Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

Mastenhose wrote:Gevonden! Wat mij betreft kom je ze binnenkort ff oppikken, kun je ze vergelijken met je huidige klauwen.
nou super :D !! komt vrijdag middag uit?, dat ik ze zondagmiddag terugbreng, dan kan ik zaterdag op m'n werk er even naar kijken

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Mastenhose »

Sticky'91 wrote:
Mastenhose wrote:Gevonden! Wat mij betreft kom je ze binnenkort ff oppikken, kun je ze vergelijken met je huidige klauwen.
nou super :D !! komt vrijdag middag uit?, dat ik ze zondagmiddag terugbreng, dan kan ik zaterdag op m'n werk er even naar kijken
Prima hoor, ben in principe thuis, laat nog maar even weten hoe laat je ongeveer wilt komen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

Mastenhose wrote:
Sticky'91 wrote:
Mastenhose wrote:Gevonden! Wat mij betreft kom je ze binnenkort ff oppikken, kun je ze vergelijken met je huidige klauwen.
nou super :D !! komt vrijdag middag uit?, dat ik ze zondagmiddag terugbreng, dan kan ik zaterdag op m'n werk er even naar kijken
Prima hoor, ben in principe thuis, laat nog maar even weten hoe laat je ongeveer wilt komen!
ik zal ff bellen morgen, uurtje of 2 smiddags goed ?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Mastenhose »

Sticky'91 wrote:
Mastenhose wrote:
Sticky'91 wrote:
Mastenhose wrote:Gevonden! Wat mij betreft kom je ze binnenkort ff oppikken, kun je ze vergelijken met je huidige klauwen.
nou super :D !! komt vrijdag middag uit?, dat ik ze zondagmiddag terugbreng, dan kan ik zaterdag op m'n werk er even naar kijken
Prima hoor, ben in principe thuis, laat nog maar even weten hoe laat je ongeveer wilt komen!
ik zal ff bellen morgen, uurtje of 2 smiddags goed ?
Prima tijd, dan ligt de kleine als 't goed is nog te slapen nl. ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

Mastenhose wrote:
Sticky'91 wrote:
Mastenhose wrote:
Sticky'91 wrote:
Mastenhose wrote:Gevonden! Wat mij betreft kom je ze binnenkort ff oppikken, kun je ze vergelijken met je huidige klauwen.
nou super :D !! komt vrijdag middag uit?, dat ik ze zondagmiddag terugbreng, dan kan ik zaterdag op m'n werk er even naar kijken
Prima hoor, ben in principe thuis, laat nog maar even weten hoe laat je ongeveer wilt komen!
ik zal ff bellen morgen, uurtje of 2 smiddags goed ?
Prima tijd, dan ligt de kleine als 't goed is nog te slapen nl. ;)
hahahaha okeej, zal voor de zekerheid ff bellen van te voren ;)

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

zo he he... daaar zijn we dan weer,

na een drukke tijd met zowel de muziekhobby als de autohobby eindelijk tijd op weer een post te plaatsen.
ondertussen is er aardig wat gebeurt aan de ax:

-olie en oliefilter vervangen
-benzinefilter vervangen
-de achterste baksteun is vervangen
-de roest bij/achter de deur in de deurpost is bewerkt en rood gespoten (nog geen foto's, komen eraan :))
-de home-made houders voor de ''veerpootbrug'' heb ik er afgeslepen, helaas werd er een klein beetje metaal meegetrokken, dit heb ik toen dichtgelast, afgeschuurd, metal pully erop gesmeerd, weer geschuurd en in de filler gezet,.. aankomend weekend even de rode spuitbus erover heen halen en dan is dat ook weer af (dan kan er teminste een echte veerpootbrug op :)
-alle vier de wielen zijn gebalanceerd
-tijdelijk zitten er andere koplampen in die net even wat netter zijn en waar de studjes wel heel van zijn.

maar wat echt heeft gezorgt voor een grote verbetering (vind ik) is dat eindelijk de gehele GT-kit gespoten is :D
na elk weekend een aantal delen gespoten te hebben heb ik vorige week zaterdag de voorbumper gespoten en de hele kit er tegen aangeschroefd, helaas was hier en daar een beun-tyrap nodig omdat niet alles perfect paste maar daar zie je gelukkig helemaal niks van :)

afgelopen zaterdag nog even beun-style de achterbumper in de zwarte lak gezet, de mistlampen met kapjes gemonteerd (tijdelijk) en een andere raamschakelaar erin gezet want afgelopen zondag heb ik met de ax deelgenomen aan een rijvaardigheidstraining van gp-elite in lelystad.
't was echt een superdag!, vooral als mensen naar je toe komen en je in volle verbazing vragen wat ik er wel allemaal niet aan versleuteld heb... antwoord: niks hoor, hij is helemaal standaard, er zitten alleen verlagingsveren onder :P
gelukkig is alles die dag heel gebleven, alleen nu beginnen de aandrijfassen toch wel hoorbaar te worden en dat geld ook voor het druklager.. genoeg te doen dus...

