Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

WAUW! Wat een gave foto's! Ziet er goed uit, goede basis!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuke update! Is de planning dat ie af is voor Malmedy?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Dankje allemaal! Roest valt nu idd wel mee, maar als je alles optelt zat er toch aardig wat roest aan hoor. En achter de koplampen is ook nog wat werk, maar dat is voor later.
Maargoed, dat is allemaal niet zo erg. Het is geen roest op erge plekken. :)
Bossie wrote:In die tijd werden regelmatig hele series auto's naar NL gehaald om alle dealers van een auto te voorzien. Citroën vroeg dan al de kentekens aan. Zodra een dealer dan de auto verkocht, werd de auto daadwerkelijk op kenteken gezet. Ergo, het kenteken was al bekend, maar de 1e toelatingsdatum nog niet geregistreerd.
leuk om te weten :)
Browny wrote:Leuke update! Is de planning dat ie af is voor Malmedy?
Helaas zal ik er deze keer voor Malmedy normaal niet bij zijn omdat het dan enorm druk is op mijn werk en ik het niet kan maken om dan verlof te vragen. Hij MOET klaar zijn tegen de rally van Staden, waar ik vorig jaar met die 106 aan heb deelgenomen. (15/08 )

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Gisteren nog wat gebeund aan het project.
We hebben met een paar vrienden gisteren al de bittumen weggehaald.

Dat hebben we gedaan met een verstripper en plamuurmesjes. Gaat vrij goed zo!
Nadien alles goed schoonschrobben met ontvetter.

pics! (volgen nog betere)


Image

Image

Image
Image
Image

heel klein roestplekje:
Image

Doos met weggekapte isolatie:
Image

De volgende stap aan de binnenkant is platen inlassen om de kooi op te monteren. Dit moet gebeuren volgens de FIA-regels.

Dan komt de binnenkant alvast in het wit ;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit, Leuk om te volgen dit :D

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Heb je die doos ook gewogen ? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel KG aan bitumen in een AX zit :).
Beter bekend als Kees/Henk..

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Sjaakie wrote:Heb je die doos ook gewogen ? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel KG aan bitumen in een AX zit :).
Ik begrijp je nieuwsgierigheid en ik denk dat er bij jou al gauw zo 30 kilo in zit :shock:
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

het is iig niet iets waar je zo naar binnen hoort te kijken ;)
Dus een flink gat in de dorpel ?

http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C54004.jpg
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat is de dorpel, vanuit de speakerbak achter.. .
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:dat is de dorpel, vanuit de speakerbak achter.. .
correct ;)
Daar kan je dus idd zo in met een fototoestel.

De skirts moeten nog verwijderd worden, maar ik hoop op geen roest.

Die doos ging ik idd nog wegen. Ik denk dat ze rond de 10kg weegt.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

update!
Afgelopen week niet aan de ax gebeund. Niet veel tijd gehad omdat we een paar avonden tevergeefs hebben geprobeerd om de sub van pa beter te doen rijden.

Maargoed! Zaterdag had ik 2.5u tijd, dus we zijn wat gaan foefelen aan de ax.
Eerst zijn we inkopen gaan doen naar de Euroshop.
Verf voor de binnenkant, plamuur + verharder, deftige metaalboren, popnagels + tang, schuurpapier voor de schuurmachine, ontvetters, nieuwe looplampen, borstels, kit ...
Terug goed voor 170€. Gelukkig heb ik ontdekt dat je er met maaltijdcheques kan betalen :P

Na het shoppen bleef nog een goed uur over om nog iets te doen ook.
Terwijl stino begon met plamuren en schuren in de koffer heb ik nog wat verder gedemonteerd in het motorruim.

pics!

Rechts ziet ge de nieuwe stukken plaatwerk die er reeds in gelast geweest zijn. Omdat het donorplaatwerk uit een ouder type ax komt, komen de lijnen niet helemaal overeen. De lasnaden gaan een beetje bijgeplamuurd worden voor de 'looks' zodat je er niets meer van ziet. De hoeken moeten opnieuw afgekit worden.
Image

betere pics van de vloer waar nu alle isolatie uit is:
Image
Image

Al een beetje begonnen met schuren en plamuren in de koffer:
Image

Maar omdat het direct nogal stoffig kwam en er nood is aan afzuiging is stino gestopt:
Image

Ondertussen heb ik snel even het stuurhuis verwijderd:
Image

Alsook wat plastieken zooi en de kabelboom:
Image

de koffer moet nu nog maar enkele dagen wachten op afwerking
Image

Het geheel:
Image

Image


Kan iemand zo uit het hoofd zeggen wat allemaal los moet om de rembekrachtiger los te maken? Enkel nog de schroefjes die je ziet, of ook dingen binnenin?

Tziet er nu wel nog allemaal vuil en stoffig uit, maar dat zal rap beteren als de binnenkant eens in het wit zal zijn.
De binnenkant gaan we niet spuiten, maar gewoon met de lakrol schilderen in witte hamerite verf. Deze verf is sterker en dekt toe in 1 laag. Vooral waar de voeten staan is dat wel een voordeel.
Deze tip hebben we gekregen van iemand die verschillende auto's geprepareerd heeft.

