je reactie op de pb! / Is er toevallig een foto waarop het systeem met extra camber op de voorpoten te zien valt?
slicks zijn ook te bruut voor woorden, zwart of zwart = WIN
Thx voor je reactie op de pb! / Is er toevallig een foto waarop het systeem met extra camber op de voorpoten te zien valt?
slicks zijn ook te bruut voor woorden, zwart of zwart = WIN
Alles of niks
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Niet veel te zien, het geheel is afgedekt door de veerpootbrugSpitfire wrote:Heel interessant lijstje met upgrade's.
Thx voor je reactie op de pb! / Is er toevallig een foto waarop het systeem met extra camber op de voorpoten te zien valt?
slicks zijn ook te bruut voor woorden, zwart of zwart = WIN
We hebben de gaten maximaal verzet met behoud van goede passing tussen toplager veerpoot en bovenkant veerpoot bevestiging.
Ik heb de berekening niet meer liggen van hoeveel extra camber je hiermee krijgt. (Ik weet dat het nog steeds minder is als de aanbevolen waarde voor circuit gebruik)
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
We hebben gisteren maar kort gereden met de 16v AX, maar toch weer een record neergezet
snelste ronde: 2:10.5 met een berekende optimale ronde van 2:09.5 (combi snelste sectortijden)
hoogste snelheid : 193 KM/h
De nieuwe achterspoiler had een positief effect op het aanremmen op hoge snelheid en in snelle bochten. (De auto is nu stabieler)
Helaas begon de auto op 2 cilinders te lopen, waarschijnlijk is er een IGN torretje in de KDFI opgeblazen.
We gaan nu maar eerst beide "ISL9V3040"IGN torretjes vervangen en op een grotere koelplaat zetten.
snelste ronde: 2:10.5 met een berekende optimale ronde van 2:09.5 (combi snelste sectortijden)
hoogste snelheid : 193 KM/h
De nieuwe achterspoiler had een positief effect op het aanremmen op hoge snelheid en in snelle bochten. (De auto is nu stabieler)
Helaas begon de auto op 2 cilinders te lopen, waarschijnlijk is er een IGN torretje in de KDFI opgeblazen.
We gaan nu maar eerst beide "ISL9V3040"IGN torretjes vervangen en op een grotere koelplaat zetten.
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
vergeet de pasta niet!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
inderdaad ja, pasta en isolatie plaatjespocketmech wrote:vergeet de pasta niet!
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
We hebben al weer een tijdje niet gereden, maar op 28 september gaan we weer met 2 AX''jes op zandvoort rijden.
De zwarte 1.4MP cup AX hebben we ge-upgrade met een 20CB90 (1.3 rallye) versnellingsbak en de katalysator hebben we nu ook maar gelijk verwijderd
Hij staat al klaar voor zandvoort
Voor de gele 16V AX hebben we een 20CB45 (diesel) versnellingsbak gekocht voor de 5de versnelling.
Op het rechte stuk van zandvoort liep het toerental van de gele 16v AX te langdurig te ver in het rood met de 1.3 rallye versnellingsbak.
We hopen nu dat we de langere 5de versnelling van diesel bak kunnen overzetten op onze 1.3 rallye versnellingsbak.
Nu hopen dat het past en dat het ons probleem oplost
De zwarte 1.4MP cup AX hebben we ge-upgrade met een 20CB90 (1.3 rallye) versnellingsbak en de katalysator hebben we nu ook maar gelijk verwijderd
Hij staat al klaar voor zandvoort
Voor de gele 16V AX hebben we een 20CB45 (diesel) versnellingsbak gekocht voor de 5de versnelling.
Op het rechte stuk van zandvoort liep het toerental van de gele 16v AX te langdurig te ver in het rood met de 1.3 rallye versnellingsbak.
We hopen nu dat we de langere 5de versnelling van diesel bak kunnen overzetten op onze 1.3 rallye versnellingsbak.
Nu hopen dat het past en dat het ons probleem oplost
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Beide auto's zijn klaar voor zandvoort.
Het is gelukt om de 5de versnellings tandwielen te vervangen; van 41/35 tanden (0,85366 ) naar 43/33 tanden (0,76744)
Orginele 1.3 rally bak:
RPM = 7500
Tyre Diameter = 1669.85 mm
1st Gear = 48.54 km/h
2nd Gear = 84.88 km/h
3rd Gear = 122.6 km/h
4th Gear = 157.63 km/h
5th Gear = 194.72 km/h
Aangepaste 5de versnelling in de 1.3 rally bak:
RPM = 7500
Tyre Diameter = 1669.85 mm
1st Gear = 48.54 km/h
2nd Gear = 84.88 km/h
3rd Gear = 122.6 km/h
4th Gear = 157.63 km/h
5th Gear = 215.79 km/h
Ik ben benieuwd hoe ver het toerental gaat terug vallen als we van zijn 4 naar 5 schakelen. (theoretisch is 7200 toeren in zijn 4de versnelling ongeveer 5200 toeren in zijn 5de versnelling )
Het is gelukt om de 5de versnellings tandwielen te vervangen; van 41/35 tanden (0,85366 ) naar 43/33 tanden (0,76744)
Orginele 1.3 rally bak:
RPM = 7500
Tyre Diameter = 1669.85 mm
1st Gear = 48.54 km/h
2nd Gear = 84.88 km/h
3rd Gear = 122.6 km/h
4th Gear = 157.63 km/h
5th Gear = 194.72 km/h
Aangepaste 5de versnelling in de 1.3 rally bak:
RPM = 7500
Tyre Diameter = 1669.85 mm
1st Gear = 48.54 km/h
2nd Gear = 84.88 km/h
3rd Gear = 122.6 km/h
4th Gear = 157.63 km/h
5th Gear = 215.79 km/h
Ik ben benieuwd hoe ver het toerental gaat terug vallen als we van zijn 4 naar 5 schakelen. (theoretisch is 7200 toeren in zijn 4de versnelling ongeveer 5200 toeren in zijn 5de versnelling )
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Afgelopen 4 april weer naar zandvoort geweest. Dit maal enkel met de zwarte AX, deze heeft het goed volgehouden:
4 x 50 minuten wezen knallen.
Kan niet zeggen dat de auto verkeerd rijd zonder voor stabilisatorstang.(veren en schokbrekers zijn wel behoorlijk stug)
Achterdemper is een keer uit 2 van de 3 rubbers gevallen en startmotor wil niet altijd rondgaan als de motor erg heet is.
Voor volgende keer de bekabeling van de naar achter geplaatste accu nazien.
4 x 50 minuten wezen knallen.
Kan niet zeggen dat de auto verkeerd rijd zonder voor stabilisatorstang.(veren en schokbrekers zijn wel behoorlijk stug)
Achterdemper is een keer uit 2 van de 3 rubbers gevallen en startmotor wil niet altijd rondgaan als de motor erg heet is.
Voor volgende keer de bekabeling van de naar achter geplaatste accu nazien.
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Leuke beelden en verhalen allemaal!
Volgend seizoen weer? Nog dank voor de KDFi map!
Volgend seizoen weer? Nog dank voor de KDFi map!
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
De AX heeft van de winter een fris nieuw kleurtje gekregen.....rood
En vandaag ben ik met de opnieuw gespoten AX 16v naar zandvoort geweest.
Op zandvoort heb ik de hele dag zonder problemen rondgereden.
En vandaag ben ik met de opnieuw gespoten AX 16v naar zandvoort geweest.
Op zandvoort heb ik de hele dag zonder problemen rondgereden.
Re: Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
En de wielkasten uitgeslepen en andere demper gemonteerd zo te zien.