Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
hier zie je de KVS nog op de pakking liggen
schone bougietjes
dit vond ik gewoon een gave foto
vanavond best veel gedaan..
thermostaathuis lekt niet meer, kleppendekselpakking lekt ook niet meer, zonnekleppen gemonteerd, banden opgepompt
schone bougietjes
dit vond ik gewoon een gave foto
vanavond best veel gedaan..
thermostaathuis lekt niet meer, kleppendekselpakking lekt ook niet meer, zonnekleppen gemonteerd, banden opgepompt
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Met die lekke pakking maaktje je het nog even spannend!
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
vanavond niet echt een foto update..
wel een hoop gevloek/getier en tranen van wanhoop (net niet letterlijk..)
ik zal de korte variant geven, de lange variant past wslijk niet op 1 pagina
bij thuiskomst startte de AX niet meer, hij sloeg wel 'half' aan.. maar viel ook gelijk weer uit
nu was ik toch al van plan de carb vanavond te wisselen, dus daar maar mee begonnen.. ik had nog een AX carb liggen die compleet was. Na het 1 en ander nog vastgezet te hebben deze gemonteerd.
auto laten lopen, liep erg netjes (en erg rustig! geen geschommel..) zeker kwartiertje warm laten draaien en vervolgens beetje met het gas gaan spelen.. paar keer dotje gas gegeven, plots hield de motor in.. stotteren en duidelijk snakken naar brandstof..
omdat ik het een vreemde storing vond toch eerst de bobine even gewisseld, in de ijdele hoop dat die het wellicht niet deed (hielp niets uiteraard), maar hij startte niet meer en als hij startte (met veel gas) viel hij gelijk weer uit..
carb maar weer gedemonteerd, daarbij vond ik al snel een totaal verstopte sproeier en heel veel vuil in de carb, deze lag ook al een tijdje op de plank... dus maar helemaal schoongemaakt.
Na opnieuw in elkaar gezet te hebben was er weer een nieuwe storing! jawel, ze waren niet te tellen vanavond..
de carb lekte al zn brandstof door, stond gewoon 2/3cm brandstof op de gaskleppen..
dus carb er weer af.. controleren, klein scheurtje in de pakking geconstateerd en een rubber afdichtingkje vervangen
nu loopt hij in ieder geval weer netjes stationair (+-1100rpm, lager krijg ik m niet, maar dat is niet gek.. dat zit m in de brandstof)
wel weer genoeg tegenslag voor vandaag!
gelukkig werden me af en toe lieve woordjes toegefluisterd
wel een hoop gevloek/getier en tranen van wanhoop (net niet letterlijk..)
ik zal de korte variant geven, de lange variant past wslijk niet op 1 pagina
bij thuiskomst startte de AX niet meer, hij sloeg wel 'half' aan.. maar viel ook gelijk weer uit
nu was ik toch al van plan de carb vanavond te wisselen, dus daar maar mee begonnen.. ik had nog een AX carb liggen die compleet was. Na het 1 en ander nog vastgezet te hebben deze gemonteerd.
auto laten lopen, liep erg netjes (en erg rustig! geen geschommel..) zeker kwartiertje warm laten draaien en vervolgens beetje met het gas gaan spelen.. paar keer dotje gas gegeven, plots hield de motor in.. stotteren en duidelijk snakken naar brandstof..
omdat ik het een vreemde storing vond toch eerst de bobine even gewisseld, in de ijdele hoop dat die het wellicht niet deed (hielp niets uiteraard), maar hij startte niet meer en als hij startte (met veel gas) viel hij gelijk weer uit..
carb maar weer gedemonteerd, daarbij vond ik al snel een totaal verstopte sproeier en heel veel vuil in de carb, deze lag ook al een tijdje op de plank... dus maar helemaal schoongemaakt.
