Nick Dijkhuizen aka N2cX (Citroen AX Volcane 1.1i '95)
Moderator: webmasters
Nick Dijkhuizen aka N2cX (Citroen AX Volcane 1.1i '95)
Hallo allemaal,
Ik stel me bij deze voor op het AX forum
Ik ben Nick Dijkhuizen,
Een autofanaat die sinds 3 dagen trotse eigenaar van een Citroën AX Volcane is, die bij aanschaf 165002 kilometers op de teller heeft
De auto is bij Citroën dealer Rovam in Amersfoort gekocht
Omdat er geen historie van is, doe ik gelijk maar een complete grote beurt uit voorzorg! kan nooit kwaad lijkt mij
Wat ik er aan gedaan heb:
-Ruiten vegers voor en achter vervangen
13-11-2010
-Motorbeurt(Luchtfilter, Bougies, Brandstof filter, Olie filter, Motorolie(3.25L 10w40), Koelvloeistof(0.25L), Ruitencleaner(1L)
-Thermostaat vervangen
-Rem vloeistof verversen (0.5L)
-Claxon Vervangen, klinkt te zacht(Nu giga hard)
19-11-2010 tot 21-11-2010
-Spoiler Gemonteerd (dankjewel Dirk)
-Luchtgeleider naar het luchtinlaathuis toe plaatsen
-Hoedeplank maken voor mijn speakers
-Speakers inbouwen, werkend maken en draden wegwerken
-Hoedeplank drager rechts vervangen
-Antennespriet vervangen
-Daklijstjes vervangen
-Led kentekenverlichting, interieurverlichting
-Xenon look H4 lampen gemonteerd+led stadslichten
08-10-2011
-Koppakking Vervangen
-Distributieriem en V-Snaar Vervangen
-Hoedeplank gestoffeerd
-Laguna Splitter Gemonteerd
-Koelvloeistof Ververst
Hoop meer info over dingen hierboven te krijgen en veel plezier met het lezen
Overzichts foto's:
Detail foto's:
Het Hart van de AX, Oftewel De 1.1i Motor(Nog schoon te maken, Iemand een idee hoe? niet met de hoge druk spuit neem ik aan.. )
Onderdelen etc voor mijn auto!
Update 1:
Grote beurt uitgevoerd
Claxon vervangen
Thermostaat vervangen
Update 2:
Naar de sloop geweest,
Spiegels, daklijstjes, Hoedeplankdrager, antennespriet en andere kleine dingetjes gehaald, en gemonteerd
Speakers ingebouwd op zelfgemaakte hoedeplank, oude is nog heel
Foto's komen binnenkort!!
Meer Updates en foto's van de voortgang volgen!!
Update 3: Zie de te doen lijst en gedaan lijst, Foto's volgen deze week ergens
Update : Nieuwe foto's
Ik stel me bij deze voor op het AX forum
Ik ben Nick Dijkhuizen,
Een autofanaat die sinds 3 dagen trotse eigenaar van een Citroën AX Volcane is, die bij aanschaf 165002 kilometers op de teller heeft
De auto is bij Citroën dealer Rovam in Amersfoort gekocht
Omdat er geen historie van is, doe ik gelijk maar een complete grote beurt uit voorzorg! kan nooit kwaad lijkt mij
Wat ik er aan gedaan heb:
-Ruiten vegers voor en achter vervangen
13-11-2010
-Motorbeurt(Luchtfilter, Bougies, Brandstof filter, Olie filter, Motorolie(3.25L 10w40), Koelvloeistof(0.25L), Ruitencleaner(1L)
-Thermostaat vervangen
-Rem vloeistof verversen (0.5L)
-Claxon Vervangen, klinkt te zacht(Nu giga hard)
19-11-2010 tot 21-11-2010
-Spoiler Gemonteerd (dankjewel Dirk)
-Luchtgeleider naar het luchtinlaathuis toe plaatsen
-Hoedeplank maken voor mijn speakers
-Speakers inbouwen, werkend maken en draden wegwerken
-Hoedeplank drager rechts vervangen
-Antennespriet vervangen
-Daklijstjes vervangen
-Led kentekenverlichting, interieurverlichting
-Xenon look H4 lampen gemonteerd+led stadslichten
08-10-2011
-Koppakking Vervangen
-Distributieriem en V-Snaar Vervangen
-Hoedeplank gestoffeerd
-Laguna Splitter Gemonteerd
-Koelvloeistof Ververst
Hoop meer info over dingen hierboven te krijgen en veel plezier met het lezen
Overzichts foto's:
Detail foto's:
Het Hart van de AX, Oftewel De 1.1i Motor(Nog schoon te maken, Iemand een idee hoe? niet met de hoge druk spuit neem ik aan.. )
Onderdelen etc voor mijn auto!
