Joop W. (Citroen AX 1.1 1991)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Opzich spreekt de dashboardbedrading voor zich. ik heb pas geleden een Astra-dashboard in een maat zijn kadett gehangen, maar ieder draadje en stekkertje past vaak maar op 1 ander plugje of iets. Ik zag daar ook gruwelijk tegenop (ookal ben ik elektroman :wink: ) maar viel reuze mee.
Freude am Fahren.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Sander wrote:Heej wat heb je te verliezen???? Je kan het allicht proberen. Tis een kwestie van de ene eruit de ander erin. Het is natuurlijk een hele bult werk. Maar dat moet je zien als hobbyen. Een heeeeel groot advies maak een berg foto's.


foto's is idd een hele goeie ja, maak voordat je ook kabels gaat losmaken foto's van hoe het precies gezeten heeft enzo, of knip desnoods alle draden gewoon een cm of 5 na de stekker af van de oude kabelboom, zodat alle stekkers blijven zitten, dan weet je wat waaraan hoort

Joop W.
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: WedApr14, 2004 1:49:03 PM
Location: Leeuwarden

Post by Joop W. »

Tja, moet nog ff kijken wat ik doe. Maar mocht ik de auto wegdoen heeft er iemand dan nog een richtprijs wat ik ervoor zou kunnen vragen op bijv Marktplaats? Anders moet ze naar de sloop en dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Als ik verstand van auto's had gehad (of mensen in mijn omgeving zou kennen) had ik er zelf aan geknutseld. is verdorie voor een heel jaar gekeurd weer inc. kleinde beurt....en een dag later krijg je dit...
"Het blijft toch je eerste AX heh"

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joop W. wrote:Tja, moet nog ff kijken wat ik doe. Maar mocht ik de auto wegdoen heeft er iemand dan nog een richtprijs wat ik ervoor zou kunnen vragen op bijv Marktplaats? Anders moet ze naar de sloop en dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Als ik verstand van auto's had gehad (of mensen in mijn omgeving zou kennen) had ik er zelf aan geknutseld. is verdorie voor een heel jaar gekeurd weer inc. kleinde beurt....en een dag later krijg je dit...
]

Sander heeft gelijk. Ik liep weer eens te snel van stapel..... :oops:
Last edited by arnie on MonAug30, 2004 8:53:26 PM, edited 1 time in total.
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

laten we eerst eens kijken of we hem weer rijdend krijgen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik dacht dat het om de bedrading in de motorruimte ging. Maar het zit dus achter het dashbord.

Hoe ga je nu naar Emmen?

en mocht je iets nieuws zoeken, dan wordt het toch wel weer een AX?

Joop W.
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: WedApr14, 2004 1:49:03 PM
Location: Leeuwarden

Post by Joop W. »

De bedradingsproblemen begonnen bij de motor zoals op de (kleine) foto's te zien was. Nu blijkt dat alles zo'n beetje is samengesmolten en dus ook het dashbord eruit moet.

Naar emmen gaat mijn vriendin (ik hoef er gelukkig niet heen:)) nu even met de auto van haar ouders, maar het wordt een tijdje een huurauto ben ik bang (voor een weekje ofzo)

Een nieuwe AX?? Nee, dat denk ik niet....het zijn leuke stadsauto's, maar voor de afstand die hij moet maken eigenlijk niet geschikt.
"Het blijft toch je eerste AX heh"

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

ik rij er alleen maar lange afstanden mee. 9 van de 10 keer weet ie dat het na starten een kleine 200 kilometer gaat worden!

Hij rijdt goed en zuinig, juist op de lange afstanden! Hij maakt alleen een beetje herrie. Vooral in de zomer, de airco maakt nogal wat lawaai!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Tja... eh... welkom Joop W...

Verkopen van je auto levert je weinig op. Je auto rijdt niet en de reparatie is niet goedkoop. Ik denk dat je heel blij mag zijn met 100-150 euro. (altijd nog meer dan de sloop) Maar als ik eerlijk mag zijn... denk ik dat als jij hem niet repareerd dat de sloop onvermijdelijk zal zijn.

Maarja... als je zelf al zegt dat de auto niet zo geschikt is voor de grote afstanden... :roll:

Succes in ieder geval.

O ja, kun je trouwens niet eerst op die kleine foto's klikken om ze te vergroten?
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Joop W. wrote:Een nieuwe AX?? Nee, dat denk ik niet....het zijn leuke stadsauto's, maar voor de afstand die hij moet maken eigenlijk niet geschikt.


oneens!

maarreh probeer gewoon te maken. Je krijgt er bij de sloop nu een eurotje of 50 voor, en als het niet lukt ook nog....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply