Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
vandaag lekker aan de sleutel geweest was redeijk vroeg wakker en had inspiratie dus eerst op het gemakje ontbeten en koffie gedronken... om daarna de garage es leeg genoeg temaken zodat er een auto in zou passen.. (ligt nu veel zooi achter in de GTW, een achteras, skirtset, een fiets..)
rond een uurtje of 12 was de garage leeg genoeg om een auto in te kunnen mplaatsen, vloer nog even schoongemaakt en een inventarisatie gemaakt van de onderdelen die er in zouden moeten gaan komen;
het blokje;
brandstofpomp, ontsteking.. dat soort zooi
cilinderkop, carbs, kleppendeksel
GTW, hier nog GTR
ruimte! nu nog ff dwijlen..
het Rallye blok, hier nog in de auto... blijft een mooi zicht
het nieuwe logo alvast achterop
GTR in de garage, klaar voor de operatie
het begin is er! eerste onderdelen zijn er al af
kabelboom verwijderen was nog best veel werk
voorpoten verwijderd, aandrijfassen eruit.. vloeistoffen drainen..
speciale imbussleutel voor de laatste lastige imbus van de Devil
helaas is mn Devil kapot wordt opnieuw gelast hopelijk!
blokje ernaast! whoehoe blijft leuk werkje zo in je eentje..
zwevende AX! handig zo'n hoge krik.. kan je het blok er zo onderdoor rijden!
nieuwe blokje voorzien van vliegwiel, koppeling, andere versnellingsbak en dynamo..
ondertussen was er al ondersteuning van het 206sw tuning team Vlissingen
en het hangt! samen met eric het nieuwe blok er weer ingehangen
het oude rallyeblok gaat vooralsnmog niet weg, wil m eigenlijk opknappen en als reserve neerzetten..
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat was flink buffelen volgens mij, succes met het afronden van de klus.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Marc is niet zo sterk meer, scheelt gewicht héarnie wrote:Monteer je de kop achteraf?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
maakt niet zo heel veel uit, alleen is het nu zonder motortakel zo gepiept .arnie wrote:Monteer je de kop achteraf?
met dit zware lompe gietijzer onderblok is het logischer om dit op deze methode te doen,
je rolt het onderblok op een trolley er zo onder.
was weer gezellig, kort maar krachtig.
En die devil gaat gefixt worden, wees daar maar gerust van
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Toch had je wel wat meer pauzes kunnen nemen tussendoor om je CarTown races te doen Marc!
Wel alles weer goed vastdraaien hè. Want als het allemaal zo snel gaat zie je maar zo iets over het hoofd.
Wel alles weer goed vastdraaien hè. Want als het allemaal zo snel gaat zie je maar zo iets over het hoofd.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
even een update van de todolist van een paar pagina's terug...
wishlist
-nieuwe pookknop GTI --> is gebroken
-kapotte onderste motorsteun, om cup-steun van te maken
-nieuwe voorruit
-bakolie
-motorolie
-koelvloeistof
-koppakkingsset
-bougies
-oliefilter
todolist
-motorblokken wisselen
-cilinderkop monteren
-distributieriem monteren/timen
-baksteun monteren
-ontbrekende imbus in bak draaien!!
-carbs installeren
-koppelingshevel overzetten van andere bak --> ging niet niet los te krijgen!
-benzinepomp wisselen
-ontsteking aansluiten
-toerenteller doorlussen voor verdelerkap
-voorruit wisselen
en dan nog wel wat dingetjes
wishlist
-nieuwe pookknop GTI --> is gebroken
-kapotte onderste motorsteun, om cup-steun van te maken
-nieuwe voorruit
-bakolie
-motorolie
-koelvloeistof
-koppakkingsset
-bougies
-oliefilter
todolist
-motorblokken wisselen
-cilinderkop monteren
-distributieriem monteren/timen
-baksteun monteren
-ontbrekende imbus in bak draaien!!
-carbs installeren
-koppelingshevel overzetten van andere bak --> ging niet niet los te krijgen!
-benzinepomp wisselen
-ontsteking aansluiten
-toerenteller doorlussen voor verdelerkap
-voorruit wisselen
en dan nog wel wat dingetjes
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Marc,
heb je er trouwens een grotere of betere koppeling inzitten?
Ik had met mijn 1.6 en standaard sportkop na 1000km last van een flink slippende koppeling. En die is nu in totaal 5000 oud. Het snelle 1.4 blok hield ie wel het koppel bij de 1.6 was net teveel.
Bas heeft ook met mijn auto gereden en kan dit wel be-amen.
Bedenk ik me ineens hoe weinig km mijn ax draait :S sinds ik hem heb gekocht 9 jaar terug dus +/- 12000 km :S
heb je er trouwens een grotere of betere koppeling inzitten?
Ik had met mijn 1.6 en standaard sportkop na 1000km last van een flink slippende koppeling. En die is nu in totaal 5000 oud. Het snelle 1.4 blok hield ie wel het koppel bij de 1.6 was net teveel.
Bas heeft ook met mijn auto gereden en kan dit wel be-amen.
Bedenk ik me ineens hoe weinig km mijn ax draait :S sinds ik hem heb gekocht 9 jaar terug dus +/- 12000 km :S
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
yup!Bas_S wrote:Ik heb 'm vorige keer verplicht een 1.6 koppeling en vliegwiel te monteren toen z'n 1.4 meuk verrot was
overigens is mijn nog geen 5dz km oude drukgroep al wel een eind doorgesleten.. dit wslijk omdat de hevel van mijn oude versnellingsbak niet recht was en dus het druklager scheef drukte...
vandaag wel weer veel gedaan! nahja, veel....
merendeel staat niet op de foto, dus zal ik even puntsgewijs doen;
-stuur + tellerhuis verwijderd
-toerenteller bekabeling gemaakt + aangesloten
-bekabeling ontsteking gesoldeerd + aangesloten op schakelaar
-bekabeling brandstofpomp getrokken + aangesloten op schakelaar
-kachelslangen gemonteerd
-motorbekabeling vastgelegd rond het blok
-onderzijde kop + bovenzijde blok ontvet
-cilinderkop (+koppakking ) gemonteerd
-carburateurs + luchtfilters gemonteerd
-thermostaat vervangen
-kleppendeksel gemonteerd
-ontsteking gemonteerd + aangesloten
-gaskabel GTI verwijderd, gaskabel AX-sport teruggezet
-oilcatchtank bevestiging gezocht/gemaakt + gemonteerd
en de foto's
Peugeot Sport... Rallye ph2 onderblok, 205 cilinderkop, 205 carbs....
mooie plek voor de oilcatch-tank, achter de ontsteking.. nu ook aangesloten op aanzuiging vd carb
morgen weer es verder, kan m helaas niet helemaal afbouwen op het moment.. heb geen vloeistoffen of oliefilter enzo...