ook nog een poging gedaan om het remprobleem op te lossen, namelijk bx-schijven erbij gepakt met een goede diameter.. dit pakte alleen wat minder uit om de dikte van schijf en de 'offset'' niet matchde.
heb nu de knoop doorgehakt en ga voor een compleet ander onderstel (ph.2 gti) aankomende donderdag ga ik een setje poten met remmerij ophalen dus dan zijn m'n schokbrekers ook gelijk vervangen (was hard nodig).
alleen nog een set wiellagers, aandrijfassen en draagarmen en dan is voortrein klaar (verloopig).
aankomende zaterdag dus de poten helemaal netjes maken en er nieuwe lagers in persen om vervolgens (met een beetje geluk) het weekend daarop het zooitje incl. armen en assen eronder te schroeven... wish me luck :P

hier dan wat foto's

Image

Image

Image

Image

Image

Image
uiteindelijk bij het parcour rijden 2e geworden van m'n groepje (1.porsche 964, 2 ax GT, 3. lotus elise, 4 tvr griffth, 5.porsche 964)

Image

Image
aahhh lekkah tankah!!

Image

Image

m'n leermeester had nog al zijn twijfels of alles goed zou gaan bij de rijvaardigheidstraining, en had dus van tevoren naar de crew van gp-elite als grap een mailtje gestuurd of hun me alsjeblieft wat bij zouden willen leren omdat het hem nog niet gelukt is:P
bij aankomst kreeg ik het gelijk te horen van één van die gasten en duidelijk dachten ze dat het serieus bedoelt was hahah:P, gelukkig was dat mistverstand snel uit de weg geholpen nadat ik had uitgelegd dat ik de jongste ben in het team en dus vanzelfsprekend altijd de dupe :P
gelukkig kreeg m'n werkgever vandaag een reactie van één van de instructeurs
Image
uiteraard heb ik er even goed ingewreven :lol:

aankomende zaterdag staat er ook weer zat op de planning:
de dan aangeschafde veerpoten klaarmaken (spuiten en wielagers erin persen)
en de auto helemaal spik en span maken (wassen,poetsen etc etc)
misschien dat ik tegen die tijd een andere achterbumper heb maar ik schat de kans klein....

ben iig.. steeds blijer en supertrots op m'n kleine fransoos, nog nooit zoveel lol en plezier van een auto gehad :love7:

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

edit 1st post

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Losroyos »

die auto van jou ziet er echt uit om jaloers op te worden nu. gvdme wat ben jij goed bezig geweest zig wat een super wagentje :love7:

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

Losroyos wrote:die auto van jou ziet er echt uit om jaloers op te worden nu. gvdme wat ben jij goed bezig geweest zig wat een super wagentje :love7:
bedankt :D!!! , ben er ook echt supertrots op :oops:

nog even wat uurtjes doorwerken en dan is het uiterlijk ''af'' :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by q01z »

wow Jelle, die ziet er heel wat beter uit als de laatste keer dat ik m zag!

en leuk ook dat je de training zo goed gevolgd hebt :D
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Mastenhose »

De AX is er zeker een stuk netter van geworden! Helemaal goed!
En die training is natuurlijk ook een fantastisch resultaat! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by degene »

Haha prachtige wedstrijduitslag!
Nog een vreemde eend in de bijt lijkt mij dat Mazda hok :dontknow:
GT'tje ziet er idd heel smeuïg uit! Die mistlampkousjes doen het hem voor mij :P

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by kick-it »

Ziet er goed uit! Leuk om te zien dat je zo enthousiast bent en er ook een mooie GT van maakt. :)
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

degene wrote:Haha prachtige wedstrijduitslag!
Nog een vreemde eend in de bijt lijkt mij dat Mazda hok :dontknow:
GT'tje ziet er idd heel smeuïg uit! Die mistlampkousjes doen het hem voor mij :P
thnx!!! :)
hahaha ja die mazda die is van de gp crew xp

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by HattoriHanzo »

Mooi topic en je AX is geweldig geworden. Wat ben jij handig zeg! Is het trouwens makkelijk de GT kit er weer op te krijgen? Waarmee heb je de kit gespoten?
AX-loos

