Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

@joop: het luchtfilter dat ik eruit haal heeft een deksel. luchtfilter dat niet is heeft die deksel niet. onder ook.

Bericht waar het om ging meegenomen als Quote.
Losroyos wrote:Wat een heerlijke klusdag moest worden eindigt in een ramp.

Ben vanochtend begonne met onderdelen halen. Benzine filter, luchtfilter, olie filter, olie, bougies en bougiekabelset.

Te beginnen de olie eruit laten lopen. Dat deed me al zo ontiegelijke pijn. Van het weekend min of meer heel hard gevallen en ik heb zon vermoeden paar ribben gekneust, wonden op me hand en veel spierpijn nog. Dus uiteindelijk de pik zwarte olie er wel uit laten lopen. Volgende wat ik tussen door wou doen was het luchtfilter. wil die slang van de kleppendeksel naar de plastic iets boven op het injectiehuis los halen. daar dacht de slang anders over en scheurt gewoon af. Kijk in de slang 1 grote sludge bende..

Draai de dop eraf heel minimaal dat er wat aan zat. is dit nou goed of slecht? eenmaal naar een hoop gemier en 1 vierkant cm vel minder het luchtfilter huis eruit en wat denkeje.. de luchtfilters lijken totaal niet op elkaar. toen een poging gedaan ook het olie filter eraf te halen maar ik kan het gewoon niet ribben doen te veel pijn ik kan niet liggen.

Die gaan we er dus niet onderuit krijgen vandaag... k*t.

Bougies zijn wel de goeie. gelukkig is er iets goed. en de bougiekabel set ga ik niet meer een toe komen aangezien en olie over het openwondje gegaan is. Morge middag komt me broertje, die laat ik dan lekker doen wat ik zeg en mag proberen het af te maken...

heb nog wel een aantal foto's voor jullie.

Image
Image
Image
Image
Image

Dit is dan wel weer schoon.
Image

Vrij zwarte olie.
Image

Verschillende luchtfilters?
Image

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by joop »

Ah, kon ik zo niet opmaken uit de plaatjes. Maar er kan dus boven & onder geen lucht doorheen bij die nieuwe dan?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

bij de ouwe komt de lucht van buiten het luchtfilter, en word die naar binnegezogen op de deksel zit dat plastic dat naar injectiehuis gaat.

maak morge wel even wat beter foto's.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Netheo »

nieuwe luchtfilter is zo ééntje dat in mij GT carb standaard zit :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Bossie »

Deksel van het filter afhalen en op het nieuwe filter zetten ;)
Image Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Bas_S »

Als je niet heel snel die veren afslijpt om dat ding op 'zn bakkes te leggen laat ik er een lading grind op storten... :twisted:

Die kentekenplaat he... die mag echt niet :shock:

Verder goed bezig 8)
Altijd meer PK's dan jou!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Klopt kentekenplaat mag zo niet ;) Die moet nog anders, maar eerst de grote beurt veder afmaken.

Gister het luchtfilter omgeruild. handige tip voor idereen. Na 05-'92 zijn er andere luchtfilterhuizen op gekomen. op kenteken is die van 07-'92 maar blijkt dus nog oud luchtfilterhuis te hebben.

Het nieuwe luchtfilter bestaat alleen uit filter het ouwe filter daar zit de deksel en de onderplaat aan vast. Het nieuwe filter is ook nog 1,30 duurder terwijl die simpeler te maken moet zijn.

Dus nou heb ik het goeie luchtfilter. en kan ik weer veder.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Dag 3 van de grote beurt.

Dit is echt voor het eerst dat ik geen optisch of intrieur nieuws heb met goede afloop..

Het is me eindelijk gelukt om motorisch wat aan de auto te doen zonder het te vernielen :D

het heeft dan wel 3 dagen gedeurt ben 2x terug geweest met verkeerde onderdelen naar de auto matrialen zaak en een keer naar de sloop voor een slangetje heb me handen nog veder opengehaald en de pijn in me ribben is nog niet weg maar de auto loopt weer.

Wat ik nou precies gedaan heb, Hier komt het.

Woendag middag verkocht ik me scooter die al veel te lang stil stond en niet meer liep. dus ik had 100 euro. nou was de AX soms ziek net na het straten weg willen rijden en uitvallen dus ik dacht ik geef me autotje een grote beurt.

Rond gebeld voor prijzen en op naar de goedkoopste.

Daar opgehaald:
Oliefilter, Luchtfilter, Bougies en Bougiekabelset.
olie had ik nog staan bleek.

Woensdag middag vol goeie moed begonnen met olie aftappen. god wat was dat zwart zeg echt niet normaal.
Image

Toen geprobeert het olie filter los te krijgen maar met mij geweldige pijntjes geen doen. Me broertje is het gister wel gelukt. en daar is meteen een nieuwe opgegaan.

toen het luchtfilterhuis is gedemonteerd en bleek dat ik het verkeerde luchtfilter had.
Image
Dit leek er meer op.
Image

Bougies mochten ook wel een keer vervangen worden.
https://lh3.googleusercontent.com/-f0hX ... M_0217.JPG

Kreeg de middelste 2 bougies er in eerste instantie niet uit omdat ik niet meer wist hoe het injectiehuis eraf moest :oops:

Maar ook dat is gelukt.