Na opnieuw in elkaar gezet te hebben was er weer een nieuwe storing! jawel, ze waren niet te tellen vanavond..
de carb lekte al zn brandstof door, stond gewoon 2/3cm brandstof op de gaskleppen..
dus carb er weer af.. controleren, klein scheurtje in de pakking geconstateerd en een rubber afdichtingkje vervangen
nu loopt hij in ieder geval weer netjes stationair (+-1100rpm, lager krijg ik m niet, maar dat is niet gek.. dat zit m in de brandstof)
wel weer genoeg tegenslag voor vandaag!
gelukkig werden me af en toe lieve woordjes toegefluisterd
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
AX-kopen is verslavend.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
het begint nu toch een beetje op groupsex te lijken :')
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Opzich is dat niet zo erg, maar ik mis dan wel de vrouwenq01z wrote:het begint nu toch een beetje op groupsex te lijken :')
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
wh00t!
al jullie geknuffel heeft geholpen!
niet direct, maar uiteindelijk wel..
vanavond (omdat het mooi weer was en licht) gelijk bij thuiskomst mn remmen nogmaals ontlucht en de auto opgestart.. even warm laten draaien en een kort rondje gaan rijden, athans.. dat dacht ik..
paar rondjes bij de haven gereden, motor liep niet perfect maar goed genoeg om wat remtesten te doen..
de remmen zijn nog nietideaal, hij remt kneiterhard, maar blokkeert achter.. ook met de begrenzer maximaal dicht! De liftoff handrem doet wel goed zn werk, maar na een stuk of 10 180gr draaien gemaakt te hebben begon ik me maar weer te gedragen..
daarna weer een kort rondje over een verlaten landweggetje wat daar ligt, ging allemaal best aardig, totdat de motor weer begon te haperen/doen..
Carburateur bleef wederom hangen (net als gisteravond) waardoor deze stond te overstromen.. snel de brandstofslang er vanaf gewipt en beetje gebeden dat het geheel niet in de fik zou vliegen (wat gelukkig goed ging )
werkend kreeg ik het niet terplekke, dus begonnen met duwen... na een goede 500mtr had ik even een rustpauze ingelast en kwam er gelukkig een vriendelijke man met een peug405 die me had zien duwen om me naar huis te slepen
bij thuiskomst de carburateur met gepaste tegenzin maar weer gedemonteerd terwijl ik ons opperhoofd Joost aan de lijn had voor morele ondersteuning..
gelukkig was het probleem nu heel duidelijk en kon ik mezelf wel voor me kop slaan na gister.. Gister snapte ik namelijk niet wrom ik de vlotter afstelling bijna niet goed kreeg en ik deze heel ver moest verbuigen... vandaag was achteraf dus hartstikke duidelijk waarom!
hier mist dus echt wat.. (behalve dan natuurlijk de vlotter... ik doel op de vlotternaald/klep)
die lag namelijk in het benzinebadje...
daarna het zooitje weer in elkaar geschroeft, opnieuw afgesteld en even gaan tanken.. toen liep de motor zo netjes dat ik gelijk maar een kort rondje heb gedaan! waarvan het filmpje uiteraard zo onderin komt te staan
Link
al jullie geknuffel heeft geholpen!
niet direct, maar uiteindelijk wel..
vanavond (omdat het mooi weer was en licht) gelijk bij thuiskomst mn remmen nogmaals ontlucht en de auto opgestart.. even warm laten draaien en een kort rondje gaan rijden, athans.. dat dacht ik..
paar rondjes bij de haven gereden, motor liep niet perfect maar goed genoeg om wat remtesten te doen..
de remmen zijn nog nietideaal, hij remt kneiterhard, maar blokkeert achter.. ook met de begrenzer maximaal dicht! De liftoff handrem doet wel goed zn werk, maar na een stuk of 10 180gr draaien gemaakt te hebben begon ik me maar weer te gedragen..
daarna weer een kort rondje over een verlaten landweggetje wat daar ligt, ging allemaal best aardig, totdat de motor weer begon te haperen/doen..
