Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
denny, ik denk het niet.. het komt echt uit de pakking.. als ik de brandstofpomp aanzet en ga kijken zie ik het op die rand zweten..
heb dr nu best een dikke tusse zitten (geknipt) maar dat helpt blijkbaar alsnog niet.. misschien vandaag nog es een dikkere proberen, of 3 originele en aan de buitenzijde dichtsmeren, maar dat is eigenlijk een slechte optie
heb dr nu best een dikke tusse zitten (geknipt) maar dat helpt blijkbaar alsnog niet.. misschien vandaag nog es een dikkere proberen, of 3 originele en aan de buitenzijde dichtsmeren, maar dat is eigenlijk een slechte optie
ja, dat gaat echt vervelende resultaten opleveren.denny wrote:Ik zie het ook bij mij mark. Mijn vlotters zijn aangevreten. de alu zit wel een witte aanslag op maar niet zo erg.
Benzine van tegenwoordig agresiever dan vroeger?
goed gebruik is trouwens wel om bij opslag alle benzine eruit te mikken.
gr
ze zouden 'old timer benzine' moeten verkopen..
is in dit opzicht de ene benzine erger/minder erg dan de andere ??
@ marc, kun je met een dikkere pakking de boel nog voldoende vast op elkaar schroeven (of hoe het ook vast zit) anders zit et um daar missch in?
succes...
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
vandaag ipv de meeting maar begonnen aan het kloten aan de AX-en..
eerst de GT, foto's volgen straks
maar belangrijker, daarna de GTW!
het is nog niet briljant, niet alles ging 100% goed, maarrrrr
http://www.youtube.com/watch?v=E9JQFDgXxFY
http://www.youtube.com/watch?v=8PuQiaZcFZw
let bij deze vooral op het rare geluid beetje aan het einde, hoog ratelend geluid kon het ff niet plaatsen!
http://www.youtube.com/watch?v=6mg1C-f0-7o
meer lulverhaal + foto's volgen straks, nu eerst een kip20 met zoetzuur halen
eerst de GT, foto's volgen straks
maar belangrijker, daarna de GTW!
het is nog niet briljant, niet alles ging 100% goed, maarrrrr
http://www.youtube.com/watch?v=E9JQFDgXxFY
http://www.youtube.com/watch?v=8PuQiaZcFZw
let bij deze vooral op het rare geluid beetje aan het einde, hoog ratelend geluid kon het ff niet plaatsen!
http://www.youtube.com/watch?v=6mg1C-f0-7o
meer lulverhaal + foto's volgen straks, nu eerst een kip20 met zoetzuur halen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
zo, het lulverhaal;
vandaag eerst es begonnen met de GT, aangezien die dagelijks gebruikt wordt en eigenlijk niet goed genoeg reed daarvoor de laatste week, moest daar echt wat aan gebeuren..
wat waren de klachten;
-enorm rammelen bij gasgeven/gaslos
-kreunen bij gaslos
-schokken/stotteren bij koude motor
-scheef trekken met remmen
gelukkig een hoop kunnen verhelpen, helaas niet alles..
het rammelen was een simpele, 1 vd stabi-blokjes bleek gebroken en de uitlaat kwam tegen de stabi aan.. makkelijkste oplossing voor nu was het demonteren vd stabi, aangezien de uitlaat beetje krom geworden is in de sneeuw en dus niet lekker meer past.
het remmen leek ook simpel, aangezien de klauw linksvoor kansloos vast zat.. blokjes waren zelfs met een subtiele hamer niet in beweging te krijgen! dus opgeschuurd en gezorgd voor wat geleiding.. maar het lijkt vooralsnog niet heel veel te helpen, alhoewel ik niet meer spontaan rechtsaf ga tijdens het remmen..
ook kwam ik nog een loszittend hitteschild tegen vd brandstoftank, dit kwam tegen de uitlaat, dus dat nog ff vastgezet..
tenslotte was het gestotter vd motor heel simpel, luchtfilterhuis was er weer es vanaf gedonderd tis de originele, maar het past voor geen meter.. nog maar es vast gezet
plaatjes;
linker voorwiel + wielbouten + spacer
pootje + klauw linksvoor
wielbouten rechtsvoor? Stuart... daar horen 3 gelijken in he
pootje + klauw + vastzittende spacer rechtsvoor
uitlaat klem op de stabi...
meerdelig stabistang blokje
bandje linksvoor, nog redelijk
semislick rechtsvoor (jaja, sparco handschoenen om te sleutelen )
klauw uit elkaar gehaald
alles netjes opgeschuurd en gangbaar gemaakt
de GT rijdt nu echt een stuk beter! maar omdat hij nog steeds naar rechts trekt met remmen is het nog niet briljant..
vandaag ook ff naar de roest gekeken, ik dacht dat de schade vd pekel meeviel, maar daar lijkt het bij nader inzien toch niet echt op
omdat ik vol inspiratie zat (mede door een bemoedigend woord gister van mijn vader en vandaag van een Lotus-enthousiast) vandaag toch maar weer op het gemakje aan de GTW gegaan..
eerst de olielekkage es bekeken, bij nader inzien moest het haast wel de kleppendekselpakking zijn.. ondanks de verschrikkelijke hoeveelheid kon ik er niets anders van maken.. dus deze een randje vloeibarepakking gegeven, blok schoongespoten en de oliedruk weer ff opgebouwd.. zie geen lekkage meer...
daarna was de brandstof aan de beurt, de acceleratiepomp was gewoon niet vlak.. dus heel koppig maar met een vijl aan de gang gegaan.. toen ik het glad vond heb ik het geheel maar gemonteerd met 3 originele pakkingen op elkaar, heel strak aangedraaid.. het lijkt nu niet meer te lekken, zag nog wel wat zweten, maar dat zette niet door
(daarna is hij dus gladgevijlt
het starten vd motor ging nog niet echt lekker, de startmotorbekabeling was te dun (wist ik al) waardoor deze smolt.. ook was de accu niet vol (1 vd klemmen vd lader had niet goed gezeten blijkbaar), dus ff tijdelijk accu vd GT voorin gezet en aangesloten en een andere + kabel naar de startmotor..
resultaat: auto startte direct startmotor ging mooi vlot rond en de auto sloeg gelijk aan, was alleen de choke vergeten maar de 2e keer bleef hij netjes lopen
dus ff wat korte filmpjes gemaakt (zie hierboven)
hoorde alleen af en toe een beetje een raar metaalachtig geluid, zoals ook terug te horen in het filmpje.. kan het niet plaatsen.. klinkt beetje raar
vandaag eerst es begonnen met de GT, aangezien die dagelijks gebruikt wordt en eigenlijk niet goed genoeg reed daarvoor de laatste week, moest daar echt wat aan gebeuren..
wat waren de klachten;
-enorm rammelen bij gasgeven/gaslos
-kreunen bij gaslos
-schokken/stotteren bij koude motor
-scheef trekken met remmen
gelukkig een hoop kunnen verhelpen, helaas niet alles..
het rammelen was een simpele, 1 vd stabi-blokjes bleek gebroken en de uitlaat kwam tegen de stabi aan.. makkelijkste oplossing voor nu was het demonteren vd stabi, aangezien de uitlaat beetje krom geworden is in de sneeuw en dus niet lekker meer past.
het remmen leek ook simpel, aangezien de klauw linksvoor kansloos vast zat.. blokjes waren zelfs met een subtiele hamer niet in beweging te krijgen! dus opgeschuurd en gezorgd voor wat geleiding.. maar het lijkt vooralsnog niet heel veel te helpen, alhoewel ik niet meer spontaan rechtsaf ga tijdens het remmen..
ook kwam ik nog een loszittend hitteschild tegen vd brandstoftank, dit kwam tegen de uitlaat, dus dat nog ff vastgezet..
tenslotte was het gestotter vd motor heel simpel, luchtfilterhuis was er weer es vanaf gedonderd tis de originele, maar het past voor geen meter.. nog maar es vast gezet
plaatjes;
linker voorwiel + wielbouten + spacer
pootje + klauw linksvoor
wielbouten rechtsvoor? Stuart... daar horen 3 gelijken in he
pootje + klauw + vastzittende spacer rechtsvoor
uitlaat klem op de stabi...
meerdelig stabistang blokje
bandje linksvoor, nog redelijk
semislick rechtsvoor (jaja, sparco handschoenen om te sleutelen )
klauw uit elkaar gehaald
alles netjes opgeschuurd en gangbaar gemaakt
de GT rijdt nu echt een stuk beter! maar omdat hij nog steeds naar rechts trekt met remmen is het nog niet briljant..
vandaag ook ff naar de roest gekeken, ik dacht dat de schade vd pekel meeviel, maar daar lijkt het bij nader inzien toch niet echt op
omdat ik vol inspiratie zat (mede door een bemoedigend woord gister van mijn vader en vandaag van een Lotus-enthousiast) vandaag toch maar weer op het gemakje aan de GTW gegaan..
eerst de olielekkage es bekeken, bij nader inzien moest het haast wel de kleppendekselpakking zijn.. ondanks de verschrikkelijke hoeveelheid kon ik er niets anders van maken.. dus deze een randje vloeibarepakking gegeven, blok schoongespoten en de oliedruk weer ff opgebouwd.. zie geen lekkage meer...
daarna was de brandstof aan de beurt, de acceleratiepomp was gewoon niet vlak.. dus heel koppig maar met een vijl aan de gang gegaan.. toen ik het glad vond heb ik het geheel maar gemonteerd met 3 originele pakkingen op elkaar, heel strak aangedraaid.. het lijkt nu niet meer te lekken, zag nog wel wat zweten, maar dat zette niet door
(daarna is hij dus gladgevijlt
het starten vd motor ging nog niet echt lekker, de startmotorbekabeling was te dun (wist ik al) waardoor deze smolt.. ook was de accu niet vol (1 vd klemmen vd lader had niet goed gezeten blijkbaar), dus ff tijdelijk accu vd GT voorin gezet en aangesloten en een andere + kabel naar de startmotor..
resultaat: auto startte direct startmotor ging mooi vlot rond en de auto sloeg gelijk aan, was alleen de choke vergeten maar de 2e keer bleef hij netjes lopen
dus ff wat korte filmpjes gemaakt (zie hierboven)
hoorde alleen af en toe een beetje een raar metaalachtig geluid, zoals ook terug te horen in het filmpje.. kan het niet plaatsen.. klinkt beetje raar
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
hee marc,
nenee die band komt wel van de gt5 af hoor :P maar toen wast zo erg nog niet, dat komt omdat m'n wiel rv wat achteruit staat.
hopelijk rijd je gtw snel
nenee die band komt wel van de gt5 af hoor :P maar toen wast zo erg nog niet, dat komt omdat m'n wiel rv wat achteruit staat.
hopelijk rijd je gtw snel
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
Even een x aantal pagina's van je topic doorgenomen. Je hebt er al wat sleutel uurtjes inzitten zeg. Succes met het oplossen van de probleempjes. Kan me voorstellen dat je de moet zo nu en dan even verliest. Maar ja als het dan uiteindelijk gelukt is he dan is het met een grote glimlach rondcrossen natuurlijk