De bittumen heb ik nog niet gewogen :P

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Afgelopen week alweer aardig geklust. Ik moet het nu doen, want binnen een maandje heb ik geen tijd meer owv mijn werk. :roll:

We hebben de koets verder zo kaal mogelijk gezet. Oa zijn verwijderd:
- achteras, draagarmen, benzinetank, remservopot + pedalen
- motorruimtekabelboom, alle overgebleven zooi van de motorruimte

Aan de koffer moeten we nu niet meer komen. Die is afgewerkt. (eindelijk)
Ook reeds alles opnieuw afgekit.
Image
Image

Dan was er ook nog dit:
Image
Image

Aardig krokant, zoals ze zeggen! En ook niet meer recht door kleine ongevalschade.

Omdat strak plaatwerk uit een sloopax voor die plek moeilijk te vinden is en stino liever graag een uitdaging had om zelf die hoek na te maken, hebben we dat dus maar gedaan.

Hier bezig:
De horizontale plaat konden we iets korter gemaakt hebben, maar zo is het netter en is de motorsteun ook al een beetje opgelast 8)
Image

Image

Als dit afgewerkt is neem ik wel nog wat foto's :)

De andere kant is ook verder afgelast:
Image

Hoe we de bumpersteunen gaan maken weten we nog niet. Waarschijnlijk anders dan origineel omdat we de bumper graag snel zouden kunnen verwijderen indien nodig. (service in rally bvb)

Aan de onderkant zit ook nog wat werk:
Image

Je ziet ook goed waar nieuw plaatwerk in de koffer zit.

En zouden we de onderkant ook wit doen? :twisted:

Morgen doen we opnieuw verder.

nog 2 foto's:
Image
Image

*edit: ff de fotolinks aan het aanpassen. Ze doen het zometeen weer!
Last edited by citrofenwick on SatFeb12, 2011 7:21:19 PM, edited 1 time in total.

cedderzz
Kroonsteenpiraat
Kroonsteenpiraat
Posts: 662
Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
Location: Middelburg (Zeeland)

Post by cedderzz »

wauw.. ziet er proper uit
DuFF: "ceddric de kroonsteen-piraat."

Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, dat gaat lekker. Ik denk dat ik mijn AX ook maar bij jullie in de loods moet zetten.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja idd schiet echt goed op :D

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zo kaal zie je een motorruimte van een AX niet zo snel.
Ziet er erg goed uit

Succes met de verdere werken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Leuk project om te volgen. Ziet er allemaal netjes uit. Mijn auto wordt gedaan door een profi omdat ik gewoon de ruimte en tijd niet heb. Had ik die wel gehad dan had ik het vervangen van plaatwerk ook graag gedaan.

Wij doen de binnenkant ook met de roller. Geeft een super resultaat als je er de tijd voor neemt. Spuiten van de binnenkant is gwoon aardig aan de prijs omdat de spuiter er 2 keer voor de kabine inmoet. Wij doen het met de zelfde verf als waarmee de auto gespoten gaat worden.

Blijf dit project zeker volgen. Ben ook benieuwd hoe jullie de stoelen gaan plaatsen. Zelf wil ik ze zo laag mogelijk zitten en denk dat ik 2 dwarsverbindingen inlas onder de zetel.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

dank voor de goeie comments :)

De zetels gaan we op de originele plaats monteren, maar op versterkte punten met contraplaten en dikkere moeren.
Ik ging ook balkjes inlassen, maar in mijn klasse is dit niet toegelaten.
Aan de onderstellen zijn we nog niet uit

Ik ging mijn huidige kuipjes overzetten, maar ik mag niet omdat ze te oud zijn. Vanaf volgend jaar wordt het hans systeem verplicht, dus daar gaan we bij aanschaf vd zetels/gordels ook nog eens rekening mee moeten houden.

En gisteren gans me avond verkloot door euhm een gebroken aandrijfas. Ik heb nog een gti-as, maar nu ga ik toch echt een 16v of rally-as monteren. Ik ben het redelijk beu.

Vandaag gaan we verven.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

dank voor de goeie comments :)

De zetels gaan we op de originele plaats monteren, maar op versterkte punten met contraplaten en dikkere moeren.
Ik ging ook balkjes inlassen, maar in mijn klasse is dit niet toegelaten.
Aan de onderstellen zijn we nog niet uit

Ik ging mijn huidige kuipjes overzetten, maar ik mag niet omdat ze te oud zijn. Vanaf volgend jaar wordt het hans systeem verplicht, dus daar gaan we bij aanschaf vd zetels/gordels ook nog eens rekening mee moeten houden.

En gisteren gans me avond verkloot door euhm een gebroken aandrijfas. Ik heb nog een gti-as, maar nu ga ik toch echt een 16v of rally-as monteren. Ik ben het redelijk beu.

Vandaag gaan we verven.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

zaterdag = sleuteldag

Image

Image

Alles poetsen, ontroesten en hier en daar wat primeren en behandelen tegen roest...
Image

Eerste laag:
Image

2e:
Image

Image

Image

Image

stino:
Image

geheel:
Image
De binnenkant gaat ook geverfd worden. De buitenkant wordt dan in een cabine gespoten.
Last edited by citrofenwick on SatFeb12, 2011 7:24:47 PM, edited 1 time in total.

Post Reply