Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93
Moderator: webmasters
Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93
Hallo,
Mijn naam is Jelle, ik ben 19 jaar en woon in Den Haag.
ik werk bij service haaglanden in nootdorp (porsche specialist)
buiten auto's auto's en nog eens auto's heb ik ook nog muziek maken als hobby op zowel de basgitaar als drums
Sinds afgelopen week ben ik de trotse eigenaar van een ax GT,
deze heb ik gekocht van Erik aka rikko, dankzij de oplettende kijker; spitfire.
ik heb een enorme waslijst aan dingen die eraan moeten gebeuren:
-voor het mooie nieuwe koplampen erin
-ruitenwisserarmen spuiten of vervangen
-verstraler midden schoonmaken en microlijn kapjes monteren (al gechecked ; ziet er superstoer uit )
-nieuwe kentekenplaten en houders
-schakelstangen vervangen
-remschijven voor vervangen
-schokbrekers rondom vervangen (ik denk voor wat stuggers)
-midpijp lekdicht maken of open mid-pijp monteren (kat-loos)
-ophangpunt bijrijdersstoel vastlassen
-accu naar achterin verplaatsen
-radio monteren + boksen op de originele plaats monteren en aansluiten
-ax-club stickers plakken natuurlijk
etc etc etc
natuurlijk ben ik al actief geweest met het één en ander:
-voor-remblokjes vervangen
-nieuwe einddemper gemonteerd
-stappenmotor vervangen
-blindering van de achteruit verwijdert
-blindering van de zijraampjes af
-remtrommels zwart gespoten
-achterremmen schoon en piepvrij gemaakt
-handremkabel vervangen
-roestplekjes bij de achterwielen behandelen
-striping rondom verwijderen
-8v logo's verwijdert (godzijdank, want wat was dat lelijk )
-achterlichten vervangen van smoke naar normaal
-stickers van de achterklep,vooruit en deurraampjes verwijdert
-voorscherm vervangen
-binnenverlichting vervangen van blauw naar normaal licht
-knipperlichten voor vervangen
-ruitenwisser in het midden gezet
-rondom kitdelen vervangen en de gehele kit zwart spuiten (matzwart)
-baksteun vervangen
hier een paar futuws...
het zijn er nog niet zoveel maar dat komt nog:
oeew lekka
hij heeft nog wel wat aandacht en liefde nodig, maar daar wordt aan gewerkt.
sorry voor het gebrek aan foto's en de late updates en reacties, heb op het moment even geen computer meer, dus foto's uploaden en reageren gaat niet zo gemakkelijk en kan niet zo vaak, maaaaaar, daar komt snel verandering in
Mijn naam is Jelle, ik ben 19 jaar en woon in Den Haag.
ik werk bij service haaglanden in nootdorp (porsche specialist)
buiten auto's auto's en nog eens auto's heb ik ook nog muziek maken als hobby op zowel de basgitaar als drums
Sinds afgelopen week ben ik de trotse eigenaar van een ax GT,
deze heb ik gekocht van Erik aka rikko, dankzij de oplettende kijker; spitfire.
ik heb een enorme waslijst aan dingen die eraan moeten gebeuren:
-voor het mooie nieuwe koplampen erin
-ruitenwisserarmen spuiten of vervangen
-verstraler midden schoonmaken en microlijn kapjes monteren (al gechecked ; ziet er superstoer uit )
-nieuwe kentekenplaten en houders
-schakelstangen vervangen
-remschijven voor vervangen
-schokbrekers rondom vervangen (ik denk voor wat stuggers)
-midpijp lekdicht maken of open mid-pijp monteren (kat-loos)
-ophangpunt bijrijdersstoel vastlassen
-accu naar achterin verplaatsen
-radio monteren + boksen op de originele plaats monteren en aansluiten
-ax-club stickers plakken natuurlijk
etc etc etc
natuurlijk ben ik al actief geweest met het één en ander:
-voor-remblokjes vervangen
-nieuwe einddemper gemonteerd
-stappenmotor vervangen
-blindering van de achteruit verwijdert
-blindering van de zijraampjes af
-remtrommels zwart gespoten
-achterremmen schoon en piepvrij gemaakt
-handremkabel vervangen
-roestplekjes bij de achterwielen behandelen
-striping rondom verwijderen
-8v logo's verwijdert (godzijdank, want wat was dat lelijk )
-achterlichten vervangen van smoke naar normaal
-stickers van de achterklep,vooruit en deurraampjes verwijdert
-voorscherm vervangen
-binnenverlichting vervangen van blauw naar normaal licht
-knipperlichten voor vervangen
-ruitenwisser in het midden gezet
-rondom kitdelen vervangen en de gehele kit zwart spuiten (matzwart)
-baksteun vervangen
hier een paar futuws...