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

HattoriHanzo wrote:Mooi topic en je AX is geweldig geworden. Wat ben jij handig zeg! Is het trouwens makkelijk de GT kit er weer op te krijgen? Waarmee heb je de kit gespoten?
dankje :)!

als je eenmaal een beetje doorheb in welke hoeken je het beste de kit erop kan schuiven en welk deel eerst moet dan zit de kit er zo tegenaan (als je een GT of volcane heb, met studjes op de schermen)
met de kit er tegenaan plakken heb ik geen ervaring..

ik heb gewoon lichtjes geschuurt, onvetten, motip primer 2x, lichtjes schuren, ontvetten, motip mat zwart 3/4 keer ;) en voila

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Sticky'91 »

eehj,

afgelopen zaterdag was helaas niet zo succesvol als de afgelopen weken waren.
de veerpotenkokers (waar home-made gelasde veerpootbrug opzat) waren nu helemaal strak de bumper had ik netjes bijgespoten omdat er wat kleine plekjes opzaten en ik had in het luchtfilter huis zes gaten geboort om zo toch een wat mooier geluid te krijgen.., hij klonk echt geweldig, stationair en half gas merkte je het amper maar eenmaal vol gas ging ze vanaf de 2000rpm filnk tekeer :D.
eerder op de middag ook nog onderweg geweest om een paar spulletjes op te halen, namelijk 2 verlaagde gti veerpoten en een rvs spaghetti spruitstuk...
spitfire was bezig zn first te verlagen dus heb hem ook nog even de benodige assistentie gegeven :)

Image

Image

Image

al met al een mooie avond zou je zeggen..... niet dus

aangezien we aardig bezig waren en laat waren begonnen vanwege het ophalen van de spullen was het ook aardig laat geworden, half 7 zondagmorgen reed ik naar huis toe, had ontzettende moeite m'n ogen open te houden, 500 meter van m'n warme bed vandaan dacht ik eindelijk thuis te zijn maar toen gebeurde datgene wat ik m'n ergste vijand nog niet toe wens,... hoe hard ik er ook tegen vocht, m'n ogen vielen dicht en ik viel in slaap en werd met een harde klap weer wakker... ik zat tegen een geparkeerde auto aan
toen ik uitstapte wist ik gelijk dat het klaar was en heb de politie gebelt.

stond met de tranen in m'n ogen want de schade aan m'n schat is enorm; fusseestuk finaal afgebroken, aandrijfas uit elkaar gesprongen, veerpoot krom, koplamp,voorscherm, het front, een knik in het dak, de linkerdorpel naar binnen en omhoog gevouwen etc etc, en dat met 20-30km p/u...
nadat ze was weggesleept, zat ik er zondag thuis nog aan te denken der op te knappen en der weer helemaal in orde te brengen, maar toen ze op mn werk werd afgeleverd en ik zag de knik in het dak en de dorpel wist ik eingelijk dat het einde verhaal was....

ben blij dat ik niemand verwond heb en dat ik zelf niks heb,.. want hoe je het ook went of keert, het is m'n eigen stomme schuld, dit is ook iets wat ik mezelf niet zo snel zal vergeven...

nu na een week verdriet heb ik toch al de volgende stap genomen, ik & spitfire zijn de GT nu aan het leegtrekken zodat als al het bruikbare eraf is de carosserie weg kan.
ondertussen ben ik ook op jacht naar een opvolger wat natuurlijk weer een ax GT/gti gaat worden.

al met al; onwijs triest dat zo'n fijne/leuke auto zo aan z'n eind moet komen, was er echt van gaan houden.., ze had zelfs een naam; catelyn :oops:
heb er zeker wat van geleerd, alleen jammer dat het zo'n harde leerweg was..

met pijn hier dan de foto's

Image

Image


zal binnenkort het één en ander laten weten over de nieuwe aankoop (als alles doorgaat)
i'll keep you posted..

grtuh..

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by citrofenwick »

Ai, dat ziet er niet goed uit! :(
Vermoeid achter het stuur zitten blijft zo gevaarlijk... Gelukkig heb je zelf niets.

En dat na al je werk er aan om hem netjes te krijgen.
Succes met een eventuele nieuwe aankoop.
AX-kopen is verslavend.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Bossie »

Damn, zonde zeg :(

Helemaal nadat je er zoveel tijd in hebt gestoken en er een mooie auto van hebt gemaakt. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.

Succes met de zoektocht naar een vervanger.
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91

Post by Mastenhose »

Jeetje Jelle, echt superzonde, je AX was zo lekker opgeknapt!! :(
Gelukkig heb je zelf niets!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply