Joost GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

master-arnie wrote:Idd, hij slipte wel is ja en die olie kon je zien.

Hoe staat het nu met de AX? Van mijn oude sport hoor ik vrij weinig meer, opzich wel jammer. Je komt naar de meeting 19 dec.? Dan krijg ik die kabelboom die ik je nog beloofd had. :wink:


Ja het gaat echt super met hem. Ik heb er op het vervangen van die keerringen en de koppeling na, nog niet veel aan gedaan. Ik heb wel al nieuwe wijzerplaten liggen, alleen ik ben nu een beetje druk me andere dingen.

Ik ben zeker van de partij 19 december, dus als je ie kabelboom mee zou willen nemen, zou dat mooi zijn.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:Idd, hij slipte wel is ja en die olie kon je zien.

Hoe staat het nu met de AX? Van mijn oude sport hoor ik vrij weinig meer, opzich wel jammer. Je komt naar de meeting 19 dec.? Dan krijg ik die kabelboom die ik je nog beloofd had. :wink:


Ja het gaat echt super met hem. Ik heb er op het vervangen van die keerringen en de koppeling na, nog niet veel aan gedaan. Ik heb wel al nieuwe wijzerplaten liggen, alleen ik ben nu een beetje druk me andere dingen.

Ik ben zeker van de partij 19 december, dus als je ie kabelboom mee zou willen nemen, zou dat mooi zijn.


Haha, die kabelboom krijg ik zelf ook pas op de meeting. Had hem van iemand bij citrosport gekocht en die zie ik dan pas voor het eerst :wink: Komt wel goed dus.

Leuk man dat het goed gaat. Uitlaat brult er ook nog levendig op los?
Freude am Fahren.

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

master-arnie wrote:Uitlaat brult er ook nog levendig op los?


brult, pruttelt, knalt, snerpt en ga zo maar door :D
ge-wel-dig!!!
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:Uitlaat brult er ook nog levendig op los?


brult, pruttelt, knalt, snerpt en ga zo maar door :D
ge-wel-dig!!!


Ik heb de vorige eigenaar gemaild of hij ook zo'n pijpje voor mijn GT kan lassen, dus nog ff afw8en :P Die GTI klonk zo heerlijk..... :cry:
Freude am Fahren.

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

Ik meld me ook maar weer eens op het forum. Het is een tijdje stil geweest rondom m'n AX'jes, maar de plannen zijn er nog steeds.

De 1.1 heb ik vorig jaar weggedaan voor de slooppremie en een C1 teruggekocht. Een waardige opvolger als je het mij vraagt. Ik heb er uiteindelijk een paar jaar van kunnen kunnen genieten maar als je een auto koopt voor 200 eu en de Staat der Nederlanden biedt je er ineens 1000 voor, dan is het afscheid niet zo zwaar meer.

En dan de GTI... Na 18 jaar trouwe dienst begint moeder natuur toch zijn sporen na te laten in de vorm van een overdaad aan roest. Ook is de wielophanging aan alle kanten ruim en heb ik nog steeds last van matig herstelde schade aan de voorkant. Verder loopt de motor voor geen meter meer en was het al een paar keer kantje boord wat betreft de APK. Dit vereist zware maatregelen. Dit is het plan:

De auto staat inmiddels al een tijdje op m'n werk in een hoekje te wachten tot ik een beetje tijd heb om te beginnen, maar van de winter gaat de beuk er echt in. Allereerst wordt hij helemaal gestript en alle roestige plekken worden behandeld/vervangen. De moeilijkste plekken zijn de A-stijl rechts, het enorme gapende gat (30 bij 8 cm) in het rechter achterscherm en de bloemkoolvorming aan de rand van de rechter achterruit. Dan heb ik het nog niet over onvoorziene plekken gehad.

Als de carrosserie weer helemaal hard is, wordt alles opnieuw gespoten, omdat de huidige laklaag op alle onderdelen helemaal los aan het laten is. Daarnaast heb ik al een andere motorkap en voorschermen liggen en zoek ik nog portieren.

