Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

q01z wrote:
Browny wrote:hoe is het nu Marc?
nog geen idee!

weekendje Parijs gehad...
ja en hoe was het nu daar mee?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

ja leuk
vertel eens even over parij ipv altijd over die auto's ;-)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

alleen maar op de hotelkamer gebleven? :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat was uiteraard leuk ;) best veel gezien.. niet alles, maar dat kan ook niet in 1 weekend..

de hotelkamer wel afgeweest hoor Raoel! best veel zelfs.. in 1 weekend;
-buitenkant louvre
-eifeltoren
-arc de triompf
-sacre couer
-gallery de laffayette
-c42 + peugeot showroom + mercedes showroom
-La Defense

zondagavond rondje gaan rijden met de auto, lekker om de Arc heen en over de Champs... na een uurtje rijden bleken we in een buitenwijk te zijn beland (St Denis) toen via de metro kaart weer terug gekomen in de bewoondere wereld :P (hadden verder geen kaart bij in de auto, bewust verdwalen zegmaar :D) nog even langs de verlichte Seine en Eifeltoren gereden en dat soort dingen :D

heen/terugweg beide NIET over de tolweg, maar heenweg via Brussel over de N2 naar Parijs en de terugweg via de D317 - D917 - D1017 - D917 via wat kleinere plaatsjes terug naar Lille en door Belgie heen!

heenweg bizar zuinig gereden, 1:19.5 nieuw record voor de Xsara2.0HDI110Exclusive met nieuwe lak en zonder Turbo.. terugweg stond het gemiddelde nog veel beter (5.1/100 op de boordcomputer..) tot de Belgische grens :P

AX GT staat bij mn ouders, rammelde de laatste paar bochten erg vervaarlijk.. vd week met ophalen ff goed kijken! klonk alsof er een aandrijfas uit elkaar aan het vallen was, maar ik voelde met de hand geen speling toen ik er ff onder ging liggen... :?
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

ik ga morgen langs vd woude om oa assen op te halen
iets voor je meenemen?
(75 p/st en ik hoor er goede verhalen over)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

arggghh

gister een update getypt, maar niet op 'ok' gedrukt :P
stom? ach.. doen we het nog een keer...


gister op het gemakje wat aan de GTW gedaan, geen schokkende dingen.. maar wel met gezelschap van Vincent aan de telefoon (handig zo'n headset ;))


Omdat sommige dingen toch wel handig zijn, ben ik begonnen met het monteren van een stuur..
Image

Daarna bedacht ik me dat ik de handremhevel losgeschroefd had, dus die weer teruggezet op zn plek (best lastig met de kabels nog aangetrokken)


toen nieuwe accubekabeling getrokken, vooral voor de massa naar de carrosserie even wat beter gekeken en de aansluitingen op de hoofdstroomschakelaar nagelopen, accu weer in de bak en de bak weer dicht;
Image
Image

onder de kap had ik nog een draadje gebroken vd ontsteking, dus die aan elkaar gesoldeerd en in een krimpkousje gegoten..

Image

ik had ook nog wat sfeerplaatjes :D

Image
Image
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Ziet er goed uit (Y)!

Een stuk beter dan op facebook in ieder geval ;)
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er gaaf uit :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

*kwijl* :| tis dat t niet mag van mn kenteken, anders had ik dat ook gewild! :D ziet dr super uit, ook erg strak, netjes, schoon, en gewoon lekker brute carbs.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

AlexanderB wrote:*kwijl* :| tis dat t niet mag van mn kenteken, anders had ik dat ook gewild! :D ziet dr super uit, ook erg strak, netjes, schoon, en gewoon lekker brute carbs.. :)
en die motorruimte is echt nog niet zoals ik het wil! :P

maar dankje...
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Wow, blauwe vloeibare pakking tussen je thermostaathuis, nice!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Browny wrote:Wow, blauwe vloeibare pakking tussen je thermostaathuis, nice!
ja he? :D

zo nog ff een update doen hoor.. ff filmpje uploaden!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ook vanavond weer lekker actief geweest :) (op het gemakje, overdag werk ik al hard zat...)

eerst ff de auto 10liter brandstof gegeven, dat vondtie een goed idee (hij was leeg)

daarna de auto tijdje laten draaien;
http://www.youtube.com/watch?v=180pcNECJ6E

motorkap geplaatst ennnn een hele mooie bumperlip (whahaha :P)
had m liggen, dus kon het niet laten! tis nog niet eens zo lelijk, als alles in dezelfde kleur zou zijn... maar daar ging het niet om..


verder nog begonnen met de vlakke vloer die erin gaat komen achterin, uiteraard wordt dat netjes bekleed...
mensen die mij kennen beginnen nu te gillen omdat ze denken dat ik gewicht toevoeg.. maar die vloer die weegt nog geen kilo straks :P en het voegd wel veel isolatie toe hoop ik! :D

foto's uploaden doe ik morgen wel ff
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Marc!

Wat houdt er je eigenlijk nog tegen om niet eens een testrit te gaan doen?

En die bumperlip, hmm eigenlijk is het nog niet eens zó lelijk. Iig minder lelijk dan laguna lippen vind ik!

lekker geklust alweer :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die bumperlip heb ik een keer gekocht van Rocks omdat hij zo lekker fout is :P en ik kon het gister niet laten om m te monteren!


en wat betrefd die testrit, zondag! dat doe ik niet graag savonds.. als je dan langs de kant staat kan je onder de kap niets zien..
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vorige keer toen ik de GT bij mijn ouders wegzette had ik een enorm ratelend geluid.. echt alsof de aandrijfas er elk moment onder vandaan kon vallen..

vanavond bij mijn ouders ff gekeken, niets te vinden.. overal ff gevoelt/gekeken.. niets geks..

testrondje, niets... geen rammel of wat... naar huis gereden (40km), niets..

gek ding!
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gewoon wat losse boutjes in je handschoenenvakje?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

@ivar; nah het klonk bij de GT echt als een compleet losse aandrijfas oid.. maar dus niets gevonden..


vandaag lekker aan de GTW geklooit, veel testgereden.. niet alles even succesvol.. nog steeds een kleine olie lekkage, maar waar het vandaan komt is nog onduideijk :? ook koelvloeistoflekkage gehad, omdat de ontluchtingsnippel vd kachelslang lek is.. dus de kachel ertussenuit gehaald en een ander ontluchtingspunt verzonnen.

verder hoor ik tijdens het rijden nog een ratel, waar het vandaan komt is nog niet echt duidelijk, tis vooral bij gasgeven, maar ik kan het niet thuisbrengen, is wel toerentalafhankelijk en op de achtergrond aanwezig..

de carbs zijn nog niet afgesteld, dus bij rustig rijden stottert hij nog een beetje, maar met een beetje meer als weinig gas, komt hij goed van zn plek :)


uiteindelijk ook nog gewerkt aan de vlakke vloer, helaas was de bekleding niet breed genoeg om het in 1 strook te doen, :( beetje jammer...
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

moet je n stukje rood tapijt hebben, kan je een rode baan (of 1 aan elke kant zoals de GT mat) doen :) (of is je te smalle tapijt al voorzien van motif?)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

AlexanderB wrote:moet je n stukje rood tapijt hebben, kan je een rode baan (of 1 aan elke kant zoals de GT mat) doen :) (of is je te smalle tapijt al voorzien van motif?)
nah, heb nu de naad opzich wel netjes, alleen is de lijm blijkbaar niet sterk genoeg die ik heb gebruikt (bekleding spuitlijm bison)

Image


(overigens was het in de auto krijgen vd auto best een hel.. compleet met los moeten schroeven vd klapruitjes en bijna demonteren vd binnenspiegel en al :P tis nogal precies pas....
Image

Post Reply