Ikke en m'n citroenske

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citroenske
AX Starter
AX Starter

Ikke en m'n citroenske

Post by citroenske »

Citroën image 1.1i 1995

Vollvo begeven........

op zoek naar een goede auto
- zuinig in het verbruik
- niet te zwaar
- betrouwbaar
- mooi

= Citroën AX

We gingen als eerste kijken bij een citroendealer die een ax'je had staan.
Hij was helemaal in orde, zelf onderhoud gedaan, nieuwe michelin banden, geen roest (wel wat bijgewerkt)
eigenlijk helemaal prima, testritje heerlijk...

Nog wel verder gekeken, maar we wisten het allebei al; het zou de Citroën worden.

Ik moet zeggen hij heeft me in alle opzichten verrast.
het is geen koekblik, hij rammelt niet ook niet bij hoge snelheden
hij zit degelijk in elkaar
achter kan prima een volwassene zitten; twee zelfs wel :)
de kofferbak was groter dan die van de volvo waar ik een gastank in had liggen

Ik had verwacht... 1.1 ? owwww....
maar hij trekt prima op, heerlijk zelfs, zit ook zo op de 120 en 140... geen centje pijn.

Ik heb er geen rare fratsten in, ook geen stuurbekrachtiging of airco of centrale deurvergrendeling of wat dan ook...

Wel een zonnedak ! die niet lekt en heerlijk is om open te hebben.

Ik moet zeggen dat ik in alle opzchten verrast ben door dit autootje, en desondanks hij de zelfde lelijke rode kleur heeft als de volvo ben ik toch echt verliefd op hem geworden.

Bij het werk staat hij netjes op de P te wachten, en ik kan hem uit mijn raam zien. Geweldig.
als ik thuis kom wil dochter mee een rondje rijden.... raampje open, radio aan... vind ze geweldig...

Hij start ook gewoon in 1 keer...... zoals het hoort.

Ik ben verliefd.....echt op dit autootje....
Ik heb continu zin om gewoon even een blokje te gaan rijden, maar dat is dan weer neit zo zuinig..

voor mij een auto, zoals een auto hoort te zijn !

Lid worden van de axclub is voor mij een eerbetoon aan het geweldige autootje en ik vind het leuk om rond te snuffelen naar berichten en zinvolle informatie.

O ja en ik ben Niek

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Re: Ikke en m'n citroenske

Post by 2Black »

Welkom Niek!

Zoals James May (Captain Slow, TopGear) ooit al schreef (ook al ging het dan over de AX GT)... is als je alles bij elkaar optelt de Citroën AX eigenlijk de beste auto ter wereld!
Nu kun je dat natuurlijk met een kopje zout nemen maar toch. Klein, goedkoop te onderhouden, licht, sportief, redelijk zuinig, niet lelijk, zeer comfortabel wanneer vergeleken met anderen uit z'n klasse.... .
Heel veel plezier gewenst in je nieuwe aanwinst!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

blokjes om rijden omdat je auto zo fijn rijd.. heel herkenbaar :) (maar ik ga af en toe wel, heb al heel wat mooie stukken verlaten weg gevonden :))

de kleur rood is met goed poetsen vaak wel weer redelijk mooi te krijgen, maar dat is alleen interessant als je dr echt graag moeite in wil steken. anders lekker vaal laten, dat is helaas het nadeel van alle rode auto's na een paar jaar..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Schoonheidsprijzen zal dat vierkante hok op wielen wel nooit winnen, maar als hij rijdt, dan rijd het oh zo fijn!...Daarom ben ik er ook verliefd op geworden.

Welkom in elk geval bij de leukste autoclub van Nederland, waar men op ieder piepje en rateltje (en die ga je hoe dan ook wel krijgen, want 't is en blijft Frans) een oplossing weet...:)

Dat je maar veel plezier van de AX mag hebben. Hem rijdend houden kost niks, en als hij stilstaat kost het nog minder. En denk maar zo: mooi rood is niet lelijk! :D
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Welkom hier! Mooi betoog over wat er nou precies zo fantastisch is aan de AX.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Welkom :D

Post Reply