De wielophanging wordt rondom voorzien van Powerflex-bussen en een FK Highsport coilover kit (FKCE20). De motor wordt gereviseerd en ook de versnellingsbak mag uit elkaar.

Het interieur is de volgende stap, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik het helemaal origineel wil houden, of een stoffeerder z'n gang wil laten gaan.

Ik zal proberen wat foto's te maken af en toe.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Klinkt goed! Kom maar op met die pics, zat me pas nog af te vragen of deze GTI nog zou leven...
Freude am Fahren.

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

Hoi,

Gisteren (volledig terecht) op de vingers getikt door Zappa66 dat de foto's maar eens geplaatst moeten worden, dus bij deze. Door tijdgebrek en de afstand tussen mijn huis en de plaats waar de restauratie plaatsvindt zit er niet heel erg veel snelheid in het project, maar langzaam maar zeker is er vooruitgang.

In oktober ben ik begonnen met het demonteren. Alle losse onderdelen op pallets verpakt en opgeslagen.
Image

Motorblok verwijderd. Zo'n heftruck kan ik iedereen aanraden!
Image
Image

Motorblok demonteren.
Image
Image
Image


Het motorblok ligt nu thuis in de schuur en de vrije uurtjes besteed ik aan het reviseren hiervan. Eerst heb ik alle lagerspelingen en slotspeling van de zuigerveren bepaald.
Image
Image
Image
Image

Daarna vervangen wat er vervangen moest worden en rustig aan alles weer samenvoegen.
Image
Image
Image
Image
Image

De carrosserie vertoont bijzonder veel roestgaten en de afgelopen maanden heb ik dan ook voornamelijk besteed aan het dichtlassen hiervan.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ik moet eerlijk bekennen dat hierbij de moed me wel af en toe in de schoenen zakt, maar het eind is wat de roest betreft wel bijna in zicht. In middels heb ik bijna een hele motorkap verwerkt in de auto.

Vanzelfsprekend: wordt vervolgd.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Goed bezig!
Geef de moed niet op.

Komt allemaal goed en als hij straks weer klaar is, is het zooo leuk om er dan in rond te rijden. :)

Is het niet heel lastig om het dak te lassen?
Het is vrij dun staal daar en trekt het dan niet snel krom of wordt het bobbelig?
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

kick-it wrote:Goed bezig!
Geef de moed niet op.

Komt allemaal goed en als hij straks weer klaar is, is het zooo leuk om er dan in rond te rijden. :)
Tja, ik mis hem wel hoor! Kan niet wachten...

kick-it wrote:Is het niet heel lastig om het dak te lassen?
Het is vrij dun staal daar en trekt het dan niet snel krom of wordt het bobbelig?
Ja best wel, maar ik heb een goede leermeester. Zo dun is het plaatwerk trouwens niet hoor. Veel geduld en dan kom ik er wel.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit, levert vast een super mooi eind resultaat op.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Leuk om te zien dat er een Bordeaux GTI gerestaureerd wordt :)

enorm lekker bezig!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heel gaaf om te zien hoe het nu vordert!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Kijk eens! Mijn oude GTI! Goed om te zien dat zij gered wordt van de sloophamer.
Freude am Fahren.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Joost_AX_GTI wrote:Hoi,
Motorblok verwijderd. Zo'n heftruck kan ik iedereen aanraden!
Mag ik je wel aanraden om alsnog steunen onder de auto of vorkenbord te plaatsen? Heftrucks hebben de neiging om te zakken als je ze niet gebruikt, daarbij kan er ook van alles knappen waardoor die heel snel op de grond staat :P.

Mooi project zo! Altijd leuk om te zien hoe grondig sommigen te werk gaan!
AX 11TRE 1988

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

Terminal wrote:Mag ik je wel aanraden om alsnog steunen onder de auto of vorkenbord te plaatsen?
Tuurlijk! Je hebt helemaal gelijkt hoor, veiligheid voor alles, maar dit was alleen maar om even de auto over de motor heen tillen. Ik ga er echt niet onder liggen als hij op de heftruck hangt!
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Ziet er goed uit, nog veel las plezier gewenst! :)

Post Reply