Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Leuke hoes . En Lamborghini telde ik met opzet niet mee omdat ze inderdaad niet onder hetzelfde management vallen (naja, uiteindelijk Porsche, maar dan anders ).
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Mhhh iemand heeft een frikandel als achteras gebruikt
Moet wel de meest rotte as zijn die ik ooit heb gezien, dus maar even een nieuwe shiny one eronder zetten:
Wiel staat opeens ook een heel stuk rechter
Dag ernaar maar naar de apk gebracht met als resultaat:
Vervaldatum APK : 18-09-2012
Ondertussen hebben we al een hoop werk aan het autootje gehad maar de resultaat is er ook naar
Moet wel de meest rotte as zijn die ik ooit heb gezien, dus maar even een nieuwe shiny one eronder zetten:
Wiel staat opeens ook een heel stuk rechter
Dag ernaar maar naar de apk gebracht met als resultaat:
Vervaldatum APK : 18-09-2012
Ondertussen hebben we al een hoop werk aan het autootje gehad maar de resultaat is er ook naar
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
En verder vandaag maar even de spot flink lopen poetsen met als resultaat:
En ook onder de kap is hij weer mooi fris.
Mijn werk is gedaan , het autootje zal eerdaags de verkoop in gaan waarmee iemand anders er plezier van mag gaan krijgen.
Wat er ondertussen allemaal gedaan is:
Nieuwe remschijven en blokken (Fremaxx schijven/ ferodo remblokken).
Remolie compleet ververst.
Nieuwe motorolie + filter.
Andere schokdempers rondom (voor saxo 16v, achter 106 xsi).
uitlaat recht gezet.
andere draagarmen.
wiellager rechtsvoor.
Centrale deurvergrendeling gerepareerd.
Achteras gereviseerd (nieuwe keringen hooftbuis en armen met goede lagers e.d).
Andere voorbumper.
Stootstrippen weer gemonteerd aan 1 kant.
Lichtmetalen first velgen gemonteerd.
en nog wel wat zaken .
En ook onder de kap is hij weer mooi fris.
Mijn werk is gedaan , het autootje zal eerdaags de verkoop in gaan waarmee iemand anders er plezier van mag gaan krijgen.
Wat er ondertussen allemaal gedaan is:
Nieuwe remschijven en blokken (Fremaxx schijven/ ferodo remblokken).
Remolie compleet ververst.
Nieuwe motorolie + filter.
Andere schokdempers rondom (voor saxo 16v, achter 106 xsi).
uitlaat recht gezet.
andere draagarmen.
wiellager rechtsvoor.
Centrale deurvergrendeling gerepareerd.
Achteras gereviseerd (nieuwe keringen hooftbuis en armen met goede lagers e.d).
Andere voorbumper.
Stootstrippen weer gemonteerd aan 1 kant.
Lichtmetalen first velgen gemonteerd.
en nog wel wat zaken .
Last edited by Drake on ThuJul28, 2011 11:25:01 PM, edited 1 time in total.
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Goed werk Chris!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Ziet er keurig uit zo, de Spot!
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Die frikandel heeft wel iets te lang op de BBQ gelegen... maaruuhm... nice
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Netjes autotje geworden. Succes met de verkoop.
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v/ Spot 1.1)
Afgelopen 18/19 augustes weer naar de ring geweest , ofwel shakedown part 2.
Sinds de laatste keer zijn er bumpstops van een ax 4x4 geplaatst alsmede alu bussen op de draagarmen achter om de veerweg zo te beperken, alsmede nog wat aanpassingen (i.v.m het aanlopen, zal nog wel een paar foto's daarvan maken).
Maar natuurlijk wil je dit in de praktijk testen en werd het zo tijd om maar weer eens naar de ring te gaan.
Eerste rondje als test ging prima al merkt ik snel dat de ax nog mild aanliep en vooral bij een plek wat lastig gaat worden om echt aan te passen (ring waarmee de vulbuis op de benzinetank vastzit).
De dag erna in de middag het 2e rondje gereden wat al een stuk sneller ging (geen idee hoe snel exact niet lopen timen maar ik verwacht ruim onder de 9:30, ik rij met de gedachte dat als ik ooit een keer een snel rondje film dan is het leuk als referentie maar ik ga niet proberen zsm een btg tijd neer te zetten wat sowieso op een drukke ring gekkenwerk is).
Het testrondje is op film gezet, hou er rekening mee dat dit het eerste rondje van de dag was alsmede het 3e rondje van de ax in deze vorm ooit. Dat de ring werkzaamheden had hield ook niet echt mee (wat geen ramp is verder maar ik rij liever de gehele ring ). Daarnaast gingen de remmen halverwege de ring sterk faden en moest ik wel het tempo verder verlagen.
