Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Polo ziet er keurig uit Roy. En jezus wat ziet je ax er slecht uit zeg. Wist dat die dingen wel hier en daar roesten, dat zie ik, of beter, zag ik ook aan mijn gti. Maar die dorpel op jouw foto is echt een eind weg zeg. Jammer dat je de gti nu uit elkaar moet halen maar je vervanger ziet er verder keurig uit. Nette wielen en zelfs een spoilertje.
Ik ben erg merktrouw maar met de leaseauto's ben ik noodgedwongen steeds vreemd gegaan (vw, ford, peugeot, opel, rehnault, etc) en dat was telkens ook geen straf hoor. De polo doet mij minder als de ax maar ik vindt het nog steeds een leuk model. Gebruik wel je verstand en blijf van die auto verder af en probeer wat buffer op te bouwen mocht je onverhoopt maar onvermijdelijk onderhoud krijgen.
Daarbij vraag ik me af of het waard is later onderdelen van de gti over te zetten op bv een 1.1. Beter in mijn ogen alles opruimen en kijken of je het over een paar jaar kunt veroorloven aan een nette gti te komen, danwel één die je gelijk grondig kunt opknappen.
In ieder geval veel succes met je polo.
Ik ben erg merktrouw maar met de leaseauto's ben ik noodgedwongen steeds vreemd gegaan (vw, ford, peugeot, opel, rehnault, etc) en dat was telkens ook geen straf hoor. De polo doet mij minder als de ax maar ik vindt het nog steeds een leuk model. Gebruik wel je verstand en blijf van die auto verder af en probeer wat buffer op te bouwen mocht je onverhoopt maar onvermijdelijk onderhoud krijgen.
Daarbij vraag ik me af of het waard is later onderdelen van de gti over te zetten op bv een 1.1. Beter in mijn ogen alles opruimen en kijken of je het over een paar jaar kunt veroorloven aan een nette gti te komen, danwel één die je gelijk grondig kunt opknappen.
In ieder geval veel succes met je polo.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Bedankt,
Trouwens iedereen nog bedankt.
Spoilertje is standaart op dit model, Maar is wel echt een heel stuk beter. Ja ga de ax wel missen maar na 3 mislukte psa aankopen had ik er ff geen zin meer in en dat is trouwens ook een reden dat er geen peugeot of Citroën is nu.
Wat er in de toekomst aan ax komt is nog een verrassing. weet het zelf ook niet. Maar als ik het terug bouw in een ax. zit ik er over te denken een 5deurs te gebruiken. (heb ik dan eerste 5 deurs GTI?) Achja we zien het wel. even rustig aan. moet me hoofd eerst ff leeg maken voor ik nieuwe ideeën in me kop haal.
Let op. Vandaag komen er een hoop foto's bij die bij somige misschien vreemde emotie op kunnen roepen
(van mijn beun AX die er wss echt slecht aan toe was)
Trouwens iedereen nog bedankt.
Spoilertje is standaart op dit model, Maar is wel echt een heel stuk beter. Ja ga de ax wel missen maar na 3 mislukte psa aankopen had ik er ff geen zin meer in en dat is trouwens ook een reden dat er geen peugeot of Citroën is nu.
Wat er in de toekomst aan ax komt is nog een verrassing. weet het zelf ook niet. Maar als ik het terug bouw in een ax. zit ik er over te denken een 5deurs te gebruiken. (heb ik dan eerste 5 deurs GTI?) Achja we zien het wel. even rustig aan. moet me hoofd eerst ff leeg maken voor ik nieuwe ideeën in me kop haal.
Let op. Vandaag komen er een hoop foto's bij die bij somige misschien vreemde emotie op kunnen roepen
(van mijn beun AX die er wss echt slecht aan toe was)
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Polo ziet er netjes uit Roy, kan je vast nog een hele tijd mee toe zonder dure fratsen
ik heb ook bijna zo'n polo gekocht tot er iemand voor 300E zn ax weg deed
Succes met het ombouwen van je AX! Post er maar veel foto's van, dan heeft Johannus een mooie howto met plaatjes om een enorm blok in zijn ax te lepelen
ik heb ook bijna zo'n polo gekocht tot er iemand voor 300E zn ax weg deed
Succes met het ombouwen van je AX! Post er maar veel foto's van, dan heeft Johannus een mooie howto met plaatjes om een enorm blok in zijn ax te lepelen
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Johan moet er gewoon een V6 3.0 in leggen.