het zijn er nog niet zoveel maar dat komt nog:
oeew lekka
hij heeft nog wel wat aandacht en liefde nodig, maar daar wordt aan gewerkt.
sorry voor het gebrek aan foto's en de late updates en reacties, heb op het moment even geen computer meer, dus foto's uploaden en reageren gaat niet zo gemakkelijk en kan niet zo vaak, maaaaaar, daar komt snel verandering in
Last edited by Sticky'91 on WedMay09, 2012 3:31:19 PM, edited 15 times in total.
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Welkom
Mooi autotje dat je gekocht hebt, Je gaat er vast veel plezier van hebben en hou hem heel he
Mooi autotje dat je gekocht hebt, Je gaat er vast veel plezier van hebben en hou hem heel he
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Zeker een leuk autootje!
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Leuk dat je de wagen gekocht hebt, heel gaaf bakkie.
Ps; zijn vergeten op te schrijven van die handremkabel.
overbodige info:
Ps; zijn vergeten op te schrijven van die handremkabel.
overbodige info:
Alles of niks
-
- Vlotte starter
- Posts: 24
- Joined: WedJun01, 2011 7:06:03 PM
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Aloha,
das een mooie rooie
das een mooie rooie
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
heej, allemaal super bedankt voor de leuke reacties!!!!!!
super om zo te worden ontvangen op het forum
ik had gelijk ook een brandende vraag, heb zonet m'n stappen-motor vervangen maar hij loopt nog steeds 2000+ rpm
na een minuutje of 5 zakt die af en toe in en pakt hem dan opeens weer op naar 2000-2500
heeft iemand een idee wat het kan zijn?, mij lijkt het dat misschien het de temperatuurvoeler, computer of een massapuntje kan zijn.
natuurlijk is het ook mogelijk dat de 2e stappenmotor kapot is....
alvast bdankt
ps: 1st bericht edited
super om zo te worden ontvangen op het forum
ik had gelijk ook een brandende vraag, heb zonet m'n stappen-motor vervangen maar hij loopt nog steeds 2000+ rpm
na een minuutje of 5 zakt die af en toe in en pakt hem dan opeens weer op naar 2000-2500
heeft iemand een idee wat het kan zijn?, mij lijkt het dat misschien het de temperatuurvoeler, computer of een massapuntje kan zijn.
natuurlijk is het ook mogelijk dat de 2e stappenmotor kapot is....
alvast bdankt
ps: 1st bericht edited
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
kan ook zijn dat de naald van de toerenteller scheef staat, of klinkt ie ook alsof ie 2000 rpm draait?
als hij echt 2000 rpm draait, kan het aan de groene temperatuursensor (in het thermostaathuis) liggen.
andere puntjes (ECU of massapuntjes zou hele andere resultaten moeten geven, hoewel massapuntje dr voor kan zorgen dat de toerenteller op 1 toerental blijft staan, meestal inderdaad zo rond de 2500 rpm, maar dan zou ie ook amper bewegen als je gas geeft)
als hij echt 2000 rpm draait, kan het aan de groene temperatuursensor (in het thermostaathuis) liggen.