Update 1:
Grote beurt uitgevoerd
Claxon vervangen
Thermostaat vervangen
Update 2:
Naar de sloop geweest,
Spiegels, daklijstjes, Hoedeplankdrager, antennespriet en andere kleine dingetjes gehaald, en gemonteerd
Speakers ingebouwd op zelfgemaakte hoedeplank, oude is nog heel
Foto's komen binnenkort!!
Meer Updates en foto's van de voortgang volgen!!
Update 3: Zie de te doen lijst en gedaan lijst, Foto's volgen deze week ergens
Update : Nieuwe foto's
Last edited by N2cX on TueJun09, 2015 11:31:09 PM, edited 14 times in total.
AX Power!
Welkom!
- Massa lichten: achterlichten? en ze knipperen mee met je richtingaanwijzer? Massa eens schoonmaken/schuren, als dat niet helpt kun je een nieuw massapunt maken (ik heb zelf de aansluiting van de gordel gebruikt).
- Inlaatspruitstuk: bedoelde je collega niet injectiehuis schoonmaken? Dat helpt namelijk wel vaak, er zit nog wel eens olieprut in.. zonder die prut loopt ie natuurlijk beter Er is zelfs een HOWTO voor (even zoeken op 't forum).
Mooi verkleuren kan dat rood he?
- Massa lichten: achterlichten? en ze knipperen mee met je richtingaanwijzer? Massa eens schoonmaken/schuren, als dat niet helpt kun je een nieuw massapunt maken (ik heb zelf de aansluiting van de gordel gebruikt).
- Inlaatspruitstuk: bedoelde je collega niet injectiehuis schoonmaken? Dat helpt namelijk wel vaak, er zit nog wel eens olieprut in.. zonder die prut loopt ie natuurlijk beter Er is zelfs een HOWTO voor (even zoeken op 't forum).
Mooi verkleuren kan dat rood he?
Welkom hier.
Zo te lezen eerst maar 's lekker het motortje verwennen met een stevige onderhoudsbeurt.
Niet gewoon nieuwe draagarmen eronder hangen?
Voor dit type AX zijn ze volgens mij niet zo duur bij online onderdelen bedrijven.
Zo te lezen eerst maar 's lekker het motortje verwennen met een stevige onderhoudsbeurt.
Niet gewoon nieuwe draagarmen eronder hangen?
Voor dit type AX zijn ze volgens mij niet zo duur bij online onderdelen bedrijven.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Allereerst, gefeliciteerd met je AX!
Je zegt dat de distributie riem geen slijtage vertoond, maar zodra je dat gaat zien is die ook wel zo ver heen... Beter dus vervangen mocht je de geschiedenis niet kennen. Zo duur is het niet (ebay.co.uk ), en als je wat handig bent gemakkelijk zelf te doen. Pak je er direct de spanrol en waterpomp bij en je bent klaar voorlopig .
Succes iig!
Je zegt dat de distributie riem geen slijtage vertoond, maar zodra je dat gaat zien is die ook wel zo ver heen... Beter dus vervangen mocht je de geschiedenis niet kennen. Zo duur is het niet (ebay.co.uk ), en als je wat handig bent gemakkelijk zelf te doen. Pak je er direct de spanrol en waterpomp bij en je bent klaar voorlopig .
Succes iig!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Welkom hier!
Mijn ervaring met het reinigen van het injectiehuis is dat het geheel allemaal net wat lekkerder/rustiger ging lopen, en voor de kosten hoef je het al helemaal niet te laten (1 bus remmenreiniger en een pakking (of een pak melk, 't is maar hoe je 't bekijkt...)
Leuk dat er weer een Volcane bij is!
Mijn ervaring met het reinigen van het injectiehuis is dat het geheel allemaal net wat lekkerder/rustiger ging lopen, en voor de kosten hoef je het al helemaal niet te laten (1 bus remmenreiniger en een pakking (of een pak melk, 't is maar hoe je 't bekijkt...)
Leuk dat er weer een Volcane bij is!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Blok kan je op zich voorzichtig schoonspuiten, wel een beetje bij de luchtinlaat en de ontsteking wegblijven, en uiteraard schoonspuiten met draaiende motor, als ie wat begint te horten, even stoppen tot ie weer regelmatig loopt.
Na het afspuiten het blok even goed droog en warm rijden, dan moet het gewoon goed gaan.