Link
De problemen nu zijn eigenlijk nog het aanlopen rechtsachter bij de vulbuis en de remmen die het niet aankunnen of specifiek de remblokken (schijven gaan niet warpen en pedaal blijft gewoon hard). dat van de remblokken is ook niet gek gezien het oem ferodo blokken zijn en hier niet voor bedoeld:
Helaas waren er dit keer geen foto's (nog) te vinden, dus dit is het enige wat ik kan presenteren:
De AX heeft het verder weer top gedaan en ik verwacht de verbeteren wel in de loop der tijd door te voeren .
Sinds de laatste keer zijn er bumpstops van een ax 4x4 geplaatst alsmede alu bussen op de draagarmen achter om de veerweg zo te beperken, alsmede nog wat aanpassingen (i.v.m het aanlopen, zal nog wel een paar foto's daarvan maken).
Maar natuurlijk wil je dit in de praktijk testen en werd het zo tijd om maar weer eens naar de ring te gaan.
Eerste rondje als test ging prima al merkt ik snel dat de ax nog mild aanliep en vooral bij een plek wat lastig gaat worden om echt aan te passen (ring waarmee de vulbuis op de benzinetank vastzit).
De dag erna in de middag het 2e rondje gereden wat al een stuk sneller ging (geen idee hoe snel exact niet lopen timen maar ik verwacht ruim onder de 9:30, ik rij met de gedachte dat als ik ooit een keer een snel rondje film dan is het leuk als referentie maar ik ga niet proberen zsm een btg tijd neer te zetten wat sowieso op een drukke ring gekkenwerk is).
Het testrondje is op film gezet, hou er rekening mee dat dit het eerste rondje van de dag was alsmede het 3e rondje van de ax in deze vorm ooit. Dat de ring werkzaamheden had hield ook niet echt mee (wat geen ramp is verder maar ik rij liever de gehele ring ). Daarnaast gingen de remmen halverwege de ring sterk faden en moest ik wel het tempo verder verlagen.
Link
De problemen nu zijn eigenlijk nog het aanlopen rechtsachter bij de vulbuis en de remmen die het niet aankunnen of specifiek de remblokken (schijven gaan niet warpen en pedaal blijft gewoon hard). dat van de remblokken is ook niet gek gezien het oem ferodo blokken zijn en hier niet voor bedoeld:
Helaas waren er dit keer geen foto's (nog) te vinden, dus dit is het enige wat ik kan presenteren:
De AX heeft het verder weer top gedaan en ik verwacht de verbeteren wel in de loop der tijd door te voeren .
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
Mooi rondje om te zien, AX-je klinkt ook fantastisch!
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
idd, ziet er allemaal goed uit. Hou van deze filmpjes. Zelf alleen nog geringd op GT4 :$
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
Altijd leuk om te zien, een AX'je wat alles inhaalt:)
Je AX ziet er lekker stug afgeveerd uit in het filmpje, standaard veren?
Je AX ziet er lekker stug afgeveerd uit in het filmpje, standaard veren?
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
merwede voor, 19mm torsie achter 22mm stabi's rondom en nieuwe 106 gti dempers.
Vrij stug maar prima te doen op de openbare weg.
Vrij stug maar prima te doen op de openbare weg.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
Whaaaa.... geweldig weer om te zien ...
Wat zal er in die gasten met hun sportwagen omgaan als ze de first voorbij zien vliegen
Wat zal er in die gasten met hun sportwagen omgaan als ze de first voorbij zien vliegen
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
zalig , heb van je filmpje genoten
hoeveel pk heeft de fisrt precies?
hoeveel pk heeft de fisrt precies?
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
140pk en ook netjes op kenteken
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
kijk eens aan , zaligDrake wrote:140pk en ook netjes op kenteken
ben je tevreden van de hoeveelheid pk om op de ring te rijden?
ik zie dat je veel autos inhaald en dat je lekker bezig bent en een heel goeie acceleratie hebt , maar ik denk dat er ergens een heuvel zit als ik me niet vergis, haalt hij het daar nog makelijk?
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
Vermogen is meer dan genoeg, klopt er een stuk waar je omhoog gaat maar ook daar doet hij het prima.
Wow! Op het filmpje gaat de First al bloedsnel.
En aangezien circuit filmpjes meestal een veel trager beeld geven dan de werkelijkheid...
Wel even waarschuwen dat de camera omvalt... ik schrok mij half dood man.
En aangezien circuit filmpjes meestal een veel trager beeld geven dan de werkelijkheid...
Wel even waarschuwen dat de camera omvalt... ik schrok mij half dood man.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
Dat was ik inderdaad even vergeten nog te melden :+
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v, Ring shakedown part 2
En ik kan alweer een leuke update plaatsen
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=14193
Vanaf donderdag in het blad te zien
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=14193
Vanaf donderdag in het blad te zien