andere puntjes (ECU of massapuntjes zou hele andere resultaten moeten geven, hoewel massapuntje dr voor kan zorgen dat de toerenteller op 1 toerental blijft staan, meestal inderdaad zo rond de 2500 rpm, maar dan zou ie ook amper bewegen als je gas geeft)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
goedenavond,
de afgelopen weekjes weer het één en ander gedaan aan de ax(L)
het probleem van het slecht stationair lopen heb ik maar even tijdelijk opgelost door de gaskabel iets strakker te zetten, motortje loopt super en het gas voelt goed aan, binnenkort even laten uitlezen bij van Bemmellen en dan zien we het wel XP.
ondertussen is het linkervoorscherm vervangen door een ander, bij het oude scherm was er namelijk aardig wat verf vanaf gesprongen, en gelukkig kreeg ik bij de aankoop een in redelijke staat reservescherm erbij; mooi meegenomen
ook is de ruitenwisser in het midden gezet, het afstellen hiervan was nog een aardige K klus aangezien je de ruit nat moet houden, dus na 500 keer heen weer lopen naar de kraan en een werkplaats wat leek op het diepe bad zat die dan eindelijk goed.
ook zijn de achterlichtjes vervangen van type 1 gesmoked naar type 2 normaal: HEEL stuk beter.
en tegelijkertijd is de hoedenplank met marquant boksen vervangen door een hele hoedeplank
niet heel erg veel gedaan dus, had eigenlijk al meer willen doen maar helaas is daar niet altijd tijd voor.
morgen wordt in ieder geval weer een mooie dag, vandaag een set handremkabels gehaald dus die komen er morgen onder.
ook zullen dan eindelijk alle stickers, bestreping en blindering eraf gegaan, mocht het weer het toelaten dan ge ik haar eens een goede was en poetsbeurt geven en ik denk dat ze er dan al een heel stuk beter uitziet.
gelukkig staat er op m'n werk een goede pc, dus ik zal jullie op de hoogde houden van de veranderingen met natuurlijk een paar foto's
grtuh!!
de afgelopen weekjes weer het één en ander gedaan aan de ax(L)
het probleem van het slecht stationair lopen heb ik maar even tijdelijk opgelost door de gaskabel iets strakker te zetten, motortje loopt super en het gas voelt goed aan, binnenkort even laten uitlezen bij van Bemmellen en dan zien we het wel XP.
ondertussen is het linkervoorscherm vervangen door een ander, bij het oude scherm was er namelijk aardig wat verf vanaf gesprongen, en gelukkig kreeg ik bij de aankoop een in redelijke staat reservescherm erbij; mooi meegenomen
ook is de ruitenwisser in het midden gezet, het afstellen hiervan was nog een aardige K klus aangezien je de ruit nat moet houden, dus na 500 keer heen weer lopen naar de kraan en een werkplaats wat leek op het diepe bad zat die dan eindelijk goed.
ook zijn de achterlichtjes vervangen van type 1 gesmoked naar type 2 normaal: HEEL stuk beter.
en tegelijkertijd is de hoedenplank met marquant boksen vervangen door een hele hoedeplank
niet heel erg veel gedaan dus, had eigenlijk al meer willen doen maar helaas is daar niet altijd tijd voor.
morgen wordt in ieder geval weer een mooie dag, vandaag een set handremkabels gehaald dus die komen er morgen onder.
ook zullen dan eindelijk alle stickers, bestreping en blindering eraf gegaan, mocht het weer het toelaten dan ge ik haar eens een goede was en poetsbeurt geven en ik denk dat ze er dan al een heel stuk beter uitziet.
gelukkig staat er op m'n werk een goede pc, dus ik zal jullie op de hoogde houden van de veranderingen met natuurlijk een paar foto's
grtuh!!
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
edit 1st post
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Goed bezig met de AX! Heb 'm vorige week vrijdag zien staan in Delft volgens mij!
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
nice... blij dat jij er wel de tijd en moeite voor neemt, voor als nog heb je alles gedaan wat ook op mijn lijstje stond...
op de voor remmen na, die wist ik niet maar dat had je tijdens de verkoop al laten zien...
succes er verder mee, jammer dat je het stationair probleem nog niet heb achterhaald... wellicht toch de lambdasonde of een temp sensor..
op de voor remmen na, die wist ik niet maar dat had je tijdens de verkoop al laten zien...
succes er verder mee, jammer dat je het stationair probleem nog niet heb achterhaald... wellicht toch de lambdasonde of een temp sensor..
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
@ mastenhose: ja klopt, ga regelmatig naar het jazzcafe toe vaak vergezelt met spitfire dus als je een witte of rode ax ziet staan in de buurt van de delfse hout dan weet je genoeg:P
@rikko: thnx , de remmetjes voor waren idd echt nodig, ze begonnen ook heel erg te piepen dus dat was het eerste wat ik gedaan had, vandaag ook weer bezig geweest, ben net 5 min klaar met sleutelen (al vanaf 5 uur bezig:P) de handremkabels zijn vervangen , trommels zwart gespoten, blindering van de zijruiten is eraf en de gehele achterklep is nu sticker en embleem vrij (op het GT en Citroën logo op de strip na)
morgen zal ik even de foto's erop zetten want heb er nu geen kracht meer voor :P
nog ff 1 bak koffie en dan maar weer eens op huis aan:P
@rikko: thnx , de remmetjes voor waren idd echt nodig, ze begonnen ook heel erg te piepen dus dat was het eerste wat ik gedaan had, vandaag ook weer bezig geweest, ben net 5 min klaar met sleutelen (al vanaf 5 uur bezig:P) de handremkabels zijn vervangen , trommels zwart gespoten, blindering van de zijruiten is eraf en de gehele achterklep is nu sticker en embleem vrij (op het GT en Citroën logo op de strip na)
morgen zal ik even de foto's erop zetten want heb er nu geen kracht meer voor :P
nog ff 1 bak koffie en dan maar weer eens op huis aan:P
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
mooi nachtwerk
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
goedemorgen
zoals al eerder vermeld heb ik gisteren tot in de late uurtjes gewerkt aan de GT, dus zoals belooft hier dan een paar foto's
handremkabel waren serieus aan vervanging toe
na het monteren van de nieuwe kabels toch ook maar even de trommels een kleurtje gegeven
blindering van de zijruitjes afgehaald
de achterklep voor (als je denkt; wat ziet die er raar uit, kan dat wel kloppen; de wielen ontbreken.. )
de achterklep na
verder nog wat kleine dingetjes gedaan zoals lamdadraden onder de motorkap netjes gelegd, de accukabels deels gestript zodat er een vers stukje draad op de polen ligt, lampje vervangen, schakelmechanisme gesmeerd, vloeistoffen bijgevuld etc etc....
ik had ook al een klein beginnetje gemaakt om de sierstreep te verwijden maar dit ging zo langzaam dat ik dat maar even uitstel tot de volgende klusdag.
in ieder geval is de ax er weer een stukje op vooruit gegaan en zal het zo langzamerhand de auto worden die ik in m'n gedachten heb
zoals al eerder vermeld heb ik gisteren tot in de late uurtjes gewerkt aan de GT, dus zoals belooft hier dan een paar foto's
handremkabel waren serieus aan vervanging toe
na het monteren van de nieuwe kabels toch ook maar even de trommels een kleurtje gegeven
blindering van de zijruitjes afgehaald
de achterklep voor (als je denkt; wat ziet die er raar uit, kan dat wel kloppen; de wielen ontbreken.. )
de achterklep na
verder nog wat kleine dingetjes gedaan zoals lamdadraden onder de motorkap netjes gelegd, de accukabels deels gestript zodat er een vers stukje draad op de polen ligt, lampje vervangen, schakelmechanisme gesmeerd, vloeistoffen bijgevuld etc etc....
ik had ook al een klein beginnetje gemaakt om de sierstreep te verwijden maar dit ging zo langzaam dat ik dat maar even uitstel tot de volgende klusdag.
in ieder geval is de ax er weer een stukje op vooruit gegaan en zal het zo langzamerhand de auto worden die ik in m'n gedachten heb
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
edit 1st post
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Word weer een heel mooi karretje zo te zien
Re: Jelle aka sticky'91 - AX 1.4i GT '91
Wordt inderdaad weer een plezier voor het oog
Op die skirts is ook een boel winst te behalen
Op die skirts is ook een boel winst te behalen