Vandaag dan de bougie kabels vervangen. Zitten ook weer mooie nieuwe op.

Autotjes gestart over al zit weer genoeg olie. en starten en meteen perfect stationair, dat had ik hem al lang niet meer horen doen. ik ben er tevreden over, en ik denk het autotje ook.

Voor het eerst motorisch iets goeds gedaan aan de auto en het lukte ben wel trots op mezelf. :D

Nog te doen nu.

Injectiehuis goed schoonmaken volgens de howto.
Verdelerkap vervangen
Benzine filter vervangen
Uitlaat gas dicht maken
Kleppendeksel pakking vervangen.
Auto omlaag gooien
en het olie lek bij linkervoorwiel van de as opzoeken wiel is nat van de olie.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by kick-it »

Goed bezig geweest!
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by raoel »

wiel is nat: aandrijfas? als je remschijven ook nat zijn, wel iets om vlug op te lossen...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Jaa.

Daarom remt die dus niet zo lekker meer, snel iets aan doen dus. Lampje gaat ineens branden gister nog niet bij stilgestaan.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Op het moment weinig nieuws over de Ax, Behalve dat die morge zijn grootste poetsbeurt ooit gaat krijgen, Een nieuwe radio erin komt (nouja andere). Binnekort de GTI deurpanelen opnieuw bekleed gaan worden. Alleen zou me god niet weten welke kleur.

Auto word Legergroen, niet al te licht overgens. Details worden rood. Binnen in de auto worden de meeste dingen zwart, Lichte hemel zwart daklampje, handvaten en zonnekleppen. GT intrieur alleen de kleur van het hart van het deurpaneel ben ik nogniet over uit, Rood grijs of ook zwart?
wat zeggen jullie

En dan de Civic die is al helemaal gepoest, Na ongv 3 weken snap ik eindelijk waarom de radio het niet meer deed. De nieuwe boxen zijn te goed. De radio te slecht of bijde. en heb ik hem deze week over de 225.000 km heen gestuurd. de AX staat nu overgens op 168.000

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by pcrodent »

Losroyos wrote:Dag 3 van de grote beurt.
(...)
Kreeg de middelste 2 bougies er in eerste instantie niet uit omdat ik niet meer wist hoe het injectiehuis eraf moest
Maarrem.... dat injectiehuis hoeft er helemaal niet af hoor als je je bougies vervangt. Tenminste, als je het niet met een pijpsleutel doet. :oops:
Verdelerkap vervangen
Oeh oeh cool dan kun je van de ouwe een verdelerkapstok maken! 8)

Maarrem goed bezig! Worden autootjes altijd zo blij van, al die kleine dingetjes, en heel veel moeite is het nu ook weer niet.
Kijk uit, een Cactussssss

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Ik heb zon hele mooie dop bij me ratelset waar je de bougie als ware inklikt zodat die er niet uit kan vallen ;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by AlexanderB »

ja, daar dan het kruiskoppeling-verlengstukje op, ratel dr op, en dan hoeft je injectiehuis dr echt niet af :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

tis nou toch al gebeurt :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by grietje »

Goed bezig geweest hoor!! :D En van de ' fouten' leer je ;-) Bijna elke AXclubber heeft ooit dingen fout gedaan en/of met de verkeerde onderdelen thuis gekomen, na 40x zie je aan de balie al dat het het verkeerde is ;-) Dus: gewoon goed bezig!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Omdat ik nog geen foto's buiten de foto's van de Garage waar ik hem gekocht had gemaakt heb. Heb ik na schoonmaken van de binnekant van de Shitvic ook een paar plaatjes geschoten..

Hij is inmiddels ook al over de 226.000 km heen en het is wel een fijne auto maar de Ax daar ga ik me echt pretig in voelen als ik hem rij dat heb ik met de civic niet die zie ik maar als auto. gaat die kapot jammer dan. dat heb ik met de civic..

Dus de civic mag weg, maar alleen als de hoofdprijs ervoor gegeven word anders gaat die niet. ja je hoeft het niet te snappen doe ik zelf ook niet. maar heb niet echt een klik met de civic buiten om dat die fijn rijdt. Wat en of er daarna wat terug komt weet ik ook nog niet.

Maar de foto's

Ouwere foto van de grens in France. waar ik tot 2x toe ben gecontroleerd op Drugs :roll:
Image

Van vanmiddag.

Image
Image
Image
Image
Image

Het KM-Bewijs
Image

Enige nadeeltjes aan de auto..
Image
Image

Nou heb ik die deuk vanuit de hoek waar die het ergste leek gefotografeert.

ik bied hem hier niet aan der zal toch geen intresse zijn aangezien die niet frans genoeg is :lol:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by pcrodent »

Misschien wel als 'm Civique noemt...
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by DuFF »

Waarom wordt jij wel gecontroleert bij de grens en ik niet...
Bij mij komen ze om 3 uur snachts met 2 auto's aanscheuren in burger met Police armbanden om als ik net parkeer in een buitenwijk van Parijs.

Als er olie op je remschijf komt dan zou ik ook je remblokjes nakijken, goed mogelijk dat het olie al in je blokje zit en dan is de remwerking niet optimaal.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply