Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:D

vandaag lekker aan de sleutel geweest :) was redeijk vroeg wakker en had inspiratie :) dus eerst op het gemakje ontbeten en koffie gedronken... om daarna de garage es leeg genoeg temaken zodat er een auto in zou passen.. (ligt nu veel zooi achter in de GTW, een achteras, skirtset, een fiets..)


rond een uurtje of 12 was de garage leeg genoeg om een auto in te kunnen mplaatsen, vloer nog even schoongemaakt en een inventarisatie gemaakt van de onderdelen die er in zouden moeten gaan komen;
het blokje;
Image
brandstofpomp, ontsteking.. dat soort zooi :)
Image
cilinderkop, carbs, kleppendeksel
Image

GTW, hier nog GTR
Image

ruimte! :D nu nog ff dwijlen..
Image

het Rallye blok, hier nog in de auto... blijft een mooi zicht ;)
Image

het nieuwe logo alvast achterop :)
Image

GTR in de garage, klaar voor de operatie :)
Image

het begin is er! eerste onderdelen zijn er al af :)
Image
Image

kabelboom verwijderen was nog best veel werk :)
Image
Image

voorpoten verwijderd, aandrijfassen eruit.. vloeistoffen drainen..
Image

speciale imbussleutel voor de laatste lastige imbus van de Devil
Image
helaas is mn Devil kapot :( wordt opnieuw gelast hopelijk!
Image
Image
Image
blokje ernaast! whoehoe :P blijft leuk werkje zo in je eentje..
Image

zwevende AX! handig zo'n hoge krik.. kan je het blok er zo onderdoor rijden! :)
Image
Image

nieuwe blokje voorzien van vliegwiel, koppeling, andere versnellingsbak en dynamo..
Image

ondertussen was er al ondersteuning van het 206sw tuning team Vlissingen
Image

en het hangt! :D samen met eric het nieuwe blok er weer ingehangen :)
Image

het oude rallyeblok gaat vooralsnmog niet weg, wil m eigenlijk opknappen en als reserve neerzetten..
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Dat was flink buffelen volgens mij, succes met het afronden van de klus.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Monteer je de kop achteraf? :?
Freude am Fahren.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Lekker bezig geweest marc,

succes met het afrondings proces.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

arnie wrote:Monteer je de kop achteraf? :?
Marc is niet zo sterk meer, scheelt gewicht hé :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

arnie wrote:Monteer je de kop achteraf? :?
maakt niet zo heel veel uit, alleen is het nu zonder motortakel zo gepiept :).

met dit zware lompe gietijzer onderblok is het logischer om dit op deze methode te doen,
je rolt het onderblok op een trolley er zo onder. :P

was weer gezellig, kort maar krachtig. 8)

En die devil gaat gefixt worden, wees daar maar gerust van :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

lekker geklust marc :)

Die kop nadien monteren lijkt idd handiger. Zo krijg je het blok er beter in.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Je loopt wel de kans dat er vuil in je verbrandingskamers valt met dat gesleep en gehannes in die motorruimte. Als je iets niet wilt met een open blok... Maar hey, das mijn idee bij een revisie... :wink:
Freude am Fahren.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Toch had je wel wat meer pauzes kunnen nemen tussendoor om je CarTown races te doen Marc! :wink:
Wel alles weer goed vastdraaien hè. Want als het allemaal zo snel gaat zie je maar zo iets over het hoofd.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Bij een pakkingswissel haal je toch ook niet het hele blok eruit? Even met de luchtslang erdoor voor montage en alles is weer schoon.

Goed bezig, gaat best hard zo!
AX 11TRE 1988

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik ben niet bang dat er vuil in het blok valt hoor :) tis redeijk schoon onder de kap en ik kom nergens in contact met het vuil!

de reden wrom de kop er nog niet opzit is omdat het irritant is om kopbouten op moment te zetten met een los blok...... dat is nou eenmaal makkelijker in de auto :P
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

even een update van de todolist van een paar pagina's terug...

wishlist
-nieuwe pookknop GTI --> is gebroken :P
-kapotte onderste motorsteun, om cup-steun van te maken
-nieuwe voorruit

-bakolie
-motorolie
-koelvloeistof
-koppakkingsset
-bougies
-oliefilter

todolist
-motorblokken wisselen
-cilinderkop monteren
-distributieriem monteren/timen
-baksteun monteren
-ontbrekende imbus in bak draaien!!
-carbs installeren :)
-koppelingshevel overzetten van andere bak --> ging niet :( niet los te krijgen!
-benzinepomp wisselen
-ontsteking aansluiten
-toerenteller doorlussen voor verdelerkap
-voorruit wisselen

en dan nog wel wat dingetjes :P
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

- mooie coole keivette handrem die ik van denny heb gehad monteren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

denny wrote:- mooie coole keivette handrem die ik van denny heb gehad monteren.

die ligt idd ook klaar! :D
ready for liftoff? :D
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

zo'n hydraulische? gaat dat goed met lastafhankelijke remcilinders achter?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Begint er alweer op te lijken Marc!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:zo'n hydraulische? gaat dat goed met lastafhankelijke remcilinders achter?
nee johhhhh

een mechanische

@marco: dankje!
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Marc,

heb je er trouwens een grotere of betere koppeling inzitten?

Ik had met mijn 1.6 en standaard sportkop na 1000km last van een flink slippende koppeling. En die is nu in totaal 5000 oud. Het snelle 1.4 blok hield ie wel het koppel bij de 1.6 was net teveel.

Bas heeft ook met mijn auto gereden en kan dit wel be-amen.

Bedenk ik me ineens hoe weinig km mijn ax draait :S sinds ik hem heb gekocht 9 jaar terug dus +/- 12000 km :S
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ik heb 'm vorige keer verplicht een 1.6 koppeling en vliegwiel te monteren toen z'n 1.4 meuk verrot was :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Bas_S wrote:Ik heb 'm vorige keer verplicht een 1.6 koppeling en vliegwiel te monteren toen z'n 1.4 meuk verrot was :twisted:
yup!

overigens is mijn nog geen 5dz km oude drukgroep al wel een eind doorgesleten.. dit wslijk omdat de hevel van mijn oude versnellingsbak niet recht was en dus het druklager scheef drukte...

vandaag wel weer veel gedaan! nahja, veel....

merendeel staat niet op de foto, dus zal ik even puntsgewijs doen;
-stuur + tellerhuis verwijderd
-toerenteller bekabeling gemaakt + aangesloten
-bekabeling ontsteking gesoldeerd + aangesloten op schakelaar
-bekabeling brandstofpomp getrokken + aangesloten op schakelaar
-kachelslangen gemonteerd
-motorbekabeling vastgelegd rond het blok
-onderzijde kop + bovenzijde blok ontvet
-cilinderkop (+koppakking ;)) gemonteerd
-carburateurs + luchtfilters gemonteerd
-thermostaat vervangen
-kleppendeksel gemonteerd
-ontsteking gemonteerd + aangesloten
-gaskabel GTI verwijderd, gaskabel AX-sport teruggezet
-oilcatchtank bevestiging gezocht/gemaakt + gemonteerd

en de foto's :)
Image
Image
Image
Peugeot Sport... Rallye ph2 onderblok, 205 cilinderkop, 205 carbs....

Image
mooie plek voor de oilcatch-tank, achter de ontsteking.. nu ook aangesloten op aanzuiging vd carb

morgen weer es verder, kan m helaas niet helemaal afbouwen op het moment.. heb geen vloeistoffen of oliefilter enzo...
Image

Post Reply