Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)
Moderator: webmasters
Zo nou ben ik een heel end gekomen vandaag front eruit en de gaten achter de koplampen dichtgelast. Morgen de boel op kleur spuiten en mn wielkasten tectyleren. Ik heb nog steeds een berg werk voor de boeg maar het gaat nu iig wel de goeie kant op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Zo ik heb wat foto's. Kijk ze niet als je met een mes in een warm bad zit.
Woorden schieten mij te kort. Naja niet echt maar die worden toch allemaal weggecencureerd
3,5 uur noeste arbeid later en het scherm is bijna los
Een uitzicht op een spaghetti op een manier die niet veel mensen meemaken
Meteen eventjes de gaten achter mn lampen meegenomen. plaatje van 3mm dik rvs erop met rvs vastgelast en daarna meni eroverheen knap gat wat nog terugkomt. Onderkant moet trouwens nog
Owja voor degene die het zich afvragen. Ik ben dus boven op een Golf variant station geknald. Kan het nog erger. (ja vast wel maar daar wil ik eventjes niet aan denken
Woorden schieten mij te kort. Naja niet echt maar die worden toch allemaal weggecencureerd
3,5 uur noeste arbeid later en het scherm is bijna los
Een uitzicht op een spaghetti op een manier die niet veel mensen meemaken
Meteen eventjes de gaten achter mn lampen meegenomen. plaatje van 3mm dik rvs erop met rvs vastgelast en daarna meni eroverheen knap gat wat nog terugkomt. Onderkant moet trouwens nog
Owja voor degene die het zich afvragen. Ik ben dus boven op een Golf variant station geknald. Kan het nog erger. (ja vast wel maar daar wil ik eventjes niet aan denken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:


saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
Nou bovenstaande zal ik effies verklaren. Ikke vanavond naar ROb voor een radiator. Ik vond die 1.1 erg veel herrie maken maja dat wist ik al eigenlijk. Maar het werd al erger. Ik kom bij Rob aan en laat hem de herrie horen. Ik controleer nog even of er een lek zit en ja hoor een flink gat. Damn.
Idee!!! (Tessa was die herrie zat en wilde een andere demper) Heej Rob jij had toch ook nog een demper liggen.
Ja hoor. Huppakee gooi ook maar achterin dat ding.
Vervolgens rij ik terug naar huis en wordt ik helemaal gek van de herrie. Maar heej wat is dat een rinkel. Zou mn uitlaat gevallen zijn. Neeeeee vast niet.
Bij het begin van de dijk ging de brug open (doet ie om de 5 minuten ben ik achtergekomen vandaag). Dus ik dacht ik maak van de nood een deugt en kijk effies onder mn auto. OEPS dus toch. Toen heb ik hem maar op het fietspad gezet met de alarmlichten aan. En toch maar de anwb gebeld.
NET DIE ENE KEER DAT IK GEEN GEREEDSCHAP BIJ ME HEB
(mensen die regelmatig op nieuwegein zijn weten wat ik bedoel)
Na een half uurtje waarin de brug dus 6 keer open en dicht is gegaan. Kwam de man van de ANWB om me een dopje 13 aan te geven zodat ik die demper eronder kon zetten. Toch nog erg gezellig en het is weer eens wat anders dan vroeg thuis zijn.
Idee!!! (Tessa was die herrie zat en wilde een andere demper) Heej Rob jij had toch ook nog een demper liggen.
Ja hoor. Huppakee gooi ook maar achterin dat ding.
Vervolgens rij ik terug naar huis en wordt ik helemaal gek van de herrie. Maar heej wat is dat een rinkel. Zou mn uitlaat gevallen zijn. Neeeeee vast niet.
Bij het begin van de dijk ging de brug open (doet ie om de 5 minuten ben ik achtergekomen vandaag). Dus ik dacht ik maak van de nood een deugt en kijk effies onder mn auto. OEPS dus toch. Toen heb ik hem maar op het fietspad gezet met de alarmlichten aan. En toch maar de anwb gebeld.
NET DIE ENE KEER DAT IK GEEN GEREEDSCHAP BIJ ME HEB
(mensen die regelmatig op nieuwegein zijn weten wat ik bedoel)
Na een half uurtje waarin de brug dus 6 keer open en dicht is gegaan. Kwam de man van de ANWB om me een dopje 13 aan te geven zodat ik die demper eronder kon zetten. Toch nog erg gezellig en het is weer eens wat anders dan vroeg thuis zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
WHAHAHAHAHAHA wat een avontuur weer van meester Sander haha
Zolang dit soort dingen niet ELKE dag gebeuren is eht nog wel leuk hihi.
Is weer es wat anders dan je 1.6 lane tongzoenen met zijn/haar voorganger
Sorry, zal je er niet mee plagen, echt K U T jongen
Krijg je 'em wel af v??r FAF 

Zolang dit soort dingen niet ELKE dag gebeuren is eht nog wel leuk hihi.
Is weer es wat anders dan je 1.6 lane tongzoenen met zijn/haar voorganger

