Jan-Willem aka JWB (AX 1.1 type3)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

JWB
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: ThuJul05, 2007 10:19:48 PM
Location: Amsterdam

Post by JWB »

JWB wrote:Bleek heel moor 1 bar te zijn, net ff 2 van gemaakt maar ik denk dat hij weer leeg gaat lopen vannacht :(.
Vannochtend toch nog 2 bar gemeten, denk dat kinderen in de buurt hem leeg hebben laten lopen ofzo :evil:

Maargoed, hoef dus niet nieuwe banden te kopen :D
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

vaag :? nouja, valt weer mooi mee dan :) n lekke band kun je trouwens ook laten plakken he ;) pas als ie poreus is is er niets meer aan te doen.. (maar aan de andere kant, een poreuze band is waarschijnlijk geen veilige band, uitgedroogd rubber en risico op klapband :P)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:vaag :? nouja, valt weer mooi mee dan :) n lekke band kun je trouwens ook laten plakken he ;) pas als ie poreus is is er niets meer aan te doen.. (maar aan de andere kant, een poreuze band is waarschijnlijk geen veilige band, uitgedroogd rubber en risico op klapband :P)
Laten plakken? Binnenbanden zijn tegenwoordig een unicum hoor.
Wel kan er een prop in de band gedaan worden, ook een vorm van 'plakken', maar er zijn wel speciale tools voor nodig...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Mastenhose wrote:Wel kan er een prop in de band gedaan worden, ook een vorm van 'plakken', maar er zijn wel speciale tools voor nodig...
das wat ik bedoelde. kun je voor n tientje bij de kwikfit laten doen. :) en voor 5 meer (ofzo?) balanceren ze m ook opnieuw, op zich wel prettig.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Voor een prop heb je echt geen speciale tools nodig :oops:
Gat zoeken met krijt aankrijten, band van de velg, gat uitboren. binnekant wat opschuren, Champion pakken (de prop), douw je der met zun koppie door. beetje lijm aan de bovenkant van de prop (het vlakke stuk) trek hem aan met een waterpomp tang. Knip het uit einde af en klaar is kees.

Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:
Mastenhose wrote:Wel kan er een prop in de band gedaan worden, ook een vorm van 'plakken', maar er zijn wel speciale tools voor nodig...
das wat ik bedoelde. kun je voor n tientje bij de kwikfit laten doen. :) en voor 5 meer (ofzo?) balanceren ze m ook opnieuw, op zich wel prettig.
Opnieuw balanceren is geen noodzaak na het schieten van een prop hoor, dat gewicht (nagenoeg niets) van het propje voel je niet... Zonde van je geld om dat te laten doen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

hmja, en ligt de band weer precies zo om de velg als toen ie daarvoor gebalanceerd werd? ;) t hoeft niet, maar ik denk dat t wel helpt..? :) (besides, ik zou het doen, alleen omdat het loodje wat op mn velg zat dr af geflikkerd is en weg is nu. trillende auto achter :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:hmja, en ligt de band weer precies zo om de velg als toen ie daarvoor gebalanceerd werd? ;) t hoeft niet, maar ik denk dat t wel helpt..? :) (besides, ik zou het doen, alleen omdat het loodje wat op mn velg zat dr af geflikkerd is en weg is nu. trillende auto achter :P
Ja, de band ligt nog exact hetzelfde, omdat deze voor een prop niet van de velg afgehaald wordt, sterker nog, het is (bijna) niet te doen als je 't doet als de band wél van de velg af is. Door de band hard op te pompen kom je veel gemakkelijker met de prop in de band, omdat deze veel minder meegeeft... :)

En jij moet gewoon andere velgen kopen! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

dan moet de rechter eerst maar eens mn boete kwijtschelden, want mn geld is nu ff meer dan op. :roll: (en ik moet n setje 14" of liever 15" 6J ofzo tegenkomen in driegaats dat niet 700 euro kost)

JWB
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: ThuJul05, 2007 10:19:48 PM
Location: Amsterdam

Post by JWB »

Van de week even olie en ruitenwisservloeistof op pijl gebracht en 750 probleemloze kilometers naar Frankrijk gereden voor de 7de keer dit jaar!
Ik ben hier vanmiddag eventjes op een sloop in de buurt gaan kijken, maar die was helaas om onduidelijke redenen gesloten. Vanaf het hek zag ik wel al 3 ax-en staan waar van 1 hele mooie donkergrijze 5 deurs GT met skirtset! Als ik tijd heb ga ik morgen misschien nog wel even kijken of ik die er af kan halen, die komt dan vanzelf wel op het forum want ik heb helaas 2 deuren tekort voor zo'n setje.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

wie sloopt dr nou weer een GT5? :(

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Interessant!

Die skirtset heb ik al, maar ben toch wel heel benieuwd naar wat andere 5 deurs ditjes en datjes.

Kan je zeggen waar die sloop is? Osdorperweg?

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

AlexanderB wrote:wie sloopt dr nou weer een GT5? :(
Een GT5 in Nederland???? Zal wel en 14TRS zijn.

Als er iemand gaat kijken, en er zit toch een nette donkergrijze GT voorbumper onder pb mij even.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ohja, die bestaan natuurlijk ook nog :)

JWB
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: ThuJul05, 2007 10:19:48 PM
Location: Amsterdam

Post by JWB »

degene wrote:Interessant!

Die skirtset heb ik al, maar ben toch wel heel benieuwd naar wat andere 5 deurs ditjes en datjes.

Kan je zeggen waar die sloop is? Osdorperweg?
Helaas niet in Nederland maar in Frankrijk in de buurt van Mamers..
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Hm 1400 km. retour. Net even teveel van het goede.

Als je naast die skirtset ook deze

Image

mee kan nemen. Zou top zijn :D

JWB
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: ThuJul05, 2007 10:19:48 PM
Location: Amsterdam

Post by JWB »

Ik heb helaas nu een probleempje met de accu die vannacht leeggelopen is wat ik eerst moet oplossen (zie Electrisch/Electric). Maar als ik er nog kom en als hij open is neem ik hem ook mee. Anders ben ik hier pas weer in februari en kijk dan of hij er nog staat.
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Denk niet dat die tellerbak in de TRS of GT5 zit. In het geval van een TRS heeft ie een klokje en geen toerenteller en een GT5 heeft een GT dashboard.

Op de foto (die je van mij gejat hebt :x :P) wordt een SPORT of TZS tellerbak weergegeven.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Hm oke maar in Engeland hebben alle GT5's een TZS/Sport tellerbak. Althans, de gevallen die ik ken.

Ohja, sorry nog voor dat jatten :P

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

degene wrote:Hm oke maar in Engeland hebben alle GT5's een TZS/Sport tellerbak. Althans, de gevallen die ik ken.
In engeland is het GT dash wat wij hier kennen nooit "omgebouwd" naar rechts stuur... Daar hebben ze dus inderdaad alleen de VISA II afgeleide tellerhuizen.

Post Reply