Het begin is gemaakt.. veel foto's gemaakt, Ook voor de verkoop van somige onderdelen. Dus hou het in de gate.
De telefoon moet nu 40 foto's gaan uploaden. dat kan even gaan duren. Dus hoop jullie zometeen de foto's te kunnen presenteren.
Heb er wel moeite mee eigenlijk is dit me eerste echte autotje want in deze mag ik legaal rijden en dat heb ik ook gedaan. Het autotje wil eigenlijk ook nog niet, Af en toe stribbelt die een beetje tegen een onderdeel los te laten maar als ik dan zeg dat het beter voor hem is en hoeveel vriendjes hij straks gaat hebben op het hemel circuit met de mooiste bochten ooit dan geeft die toch weer toe en laat die zich demonteren.
Het is een zielig gezicht de auto zo te zien staan hopelijk maakt de polo een hoop goed woensdag. en bevestigd zij dat ik geen verkeerde keuze gemaakt heb.
R.i.p. Citroën AX GTI (FP-ZT-81)
01-10-1992 - 26-04-2011 (18 jaar)
Bij een kmstand van 178.021
Justin bedankt voor het zwart wit maken van de foto
Het begin is gemaakt.. veel foto's gemaakt, Ook voor de verkoop van somige onderdelen. Dus hou het in de gate.
De telefoon moet nu 40 foto's gaan uploaden. dat kan even gaan duren. Dus hoop jullie zometeen de foto's te kunnen presenteren.
Heb er wel moeite mee eigenlijk is dit me eerste echte autotje want in deze mag ik legaal rijden en dat heb ik ook gedaan. Het autotje wil eigenlijk ook nog niet, Af en toe stribbelt die een beetje tegen een onderdeel los te laten maar als ik dan zeg dat het beter voor hem is en hoeveel vriendjes hij straks gaat hebben op het hemel circuit met de mooiste bochten ooit dan geeft die toch weer toe en laat die zich demonteren.
Het is een zielig gezicht de auto zo te zien staan hopelijk maakt de polo een hoop goed woensdag. en bevestigd zij dat ik geen verkeerde keuze gemaakt heb.
R.i.p. Citroën AX GTI (FP-ZT-81)
01-10-1992 - 26-04-2011 (18 jaar)
Bij een kmstand van 178.021
Justin bedankt voor het zwart wit maken van de foto
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
No problem! Sterkte met het afscheid... :P
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Ga je de roest kruimels nog uitstrooien over de posbank?
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
of voeren aan de eendjes, goed voor hun ijzer-levels
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
De eerste foto's voor hoe ver ik nu ben
Kit en geen nokjes voor de skirt
Alleen het deurslot en het raammechanisme zit er nog in.
\
Zegt genoeg?
Nog wat foto's erbij..
Straks komen de verkoop onderdelen. en natuurlijk meer foto's van de demontage.
Kit en geen nokjes voor de skirt
Alleen het deurslot en het raammechanisme zit er nog in.
\
Zegt genoeg?
Nog wat foto's erbij..
Straks komen de verkoop onderdelen. en natuurlijk meer foto's van de demontage.
Last edited by Losroyos on TueApr26, 2011 1:17:00 PM, edited 1 time in total.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Bij een 3deurs hoef je niet het hele mechanisme eruit te halen, maar alleen de motor. (en bekabeling)
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Ben maar blij dat je dat niet hoeft te gaan lassen haha.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Ja de onderkant tussen die 2 gaten is ook zo goed als weg dus dat is de moeite niet denk ik.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Roy, veel plezier en vooral geluk met de Polo, hopelijk blijkt die betrouwbaar!
Jammer dat de GTI naar de eeuwige jachtvelden gaat, maar hier is echt niets meer van te maken zonder er veel te veel geld in te steken etc.
Veel plezier met het demonteren van de onderdelen!!!
Jammer dat de GTI naar de eeuwige jachtvelden gaat, maar hier is echt niets meer van te maken zonder er veel te veel geld in te steken etc.
Veel plezier met het demonteren van de onderdelen!!!
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Mooi, Roy. Hoop ook voor je dat je nu eens geluk hebt met een auto.
Enneh, als je GTi onderdelen gaat verkopen, mag ik mij dan bij deze inschrijven op de deurpanelen etc.? Liefst alle interieur plasticjes! Incl. de plastic afdekkappen uit de kofferbak ?
Enneh, als je GTi onderdelen gaat verkopen, mag ik mij dan bij deze inschrijven op de deurpanelen etc.? Liefst alle interieur plasticjes! Incl. de plastic afdekkappen uit de kofferbak ?
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
En ik voor de voorstoelen en de mat van de kofferbak?
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
De eerst onderdelen nu staan te koop.
Klik
En nu veder met de foto's van de demontage, Voor vandaag zit het erop.
Geld in het dashboard.
En alle schroeven die los gekomen zijn vandaag. Allemaal van het intrieur.
Alsof het er voor gemaakt is.
Zo dat was het voor vandaag, Foto's Genoeg?
Ik ga morge maar even een howto zoeken over hoe demonteer ik me dashboard.
Klik
En nu veder met de foto's van de demontage, Voor vandaag zit het erop.
Geld in het dashboard.
En alle schroeven die los gekomen zijn vandaag. Allemaal van het intrieur.
Alsof het er voor gemaakt is.
Zo dat was het voor vandaag, Foto's Genoeg?
Ik ga morge maar even een howto zoeken over hoe demonteer ik me dashboard.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Hoe demonteer ik mijn dashboard in een paar korte stappen, ik heb vorige week die van mij gedaan:
In de auto:
In de ruimte voor je voeten, bij bestuurder en bijrijder zitten twee bouten, dat zijn de makkelijkste. Deze hoeven niet helemaal los.
Achter je radio zitten twee schroeven op je kachelhuis. Je kachelhuis zit ook in het midden onder je kachelhuis vast aan je schutbord.
Je pookhoes los halen, dan die kunstof bak hieromheen ook weghalen, in het midden staat nog een steun. Deze moet ook los.
Buiten de auto:
Je ruitenwisser eraf halen.
Je doet je kap open, aan de zijkanten van je parafaan zitten twee moeren, deze haal je los en haal je parafaan eraf.
Vervolgens je ruitenwisser motor loshalen. Aan de bijrijderskant zit nog een kunstof kap (wit) die zorgt voor indirecte inlaat. Deze moet je ook weghalen, zijn 3 parkers.
Nu kan je 2 moeren loshalen en achter je ruitenwissermotor zit nog een boutje. Als het goed is kan je nu zo je dashboard eruit trekken. (zit hier en daar nog wel bedrading, maar dat merk je vanzelf)
In de auto:
In de ruimte voor je voeten, bij bestuurder en bijrijder zitten twee bouten, dat zijn de makkelijkste. Deze hoeven niet helemaal los.
Achter je radio zitten twee schroeven op je kachelhuis. Je kachelhuis zit ook in het midden onder je kachelhuis vast aan je schutbord.
Je pookhoes los halen, dan die kunstof bak hieromheen ook weghalen, in het midden staat nog een steun. Deze moet ook los.
Buiten de auto:
Je ruitenwisser eraf halen.
Je doet je kap open, aan de zijkanten van je parafaan zitten twee moeren, deze haal je los en haal je parafaan eraf.
Vervolgens je ruitenwisser motor loshalen. Aan de bijrijderskant zit nog een kunstof kap (wit) die zorgt voor indirecte inlaat. Deze moet je ook weghalen, zijn 3 parkers.