Sorry, zal je er niet mee plagen, echt K U T jongen


Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Het is vandaag zaterdag dus ik heb een lichte hoofdpijn. Ik ben nu al uit mn bed om zometeen als een beest aan die auto te gaan. Morgen is ie cker af. Kan niet anders.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik ben kapot, gebroken en enorm moe. Maar de klus is geklaard. Met bloed zweet en tranen heb ik vandaag de hele klerezooi weer in de voorkant van een auto omgetovert. Foto's volgen nog. Ga nu naar bed. Welterusten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Uh tja wat zal ik zeggen. Ze zijn harder maar toch wel confortabeler. tordeert minder en hobbels zijn relaxter geworden Ik heb ze op de middelste stand staan. Vind het wel een uitvinding.
Ben trouwens ook tot de ontdekking gekomen dat na mn voorwielophanging mn achterwielophanging aan de beurt is om gerestaureert te worden. Ik had nog niet genoeg te doen. *zucht*
Ben trouwens ook tot de ontdekking gekomen dat na mn voorwielophanging mn achterwielophanging aan de beurt is om gerestaureert te worden. Ik had nog niet genoeg te doen. *zucht*
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Demonteren veerpoot heb ik al in verschillende draadjes op dit forum gezet.
Vervangen schokdemper:
De schokdemper zit onderin je veerpoot. Om die te vervangen moet je eerst je veer verwijderen. Dat kan zodra je de bovenste veerschotel losmaakt.
- zet de veerpoot in een flinke bankschroef
- twee veerklemmen tegenover elkaar op de veer monteren.
- beide klemmen aandraaien totdat de veer niet klem zit tussen de bovenste en onderste veerschotel
- ringsleutel over de moer bovenop zetten
- passende imbussleutel of bitje in de moer bovenop steken
- imbussleutel vasthouden en met ringsleutel moer losdraaien
- bovenste veerschotel verwijderen
- veer eraf halen
- draai vervolgens de ring los waar je de zuiger van de schokbreker uit ziet steken, bij mij moest ik daarvoor flink tikken met een hamer en een oude schroevendraaier, hij zat goed vast
- nu kun je de oude schokbreker uit de veerpoot tillen en de nieuwe erin zetten
Montage is de omgekeerde volgorde.
Waarschuwing! Wees voorzichtig met de veer en de veerspanners. Er zit gingantisch veel kracht in die samengedrukte veer. Als die los schiet kan je echt vingers kwijt raken of erger!! :grim
Ga asjeblief niet rommelen met touw of lijmklemmen of zo. Zwarte markt in Beverwijk kan je al veerklemmen kopen voor ongeveer ? 20,00. En leen ze anders maar van mij of zo.
Succes ermee.
Groet,
Antoine
P.S. de foto?s hierbij heb ik ook wel beschikbaar. Ik heb alleen nog geen tijd om er een how to van te maken.
Vervangen schokdemper:
De schokdemper zit onderin je veerpoot. Om die te vervangen moet je eerst je veer verwijderen. Dat kan zodra je de bovenste veerschotel losmaakt.
- zet de veerpoot in een flinke bankschroef
- twee veerklemmen tegenover elkaar op de veer monteren.
- beide klemmen aandraaien totdat de veer niet klem zit tussen de bovenste en onderste veerschotel
- ringsleutel over de moer bovenop zetten
- passende imbussleutel of bitje in de moer bovenop steken
- imbussleutel vasthouden en met ringsleutel moer losdraaien
- bovenste veerschotel verwijderen
- veer eraf halen
- draai vervolgens de ring los waar je de zuiger van de schokbreker uit ziet steken, bij mij moest ik daarvoor flink tikken met een hamer en een oude schroevendraaier, hij zat goed vast
- nu kun je de oude schokbreker uit de veerpoot tillen en de nieuwe erin zetten
Montage is de omgekeerde volgorde.
Waarschuwing! Wees voorzichtig met de veer en de veerspanners. Er zit gingantisch veel kracht in die samengedrukte veer. Als die los schiet kan je echt vingers kwijt raken of erger!! :grim
Ga asjeblief niet rommelen met touw of lijmklemmen of zo. Zwarte markt in Beverwijk kan je al veerklemmen kopen voor ongeveer ? 20,00. En leen ze anders maar van mij of zo.
Succes ermee.
Groet,
Antoine
P.S. de foto?s hierbij heb ik ook wel beschikbaar. Ik heb alleen nog geen tijd om er een how to van te maken.
Haha klopt als een bus antoine. Ik ben er al mee bezig geweest. (te vaak)
Ik heb nou trouwens een heel mooi probleem. Mn motorkap gaat niet meer open.
Hendeltje -> niets
onderlangs door een spaghetti heen -> niets
koplamp verwijderen en op die manier aan de kabel trekken -> AAAAARRRGH ook niets.
iemand nog goeie ideeen makkelijker dan het hele slot demonteren door de gaten van de koplampen en dan bedoel ik niet een slijptol alhoewel dat wel makkelijk is.
Ik heb nou trouwens een heel mooi probleem. Mn motorkap gaat niet meer open.
Hendeltje -> niets
onderlangs door een spaghetti heen -> niets
koplamp verwijderen en op die manier aan de kabel trekken -> AAAAARRRGH ook niets.
iemand nog goeie ideeen makkelijker dan het hele slot demonteren door de gaten van de koplampen en dan bedoel ik niet een slijptol alhoewel dat wel makkelijk is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.