Na het afspuiten het blok even goed droog en warm rijden, dan moet het gewoon goed gaan.
Op een auto die altijd heeft gedraaid op minerale of halfsynthetische olie kun je beter GEEN volsyntheet gooien...vinden pakkingen en keerringen niet vein.
Bovendien kun je grote problemen krijgen als oliekoekresten ineens oplossen en loskomen -> verstoppingen -> geen olietoevoer -> auw!
Dus gewone 10W of 15W halfsyntheet erop.
Geef dat ding eerst eens wat fatsoenlijke TLC inderdaad, ziet er niet uit zo...
Massaproblemen oplossen door massa-aansluitingen los te nemen en goed schoon te maken.
Injectiehuis schoonmaken, en blok afspuiten (draaiende motor!).
Succes!
Bovendien kun je grote problemen krijgen als oliekoekresten ineens oplossen en loskomen -> verstoppingen -> geen olietoevoer -> auw!
Dus gewone 10W of 15W halfsyntheet erop.
Geef dat ding eerst eens wat fatsoenlijke TLC inderdaad, ziet er niet uit zo...
Massaproblemen oplossen door massa-aansluitingen los te nemen en goed schoon te maken.
Injectiehuis schoonmaken, en blok afspuiten (draaiende motor!).
Succes!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Update!!
Update: Zie einde van openingspost!!!
En een vraagje, Bij mijn mistlapmen hoor je bij het relais als ik de schakelaar indruk wel een klik, en de zekering is heel, maar de aansluitingen van het relais naar mijn lampen toe zijn geoxideerd, dan ligt het aan de aansluitingen of dan zit het in de mistlamp units? of is het nog iets anders??
Alvast bedankt
En een vraagje, Bij mijn mistlapmen hoor je bij het relais als ik de schakelaar indruk wel een klik, en de zekering is heel, maar de aansluitingen van het relais naar mijn lampen toe zijn geoxideerd, dan ligt het aan de aansluitingen of dan zit het in de mistlamp units? of is het nog iets anders??
Alvast bedankt
AX Power!
Massa?
Of anders gezegd, een negatieve pool?
Als je de klik hoort, zal het met de plus wel goed zitten. (Kan je ff nameten natuurlijk)
Ik heb een koplamp die het niet deed zonder goede massa. Dus heb een draadje getrokken van de massa pin van de lamp naar iets waarvan je zeker weet dat het massa heeft (zoals een massa punt bijvoorbeeld, niet yo mamma ) en dan kijken of het werkt.
De officiele massapunten van de voorlampen zijn vaak twijfelachtig, maar die op het motorblok (rechtsachter de kleppendeksel, onder de gaskabel) en die op de carosserie achter de accu zijn goed op te schuren en daarmee betrouwbaarder te maken.
Of anders gezegd, een negatieve pool?
Als je de klik hoort, zal het met de plus wel goed zitten. (Kan je ff nameten natuurlijk)
Ik heb een koplamp die het niet deed zonder goede massa. Dus heb een draadje getrokken van de massa pin van de lamp naar iets waarvan je zeker weet dat het massa heeft (zoals een massa punt bijvoorbeeld, niet yo mamma ) en dan kijken of het werkt.
De officiele massapunten van de voorlampen zijn vaak twijfelachtig, maar die op het motorblok (rechtsachter de kleppendeksel, onder de gaskabel) en die op de carosserie achter de accu zijn goed op te schuren en daarmee betrouwbaarder te maken.
Update: Foto's
Hallo allemaal,
Ik heb weer een paar foto's voor jullie!
Wat is er bij deze foto hierboven anders dan bij de vorige foto's??^^
Motor ruimte zo mooier??
Met de lampjes aan!^^
Meer updates volgen vanzelf
Ik heb weer een paar foto's voor jullie!
Wat is er bij deze foto hierboven anders dan bij de vorige foto's??^^
Motor ruimte zo mooier??
Met de lampjes aan!^^
Meer updates volgen vanzelf
AX Power!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Nick Dijkhuizen aka N2cX (Citroen AX Volcane 1.1i '95)
Vandaag hard gebikkeld en de Koppaking Vervangen en de Distributie Riem + V-Snaar vervangen
Ook heb ik de hoedenplank gestoffeerd
Foto's komen ergens deze week nog tevoorschijn
Ook heb ik de hoedenplank gestoffeerd
Foto's komen ergens deze week nog tevoorschijn
AX Power!
Re: Nick Dijkhuizen aka N2cX (Citroen AX Volcane 1.1i '95)
Goed bezig!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).