Nu kan je 2 moeren loshalen en achter je ruitenwissermotor zit nog een boutje. Als het goed is kan je nu zo je dashboard eruit trekken. (zit hier en daar nog wel bedrading, maar dat merk je vanzelf)
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Dan hoef ik alleen buitenkant volgens mij nog. De rest is dacht ik ongv wel los.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Auto is nog veder gestript. Morge komen de foto's die zeggen meer dan 1000 woorden.
Ik heb wel me klauwe overal opengehaald of geschaafd, Dankje fransemensen
En nou is het uitrust tijd.
Ik heb wel me klauwe overal opengehaald of geschaafd, Dankje fransemensen
En nou is het uitrust tijd.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Nou, gefeliciteerd met de Polo dan maar. Mijn huisgenoot heeft overigens exact dezelfde, in dezelfde kleur en met dezelfde velgen. Vind het qua rijden zelf geen drol aan, maar betrouwbaar is dat ding van hem wel. In anderhalf jaar tijd nog nooit iets mee gehad. Laten we hopen dat die van jou net zo betrouwbaar zou blijken.
Ik kan me wel voorstellen dat je na drie mislukte auto's geen Citroën meer wilt. Na Bruinwitje, die ongeveer net zo rot was als die GTi van jou (maar nochtans prima reed...), en Mirka (die het eigenlijk nooit goed gedaan heeft), moest ik ook even goed nadenken of ik wel aan een derde witte AX wilde beginnen.
Maar drie maal was scheepsrecht, de huidige auto blijkt een zeer betrouwbaar beestje.
Overigens, ik zit te denken: Wat voor koets zou je eventueel zoeken? Ik heb nog een Plaisir met harde koets (alleen gaatjes bij de koplampen, voor de rest voor zover ik kan beoordelen nergens roest), in de garage staan. Is wel een Type1, en heeft rechte wielkasten achter. Maargoed, Type1 maakt niet zoveel uit denk ik. Interieur en dashboard+stuur moeten toch vervangen worden, want da's allemaal redelijk rot en schimmelig.
Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik met die auto moet en óf ik hem wel kwijt zou willen. Ben aan het wikken en wegen, omdat Die-Andere aan de bodem toch behoorlijk begint te roesten. Maar Mirka staat nu al een jaar weg te schimmelen in de garage, en daar schiet ook niemand wat mee op.
Nouja, denk er eens over na. Voorlopig is Mirka nog niet weg, en als je nog een harde koets zoekt heb je er volgens mij een goeie aan...
Ik kan me wel voorstellen dat je na drie mislukte auto's geen Citroën meer wilt. Na Bruinwitje, die ongeveer net zo rot was als die GTi van jou (maar nochtans prima reed...), en Mirka (die het eigenlijk nooit goed gedaan heeft), moest ik ook even goed nadenken of ik wel aan een derde witte AX wilde beginnen.
Maar drie maal was scheepsrecht, de huidige auto blijkt een zeer betrouwbaar beestje.
Overigens, ik zit te denken: Wat voor koets zou je eventueel zoeken? Ik heb nog een Plaisir met harde koets (alleen gaatjes bij de koplampen, voor de rest voor zover ik kan beoordelen nergens roest), in de garage staan. Is wel een Type1, en heeft rechte wielkasten achter. Maargoed, Type1 maakt niet zoveel uit denk ik. Interieur en dashboard+stuur moeten toch vervangen worden, want da's allemaal redelijk rot en schimmelig.
Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik met die auto moet en óf ik hem wel kwijt zou willen. Ben aan het wikken en wegen, omdat Die-Andere aan de bodem toch behoorlijk begint te roesten. Maar Mirka staat nu al een jaar weg te schimmelen in de garage, en daar schiet ook niemand wat mee op.
Nouja, denk er eens over na. Voorlopig is Mirka nog niet weg, en als je nog een harde koets zoekt heb je er volgens mij een goeie aan...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99
Ik ga der wel even over denken, Type 1 met GTI alles. Klinkt wel cool toch
Hmm ff wikken en wegen.
Hmm ff wikken en wegen.