Carburateur bleef wederom hangen (net als gisteravond) waardoor deze stond te overstromen.. snel de brandstofslang er vanaf gewipt en beetje gebeden dat het geheel niet in de fik zou vliegen (wat gelukkig goed ging )
werkend kreeg ik het niet terplekke, dus begonnen met duwen... na een goede 500mtr had ik even een rustpauze ingelast en kwam er gelukkig een vriendelijke man met een peug405 die me had zien duwen om me naar huis te slepen
bij thuiskomst de carburateur met gepaste tegenzin maar weer gedemonteerd terwijl ik ons opperhoofd Joost aan de lijn had voor morele ondersteuning..
gelukkig was het probleem nu heel duidelijk en kon ik mezelf wel voor me kop slaan na gister.. Gister snapte ik namelijk niet wrom ik de vlotter afstelling bijna niet goed kreeg en ik deze heel ver moest verbuigen... vandaag was achteraf dus hartstikke duidelijk waarom!
hier mist dus echt wat.. (behalve dan natuurlijk de vlotter... ik doel op de vlotternaald/klep)
die lag namelijk in het benzinebadje...
daarna het zooitje weer in elkaar geschroeft, opnieuw afgesteld en even gaan tanken.. toen liep de motor zo netjes dat ik gelijk maar een kort rondje heb gedaan! waarvan het filmpje uiteraard zo onderin komt te staan
Link
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik kom morgen avond even een conserven werpen marc (als je thuis bent)
t is al weer veel te lang geleden, en ik moet die civic ook maar eens wat meer van t eiland laten zien!!
ps: onwijs gave foto's met die wolken,, t was aan jullie kant erg spookweer geloof ik..
t is al weer veel te lang geleden, en ik moet die civic ook maar eens wat meer van t eiland laten zien!!
ps: onwijs gave foto's met die wolken,, t was aan jullie kant erg spookweer geloof ik..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Welke kerncentrale stond daar?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Antwerpen, hoezo?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Wauw, zowel de foto's als 't filmpje!!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
die kleur is gewoon goed he
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Was het eerste niet de bedoeling om de motorkap ook in dat folie te wikkelen? of had ik dat verkeerd begrepen. Heb zon gevoel dat dat ook nog heel dik staat.
Maar goed te zien dat het rijdt. nou is het wel de bedoeling dat het heel blijft he.
Maar goed te zien dat het rijdt. nou is het wel de bedoeling dat het heel blijft he.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
mmmmmmm klein puntje...
volgens de RDW is het verstandigst om eerst APK te halen en dan de auto uit de schorsing (ivm mogelijk afkeur en dan risico op boete)
echter mag ik de auto niet verzekeren als deze geschorst is, dus rij ik dan onverzekerd naar de APK (dat doe je zonder APK natuurlijk altijd.. maar toch)
verder moet bij de APK kentekenbewijs 1b volgens mij ook aangeleverd worden, maar dat krijg je pas na beeindiging schorsing...
net dus de schorsing alvast maar beeindigd, in de hoop dat ik dus voor maandag gewoon geen problemen heb met de APK... verzekering had ik al wel alvast maar geregeld!
volgens de RDW is het verstandigst om eerst APK te halen en dan de auto uit de schorsing (ivm mogelijk afkeur en dan risico op boete)
echter mag ik de auto niet verzekeren als deze geschorst is, dus rij ik dan onverzekerd naar de APK (dat doe je zonder APK natuurlijk altijd.. maar toch)
verder moet bij de APK kentekenbewijs 1b volgens mij ook aangeleverd worden, maar dat krijg je pas na beeindiging schorsing...
net dus de schorsing alvast maar beeindigd, in de hoop dat ik dus voor maandag gewoon geen problemen heb met de APK... verzekering had ik al wel alvast maar geregeld!
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Vage uitspraak van de RDW dan!
Ik zat het me ook al af te vragen hoe het zat, maar mijn auto is nog gewoon verzekerd en geschorst.
Succes maandag!!
Ik zat het me ook al af te vragen hoe het zat, maar mijn auto is nog gewoon verzekerd en geschorst.
Succes maandag!!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Heel vreemd. Ik heb toen ook e.e.a. uitgezocht. Kon de auto gewoon verzekeren, in de schorsing laten keuren, en na apk uit schorsing gehaald.